Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet je Meduus? Iedereen kan zoveel zeggen, maar ik luister naar m'n eigen gevoel en indien nodig tips/trucs van anderen. Toen ik Vince naar het zkh bracht met de mededeling; ik denk dat hij verborgen reflux & koemelkallergie heeft werd ik ook voor gek verklaard. Nu het zkh het bevestigd heeft weet ik dat mijn moederinstinct klopt. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is voor Rolf (uiteraard binnen de normale kaders qua voeding).

Werkt hier prima, een extra schepje voeding. Ben benieuwd hoe Rolf hierop reageert..

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daar heb je wel gelijk in Melsi, ik heb de poeder met 1 schepje xtra al klaar staan voor als hij de volgende fles wil en ben benieuwd.

Geplaatst

Ik ben van mening dat ieder kind anders is. En de aanwijzingen zijn zo duidelijk (ook heel erg kwijlen, niet normaal!) dat we het gewoon proberen. Hoeveelheid is echt niet meer dan 2 theelepels, maar zo kan ze wel aan de structuur en de smaken wennen en leren om van een lepeltje te eten. Hoeven we die horde niet meer te nemen als ze echt een vast hapje erbij krijgt.

Ik heb fiene net om 10 uur wakker gemaakt. Fles van 200 water en 7 schepjes, plus grote schep nutriton ging er in 10 minuten in. Had er een honger denk ik... Ze ligt nu te gymmen in bed, hoop dat de voeding erin blijft ;-)

Geplaatst

Goeiemorgen, ben ik weer na mijn verlengde ochtendslaap... Papa heeft ze allebei de fles gegeven vanmorgen en ze slapen alweer een hele tijd... Kaat hoor ik nu weer wakker worden, zometeen lekker in bad, gister alleen even nat lapje over gezichtje door de drukke dag...

Ik denk dat rijstebloem sowieso geen kwaad kan, het cb vergeleek het met johannesbroodpitmeel: het verdikt iets en er zitten wat andere voedingsmiddelen in en extra calorieen, wat in de Nutriton niet zit.

Hier wordt niet veel op vuistjes gesabbeld nog, Kaat doet het af en toe, dus ik wacht nog even. 11 juni naar het cb voor de derde (en gelukkig voorlopig laatste!) prikjes dus dan ga ik eens vragen hoe het nou zit met eerst groente tegenwoordig of toch fruit en de hoeveelheden enzo. Ben er helemaal uit...

Geplaatst

Lekker zo'n verlate ochtend slaap :-)

Ik heb ff gegoogled en dan lees ik dat sommige zelf al baby's van 6 of 8 weken rijstebloem geven.

Hij heeft de fles erin ben benieuwd hoe lang hij het nu vol houd, vanmorgen om 8 uur fles gehad en nu om 10.45 weer, er zit nog geen 3uur tussen zijn flessen, hopeljk nu wel, als dat werkt kunnen we misschien gaan sturen naar een schema, want dat hebben we nu totaal niet.

Ik ben vorige week woensdag begonnen met weight watchers en ben al 3 kilo kwijt :-) nu nog 4 dan zijn de zwangerschaps kilo's er af. en daarna wil ik nog minimaal 15 kilo kwat dus heb nog wel ff te gaan.

Geplaatst

Joepie, ben weer een half uurtje thuis na mijn slaapdienst vanaf gisteren 15:00 en kan niet wachten tot m'n ventje straks wakker wordt en hem weer lekker aan de borst kan laten drinken ipv voor de 6e keer achter elkaar te moeten kolven!!! Pfff, wat vond ik het een lange dienst zeg!

En morgen 1e dag gastouder...

Levi eet zijn vuistjes ook echt al heel erg lang onwijs op ;-). Vooral net na het drinken, alhoewel hij dan niet meer wilt. Denk al ruim anderhalve maand. Maar ik dacht dat dat gewoon ontdekken van een andere structuur in de mond was/ is. Ook veel interesse in wat naar onze monden gaat (maar zowiezo veel interesse voor je mond qua gekke bekken trekken / nadoen etc) en veel kwijlen, maar ik begreep dat dat laatste gewoon ook is omdat de speekselklieren nu gaan werken. Ik wacht dus gewoon nog wel even met hapjes, alhoewel ik wel nieuwsgierig ben hoor! Maar goed, schijnt dat ze voorlopig voldoende hebben aan de borstvoeding en daar ook verschillen qua smaak in zitten, dus ik denk dat ik wel nog wacht tot 4 maanden. Wil graag dat hij alles dan wat gerichter gaat doen / pakken, zodat ik stukjes eten kan geven, dus daar wacht ik nog op ;-)...

Geplaatst

Ink, je 1e nachtdienst zit er weer op, lekker knuffelen zometeen :-)

Zou een baby met 4 maanden al echt stukjes kunnen pakken en eten???

Ik weet al die dingen niet meer bij Ilona.

Geplaatst

Nee, dat denk ik niet hoor (haha, zou ik wel willen hoor ;-P}, dus zal waarschijnlijk toch wel eerst een lepeltje worden, of hem laten likken aan een worteltje ;-)...

Hij is net wakker - 1 borst leeg gedronken en in m'n arm in slaap gevallen... ik blijf lekker even zo zitten met hem ;-))

Geplaatst

Heerlijk genieten Ink!! Ik moet dat ook af en toe bewust doen want het gevaar met 2 is dat je alles 'afhandelt' om ze allebei niet te lang te laten wachten. Als er 1 wakker is en 1 slaapt geniet ik bewust en knuffel ik wat langer met ze.

Ik denk ook niet dat ze met 4 maanden kunnen pakken en eten want dat zijn die van mij over 2 weken al dus dat gaan ze niet redden. Ze lopen misschien ietsje achter omdat ze wat eerder geboren zijn maar ook over 3 of 4 weken denk ik het niet. Maar goed, op een lepeltje is toch ook al heel wat? Ik hoef niet zo snel met alles hoor!

Hoewel ik wel blij ben dat mijn moeder het ledikant en matras heeft gevonden en ze donderdag komt, zodat we ze volgend weekend gaan verhuizen. Ik vroeg aan mijn vriend of hij niet iemand wilde vragen om te helpen, zijn tenslotte 2 bedjes en hij zei denk je dat ik dat niet alleen kan? Ik zei ja hoor, tuurlijk kun je dat wel maar misschien heb je er niet zo'n zin in? Jawel, ik kan niet wachten tot ze uit die wiegen zijn, hup de volgende fase in! Tja... hij vindt het nou eenmaal leuker hoe groter ze worden en heeft niks van dat sentimentele dat wij vrouwen soms hebben: laatste keer de wieg, hij mag nou echt weg, snik!

Geplaatst

Dat zal wennen worden Caro! Vindt het wel knap dat je ze nog in de wieg hebt liggen! Ik had ze er al vrij snel uit, ook omdat ik het gevoel had dat het met de voorkeurshouding niet echt beter werd!

Ik ben ook pas na de voorlopig laatste prikjes begonnen met fruit. Denk dat het voor de tweeling toch beter is omdat ze wel eerder geboren zijn!

Melis goed dat je je eigen gevoel volgt! Dat is toch het belangrijkste!

Heerijk Ink, lekker lang knuffelen na een lange dienst! Dat heb je wel verdiend.

Hier nog foto's van de eerste hapjes op de camping vorige week!

[ATTACH=CONFIG]4160[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4161[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4162[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een leuke koppies inderdaad Lianne!

Caro - spannend, slapen in een groter bedje! Maar ook wel weer leuk, een vervolg stap. Waarschijnlijk zijn ze wel al aardig uit de wiegjes gegroeid, of niet? Weet niet hoe groot die zijn, maar als ik kijk hoe Levi in de reiswieg ligt: dan ligt hij met zijn hoofd tegen de bovenrand aan en zijn voeten raken de onderkant als hij zich uitrekt!

Ben na het kroelen heerlijk tot 2x toe beloont met een lekkere poepbroek ;-P. Heerlijk hoor! Extra quality-time...

Geplaatst

Lianne, wat een lief stel!

Begrijp ik nu goed dat als baby´s veel kwijlen en op hun vuistjes knabbelen dat ze toe zijn aan een fruit/groente hapje? Lisanne (vooral) en Jasper doen dit ook. Ik wilde aan het einde van deze maand eens gaan beginnen.

En nog even over de menstruatie. Dat is hier ook een enorme zondvloed. Niet normaal. En dan ben ik weer begonnen met de pil begin mei. Ik ben zelfs voor de stopweek al ongesteld geworden.

Geplaatst

Wat een leuke foto's op de camping!

Ze passen nog in de wiegen hoor, geen probleem, maar ze friemelen wel omhoog als ze boos zijn/huilen en Kaat zit aan de (losse) stof te plukken, dat vind ik een beetje eng. De oudste heeft er tot 8 maanden in gelegen en dat was geen kleine baby, paste makkelijk.

De reiswiegen van de kinderwagen laten we nog een paar weken zitten, ik wil dat ze nog iets steviger met de hoofdjes zijn, vooral Bram. Moet nog de osteopaat bellen voor zijn nekje want zag vanmiddag na het badderen op de buik wel een erg groot verschil: Kaat kan haar hoofdje al heel hoog houden en Bram laat het plat liggen bijna op zijn armpjes en kreunt erbij.

Geplaatst

Hier wil de menstruatie niet echt doorzetten, heel af en toe een veegje bloed en soms weer helemaal niks. Herkenbaar? Wel veel buikpijn steeds. Van mij mag het wel doorzetten nu.

Joël heeft ook zijn vuistjes ontdekt en kwijlt ook meer. Ik dacht ook dat het sabbelen was omdat hij zijn handjes heeft ontdekt. Als het even kan wil ik pas beginnen met hapjes als hij 6 maanden is.

Geplaatst

Ja, ik laat de reiswieg er ook nog wel gewoon op zitten hoor - hij lijkt er nog niet veel last van te hebbn en vaak heeft hij toch zijn beentjes opgetrokken in een soort boedhahouding, dus dan heeft hij nog wel ruimte aan de onderkant.. Had hem even in de buggy geprobeerd: die kan helemaal gekanteld worden, zodat hij er alsnog in ligt en loopt ook rond in een soort kommetje, waardoor het hoofdje niet alle kanten op kan, maar de riempjes die over zijn schouders moeten beginnen ter hoogte van zijn oortjes hihi, dus dat klopt nog niet helemaal, dus nog even doorgroeien ;-)...

Ik kreeg de tip van het consultatie bureau om tegendruk te geven op de billetjes / beentjes als ze op hun buik liggen en een opgerold handdoekje onder de armpjes/ het borstje. Dan is het makkelijker voor ze om hun hoofd op te tillen (soort van hefboom idee)...

Geplaatst

Zo te lezen is de ongi bij velen van ons een drama :-( Sinds ik de pil gebruik bloed ik dagelijks bij het vegen, herl irritant. Ook hier verl buikkrampen.

Geplaatst

Kwijlen zegt echt niet perse dat ze toe zijn aan hapjes gaf het cb aan: rond de 3 maanden gaan de speekselklieren gewoon werken...

Geplaatst

Wat een leuke foto van de 2 met fruithapje.

Rolf heeft on 10.45 tot 14.30 dus bijna 4 uurtjes das das al goed, daarna niet meer te houden om 6 uur 3,5 uur tussen d fles, heeft die wel aan lopen rommelen, ik hoop nu de laatste pas rond half 10 te kunnen geven, maar d flessen gaan wel leeg.

Nou vanmiddag ff een uurtje op de bank gelegen en door gelekt, ik moet echt elk half uur verschonen. pffff niet normaal meer, zal leuk worden vannacht.

Nu ik mn cyclus niet meer nodig heb zeg maar vind ik het echt verschrikkelijk om ongesteld te worde getverderrie

Geplaatst

Ik ook! Ben het ook wel zat... maar ja, om nou drastische maatregelen te nemen... Heb hetzelfde als jij: voorheen dacht ik altijd: voor een goed doel, ik ben nog vruchtbaar maar nu dat niet meer hoeft, baal ik er ook van.

Geplaatst

wat voor drastische maatregelen kan je nemen dan?? toch alleen anti conceptie waar je niet ongesteld van wordt => prikpil en spiraaltje.

Wat je zegt, eerder was het nog ergens goed voor maar nu niet meer.

Geplaatst

Ik bedoel drastisch om voor iets te kiezen speciaal omdat je dan niet meer ongesteld wordt. Is voor mij al snel drastisch omdat ik nooit andere anticonceptie dan de pil heb gebruikt. En condooms natuurlijk maar dat is heel lang geleden... We zijn er nog steeds niet uit welke anticonceptie te kiezen namelijk. Alsof we tijd hebben voor sex haha!

Geplaatst

Hè meiden heb een vraagje heeft iemand een tip om te zorgen dat onze zoon weer uit de fles gaat drinken. Ian heeft de keren dat wij hem de fles gaven altijd goed gedronken alleen sinds een week weigerd hij hem echt. Zodra hij melk proeft zet hij t op t krijsen. De speen zelf vind hij wel interessant zit er soms gewoon mee te spelen in z'n mond maar zodra de melk komt moet de fles er uit. Heb al verschillende type spenen geprobeerd en ook al 2 verschillende flessen. Verschillende houdingen maar niets werkt. En geef ik hem dan uiteindelijk toch maar de bordt dan drinkt hij gelijk. Baal verschrikkelijk want donderdag moet ik weer gaan werken en wil m'n moeder niet opzadelen met een krijsend kind die de fles niet neemt. Hoop dat jullie tips of een goede fles weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden