Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marieke, wat enorm klote zeg! Ik had zo de hoop .... K Zooi!

Star, ik ga echt heel hard duimen voor je

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben zwanger geworden van ons Dotje in 2009. Eigen xyclus, zonder hormonen of andere ondersteuning van een blastocyste

Geplaatst

Dotje, niet de hoop verliezen hoor....onze tijd gaat komen, weet ik zeker!!!

Star hoe gaat het met jou? Hoop dat jij wel met positief nieuws komt...Blijf ook voor je duimen!!

xx

Geplaatst

Heel begrijpelijk dat je de hoop een beetje begint te verliezen, ik voel dat ook zo. Maar kom op he! Laat niet de moed zakken hoor!

OH, Marieke jammer!! Ik begin de hoop echt n beetje te verliezen .......
Geplaatst
Hey meiden,

Mijn voorgevoel klopte, test in het zkh is negatief. Ik ben enorm verdrieting, en boos. Waarom?

We hebben nu nog 1 kans, en die willen we in mei gaan gbruiken, maar nu eerst weer bijkomen van dit alles.

Meiden, toi toi toi voor jullie.

Guusje, ik lees net je berichtje. Wat een teleurstelling voor je, wat een verdriet weer. En die boosheid. Ik begrijp je gevoelens zo goed. Heel veel sterkte meid om dit weer een plekje te geven. Wat je zegt nu eerst bijkomen en dan vol gaan voor jullie laatste kans. Ik gun het je zo. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een droevige berichten de afgelopen dagen, ik had het zo anders gehoopt!

@Guusje, wel fijn dat je redelijk snel bij het ziekenhuis terecht kunt om naar je cyste te laten kijken. Betekent dit trouwens dat je wel sowieso moet wachten nu met een volgende poging, of is dat afhankelijk van wat ze zien de 17e? Kun je de teleurstelling een beetje naast je neerleggen verder of zit je nog in het diepe dal (wat ik HEEL goed kan begrijpen hoor, als het zo is...). Veel sterkte meid, ook alvast voor de 17e...

@Dotje, ook jij geen succes, wat een Kl... zooi zeg! Goed van je dat je gelijk zo positief kan uitkijken naar de 3e ICSI. Heb je er zelf voor gekozen om hier een paar maanden tussen te laten zitten of is dat vanuit het ziekenhuis de wens?

@Marieke, jeetje, en ook bij jou heeft het niet zo mogen zijn... Jij bent ook voor je testdatum al ongesteld geworden, pff... Het zit ook niet mee zeg. Mag je gelijk door naar de volgende tp? En weer zonder hormonen?

Ik zit nog "rustig" op de bank... Vandaag pas dag 5 dus heb ook nog wel even te gaan. Vorige 2 keer bij cryo tp ook 2 dagen voor mijn testdatum ongesteld geworden, maar dat was zonder hormonen. Probeer daarom mezelf wel een beetje in bescherming te houden dat ik er vanaf dag 10 rekening mee ga houden, maar pffff, ik hoop dat het niet nodig is! Vind het erg spannend en kon het de afgelopen dagen ook moeilijk loslaten om er niet aan te denken omdat ik zo'n last heb gehad van mijn buik, waar ik erg onzeker van wordt. Maar weer bijna een "droge" dag voorbij...;-)

Meiden, ondanks alle teleurstellingen ga ik het toch zeggen; geef de moed niet op! Denk goed aan jullie zelf, geniet van de andere mooie dingen in het leven en wanneer je er klaar voor bent, met een goed gevoel op naar de volgende poging!:positive energie:

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen? Ik moet komende week bloed prikken (dat MOET perse van het ziekenhuis, ookal ongesteld ......) en krijg dan ws. een evaluatiegesprek met de arts. Hopelijk in mei ICSI 3, dat ligt eraan of het lab. open is, ze zijn aan het verbouwen ......

Star, trek je t nog? XXX

Geplaatst

Hi meiden,

Hier worden de dagen LANG.... vandaag wachtdag 8 en merk aan mezelf dat de angst weer een beetje toe begint te slaan. Moet zeggen, merk eigenlijk sinds gister niet zoveel meer in mijn lichaam. De krampjes van vorige week lijken weg te zijn en voor de rest gebeurt er naar mijn idee niks. En tja, of dat dan goed is of niet??!!! Moet zeggen dat het me eigenlijk wel misschien wel een beetje gerust stelt, want ik ken alleen de steekjes/krampjes naar aanloop van de testdatum en dat was tot nu toe niet positief. Maarja, er zit niks anders op dan wachten, wachten, wachten...

@dotje, mag ik vragen wat de reden is dat je bloed moet prikken? Ik zit nog steeds in mijn eerste icsi en heb het geluk dat we meerdere cryo's hebben, maar is dit een standaard procedure voor als je de volgende gaat doen?

Hoest met de rest van jullie, meiden?

xx

Geplaatst

Hey Star, oh, die rot onzekerheid ook! Helaas kennen we dit allemaal. Hoe de moed er in, hoe moeilijk ook.

Ik moet ook altijd bloed prikken, ook als ik ongi geworden zou zijn. Dit doen ze puur ter controle, en om zekerheid te hebben. Vloeien wil nl niet altijd zeggen dat je niet zwnager bent.

Hier gaat het redelijk goed, al is het wel moeilijk allemaal om te weten dat we nog maar 1 kans hebben. Eerst 17 april een gesprek, en kijken hoe mijn cyste het nu doet. Ik wil als alles het toelaat in mei voor de laatste poging gaan, dit om eerst weer even tot rust te komen, en 6 mei mag ik 40 jaar worden en dit wil ik goed vieren.

Geplaatst

Star, wat een slopende dagen he! Zo spannend...hoop zo dat je gevoel een goed teken is :-) Wanneer mag je testen?

Dotje, hopelijk kan je in mei ook weer voor een poging!!

Guusje, voor jou ook hopelijk in mei weer een poging..eerst je gesprek de 17de..heb je nu ook last van je cyste? Je verjaardag moet je zeker vieren, ff wat afleiding

en je gedachten proberen te verzetten!

Ik voel me erg beroerd, ben ziek naar huis gegaan vandaag, buikgriep! Bleh

Ik heb dinsdag weer een echo, kijken hoe ver ik ben. Zaterdag moet ik weer beginnen met de OV testen...we gaan weer beginnen!

xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Nou, ik was gister te snel met melden dat ik niks meer voel, want sinds gistermiddag heb ik echt last van mijn buik. Ik moet zeggen, dat maken de dagen alleen nog maar langer. Ben eigenlijk nooit zo positief als ik richting de testdag last krijg van krampjes, maarja, er zijn genoeg verhalen waarbij het toch ook goed uit kan pakken. Dus probeer de hoop te houden! Ik mag zaterdag testen. Vaak als het foute boel is, komt mijn menstruatie al eerder, dus ben vanaf vandaag dan ook echt aan het broekloeren, haha!! Ik hou jullie op de hoogte...

Bij ons ziekenhuis is het overigens geen standaard procedure, bloedprikken. Moet wel zeggen dat ik het graag zou willen, maar heb er helaas niks in in te brengen. Mocht de test bij mij positief zijn, ook dan wordt er geen bloed geprikt. Dat vind ik misschien nog wel moeilijker. Want je moet dan echt op de 1e echo wachten om te horen of alles goed gaat...

@Marieke, balen dat je ziek bent zeg. Denk even goed aan jezelf en neem de rust die je nodig hebt.

@Guusje, maak er zeker een groot feest van 6 mei! Pfff, ik kan me niet voorstellen hoe het is om te weten dat je nog maar 1 kans hebt, maar kan je alleen heeeeeeel veel geluk wensen. Hopelijk mag jullie droom uitkomen!

@dotje, spannend en hopelijk mag je in mei door naar de volgende ronde!

xx

Geplaatst
Hoe gaat het Star? Heb je getest vanmorgen? x
Ha meiden, Heb besloten nog 1 dag te wachten met testen. Niet omdat mijn geduld zo groot is, maar heb een drukke dag vandaag. En als de test negatief zou zijn, zag ik het niet zitten... Heb nog nooit mijn testdatum gehaald zonder bloedverlies, dus vind het nu wel erg spannend. Jullie horen het morgen van me. Xx
Geplaatst

Begrijpelijk Star, maar vind het ook erg knap van je.

Ik ga voor je duimen draaien.

Geplaatst
Star heb je al getest?
Hé meiden, test was zo wit als sneeuw... Geen bloed te vinden maar zal wel door de bollen komen. Weer even een plaatsje geven en door naar de volgende... X
Geplaatst

Ah wat jammer weer Star....toen ik de bollen moest gebruiken bleef me ongi ook heel lang weg, rot bollen zijn het!...

Sterkte met het verwerken van weer een teleurstelling en hopelijk snel weer verder!!

x

Geplaatst
Ah wat jammer weer Star....toen ik de bollen moest gebruiken bleef me ongi ook heel lang weg, rot bollen zijn het!...

Sterkte met het verwerken van weer een teleurstelling en hopelijk snel weer verder!!

x

Dank je Marieke... Ik hoop dat het een beetje snel op gang gaat komen, dan kunnen we weer door want we geven niet op!

Hoest met jou inmiddels?

Geplaatst

Wat enorm balen Star, ik had zo de hoop dat er 1tje van ons een positieve test zou hebben. Maar helaas! Sterkte meisie!

Blijven we nog wel hier schrijven? Ik vind het wel gezellig ;)

Hé meiden, test was zo wit als sneeuw... Geen bloed te vinden maar zal wel door de bollen komen. Weer even een plaatsje geven en door naar de volgende... X
Geplaatst

Had het ook gehoopt, maar helaas...

Ik vind het ook wel gezellig om te blijven babbelen hier, dus lijkt me een goed plan!

Hoe ist met jou Guusje?

Fijne dag nog meiden en bedankt voor jullie steun, doet me goed!

X

Geplaatst
Star, jammer!! Ik had echt hele goede hoop! Is je menstruatie nu later door die bollen??
Dank je voor je lieve reactie... Van mijn menstruatie is nog geen.spoor te verkennen inderdaad. Op een klein krampje na zo nu en dan, gebeurt er nog weinig. Zal wel door de bollen komen. Had het niet verwacht. Heb ze de allereerste keer ook gebruikt en toen werd ik 2 dagen voor de testdatum ongesteld. Hoop dat het snel komt, dan kan ik het echt afsluiten en door...xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden