Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou ze best los kunnen laten dat is het punt niet (ben het al een keer gewend natuurlijk) maar ik wil het mijn moeder nog niet aandoen. Die zou dan misschien ja zeggen voor mij, maar dan is ze er zelf eigenlijk niet aan toe. En ze is gister 75 geworden, dus ook niet meer piepjong...

Heb het gevoel als ze eenmaal lopen, ze het een prettiger idee vindt. Ze zijn natuurlijk ook best zwaar, wij zijn het gewend om ze steeds te tillen maar daar moeten ze ook de trap op en af enzo...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een brusje is zeker welkom, maar dan liever op de gewone manier, dus blijven oefenen.

Vastigheid is ook niet meer wat het geweest is, ik ben begonnen met afvallen, de eerste 2 kg is eraf.

Ik wil terug naar mijn gewicht voor mijn zwangerschap en als een zwangerschap niet spontaan ontstaat, willen we komende herfst voor een brusje gaan.

Of mijn contract wel of niet verlengt wordt, dan bestaat er altijd nog de WW, waarin ik opzoek kan naar een andere baan.

Hopelijk wordt het snel mooi weer dan kunnen we een afspraak maken bij de kinderboerderij.

Geplaatst

Grappig dat veel meiden uit het eerste kwartaal inderdaad al met brusjes bezig zijn. Wij zijn dat totaal niet, deels uit praktische overweging. Kostentechnisch (crèche) is een tweede voor ons echt een fikse aderlating. Daarnaast ben ik van fiene relatief snel zwanger geraakt. De eerste poging (dus in totaal de tweede) na de tese was direct succesvol. Maar wie zegt me dat dat voor een tweede weer zo zou zijn? We hebben geen cryo's, dus we moeten sowieso weer van voor af aan beginnen. En terwijl mijn gevoel na de tese heel sterk was dat ik zondermeer zwanger zou raken (was er echt van overtuigd!), is mijn gevoel nu juist dat het wel eens heel wat voeten in aarde zou kunnen hebben. We hebben nog 3 buisjes over uit de tese, dus dat hoeft niet opnieuw, maar toch. Nee, we gaan eerst genieten van ons meiske, en als we ooit voor een tweede gaan, dan waarschijnlijk als fiene een jaar of 3 is. Dan is ze wat zelfstandiger en hebben we er maar 1 tegelijk op de crèche.

Geplaatst

Fren, lijkt me ook veel fijner met een wat groter kindje aan de volgende beginnen. Wij zijn compleet, het voelt goed zo.

grappig wel dat je er zo een sterk gevoel over hebt. Ik wist na de eerste terugplaatsing dat dit hem niet ging worden en van de terugplaatsing van maud was ik heel zeker. Maar zo heb ik ook vanaf het moment dat we de pil in de prullenbak hadden gegooit het gevoel gehad dat het niet zomaar zou lukken..

Vlinder, mooi weer is zeker welkom, brrr wordt gek van dat witte spul. Wij zijn woensdag wel naar de kinderboerdeij geweest. Was inderdaad koud maar ook zo lekker genieten van maud en de beestjes.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben al even niet meer hier geweest, druk gehad, en vakantie met de oudste.

Bedankt voor jullie felictaties voor Mattthias zijn 1ste verjaardag hij is goed verwent!!!

Hij is ook behoorlijk ziek geweest, griep en tandjes krijgen en dan weer een dag goed en dan wer 3 dagen koorts, en hij heeft de hand, mond en voet ziekte gehad maar zijn handen waren het ergste, allemaal blaren ( lijkt op krentenbaars) en toen werd ie beter en een dag later weer koorts, pff werd er niet goed van.

Maar goed sinds dat ie ziek is ( geweest) eet ie zeer slecht,fruithap gaat er wel weer in gelukkig, alleen bij mij, bij de kinderopvang wil ie niet, maar ja das maar 2 x per week dat ie daar 4 uurtjes is dus dat geef ik dan wel in de middag, en dan ook alleen bij mij op schoot, in de kinderstoel hoef ik dat niet te proberen.

Warm eten wil ie alleen als ie een soepstengel of een broodkorst erbij heeft, daar sabbelt ie dan op en als ie zijn mond leeg heeft stop ik er gauw een paar happen warm eten in, maar meer dan een half potje ( qua hoeveelheid dan) gaat er niet in terwijl hij daarvoor goed at, een heel potje of meer want hij eet meestal gewoon mee maar als je rekend naar de potjes nu een halve.

we eten gezamelijk dus daar is niks in veranderd maar zodra hij in de kinderstoel zit en ik hem een hap wil geven draait ie huilend zijn hoofd om.

geef hem een stukje soepstengel en dan gaat het wel, ben blij dat het zo wel wil maar de bedoeling is het niet.

soms lukt het met afleiding van een blokje ofzo dat lukt maar heel kort.

Met Lucas hebben we dit nooit gehad.

Drinken wil ie wel maar alleen voeding zeg maar geen sapje, probeer tegenwoordig wat appelsap uit een pakje zodat hij kan leren drinken uit een rietje voor de rietjesbeker, hij vind dat wel lekker maar kauwt op het rietje:)

Hij slaapt wel weer goed gelukkig, toen hij ziek was was het elke avond en nacht meer dan een uur ontroostbaar huilen, en dat 3 weken lang.

nu weer lekker klokje rond!

hij is gaan staan en gaat zelf zitten en zit ook nog veel in de box, zet weleens een hele speelgoedmand vol in de box en dat vind ie prachtig, alles eruit halen en mee spelen.

Hij zegt inmiddels papa en mama en hhhma ( oma) , en ja :) dat klinkt ook grappig.

Op het aankleedkussen draait ie zich altijd om dus heb een mandje met diertjes bij het aankleedkussen staan en als we de tijger pakken en zeggen "wat zegt de tijger" begint ie te grommen:) grauwww zegt ie dan heel leuk! en als ik een kat nadoe moet ie ook vreselijk lachen, vooral dat liedje van vroeger van de reclame ( whiskas of kittekat) dat liedje waar je alleen maar gemiauw hoort:)

En tis een echte papa's kindje, als mijn man binnenkomt word ie helemaal gek, slaan met zijn handen op de grond en krijssen en niet eerder rustig dan dat papa met hem heeft geknuffeld, en mag ook erg graag met papa douchen, heerlijk ontspannen is ie dan!!

Nou hij word wakker dus ik ga hem weer even vermaken en straks komt Lucas thuis uit school dus weer spitsuren:D

Geplaatst

Hier een mannetje die de eerste stappen los heeft gezet!!! En dat heb ik nu net moeten missen.......ben de hele dag bij ze, ben ik even boven en meneer gaat lopen! Manlief zij dat hij een paar keer een flink stuk los liep, en hij had het zelf ook in de gaten en moest er om lachen :-) Net wilde hij niet meer, hij was moe. Ik hou morgen de camera binnen handbereik!

Balen dat M zo ziek is geweest. Het is een hardnekkig virus volgens mij! Hoop dat hij snel weer opknapt en weer lekker gaat eten!

WIj hebben zaterdag bericht uit Nijmegen gehad wat we met onze cryo's willen. We kunnen ze nog niet weg doen, het is eigenlijk gewoon al iets dat in de maak is... Voor nu zijn we compleet, hoewel het bij mij wel kriebelt voor een 3e wanneer ze wat ouder zijn. H is er nog niet echt enthousiast over, maar wil wel de cryo's nog houden.

Gister met mijn broers, schoonzussen, moeder en kids naar het kabouterbos geweest. Het was gezellig, alleen jammer dat het weer niet echt geweldig was. Gaan er nog een keer heen wanneer het mooi weer is en ze ook kunnen lopen.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

M is nig steeds ziek. Weer bij de ha geweest. Als hij vanavond geen plasluier heeft morgen weer naar de ha en dan door naar ziekenhuis. Net wel een fles op, nu maar hopen dar die erin blijft.

Geplaatst

Heftig moontje, houd m maar goed in de gaten!

hier ook een ziek meiske, net 38,9. Ze hoest en proest en klinkt als een zeehondje. Lijkt nu ook eindelijk in slaap gevallen te zijn, fingers crossed!

Geplaatst

Moontje, beterschap voor M. Ik hoop met je mee dat de fles erin blijft.

Fren, ook beterschap voor Fiene.

Ook ik ben nog niet meer alleen uit geweest met mijn man sinds L.isanne en J.asper er zijn. En wat J.asper betreft... ik geef hem niet graag uit handen vanwege de epilepsie.

Ik merk dat ik nu ´s avonds ook weer eerder naar bed wil sinds ik werk. Dus ga ik me zo maar klaar maken om te slapen.

L.isanne en J.asper zijn trouwens dol op spaghetti. Het is het eerste wat ze goed mee eten met de pot.

Geplaatst

Beterschap met alle zieke kindjes!

Wij gingen sowieso al nooit uit, en als we uit eten gingen namen we Lucas ook altijd mee, enige uitje met ons tweetjes is het bedrijfs uitje van mijn man.

Wij gaan een paar keer per jaar uit eten met kids.

Lucas gaat wel eens logeren zodat we we een weekendje allen zijn en aflopen week heeft Lucas ook een paar nachtjes gelogeerd bij mijn broer en schoonzus en Matthias was gewoon thuis, moet zeggen dat ik dat ook al heerlijk vond, de avondrust was iets eerder ingegaan dan anders, om half 8 alles aan de kant en Matthias sliep lekker, normaal hebben we Lucas nog rondhuppelen dus dat vond ik ook heerlijk.

Matthias lust ook graag pasta's, lasagne en spaghetti en dergelijke, gister hadden we rijst met kip en dat vond ie ook lekker al was het gepureerd.

We hadden er ook kroepoek bij en daar heeft ie ook lekker in zitten eten, hield hem een stukje soepstengel en een stukje kroepoek voor en elke keer pakte hij het stukje kroepoek ( anders krijg ik zijn warme hap niet naar binnen) .

verder eet ie ook veel met de pot mee, als we patatjes eten of pizza krijgt ie een potje en soms een stukje patat wat ie heerlijk vind.

Geplaatst

geloof dat wij wel een uitzondering zijn... hebben fiene al een paar keer bij diverse oma's gedropt om even samen te zijn en gaan dus volgende week ook samen weg.

Overigens is fiene wel echt ziek nu; blaft als een zeehondje, vanmorgen 38.2. Mn schoonmoeder gaat hoestdrank tegen vastzittend slijm halen, hoop dat het helpt. Ze heeft wel doorgeslapen; om 2 uur even wakker door een hoestbui, maar na even troosten ging ze zonder morren slapen TOT 9 UUR!!!

Geplaatst

Wij gaan 11 maart een nachtje weg, sauna busseloo en overnachting! Opa en oma komen dan hier in huis! Heb er wel even zin in hoor, vanwege de bv was ik toch wat meer gebonden en nu kan ik gewoon gaan en drinkt Jarno wat anders! Wel neem ik de kolf mee want dat is me te lang zonder voeding!

Jarno slaapt op dit moment super!!! Overdag nu al een paar dagen 1 slaapje van 2,5 a 3 uur! En nachten van 19.30-9.00!! Dus hier hoor je geen mama meer klagen haha

Tja en qua eten is er ook niks veranderd, hij eet niet maar vreet en grote stukken, geprakt, vers of olvarit het maakt hem allemaal niks uit!!! Eten is eten en de mond gaat dan al op en neer!

Hij speelt op dit moment erg graag met kartonnen boekjes en ballen! Verder vindt hij het ook erg leuk om de kussens van de bank te gooien en daar gaat hij dan op liggen!!

Verder alles rustig hier en geen gekke dingen!!

Geplaatst

Wij gaan binnenkort ook een nachtje weg. Ben ik gewoon even aan toe, geen kids die midden in de nacht wakker kunnen worden ( kan wel, maar hebben wij er geen last van ). Wil wel dat ze eerst weer wat beter slapen, maar een nacht weg komt er zeker!

Helaas staat nu nog steeds het bedje in de kamer. Weet echt niet meer wat te doen. L.ara is overdag weer kattig en kan gaan huilen om helemaal niets! Dit zet zich ook door in de avond/nacht. Hoop dat het van korte duur is....

Fren hoe is het met Fiene? Al weer wat opgeknapt?

Moontje, hoop dat het met M ook weer wat beter gaat? Ben je nog bij de ha geweest?

Geplaatst

Jeetje alweer ziek? Bah, zit echt niet mee bij jullie! Sterkte! Wie weet valt het mee.

Hier brave kindjes die na 5 minuutjes jammeren zijn gaan slapen... vooralsnog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden