Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Chris! Zou mooi zijn wanneer hij in aanmerking komt voor operatie en zo van zijn epilepsie af komt! Ik ben benieuwd.

Fren dat is net een rottijd. Hier zijn ze ook wel eens wakker, haal ze dan heel even uit bed en wieg ze in mijn arm en leg ze dan voorzichtig terug. Dan gaan ze gelukkig weer lekker slapen! Misschien dat je een beetje water uit een bekertje kan proberen als dat niet werkt. Dan heeft ze in iedergeval even een andere gedachte... Wat leuk een slee, wat voor één hebben jullie gekocht? Ben zelf aan het twijfelen of we een houten moeten doen of eerst een plastic schaal..

Zou grappig zijn wanneer de baby ook op de 14e geboren wordt Caro! Wel een fijn gevoel wanneer je wieg weer gebuikt gaat worden!

Wat doen jullie eigenlijk op brood bij de kleintjes? Ook al kaas en boterhamworst? Hier eignlijk altijd jam of smeerleverworst. Maar vindt het zo saai worden...

Ik moet nog 1 weekje werken en dan per 1 januari geen baan meer. Nog 2,5 dagen afzien! Aan de ene kant wel jammer omdat ik wel leuke collega's heb. Maar ben er nu ook wel klaar mee. Eruit moeten bij een reorganisatie en alle toekomst verhalen aanhoren is best pittig.

S.ven en L.ara zijn gelukkig alweer bijna beter na het RS-virus. S moet nog wel hoesten en heeft vooral later in de avond last van slijm. Wordt daar ook echt wakker van en is dan helemaal overstuur. Zo zielig vindt ik dat! Het hoesten kan wel 1 a 2 maand aanhouden dus ben benieuwd. Vind het nu wel griezelig om met ze naar buiten te gaan. Maar dat zal vast niet al te veel kwaad kunnen..

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames,

Lang niets laten horen maar wel met jullie meegelezen.

Chrish, ik hoop dat Jasper het traject in mag en dat een operatie hem van zijn epilepsie af zou kunnen helpen.

Hier ook vanalles op de boterham. Zelfde als Caro en ook soms banaan oid.

Ik kan het lijstje met gewicht en lengte nog steeds niet aanvullen. Wij hoeven pas met 11 maanden weer naar het CB. Duurt dus nog ff.

Wij hebben afgelopen woensdag sinterklaas gevierd. Lauren vond vooral het cadeaupapier leuk en lekker maar Wessel was helemaal door het dolle heen.

Lauren maakt weer flinke stappen in haar ontwikkeling. Ze gaat nu zelf zitten en staan daar waar ze zich omhoog kan trekken.Ze zegt nu ook soms 'papa' en 'mama' en zwaait sinds deze week als we dag zeggen.

Geplaatst

Jeetje chris, als ik jou zo lees klink je zo nuchter, maar je zal het vast wel spannend vinden wat er allemaal staat te gebeuren. Een hersen operatie is niet zomaar iets.

Fren, wij doen inderdaad hetzelfde als Lianne als ze 's nachts wakker wordt, maar misschien zit ze ook even in een groeifase. Geef je haar een hele voeding? Misschien kan je steeds een klein beetje minder geven.

Lianne, wij geven van alles. Ook gewone kaas of snijworst/palingworst/ham. Zoet geven we niet veel. Dat vind ze gewoon niet zo lekker.

Fijn dat ze weer bijna beter zijn, het heeft wel een tijdje geduurd. Balen van je baan en zeker dat je de andere moet horen over al hun werkmogenlijkheden. Hopenlijk kan je snel iets anders vinden.

Medusa, leuk dat je dat schrijft over Maud, ze weet het inderdaad heel goed en oooo wat kan ze schattig doen, het is echt heel moeilijk om dan serieus te blijven.

Simonja, alle kids vinden de cadeau papiertjes leuker als het cadeau, wel leuk dat ze zich zo lekker snel ontwikkeld.

Hier is ons spookje ineens eenkennig, gister wilde ze niet met de badjuffrouw onderwater terwijl dat nooit een probleem is en s middags ging ze brullen en wilde ze van de schoot van de oom en tante van mijn vriend. Normaal vind ze iedereen lief en wil ze bij alle mensen. Maar de eenkennigheid gaat haar blijkbaar niet voorbij

Geplaatst

Jeahhh Fiene goed gedaan :-)

Chrish,heel dubbel, erg fijn dat J.asper operabel is en misschien epilepsieloos door het leven kan gaan, maar aan de andere kant erg heftig een hersenoperatie.

Caro, is leuk dat er weer een baby in komt.

Wij geven Rolf eigenlijk alles, ook op brood hij krijgt alleen geen kool,ui,prei,rauwkost en honing.

Boterham pindakaas en chocopasta gaat er ook gewoon in.

Simonja, leuk dat Lauren zich ook goed ontwikkeld, leuk he dat staan en optrekken.

Rolf heeft sinds gister een paar keer door de kamer gelopen achter de babywalker, het was meer en babyzwalker haha maar hij liep wel van de ene kant van de kamer naar de andere kant.

Geplaatst

Jeetje die Rolf! Ik blijf me verbazen over dat ventje...

Goed zo Fiene! Heb je wel eens half/half geprobeerd, 6 maanden/ 8 maanden? Wij hadden laatst ineens een potje bruine bonen 6 maanden wat achterin de la stond en ik vond dat ineens zo glad en niet lekker er uit zien, ik heb het gemengd met bruine bonen voor 8 maanden. En de volgende dag de rest gegeven. Misschien is dat een idee een keer voor F?

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze meer broodbeleg mogen officieel maar kennelijk geeft een aantal van jullie al van alles. Heb ze wel eens een paar stukjes kaas gegeven toen ik een stuk kaas at en dat vonden ze heerlijk dus misschien eens een plakje kaas op de boterham proberen? Of duo penotti, dat eet de oudste heel vaak.

Heb ze vandaag voor het eerst in een slaapzak met mouwen! Ik denk als er buiten sneeuw ligt (hoewel hier bijna niks) en het zo'n ontzettend koude nacht wordt kan het wel.

Nou, voor de verandering slaapt Kaat en lig Bram nog te huilen, zucht... Hij is er net al uit geweest bij zijn zus die op onze kamer tv kijkt maar nu terug begint ie weer. Gisteravond ging het goed, nu weer moeilijk. Zit te twijfelen wat te doen... zoals wel vaker. Hij is nog niet over zijn toeren maar begint steeds weer te klagen.

Geplaatst

Vandaag het gesprek gehad met de kinderneuroloog van SEIN. Het blijkt dat de hele groep (ca. 15 neurologen en neurochirurgen) unaniem zijn in hun oordeel. J.asper kan (en moet) geopereerd worden. Ze vinden de aanvallen allemaal (levens)bedreigend. Onze kinderneuroloog gaf aan dat het UMC Utrecht over de planning gaat van de operatie, maar ze schat in dat het binnen een half jaar gaat gebeuren. We kunnen er nu naar toe gaan leven. Extra onderzoeken zijn niet nodig. Ze weten voldoende en volgens de neurochirurgen is de plek van de afwijking goed te bereiken. Ze hoeven niet heel diep te gaan graven. Elke operatie heeft risico's, daar ben ik me heel erg van bewust en ik vind het allemaal heel spannend. Ik zou zo blij zijn voor J.asper als die aanvallen niet meer terugkomen. En voor ons, het zou voor mijn gezin het leven zoveel makkelijker maken.

Fren, het komt vast goed met Fiene en het eten.

Lianne, sterkte met de laatste loodjes op je werk. Ik hoop dat je volgend jaar een andere, leukere baan zult vinden. En fijn om te lezen dat het met S.ven en L.ara weer wat beter gaat.

Ik smeer hier smeerworst en jam op het brood. Iets anders heb ik nog niet geprobeerd.

Geplaatst

Operatie zal heftig zijn maar als het achter de rug is en helemaal gelukt wat fijn zal dat zijn! Jeetje, je kan het je misschien al niet eens meer voorstellen hoe het is om niet steeds bang te zijn voor een aanval...

Nou dat was over half 10 dat Bram sliep, pfff... nog een slok gegeven van 90 cc maar daarna nog steeds jammeren, niet echt over zijn toeren maar hij hield het heel lang vol. Ga zo ook maar eens naar bed, Kaat heeft nu de verkoudheid + hoesten te pakken dus benieuwd hoe die de nacht door komt. Maar beter op tijd naar bed gaan nu.

Welterusten!

Geplaatst

Toch wel erg fijn dat J.asper geopereerd kan gaan worden zeg! Hoewel het natuurlijk wel ontzettend spannend zal zijn lijkt me zo. Maar wat zou het fijn zijn als hij de rest van zijn leven zonder epilepsie door het leven kan.

Goed zo Fiene! Hopelijk heeft ze de smaak nu te pakken, Fren.

Yente is hier nu aan het kruipen geslagen. Ze tijgerde wel al de hele kamer rond en hupste ook op haar billen al in het rond, maar echt kruipen op handen en knietjes deed ze nog niet. Maar sinds een paar dagen kan ze dat nu ook. En voor het eerst naar de kapper met haar geweest. Jeetje, het wordt echt een meisje nu hoor. Het baby-achtige is er toch echt vanaf. Het gaat zo snel! Maar het is nog steeds iedere dag genieten he?

Geplaatst

Ooo wat goed zeg dat ze unaniem zijn, da geeft fiks vertrouwen in de operatie en wat fantastisch als hij zonder epeleptie door het leven kan.

Toen wij met 7,5 maand bij CB waren hebben ze letterlijk tegen mij gezegd hij mag alles behalve prei/ui/kool/rauwkost soorten en honing.

Kijk naar welke produkten het minst zout in zit als je noem maar wat pasta maakt in de ene saus zit meer zout dan de ander, neem dan waar minst zout in zit.

Ik geef hem nu dus ook alles en eet hij helemaal met de pot mee, ik kook nu waar die produkten niet in zitten, en zoals gister hebben wij boerenkool gegeten, heb ik vers gemaakt eten voor hem uit in vriezer.

Hij mag ook al schimmelkazen eten, was ook letterlijk een voorbeeld van de CB arts.

Buiten die paar dingen om krijgt hij dus van ons ook echt alles.

Wij hebben hem ook pepernoten gegeven, ik heb vorige week zelf erwtensoep gemaakt, eet hij ook van mee.

Boursin op brood, stukjes kruidenkaas.

Yoghurt en vla soorten eet hij alles van mee.

Ik geef hem dus echt al van alles, al vanaf 7,5 maand

Geplaatst

Wat is dan dat verhaal dat ze geen koemelk mogen tot ze 1 jaar zijn? En Danone die aan mij mailt dat hun Danoontjes pas geschikt zijn vanaf 1 jaar? Is toch raar he, al die verschillende adviezen.

Geplaatst

Wow, het lijkt of het eetmuntje bij fiene gevallen is! Gisteravond op een verjaardag heeft ze heerlijk toastjes en stokbrood weg zitten smikkelen, daarna nog een goede fles en geslapen tot vanmorgen 7 uur. Een uurtje geleden heeft ze ook bijna een hele boterham (zonder korstjes) met abrikozenjam gegeten. Joepie!!

goede tip overigens caro, van het mengen.

ga maar eens iets doen, heb al gezogen en gedweild, dus nu mag ik lekker naar buiten om van het vriesweer te genieten.

fijne dag!

Geplaatst

Eef, wat leuk dat Yente begint te kruipen. J.asper is bijna zover hier. L.isanne nog niet.

Medusa, wat handig dat Rolf eigenlijk al heel veel kan eten.

Geplaatst

Wat goed zeg van Fiene :-D

Alles is wel met mate uiteraard, ik geef hem geen gewone melk of yoghurtdrink, maar als toetje na het eten krijgt hij gewoon de vla of yoghurt die wij dan hebben, niet te vaak zoet beleg, maar hij mag het wel en krijgt het ook enz.

Vind de adviezen ook erg raar en 180 graden uit elkaar liggen.

Maar dat vind ik ook van adviezen en tips die kraamverzorgers geven, als je de verhalen hier hoort wat de 1 zegt of de ander kan ook echt het tegenovergestelde zijn.

Maar ik vind het wel best en hij eet het ook allemaal.

Geplaatst

Medusa, mijn cb bureau is nog makkelijker. Volgens hen mocht lauren alles eten dus zij eet ook pastasaus met uien, boerenkool etc. Het opperdepopboek van de ah zegt ook dat ze dit mogen hebben. Ach ja, al die verschillen. Gewoon doen waar je een goed gevoel bij hebt is volgens mij het beste.

Geplaatst

Hahaha ja die is nog makkelijker

ik heb rolf 1 keer hapje boerenkool gegeven en daar heeft hij heel erg buikkramp van gehad dus ik wacht wel met die dingen.

Rolf heft vanmiddag haring op, hij vond het lekker, blegh ik eet zelf geen vis man en dochterlief zijn er gek op

Vanmiddag kerstboom opgezet :-)

Geplaatst

Hihi, haring?? Nou ja als hij het lekker vind. Wel verhelderend dat sommige ook zeggen dat zout wel mag maar niet teveel. Ik wil haar toch alles laten eten, maar was een beetje huiverig voor zout.

Hier wel nasi gegeten maar dat zat de volgende dag tot aan haar nek, blech.

Als ze bloemkool eet stinkt haar plasluier s morgen echt vrezelijk.

Fren super dat fiene zo lekker eet, wat heeft ze een heerlijke guitig bekkie op de foto's op facebook en tot 7 uur slapen is ook weer evn fijn.

Yoghurt en kwark eet ze hier ook, maar melk en vla nog niet. Ze drinkt nog steed HA voeding en yohurt en kwark is qua koemelk eiwitten zachter als vla en melk.

Geplaatst

Zout ontkom je niet aan, zit in alles, ook in brood, smeerkaas enz alleen niet zelf zout toevoegen en kies de produkten waar minder zout in zit, vaak zit in de goedkopen merken eten meer zout dan in A merken, en potgroente zit heel veel zout.

Als je daar op let kan je eigenlijk alles wel geven.

Geplaatst

Heb ooit een keer op tv gezien hoeveel zout er in een blik erwten zit... schrok me rot! Daarvoor had ik het vaak in huis voor je weet maar nooit en aten we het wel eens met piepers en vlees of vis.

Dit is inmiddels een paar jaar geleden want potgroenten komen er bij mij niet meer in! Erwtjes doe ik nu vers maar die zijn er niet zo vaak en anders uit de diepvries.

Geplaatst

Stil hier...

Hier niet: Bram ligt voor de zoveelste avond in bed te brullen... Heeft net alweer een slokje gehad maar helaas... 's middags en 's avonds gaat ie meestal zonder een kik of een klein kikje slapen, maar 's avonds lijkt het wel of ie vindt dat de dag nog niet klaar is, terwijl hij wel in zijn oogjes wrijft en gaapt...

Nou ontdekte ik net zijn eerste boventandje! Kan het zo zijn dat hij daar alleen 's avonds in bed last van heeft en verder de hele dag niet? Dat lijkt me zo raar... Misschien morgen toch maar eens van dat spul kopen om er op te smeren? Nooit gehad, voor de oudste was het nooit nodig... Begin er zo moe van te worden, vind het zielig voor het ventje en de oudste slaapt steeds te laat. Om over het humeur van papa nog maar te zwijgen...

Geplaatst

Ik zweer bij dentinox! Fiene heeft ook echt liggen krijsen toen haar boventand doorkwam. Dentinox verdooft net dag beetje zodat ze jn slaap valt. Ik smeer t met m'n vinger op haar kaakje.

Hier overigens al de hele dag 39 Gr. Maar wel vrolijk, dus we zien wel wat de nacht brengt...

Kerstboom staat trouwens (op een tafeltje), maar ze heeft er nog geen oog voor.

Geplaatst

Zag 'm op FB, mooi, benieuwd of het zo blijft...

Maar ik schreef het net in ander topic al: hoe weet je nou of het tandpijn is of gewoon aandacht en gezelligheid? Want zodra ik hem er uit haal is het een en al lachen en kletsen en als ie echt pijn zou hebben zou hij toch door moeten huilen? Dus ergens geloof ik niet dat het met de tandjes te maken heeft... maar ja het proberen waard denk ik.

Smeer je het op haar kaakje? Ik neem aan dat je bedoelt op haar tandvlees aan de binnenkant?

By the way ik krijg nu steeds reclames van kinderbivakmutsen op mijn scherm omdat ik voor jou even had gegoogled... is van Baby.walz...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden