Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro: ik laat de dooky altijd gewoon zitten en dan eens in de zoveel tijd eens in de was. Succes met inpakken. Ben trouwens een excellijst aan het maken voor de vakantie zodat ik die niet elke vakantie weer hoef te maken.

Vlinder: wat goed misschien een baan!!!! Ik heb een Kdv waar ik alleen de uren betaal die ik afneem. Dat js echt een uitzondering, ideaal. En maar 300 meter bij ons vandaan.

Bikkel: goedgedaan hoor dat afbouwen!!!

melis: succes met de helm.

mira: f zat ook de hele dag in het badje en komt M ook veel kusjes geven en kietelen.... Zo schattig, moet ze weer eens samen op de foto zetten.

Vandaag lekker een dagje thuis werken en dan een weekend zonder verplichtingen. Echt heerlijk!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik laat de dooky er ook gewoon aanzitten. Wel zo makkelijk. Ik vouw hem, als het niet zonnig is, gewoon over de kap naar achteren.

Heel veel succes met inpakken. Ik ben er in mei een week mee bezig geweest, was alleen maar bezig met wat ik niet mocht vergeten voor fiene, dat ik uiteindelijk mijn eigen lenzen vergeten was.

Geplaatst

Net klaar in Zwolle.. De afplatting is een grensgeval, 107%. De helm is aangemeten en op 9 augustus gaan we hem passen!

Toen z'n hoofd in het gips werd verpakt viel hij bijna in slaap, haha

Geplaatst

Dat is wel fijn een grens geval, dus het zal wel goed komen.

Rolf zn hoofd was 104% en ze zei toen al dat het vanaf 108% "erg" was.

Fren, is niet alleen in Asterdam hoor, hier in het kleine Scherpenzeel betaal je ook de vakantie door ( behalve 2 weken in de zomervakantie als ze zelf vakantie nemen ) en je betaald ook voor je hele of halve dag en niet per uur.

Fijna vakantie Caro :-) ik heb gister met vershoud klemmen en hydrofiellier een afdakje gemaakt, ging prima :-)

Geplaatst

Tot nu toe werkten de hydrofiels bij mij ook prima maar ik dacht ik koop eens wat... wat het nog makkelijker maakt, hoef je er niet meer aan te denken maar altijd bij je...

Ik ben gewoon weer gaan slapen na de flessen van half 8 tot de oudste om 9 uur bij me in bed kwam, ontbijt en koffie op, nu douchen en dan langzaam beginnen... Behalve als ze dan wakker zijn natuurlijk. Ben nog vrij rustig.

Lijstje is inmiddels 3 pagina's lang (opschrijfboekje geen A4 hoor) en ben nu begonnen inderdaad ook dingen van mezelf er op te zetten zoals paspoorten enzo... Wil het na de vakantie in de computer zetten, kun je het ook steeds aanvullen... Tja, het blijft een militaire operatie op vakantie met twee babies... en een 8-jarige, een man en jezelf... :-)

Geplaatst

Lees net op fb dat het niet zo goed gaat met benbri, ze heeft ook een link van huiselijk geweld erop staan dus volgens mij zit het daar niet goed in huis! Germ!!

Geplaatst

Oh shit...

Natuurlijk werden ze wakker na mijn douche dus eerst in bad (wilde ik perse doen want weet niet of ik dat daar ga doen, heel koud, oud huis) aankleden, fles en nog een bananenappel fruithap en nu weer in bed, bijna stil. Ga zo maar eens een begin maken, laatste was er in, koffer van zolder en beginnen. Is altijd bij zo'n grote klus: waar begin ik? :hmz:

Geplaatst

hhmm, dat klinkt niet goed over Benbri. Hoop dat het allemaal meevalt.

Caro, wat heerlijk om met die dingen bezig te zijn! Nu ik lees dat jij zo met de voorbereidingen bezig bent heb ik ook wel zin om op vakantie te gaan. Nog 3,5 week en dan mogen wij ook. Lekker hoor!

Succes met alles inpakken en vergeet idd de dingen voor jezelf niet. Dat zou mij ook zo goed kunnen overkomen. Bedankt dus voor deze opmerking Fren ;-)

Bikkel, bv geven tot een jaar. Top als je dat vol kunt houden. Ik vind het al een hele prestatie dat je dit al 6 maanden doet. Petje af.

Lauren heeft vandaag ook wat meer honger dan normaal. Net een fles van in totaal 250 / 260 op. Eerst een normale fles van 210 en toen bleef ze maar naar die fles graaien. Nog maar wat water met een klein beetje melkpoeder en dat ging er ook goed in.

Geplaatst

Pff wat een hoop bij te lezen zeg! Maar ik ben weer helemaal op de hoogte!

Caro, fijne vakantie! Na een dag inpakken ben je er vast helemaal aan toe :-). Geniet er lekker van, en zie lekker hoe alles loopt!

Fren, goede tip voor inpakken. Heb ook alles op een lijstje staan, maar het is wel handig om een plek te hebben waar je altvast wat zooi kan neerleggen.

Meezie, wat een zwembad en wat ligt Maud er heerlijk in zeg ;) Lekker genieten, je hoeft niet eens op vakantie zo.

Melis, wat voor helm heb je uitgezocht? Wij gaan vanmiddag ophalen, zal wel een foto plaatsen. Zijn afplatting is 109,1. Wel noodzakelijk dus.....

Chris, hoe is het met Jasper? Vervelend dat hij zo slecht slaapt met het warme weer, doet er natuurlijk niet veel goed aan. Pas je ook een beetje op jezelf?

Ik heb ook Dooky gekocht, blauw en rose :-). Straks maar even proberen aan de maxi cosi in de auto. De wagen heeft manlief gister omgebouwd. Moet nog even proberen hoe ze erin liggen. Vindt het wel een moeilijke verandering hoor. Ze liggen nu van mij af, en kan alleen maar door een ruitje gluren bovenop. Ik denk dat de kids het wel super gaan vinden, die kunnen lekker rondkijken nu..

wij moeten nog 1 week werken en dan ook heerlijk vakantie. Vandaag en morgen maar vast beginnen met het inslaan van voeding, pampers en weet ik allemaal wat nog meer. Manlief gaat in de loop van de week al beginnen met het inpakken van de vouwagen, dan kan dat er allemaal mooi vast in!

Geplaatst

Voor extra vloeistof. Hier vinden ze thee met een beetje melk erg lekker! Volgens mij mag je dat ook al wel geven toch? En anders inderdaad diksap vanaf 4 maand. S en L dronken dat eerst ook niet, maar nu wel. Is even wennen aan de smaak.

Geplaatst

Ik dacht ik doe eens twee blauwe... dan hebben ze niet allebei een eigen kant. Was bij de reiswiegen eigenlijk wel zo en ik vond het zo raar toen vriendin ze er ineens andersom in gelegd had :-).

Vind het wel atijd leuk hoor: dezelfde rompers of pakjes in blauw en roze. Zo blij met een jongen en een meisje dat ik het ook leuk vind om te laten zien!

Geplaatst

Jeetje dat klinkt heftig bij benbri..

Bikkel een jaar bv geven, nou respect hoor :-D

Heeeeerlijk Caro, bijna op vakantie :-)

Geplaatst

Zag het ook van bri....

Caro, hihi niet kletsen maar inpakken... Of zit je op schema!!

Bikkel ik vind het een mooi streven, ik had graag met je meegedaan maar voor mij was de koek op en Maud is van het gemak, super onrustig Nu tijdens de BV omdat ze daar veel meer moeite voor moet doen als voor haar fles. Eergister besloten dat ik donderdag ochtend de laatste BV zou geven (gaf alleen nog maar in de ochtend) en zowaar een heel fijne en makkelijke voeding dat ik toch weer ging twijfelen. Maar het is goed zo, ik vond het een mooie en perfecte afsluiting, vanmorgen de fles gegeven en ze vond het best. Nu afwachten hoeveel last ik ga krijgen van geen voeding meer geven, maar het zal meevallen want heb het heel rustig afgebouwd. Over twee weken even heerlijk shoppen en mezelf verwennen met nieuwe BH's. Want ben wel heel erg toe aan iets moois ipv iets practisch.

Melis, foto!!! Grappig dat hij bijna in slaap viel

Geplaatst

Fren je bent in mei al geweest, weet je nog? Al had je toen geen mooi Grieks weer...

Ik had niet echt een schema maar ik heb de hele dag hard gewerkt en ben een heel eind... Belangrijkste is gepakt, alleen nog mijn koffer afmaken en toilettas en de oudste even kijken wat ze er allemaal in heeft gegooid... En dan tas met eten en flessen etc. Daarna het lijstje erbij pakken en afstrepen... Vroeger was ik nooit zo georganiseerd maar ja... alles is anders met kids erbij...

Kan in ieder geval rustig slapen hoop ik... Jammer dat het nu regent maar ook wel verkoelend want in huis blijft de warmte maar hangen! Hoop morgen geen regen als we gaan rijden.

Geplaatst

Wij hebben ook de blauwe met legerprint. Hij vindt het nog maar niets. Vooral het op- en afzetten. Hij wordt dan ontzettend kwaad! Ik heb het idee dat hij ook niet helemaal goed zit nog, hij gaat elke keer scheef. Morgen en overmorgen maar even rustig kijken hoe het gaat en hoe hij zit. Anders bel ik gewoon maandag even. Zal morgen nog wel even een foto erop zetten. Nu was hij nog niet heel happy.....

Caro, goed bezig geweest! Veel plezier en geniet er lekker van!

Ga nu met de beentjes op de bank na een lange en drukke dag! Fijne avond allemaal

Geplaatst

Vandaag met Matthias bij de kinderarts geweest, eerst wegen en meten, 7800 gram en 67 cm !! vorige keer op cb begin juli 63 cm dus flink in lengte gegroeid.

ze twijfelt of het KMA is of toch gewoon eczeem maar toch de pepti uitproberen, over een maand een dagopname en een koemelkprovocatietest en dan een week later nog een dagopname en een blinde koemelktest en een week later de uitslag.

hij krijgt nog geen groente en heel af en toe fruit maar daar moet ik toch nog even mee wachten tot na de uitslagen.

gelukkig maar dat hij dat nog niet kreeg vanaf bv 4 maanden anders moest ik weer stoppen ofzo.

Ook heb ik een nieuwe zalf gekregen ( simplex basiszalf ) en dat smeert fijn zeg!!!

en heb anti- krappakjes gekregen als de jeuk erger word maar tot nu toe valt het mee en het is nu zo warm bij ons boven dat hij alleen in een rompertje ligt.

En tot onze grote blijdschap heeft ie zich vanmiddag van rug naar buik gedraaid!!

mijn man en ik waren beiden getuige en dat was wel leuk om 1 van de eerste mijlpalen samen te beleven.

Mijn man vermoedt dat Matthias was dovig is, hij reageert soms pas op je als je in zijn zicht komt, als je met een piepbeestje achter hem piept dan kijkt ie niet op of om, als de hond blaft kijkt ie niet om, als je zijn naam zegt niet pas als ie je ziet.

dus daar wil ik nog even mee naar het bureau, moet pas 4 september weer maar denk dat ik maar even naar het medisch inloopspreekuur ga.

Man was zelf vroeger ook wat doof aan 1 kant waardoor ie erg laat praatte.

voor degenen die op vakantie gaan heel erg veel plezier en geniet ervan!!

wij gaan over 2 weken 2 weekjes weg, heerlijk!!! heb er zo'n zin in!

vandaag was mijn laatste werkdag en nu 3 weken vakantie, we zitten heel dichtbij en de tweede week dat wij op vakantie zijn moet ik wel werken maa ik werk maar 2 x 3 uurtjes en het is een half uurtje rijden vanaf de camping dus ga ik snel even heen en weer.

kunnen in de stacaravan van de biren, camping aan het strand heerlijk!!

hoef ook niet zo'n lange reis met een kleintje en voor Lucas is het wel heel leuk om er even tussenuit te gaan!

Ja las het op fb van benbri, wel schrikken hoor.

Chrish hoe is het met Jasper??

Onze buurvrouw is gastouder hebben een hele ruim opgezette opvang, heel veel speeltoestellen en dieren en dergelijke en daar gaat Matthias ook heen als ik werk en ook ideaal met ruilen als een client niet kan of er wat anders is waardoor ik moet wisselen van dag, loop ff naar de buuf en zeg dat ie op woensdag komt ipv maandag en geregeld!

Lucas speelt daar ook heel vaak zo eventjes!

Vreselijk he van dat kindje in belgie, papa was kindje vergeten en kindje gestikt in de auto.

ik kan me niet voorstellen hoe je je kindje kan vergeten, denk dat je dan ook heel veel andere zaken aan je hoofd hebt als je dat vergeet, te druk of zo...ja was er niet bij, ken die man niet dus kan er ook geen oordeel over vellen, vind het al erg genoeg, arme ouders!!

Nou meiden fijne avond, weekend en vakantie!!

Geplaatst

Dank jullie wel!

Had het nog niet gehoord van dat kindje wat erg... Arme mensen jeetje... Gebeurt wel vaker denk ik maar meestal loopt het dan nog goed af. Heb 1 x de oudste (bewust) in de auto laten zitten toen we in Frankrijk waren, bij mijn zus op de oprit terwijl wij in de tuin zaten, ze lag zo lekker te slapen. Uiteraard in de schaduw met alle 4 de deuren open. Toen we haar er uit haalden was ze een hele tijd suf, zo eng, doe ik nooit nooit meer!

Geplaatst

Gisteren hebben we een gesprek gehad met de kinderarts. Er is niets naar voren gekomen uit het EEG en ook niets uit het Ph onderzoek. We hebben een gezond kind volgens de dokter. Dat er niets uit het Ph onderzoek is gekomen, wil niet zeggen dat hij geen reflux heeft. Er is in die 24 uur geen maagzuur gemeten. Wel kan het zijn dat het melk terugkomt. De kinderarts heeft er vertrouwen in dat het goed zal gaan met Jasper en zij baseert dit op haar ervaringen. Wij mochten Jasper meenemen, maar we mogen hem ook nog even laten liggen in het ziekenhuis aan de monitor. Wij hebben nog voor het laatste gekozen, omdat wij het nog niet vertrouwen. De tijd tussen de eerste serie aanvallen en de tweede serie aanvallen was 8 dagen. Wij zitten nu in eenzelfde periode. Bovendien gaan we voor verder onderzoek naar een academisch ziekenhuis. Welke weten we nog niet. De ars zou gaan bellen. Ik voel zelf wel wat voor Maastricht, omdat zij een centrum hebben voor kinderen met ademhalingsstoornissen. Jasper stopt ook met ademen. Mijn man wil ook wel naar het AMC, omdat wij vrienden hebben in Landsmeer die ons op kunnen vangen. In elk academisch ziekenhuis kunnen ze het onderzoek doen wat voor Jasper nog zinvol kan zijn. Het is een polysomnografie. Dus tot die tijd ligt hij nog in Zwolle. Als hij in de tussentijd geen aanvallen meer krijgt, dan kan bij ons het vertrouwen ook weer gaan groeien. Ik hoop dat hij na het weekend snel overgeplaatst kan worden, want eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee. Mijn man wil verder nog laten uitzoeken of hij een voedselallergie kreeg. In de tijd dat de aanvallen zijn begonnen is naast het schema van de flesvoeding ook gestart met hapjes... Hij kreeg wel rode vlekken op zijn buik. Daarom ben ik al weer gestopt met hapjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden