Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik doe Inge een romper met korte mouwen aan met daarover een slaapzak, geen pyjama.

Dan kan ze in iedergeval niet door de spijltjes met haar voeten, omdraaien gaat wel met een slaapzak.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik normaalgesproken ook, maar als het zo warm is als vanmiddag slapen ze alleen in een romper. Komt natuurlijk niet zo vaak voor.

Heb net even gecheckt bij ze en hij ligt nu bovenin zijn bed op zijn zij... Hoop dat ie op zijn rug rolt en niet op zijn buik... Zit er over te denken als ik ga slapen straks en hij ligt nog steeds zo om 'm voorzichtig op zijn rug te rollen.

Geplaatst

Caro, wij hadden hetzelfde met fiene, die lag klem overdwars. Sindsdien ligt ze in een romper met dunne zomerslaapzak. Die is (bewust) te lang, dus die stop ik onder het matras aan het voeteneind. Daaroverheen een dun laken, dat extra breed is en waarmee ik haar dus strak instop. Werkt een beetje als bakerdoek. Sindsdien slaapt ze rustiger en ligt ze stil en op dezelfde plek 's morgens.

Geplaatst

Tja lakens heb ik al niet meer gebruikt sinds ze 6 weken waren, ben altijd zo bang dat ze er onder terecht komen. Heb ik bij de oudste ook nooit gedaan maar ja dat was niet zo'n woesterik als haar broertje!

Kaat blijft ook keurig liggen, echt een jongen he... :-) We zullen zien.

Trouwens die foto op Facebook! Ze staat daar gewoon echt! Jeetje, I'm impressed...

Geplaatst

Haha, die foto was echt aftellen: 3,2,1 los en foto ;-) meer impressive op de foto dan het was hoor.

Ik ben wel fan van de lakens, fiene is ook echt een woeler, als ik die niet vastleg dan dartelt ze het hele bed door. Laken leg ik vast ter hoogte van haar middenrif, en zit aan beide kanten zeker 30 cm onder het matras, dus knappe meid als ze die loskrijgt en er onder duikt.

Geplaatst

Vind die tip met langere slaapzak instoppen ook een goeie. Geloof dat ik nog 1 dunne zomerslaapzak maat 90 heb... (ze zitten nu nog in 70 of 68/80 van de Hema). Ik vraag me alleen af of hij dat bij het in bed leggen ok vind? Fiene potesteert niet? Maar ja, dat was een Puck-a-baby natuurlijk hihi...

Geplaatst

Merkt ze niks van, of het boeit haar in ieder geval niet. Ik trek haar een stukkie richting voeteneind en daar heb ik een soort spelletje van gemaakt. ;-) scheelt wel echt hoor!

Geplaatst

Ga nu kijken waar die langere slaapzak is en morgen uitproberen. En toch maar Brammetje op zijn rug leggen, hoop dat ie er niet te wakker van wordt...

En dan zelf slapen op mijn nieuwe kussen (had mijn moeder ook nog gekocht), nog wel erg dik dus ik moet 'm eerst platter slapen, dan wil P 'm misschien en dan moet ik die andere weer platslapen... Hij vindt dit veel te dik, maar we zijn echt aan nieuwe kussens toe. Welterusten!

Geplaatst

Caro, ben benieuwd hoe de nacht is gegaan.

Bij ons exact hetzelfde. Lauren gaat echt haar hele bed door. Normaliter slaapt zij ook alleen in een romper en een dunne slaapzak maar gisteravond heb ik haar ook zonder slaapzak gelegd. Dit is prima gegaan.

Toen ik gisteren naar bed ging lag ze boven in haar bed op haar zij. Vanochtend lag ze helemaal beneden heerlijk op haar buik met haar armen door de spijlen.

Wij hebben ook een korte periode gehad dat ze steeds op haar buik draaide en ging huilen als ze niet terug kon. Dit heeft echter maar een paar daagjes geduurd en daarna kreeg ze op de 'één of andere manier het toch voor elkaar om een andere houding aan te nemen.

Nu kan ze zelf terugdraaien dus is het helemaal geen probleem meer. haar weer op de rug leggen heeft nooit zin gehad. Nog voordat ik de kamer uit was lag ze alweer op haar buik..

Mooie voorraad heb je nu trouwens. Manlief ging gisteren ook naar de Makro voor de luiers en ik dacht: 'laat ik mevrouw ff wegen en op basis daarvan beslissen welke maat ik ga nemen'. Nou, ik schrok ervan. Ze was zo'n 7,8 kg! Vorige keer bij het CB was ze nog geen 7 kg... haha.. flink gegroeid dus.

Volgende week maandag naar het cb, ben benieuwd hoe lang ze nu ook is.

Oh ja, het is trouwens mt 4 geworden nu aangezien ik nog 2 dozen nr 4 had staan.

Geplaatst

**breek ff in

Caro, ik had hetzelfde probleem met Sofia, zij kwam aldoor klem te zitten tussen de spijltjes we bleven aan het lopen en zij aan het huilen want ze deed zich ook elkee keer pijn. Toen hebben we het zo opgelost, zie foto. In een Snoozzz matraswikkel sliep ze zowiezo al en dan kunnen ze nog prima bewegen alleen niet meer het hele bed door en voor de spijltjes hebben we een leuk stofje gekocht, gevuld met een reep schuimrubber en vastgemaakt aan de spijltjes..en weg is het probleeem. En ze vindt het nog leuk ook want er staan allemaal kleine kleurige lieveheersbeestjes op waar ze naar kijkt voordat ze in slaapt valt.

misschien is het een tip.

liefs stiertje

[ATTACH=CONFIG]4457[/ATTACH]

Geplaatst

Stiertje dat ziet er leuk uit! Met name die zijkantjes, dat andere zie ik niet helemaal voor me... Bedankt voor de tip in ieder geval!

Gaat het goed met jullie?

Geplaatst

Caro het gaat heel goed met de meiden! en met jouw toppers? Met mezelf iets minder want ben mijn baan kwijt...tja dat krijg je dus als je zwanger wordt en je van verlof terug komt en je baan over anderen verdeeld is..heel naar maar ja..life goes on!

Die matraswikkel is een soort luier die je omdoet en die zit vast aan een wikkel om het matras zodat ze niet omhoog kunnen schuiven of om kunnen rollen, super handig ding. Kan je ook mee nemen op vakantie dan heb je geen campingbedjes nodig want het past op elk matras.

Geplaatst

nou, tis wel een trend geloof ik, zo net na je zwangerschap je baan kwijtraken....gelukkig hebben we onze handen vol aan de kids!!

Geplaatst

Vlinder, ik werk(te) bij een GGZ instelling als P&O er doe de salarisadministratie enzv. Maar eigenlijk kom ik uit de handel..sales maar ook inkoop. Dusss ga maar weer op zoek naar iets anders. Ja echt schandalig hoor hoe bedrijven omgaan met moeders..pfff. Toen ik terug was zei de directeur tegen mij op de 1e dag dat hij mij helemaal niet terug had verwacht..ik was ja immers moeder geworden van een tweeling..NOU JA ZEG! net aslof je dan niet meer kan werken!

Mira, ja heb mijn handen ook wel vol aan de kids maar werk toch graag en moet ook wel financieel gezien, nou ja eerst maar ww dan..heb mijn leven lang gewerkt dus dan maar op mijn gemakje verder zoeken.

Geplaatst

Jeetje wat een vooroordelen, is je ontslag al rond, want sowieso in bezwaar gaan.

Ik neem aan dat je ontslagen wordt, met inachtname van de geldige opzegtermijn + een ontslagvergoeding.

Je bent breed inzetbaar, HR, salarissen, sales, inkoop, die baan komt er op termijn wel.

Mag ik aannemen dat je via Digid, al nagekeken hebt hoelang je recht hebt op WW.

Ik begrijp je helemaal, ik ben ook een thuiszittende moeder, vanuit het wachtbankje van de IVF naar mijn eigen bank en straks die van het UWV.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik geniet wel van het thuis zijn en mijn dochtertje, zou graag weer aan de slag willen, maar WG willen een gouden werknemer voor een bronzen prijs.

Dat vertik ik nog even, dan ga ik wel de WW in en pak ik die baan wel eind 2013 en in de tussentijd doe ik leuke dingen met Inge.

Geplaatst

Hier hetzelfde verhaal, op de tweede dag van mijn ouderschapsverlof ( had 1 maand volledig opgenomen) werd ik gebeld door een bureau dat mijn baas het contract wilde beeindigen. Ik zou een gedurende 10 maanden 1 dag ouderschapsverlof per week opnemen, maar dat zag mijneer de directeur niet zitten en dus hoepla, wegwezen! Ik heb wel een prima vergoeding eruit gesleept, en inderdaad, vanaf oktober de WW in ( mijn contract houdt per 1 okt op) Ik ga ook zeker op zoek naar iets anders, ik geniet wel van de kinderen maar mis ook het ' andere leven' Maar ja, wie neemt er nu een moeder aan van 3 kids, waarvan 1 downsyndroom heeft en de andere een tweeling is........daar is de arbeidmarkt op dit moment gewoon te slecht voor dus ben wel zo reel dat ik verwacht minimaal nog een jaar thuis te zitten.

Geplaatst

Jeetje wat is het stil hier.

Waarschijnlijk is iedereen aan het genieten van het mooie weer.

Vandaag weer verder met verfen, het moet alleen eerst nog even drogen, want we hebben vanacht wat regen gehad.

Gisteren een viertal ramen schilder klaar gemaakt, hiervan heb ik er maar twee geverft, omdat mijn echtgenoot mijn schema in de war gooide.

Gelukkig heb ik aan tijd geen gebrek.

Wat doen jullie met je kindjes, gisteren heb ik inge bij mij gehouden in de wandelwagenbak, onder de parasol.

Maar ik vond het toch wel erg warm worden, had ook het idee dat ze het niet super lekker vond om buiten te zijn.

Geplaatst

Hier blijft jarno bij hevige warmte binnen en we hebben het campingbedje opgezet buiten en daar speelt hij in met een muskietennet eroverheen!

Jarno is nu al 2 wkn weer de nachten aan het komen, en sinds een paar dagen wordt hij gillend wakker, niet tijdens de nacht maar als hij om 22.00 naar bed gaat dan kan het zijn dat hij na een uurtje zo wakker wordt, dikke tranen, schokkende ademhaling, echt helemaal van slag!

Gisteren ging het wel goed!

De nachten wordt hij wel rustig wakker......

Verder poept hij moeilijk nu met bijvoeden dus even helemaal gestopt met alles en alleen volledige bv totdat hij goed gepoept heeft en dan weer langzaam opbouwen!

Donderdag mijn 1e werkdag, jarno blijft dan bij papa en vrijdag voor het eerst naar de gastouder!

Ben benieuwd hoe het kolven gaat op school.....heb er wel zin in!!! En 2 dagen werken zijn zo voorbij!

Geplaatst

Vlinder klinkt helemaal niet vreemd hoor dat je geniet van het thuis zijn met je kleine, ik heb net vakantie gehad en de drie weken met de kids waren heerlijk...zwaar en aanpoten maar wel heerlijk genoten! Mijn man was aan het werk dus moest alles zo'n beetje zelf doen.

Mijn ontslag is nog niet rond, ik ga eerst DAS inschakelen om eea voor mij uit te zoeken. Ben al wel aan het solliciteren en een gesprek ergens heb ik al gehad maar wil toch "de"baan tegenkomen en me niet zomaar ergens in storten..maar ja die hele WW handel vind ik ook zo'n gedoe!

Mira, jeetje dus ook jij ligt eruit..pfff..domme werkgevers!!

Zeg even een algemeen vraagje..hoe ver zijn jullie kids met de tandjes? Sofia begint al aan haar derde en Giada heeft nog helemaal niks...zo'n verschil!!

liefs stiertje

Geplaatst

Wat een raar verhaal: je komt toch zeker niet terug nu je een tweeling hebt? Raar hoor!

Ik heb een eigen tekstbureau dus kan zelf bepalen wanneer ik weer op zoek ga naar klussen. Weet dat ik dat het komende half jaar nog niet ga doen! Laat mij maar een tijdje lekker moederen. Heb ook nog een dochter van 8 dus mijn handen vol.

Kaat heeft nu twee ondertandjes en Bram nog helemaal niks! Ook hier dus verschil. Maar hij is weer degene die voortdurend aan het rollen is van buik naar rug en zijn hele bedje door gaat, terwijl Kaat nog helemaal niks in die richting doet en braaf blijft liggen waar ze ligt. Erg leuk die verschillen!

Geplaatst

ow Caro grappig zeg..bij ons draait Sofia de hele tijd en wil ze al gaan kruipen en Giada is de hele dag aan het kletsen en dat doe Sofia dan weer niet. Ja erg leuk die verschillen maar soms maakt het me ook onzeker dan denk ik "je zus doet al dit of dat waarom jij nog niet?!"

Geplaatst

Op deze dagen mis ik wel een tuin hoor, ga wel veel met fiene lopen, maar lekker op het gras liggen kan alleen in het park. En dat is dan direct zo'n volksverhuizing...

Hier wordt er wel gedraaid van rug naar buik, maar nog niet terug. Zitten schijnt ze over te willen slaan, want staan is veel leuker. En ik vermoed dat ze haar eerste tandje wel voelt zitten in haar kaak, want ze bijt op alles en zit constant met haar tong over haar kaak. Maa nog geen puntje in zicht...

Overigens is mevrouw weer helemaal goedgekeurd: 69.5 cm en 7745 gram. Qua lengte boven de curve, qua gewicht was ze iets minder aangekomen dan volgens de lijn, maar dat was niet zo'n probleem. Wel (wéér) een doorverwijzing naar het zh gehad. Heb een beetje een overbezorgde cb-arts geloof ik. Ik heb van m'n 4e tot m'n 5e met beugels langs m'n benen gelopen vanwege een lichte heupafwijking, enorme o-benen en naar buitenstaande voeten. Nu schijnt dat een heupafwijking erfelijk kan zijn, dus moeten we foto's maken van F haar heupjes. De arts zei zelf al dat er waarschijnlijk niks aan de hand is omdat ze mooi strekt en buigt, maar toch... Pff, soms echt consternatiebureau hoor!

Ze heeft overigens net met omrollen haar hoofd gestoken, de eerste rode bult is een feit, oeps!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden