Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik laat weten welk ziekenhuis het wordt. Het wordt sowieso na het weekend.

Ik ga nu wel weer opnieuw beginnen met hapjes. Hij ligt nu in het ziekenhuis, dus mocht hij er wat van krijgen, dan zitten we goed. Bovendien is hij er gewoon aan toe.

Mijn man is net thuis gekomen. We gaan nu zo samen weer terug naar het ziekenhuis.

Geplaatst

Marjan d klinkt ook allemaal wat zeg, ook onderzoeken en eventueel allergieen.

Krabpakje ken ik niet, wat moet ik mijzlf daar bij voorstellen??

Is dat dovige bij je man weer goed gekomen??? ze zullen zo iets wel snel kunnen testen lijkt mij??

Caro, fijne vakantie

Chrish, logisch dat je nog onzeker bent en goed dat jullie hem nog verder laten onderzoeken.

Rolf wrijft heel vaak in zn ogen ook als hij net lang heeft liggen slapen, doen jullie kindjes dat ook??

Geplaatst

Chrish, Fijn dat jullie nog in het zkh mogen blijven en op zoek gaan naar een ander zkh. spannend hoor allemaal! sterkte!

Medusa, een krabpakje is een pakje ( rompertje en broekje) gemaakt van verbandzijde voor de behandeling van eczeem en andere huidaandoeningen, ik moet hem insmeren met zalf en dan het pakje aandoen, het helpt bij de genezing van de huid en zorgt voor minder irritatie van de huid, en hij kan zichzelf dan niet krabben.

kan de handjes ook bedekken.

heb hem nog niet gebruikt, wil eerst even kijken hoe ie zo op de zalf reageert.

en mijn man heeft toen buisjes gekregen waardoor het horen beter ging.

toen hij net geboren was hadden ze wel een gehoortest gedaan en die was goed en mijn man vroeg toen nog of dat betekende dat ie goed kon horen, nee zei ze we testen de gehoorgang en die is goed, dat ie goed kan horen is wat anders.

nou ja beetje vaag maar goed ik ga naar het inloop spreekuur en mss kunnen ze dan wel testen.

wil er dan wel zo snel mogelijk bij zijn!

Ja ik laat de kids ook wel even alleen in de auto zitten als ik snel een broodje moet halen, sleutels neem ik mee, raampje open en zorgen dat ik in de schaduw sta en ben dan in 2 minuten weer terug maar geen grote boodschappen ofzo en als ie slaapt en we komen ergens haal ik ze er altijd uit, mijn schoonmoeder zei ook al "laat hem lekker slapen in de auto" nee doe ik niet, je auto kan ook in de fik vliegen moet er niet aan denken zeg.

Omdat Matthias geen groente en fruit krijgt zit ie vaak op 5 flessen, is dat erg?

normaal zou ie op 4 flessen moeten zitten en aangezien ik de komende 6 weken nog geen groente en fruit mag bijgeven.....

begin erg te twijfelen.

hij vind het heerlijk 5 flessen.

Geplaatst

Chris, ben benieuwd hoe het vervolg in een ander ziekenhuis zal zijn. Zal wel weer een pittige tijd voor jullie worden! Wel fijn dat jullie nog even mogen blijven, en slim om weer verder te gaan met de hapjes.

Caro, fijne vakantie! Je zult vast al wel onderweg zijn denk ik?

Melis, wij hebben ook dunne slaapzakjes van Prenatal. Heerlijk!

Helmpje bij S.ven is nog wel een uitdaging hoor! Binnen 1 uur zie je de straaltjes zweet al van zijn koppie komen. Dan moet hij weer af. Zo zielig voor het mannetje!

We zijn nu 1 week bezig met het "nieuwe schema". En ik moet zeggen dat het wel aardig goed gaat. Vooral S.ven doet overal wagenwijd zijn mondje voor open! L.ara heeft er iets meer moeite mee. Gister hebben ze stoofpotje gehad en dat vonden ze allebei lekker. Vandaag maar weer geven, zodat ze goed kunnen wennen met iets dat ze ook lekker vinden.

Vandaag beetje nukkig op manlief. Die kan nog vragen wanneer ze wat moeten eten/drinken. Dat weet je nu toch wel een keer denk ik dan..... Hebben jullie mannen dat ook?

Geplaatst

Lianne, je zal het waarschijnlijk wel weten, maar ik weet van mijn werk dat de kids die een helpmje hadden geen sokjes aan mochten. Normaal koelen ze af door hun hoofdje, maar door het helmpje kan dat niet. Verder koelen ze ook af via hun voetjes, dus als die dan bedekt zijn kunnen ze verhit raken. Maar nogmaals dat zullen ze wel verteld hebben.

Geplaatst

Wij hebben vandaag een kinderstoel (peg perego siesta) gekocht! Hij komt dibsdag. Kan op 9 standen omhoog en omlaag en het zitje kan ook in 5 standen liggen. Ben benieuwd hoe f het gast vinden!

Geplaatst

Die stoel ken ik niet Fren..

Wij hebben de Bloom weer verkocht, wat een onhandige stoel zeg. Morgen maar ff een Tripp Trapp kopen.

Meezie, thanks voor de tip mbt de sokjes bij helmdragers.

Geplaatst

Ik vind de Bloom de mooiste kinderstoel qua design, maar alles behalve praktisch. Klieren jullie kindjes ook tijdens de avondfles? Vince spartelt als een vis op het droge en wil niet anders dan zitten en staan...

Geplaatst

Dat heeft fiene soms ook, maar vooral met de 12 uur fles. Enige dat dan helpt is op bed zitten met fiene liggend tussen m'n benen (dijeb) zodat ze haar hoofd niet kan bewegen. Ben overigens net helemaal onder gespuugd. Zijlijn m'n schoonmoeder en had gelukkig een pyjama voor haar bij me. Ze was zo aan t hoesten dat ze zich verslikte rn alles er weer uitkwam...

Geplaatst

Chris: balen dat ze niet hebben kunnen vinden wat er aan de hand is, ik kan me helemaal voorstellen dat je nog steeds niet gerust bent en dat je wilt weten wat er aan de hand is. Spannend en ook wel zwaar lijkt me.

Fren: ziet er hip uit die kinderstoel.

Melis: ik ben heel erg blij met de tripp trapp en F is nu zo ver dat ze er zelf opklimt ideaal. Je hebt trouwens ook een blad dat je kunt kopen voor aan de tripp trapp. Is nieuw schijnbaar dus als je niet wilt dat V gaat kliederen aan tafel is dat een goed optie. O ja dat worstelen herken ik ook wel van M maar hij doet meestal niet, afgelopen week wel een paar keer.

Marjan: zo'n krabpakje gebruiken ze toch ook bij kinderen met brandwonden? Ik hoop dat de nieuwe zalf goed werkt

Lianne: kan me voorstellen dat S het warm heeft met zijn helmpje.

Geplaatst

Wij hebben de triptrap ook geprobeerd, maar ik vond het een onding. M'n broer heeft m ook, maar de stoel heeft zulke lang uitstekende poten dat ik er telkens over struikel. Deze stoel kun je ook inklappen en wegzetten.

Geplaatst

Wij hebben ook de triptrapp! Vandaag een zeil gekocht voor eronder ivm knoeien! We hebben een grindvloer en ik wil eencombinatie van rapley en prakken doen dus dan kan er gerust wat op de grond vallen! Dat is z`on zeil voor onder eenbureaustoel!

Geplaatst

Stomme tablet, effe met de telefoon verder!

Jarno begint nu ook meer te rollen, gisteren voor het eerst zelf van rug naar buik!

Het liefste ligt hij op een speelkleed op de grond zodat hij vrij kan bewegen!

Mannetje wordt onrustig dus tijd voor zijn bedje!!

Geplaatst

Wij hebben ook de triptrapp! Vandaag een zeil gekocht voor eronder ivm knoeien! We hebben een grindvloer en ik wil eencombinatie van rapley en prakken doen dus dan kan er gerust wat op de grond vallen! Dat is z`on zeil voor onder eenbureaustoel!

Geplaatst

oei weet niet of ze dat krab pakje ook gebruiken voor kindjes met brandwonden, zou heel goed kunnen.

Matthias rolde gister van rug naar buik en vandaag van buik terug naar buik:) dus gaat nu snel! maar of het een evewichtsverlies was of echt terugrollen...weet het niet:)

wij hebben de tiamo meegroeistoel maar schoonouders waar we veel zijn hebben geen kinderstoel meer dus onze oude ( waar de onderplank van mist ) gaat daarheen en wij kopen een nieuwe, weer de tiamo want bevalt zo goed, mijn man of ik zitten er zelf ook wel eens op want het blad zit er nog niet voor, mijn nichtjes zitten er ook met regelmaat op dus ga gewoon weer voor deze:)

zag hem nu staan bij de prenatal voor 39 euro in het wit en we hebben nu een blank houten en anders had ik deze wit geschilderd, past nu beter bij onze meubels, koop gelijk een nieuwe stoelverkleiner, wilde het zilveren kroontje bij de babydump vandaan, daar net iets goedkoper, ja moet op de centjes letten:) ook even een nieuw campingbedje halen die aar in de aanbieding is en een klamboe voor erover heen, mijn schoonzus had een klamboe voor het campingbedje die je helemaal om de poten kon doen maar die ik op internet zie bij prenatal of babydum gaat alleen over de bovenkant..iemand een idee waar ik die wel kan halen die om de poten heen kan?

Geplaatst

Ik heb voor zowel Lisanne als Jasper de triptrap gehaald.

Gisteren is de boodschap van de arts pas goed geland. In feite hebben we een gezond kind. Daar ben ik heel erg blij om. Maar toch kunnen ze die aanvallen niet verklaren. Dat komt veel voor bij alte, dat weet ik. In zo´n 50 procent van de gevallen. Maar Jasper heeft deze aanvallen wel 12 keer laten zien in het ziekenhuis. Als hij het nu alleen thuis had laten zien en in het ziekenhuis niet.... Wij mogen hem meenemen naar huis. De arts geeft aan dat het wat haar betreft, gelet op haar ervaring als kinderarts, er geen problemen meer te verwachten zijn, maar een keiharde garantie kan ze niet geven. En hij doet het de laatste dagen ook goed in het ziekenhuis. Ik heb er dan ook steeds meer moeite mee hem in Zwolle in het ziekenhuis te laten liggen, temeer nu ze uitonderzocht zijn met Jasper. Ze houden hem aan de monitor voor onze gemoedsrust, maar soms krijg je het gevoel dat ze het nu alleen maar vervelend vinden dat hij er is. Mijn man is bezig om spullen te regelen om hem thuis te monitoren en om hem thuis zuurstof te kunnen toedienen. Het valt me tegen van het ziekenhuis dat zij hier niet mee komen en ons een training geven wat te doen als hij nog een keer uitvalt. Ze erkennen namelijk dat hij alte aanvallen heeft gehad en dat dit erg beangstigend was / is voor ons om dit mee te maken. Vrijdag hebben we daarom meteen ingestemd met een vervolgonderzoek in een ander ziekenhuis. Maar het duurt me zo lang. Ik heb elke avond een huilbui als ik 's avonds weer terug ga naar huis nadat ik bij Jasper ben geweest. Ik zou hem liever thuis hebben met thuismonitor en zuurstof en vanuit huis de gang naar een ander ziekenhuis te maken.

Geplaatst

Chrish, kan me zooo goed voorstellen dat je elke avond huilbui heb, en wat je zegt raar dat ze je niet voorstellen thuis te monitoren en zuurstof te geven.

Marjan klinkt als een boxpakje van verbandmateriaal.

Wij hebben een soort kinderstoel model die Fren gekocht heeft alleen van topmark, kan niet zoveel standen wel 3 standen naar beneden en 3 standen naar achter je kan inklappen enzo,maar die stoel is zoo groot en dat inklappen blijft veel ruimte inbeslag nemen, daar hebben we hem nu in , en als hij wat groter s en zelf goed kan zitten de meegroeistoel stokke achtig die kunnen we dan gewoon aan tafel laten staan.

Vanmorgen lag Rolf op zn buik toen ik hem uit bed ging halen.

Geplaatst

Jasper is ook al flink bezig met omdraaien. Hij is heel actief en ook heel gefrustreerd als het niet meteen lukt. Hij ligt ook vaak over dwars in zijn ziekenhuisbedje.

Lisanne is nog niet bezig met draaien. Zij is meer aan het observeren wat wij allemaal doen.

Geplaatst

Chris wat heftig allemaal, kan me voorstellen dat je er soms even doorheen zit, het is ook niet niks! De arts zegt dan wel gezond maar na z'on aanvallen kan ik mij voorstellen dat je het vertrouwen even kwijt bent! Is het niet mogelijk om van een thuiszorgorganisatie eventueel voorlichting te krijgen en uitleg thuis? Of van ouders die dit ook meemaken en al de nodige ervaring hebben? Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie mannetje, een bikkeltje hoor!

Geplaatst

Crish, lijkt me inderdaad zwaar, en ik zou zeker aangeven bij het ziekenhuis dat je meer van ze verwacht. Zij zien jasper als een 'geval' maar het is natuurlijk jouw kind! Marjan, dat klinkt ook wel vervelend, zo'n krabpakje.

Wij hebben voor Hidde een trip trap, werkt prima en er komen er denk ik nog 2 bij, maar we waren er eigenlijk nog niet mee bezig.......goed dat jullie me bij de les houden!

Medusa, hier vindt ik er ook regelmatig eentje op de buik: de eerste keer vond ik dat wat enng, maar ze laten zich toch wel horen als er iets is!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden