Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bijn ons doen ze nooit een TP op zaterdag. Als ze op vrijdag ontdooien, is de TP altijd op die dag.

En wanneer ik mag testen, dat hoor ik morgen na de TP, maar ik denk 11 of 12 juni.

En jou acupuncturist doet het weer ander dan de mijne :) Bij mij is alles in balans (zo zegt ze het altijd) en heeft vorige week mijn BM toegenkelijk gemaakt, en 24 uur na de TP wil ze me ook zien, en naalden zetten. En dan even niets tot is mag testen. Ik kom inmiddels al een jaar of 2 bij haar, en of ik bezig ben met zw worden of niet, het is altijd fijn om daar heen te gaan.

Ik ga maar eens mijn bedje opzoeken, dan is het sneller morgen.

Jij ook toi toi toi voor een goed bericht uit het zkh.

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Guusje,

HEEEEEEEEEEEEL veel succes vandaag, ik ga voor je duimen! Tik morgen weer even een uitgebreid berichtje terug.

X

Geplaatst

Vanmorgen om 10.45 het verlossende telefoontje, en mocht al om 12 uur komen voor de TP. Dussss, nu 2 mooie embryo's aan boord!

ik mag 11 of 12 juni komen voor een bloed test :) Spannend nu weer allemaal.

Star, weet jij al of het ontdooien goed is gegaan?

Geplaatst

Jeej Guusje, wat een goed nieuws!! Weet je de kwaliteit vd cryo's? Nu lekker ontspannen en aftellen maar!!!

Ik weet het morgenochtend pas. Zo eerst nog een bruiloft en dan morgen vroeg op voor verlossend telefoontje... Hou je op de hoogte!

X

Geplaatst

Spannend weer, dus morgen ochtend het verlossende telefoontje! Veel plezier vanavond.

Ze zijn beide van zeer goede kwaliteit, type a. Maar dat zegt me niks, bijna al mijn emmy's waren zo goed.

Marieke en Dotje, wanneer zijn jullie eigenlijk weer terug? En hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hey meiden,

Wat lees ik allemaal voor goeds... Guusje, je hebt je tp gehad van 2 toppers? Yes!!!! Lekker broeden nu! Star jij gaat vandaag...ben je al gebeld?

Dotje hoe gaat het me jou? Ben jij de teleurstelling weer een beetje te boven?

Wij zitten nu te wachten bij het hotel, worden zo opgehaald en dan weer terug naar NL...wel weer lekker hoor, eigen bedje, hondje en weer een lekker koud glas melk haha

We moeten maandag alweer naar Leiderdorp voor een gesprek met de arts...!

Fijn weekend meiden en star heel veel succes vandaag!!! Las ff snel datje een weekje naar Kreta gaat, lekker zeg!! Hopelijk vliegen jullie terug met z'n 3 tjes!

Kus!

Geplaatst

Hey Marieke,

En hele goede terug reis! Hoop dat je heb kunnen genieten daar!

Geplaatst

Hi meiden,

Marieke, je komt weer gezellig terug naar NL. Hebben jullie ondanks de teleurstelling wel een leuke vakantie gehad? Hopelijk lekker kunnen genieten van elkaar en even het niets "moeten". Goede reis terug! En maandag een evaluatiegesprek. Ben erg benieuwd wat hier allemaal gezegd wordt. Heb je zelf veel vragen? En wil je gelijk door met de volgende behandeling of last je even een pauze in?

Guusje, hoe voel je je? Het is natuurlijk pas dag 1, maar toch ff benieuwd. Je gebruikt geen Utrogestan toch?

Ik heb vandaag om 14.15 uur een tp gehad van een 10-cellige cryo. Werden vanochtend met het goede nieuws gebeld dat weer de eerste goed ontdooid was, echt bijzonder. Tot nu toe zijn ze er allemaal goed uitgekomen. Heb dit keer geen hormonen en op de één of andere manier voel ik me hier nu erg blij mee. Ben heel relaxed en ontspannen, hopelijk mag het helpen voor een postitief restultaat over 12 dagen!

X

Geplaatst

Goed zo Star, een mooie 10 cellige aan boord :) En helemaal zonder hormonen, wat heerlijk toch? Ik vind het iig erg prettig. Ik gebruik helemaal niets, dus ook geen bollen. Ik heb altijd veel vertrouwen gehan in mijn lijf.

We gaan weer duimen draaien .....

Geplaatst

Ha meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Guusje, "alweer" dag 3 voor jou vandaag, hoe voel je je? Hopelijk nog steeds lekker relaxed en nergens last van... Zag dat je mag testen op 12 juni, dat is al snel, na 11 dagen! En test je zelf of moet je naar het ziekenhuis? Oh, ben zo voor je aan het duimen meid, vind het erg spannend...

Marieke, weer op veilige koude Hollandse bodem? Je had wel wat zon mee mogen nemen hoor..;-) Vandaag hebben jullie een gesprek in Leiderdorp gehad toch? Hoe is het gegaan? En was het een gesprek op eigen verzoek of vanuit MCK? Ben benieuwd hoe het vervolg nu gaat, kijk alvast een beetje bij je af, al hoop ik stiekem dat het niet nodig is...

Dotje, ben je ook alweer in het land of zit jij nog lekker te genieten in de zon? Hoe is het verder? Ga je gelijk door met de volgende nieuwe poging of heb je eerst eerst een rustperiode? En mag ik vragen aan wat voor studie jullie mee doen?

Hier alles nog goed! Vandaag voor het eerst echt naar acupunctuur gehad en kan niet anders zeggen dat ik zo'n lief mens heb getroffen! Ze heeft wat naaldjes gezet in mijn voet/been en één in mijn hoofd. Dit voornamelijk voor de nierfunctie die weer in verbinding staat met de baarmoeder. Verder is ze bezig geweest met een kruiden op mijn buik, deze stak ze aan met wierrook en dit zorgt weer voor de balans in mijn baarmoeder. Ook heb ik nu in beide oren een pleister met naaldje zitten die ik 10 dagen moet laten zitten. Vind het toch echt wel een soort spannend hoor (of klink ik nu echt als een ouwe muts??!!)

Verder ben ik, ondanks het enorme snertweer, lekker aan het genieten van mijn vakantie. Van de week nog een mooie taart maken voor de kleine van een vriendin (hij wordt 1) en verder gezellig ff een dagje shoppen met manlief. En natuurlijk mijn koffer inpakken (met testen en tampons/maandverband, hoe dubbel....) voor Kreta!

X

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik ben weer terug in NL hoor, gatver wat een vies weer hier.... mis nu al die heerlijke temperatuur van Bali. We hebben het heerlijk gehad, ondanks die grote

teleurstelling, we hebben onze vakantie daar niet door laten beinvloeden!

Hoe gaat het met jullie?

Star, je hebt een mooie emmy aan boord en heerlijk zonder die vervelende bollen.... hoe voel je je nu? Spannend weer he! Je hebt nu vakantie he...nou hopelijk krijg je nog wat beter weer dan vandaag. Je hebt in ieder geval je vakantie Kos nog in het vooruitzicht!

Guusje, 2 mooie emmy's aan boord, leuk dat je samen loopt met Star! Ik hoop zo voor je dat dit ze zijn!! Duim me suf voor jullie hoor!!

Dotje, ben je al terug van vakantie? Gaat het met je?

Ik heb vandaag het evaluatiegesprek gehad. We gaan rond 22 juni weer beginnen, wanneer ik ongesteld ga worden. Moet dan meteen weer beginnen met de deca prikken...gaat het hele traject weer van voor af aan beginnen. Wilde wel meteen doorgaan, deze maand doen we toch ook al niks. Ik heb gevraagd of ik er 2 teruggeplaats krijg, inprincipe adviseren ze dat nog niet, vanwege leeftijd , maar aangezien dit de 2de poging is, is de keuze aan ons. We moeten dit bij de eerste echo aangeven. In Leiderdorp hebben ze nu ook een wachtlijst, wat eerder nog niet was. Steeds meer mensen horen dat hun geen wachtlijst hebben,dus er komen er steeds meer en meer , maar door de overheid zijn er nu beperkingen gelegd waar ze zich aan moeten houden. Gelukkig kan ik wel einde van de maand terecht.

fijne avond meiden!

x

Geplaatst

Star, Alweer WD 3 ja, en jij 2! Wat gaat dat altijd langzaam he?

In het LUMC is het bij een cryo altijd op WD 10 testen als de TP 1 dag na ontdooien is, nu was ik op de dag van ontdooien zelf voor de TP dus dan op WD 11 testen. Het is altijd via een bloed test. Maar ik mocht ook volgende week maandag komen testen. Heel misschien ga ik zondag testen, maar dat weet ik nog niet zeker.

Verder voel ik me nog steeds goed, Ik ben erg positief, wat me veel energie geeft. Ik bedacht me vanmorgen dat het nog een week is, en dat het zomaar kan zijn dat ons boek volgende week gaat sluiten. Dat gaf me nog meer moed om te "genieten"

Marieke, weer thuis in dit koude natte land. Wat Star zei, kon je de zon niet even meenemen? ;)

En jullie mogen einde deze maand weer voor een volledige poging. Weer erg spannend zeg! Had je bij de 1e keer veel klachten? Of was het lichamelijk goed te doen?

Nou meiden, ik ga afsluiten, CSI kijken :)

Geplaatst

Star, heel toevallig waren we gister bijna tegelijk een bericht aan het sturen :-) het gesprek wat ik gister heb gehad was op verzoek van mck! Ik belde om door te geven dat ivm weer ongesteld was geworden en dan vragen ze of je nog wat in de vriezer hebt liggen, zo niet volgt er dus den gesprek. Ik hoop zo dat de 2de poging jou voorbij zal gaan!! Ik zie dat je naar Kreta gaat, was even in de war.... Wanneer ga je weg? Heerlijk hè de acupunctuur. Kon je volledig ontspannen bij dr? Toch gek datcdat kan met al die naalden hahaha .ik krijg ze ook altijd in me voet , benen, hand en altijd 1tussen me wenkbrauwen. Wanneer ik een tp heb, krijg ik ervoor en erna nog een aantal in me hoofd!

Guusje, je mag al snel testen!! Heerlijk dat je je zo goed voelt...dat zal alleen maar mee helpen en hopelijk een positief resultaat geven!!!!

X

Geplaatst

He meiden,

Guusje, hoe gaat het?? Nog steeds alles goed hopelijk! Het begint een soort van op te schieten, je bent op de helft!

Dotje, laat je ons weten als je ook weer op regenachtige Hollandse bodem bent??

Marieke, vind het wel interessant wat er gezegd is bij jullie. In dat opzicht loop je een beetje op ons voor. Wij hebben zelf best wel veel vragen als we eenmaal door deze cryo's heen zijn (waarvan ik natuurlijk nog steeds hoop dat het niet hoeft te gebeuren...). Bijvoorbeeld of er nog verder gekeken kan worden waarom ze bij mij niet nestelen. Er is bij de vooronderzoeken van alles bij mij getest en er kwam niks bijzonders uit (behalve een onregelmatige cyclus), maar toch blijft er geen één plakken. Ik wil heel graag weten of er nog verder gekeken kan worden wat daar de reden van is. Hoewel ik weet dat het ook een heel groot deel geluk is, toch vind ik hier, merk ik, de rust niet meer helemaal in. We hebben elke keer top embryo's en toch al vrij snel na de tp een negatieve test of mijn ongesteldheid komt door. Wil meer voor mezelf het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan wat ik kan doen, en nu voel ik me soms een beetje machteloos en maar overgegeven aan de doktoren. Daarom gaan wij ook kijken of we ergens een 2nd opinion kunnen krijgen, puur voor ons gevoel. Ik vind het dan ook knap dat je nu gelijk weer doorgaat, ik zelf zie dat echt niet zo zitten. Zie erg op tegen een hele nieuwe poging na al deze mislukte kansen en de 2 jaar die inmiddels voorbij is, dat ik me echt weer even op moet laden voor een nieuwe poging. Maarja, nogmaals, hopelijk komt het niet zover!

Had ook gelezen dat ze inderdaad in Leiderdorp met een wachtlijst gaan werken, waardeloos! Maar fijn dat je wel gelijk weer doorkunt. Hoe heb jij de eerste poging ervaren met alle hormonen? Heb je er veel last van gehad? En combineer je het nog steeds me een fulltime job? En weet je al wat je gaat doen, 1 of 2 embryo's bij de volgende tp? Wel fijn dat ze je nu zelf de keuze laten moet ik zeggen, dat vind ik wel positief nieuws!!

Acupunctuur van de week was geweldig inderdaad. Ik had er wel een ontspannen gevoel bij. Kreeg een naaldje in mijn hoofd waarvan ik alleen wel gelijk hoofdpijn kreeg, ze gaf aan dat de warmte die in mijn hoofd zit naar beneden moet, omdat mijn onderlichaam erg koud is, maar dat ik erg snel reageerde op dat naaldje had ze niet verwacht! Ik ga vooralsnog 2x in de maand naar haar toe. Had ook aangegeven dat jullie de dag van en de dag na de tp gingen. Zij heeft dat in het verleden ook gedaan, maar merkte dat het toch ook belangrijk was om naar het lichaam te luisteren en te kijken wanneer het 't meest nodig is. Dus bij een eventuele volgende poging nog even afwachten. Ze heeft aardig wat successen geboekt bij zwangerschap, maar ze zegt ook, ik geef geen garanties. En dat snap ik, maar het geeft toch een positief gevoel als ik daar vandaan kom en alleen dat is al erg fijn!

Verder gaat het hier goed. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag aardig wat last heb gehad van steekjes. Het zijn geen krampjes, maar echt steekjes die ook wel langer aanhouden en waarvan sommige ook vrij heftig zijn. Op zich wel weer hetzelfde gevoel als de maanden hiervoor, dus tja, heb er verder niet veel aan want geen idee of het dus goed of slecht is. En zit pas op dag 4, dus kan me toch niet voorstellen dat menstruatie nu al doorkomt. Wachten, wachten, wachten maar weer....

En ondertussen lekker aftellen naar het warme Kreta, jippie!!

X

Geplaatst

Star, ik vind het zef ook nog steeds vreemd waarom een top embryo toch elke keer niet gaat nestelen bij me, maar ook daar hebben ze in het MCK geen verklaring voor. Ik heb ook aangegeven dat er misschien wel het een en ander in me ichaam veranderd kan zijn en dat het daarom niet lukt. Maar ze zeggen dan dat daar niks mis mee kan zijn. Ik heb ook alle nodige vooronderzoeken gehad in het ziekenhuis, niet in het mck, en die zijn allemaal goed. Ik heb een vrij regelmatige cyclus, maak veel eitjes aan en het baarmoederslijmvlies ziet er elke keer weer goed uit. Hun zien deze eerste poging ook als nog maar een begin, weinig pogingen, terwijl voor ons dit al zo lang duurt allemaal. Wij zijn er toch met alle onderzoeken er bij zo'n ruim 3 jaar bezig. Ik heb me zelf ook voorgenomen om na de 2de poging, als ik dan nog niet zwanger ben een 2nd opinion ergens anders op te vragen. Maar voor als nog blijf ik in Leiderdorp. Ik zie ook best op tegen deze nieuwe poging, weer elke avond prikken , je bent er dan nog meer mee bezig, maar ik wil ook niet wachten. Ik heb zelf weinig last gehad van de hormonen, dus hopelijk deze keer ook niet. Alleen de Pregnyl is tijdelijk niet leverbaar, daarom heb ik nu Otrivelle. Hebben jullie daar ervaring mee? Dit hoef je niet meer te mengen zoals de Pregnyl, zit al kant en klaar in een pen, net als de Puregon. Deze word alleen niet vergoed, maar heb wel van het MCK een brief gekregen met een uitleg dat de Pregnyl niet leverbaar is en deze als vervanger is, dus wie weet krijg ik deze toch nog vergoed! Ik werk 4 dg, dus gelukkig niet meer full-time, dat zou ik niet meer willen! We weten nog niet of we er 1 of 2 teruggeplaatst willen krijgen...mijn gevoel zegt 2. We moeten dit bij de 1ste echo aangeven. Ik wilde het eerst laten afhangen van het aantal embryo's wat we krijgen , maar de arts zei dat ik het daardoor niet moet laten bepalen. Het is een keuze die je maakt en je bent op de hoogte van de eventuele consequenties bij een tweeling. Je wilt het wel of niet.

Snap helemaal wat je bedoeld met de acupunctuur dat het je een positief gevoel geeft . Ik vind het ook fijn om met haar te praten, de meeste patienten van haar proberen zwanger te worden, dus ze hoort zoveel verschillende verhalen. Haar werkkamer hangt trouwens vol met geboortekaartjes, dus het kan wel :-) Ik kom er meestal 1 keer in de week en dan met de tp 2 keer op een dag en dan de 3de en 7de dag na de tp. Best veel, maar zo werkt zij en het doet me goed. Heb je ook kruiden van haar gekregen of pillen? Ik slik de Prenafem van haar, zit o.a foliumzuur in, maar ook nog veel meer.

Die krampjes/steken zeggen niks he, laat je niet gek maken hoor! Het is nog zo vroeg, er valt nu nog niks te zeggen. Ga je zaterdag weg? Hou je ons wel op de hoogte?

Lekker naar het zonnetje, relaxen en je buik in de zon, dat zal die "kleine" goed doen!!

Ben zenuwachtig voor jullie meiden, jij en Guusje!!! Zo spannend!!!

x

Geplaatst

Hey meiden,

Weer 2 dagen verder, pffff wat gaat het langzaam....

Ik hou het even kort, ga zo mijn bedje al opzoeken, morgen weer vroeg uit de veren.

Star, wat goed te lezen dat de acu je goed bevallen is. Ik vind het ook altijd zo fijn, kan niet uitleggen waarom. Alleen doet ze het bij mij iets anders. Ik krijg nooit naalden in mijn hooft of oren, meestal in de voet, lies, knie of buik of hand/pols. Maar er zijn zoveel vormen van acu, dat volgens mij alle manieren goed zijn.

En wat onzeker he? Als je van alles voelt. Alleen net wat MArieke zegt, het kan van alles zijn. Het kan ook zomaar een innesteling oid zijn. Dus probeer positief te blijven.

Marieke, je hebt een PB van me ;) En begrijpelijk dat je gelijk door wilt gaan. Eind juni is het zo ver, en wij slepen je er wel doorheen.

Ik ga afsluiten.

Teruste allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier vandaag een iets mindere dag. Krijg steeds meer buik krampen, en last van mijn onderrug. Klachten die ik eigenlijk altijd voor mijn ongi heb. Het positieve gevoel wat ik had is helemaal weg. Gatver,nu moet ik nog dagen wachten tot ik duidelijkheid heb.

Pffff, m'n ogen lopen helemaal vol ...... Zou het dan echt over zijn voor ons?

Geplaatst

Even een korte oppepper voor Guusje, rest volgt later...

Hou vol meid, en probeer vast te houden aan je positieve gevoel van de afgelopen tijd. Ons lichaam kan ons zooooo in de war brengen en onzeker maken, het is bijna onmenselijk. Maar je weet het, alles wat negatief voelt, kan toch positief zijn! Als je weer leest bij een aantal meiden op het 12 weken bankje, komen al hun klachtjes zo overeen met wat bij ons bekend is als negatief, dus het hoeft echt niets te zeggen! Begrijp dat de angst je nadert, maar hoop dat je een manier kan vinden om nu nog niet op te geven.... Ik duim verder voor je...

Dikke KUS

Geplaatst

Oh Guusje, ik hoop zo dat je er naast zit. Niemand zegt je wat je wel of niet hoort te voelen bij een innesteling of zwangerschap, iedereen ervaart dit

weer anders. Je krampen kan van alles betekenen! Probeer daarom positief te blijven, hoe moeilijk ook soms!! Ik denk aan je en stuur je een dikke knuffel!!

X

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de oppeppers. Gelukkig gaat het weer een stuk beter. Ik had gister al een rot dag op werk, alles ging mis! Toen kwam die rugpijn en wat kramp, en na het kijken van de Aple DúZes was ik even klaar. Huilbuien en erg verdrietig. Puur uit angst. Komt misschien ook dat mijn van vanmorgen is vertrokken naar Limburg om te fietsen met vrienden, en hij pas zondag middag thuis komt. Komt eigenlijk net niet goed uit. Maar goed, het is eenmaal zo.

Rugpijn is glukkig zo goed als weg, kramp in mijn buik wil ik geen kramp meer noemen, maar het voelt wel raar. Ik ben toch maar even gaan googelen op zwangerschapsverschijnselen. De volgende punten komen mij nu wel bekend voor:

Constipatie - Zwangerschapshormonen vertragen de spijsverteringfuncties om een maximale absorbtietijd te geven voor opname van vitaminen en voedingstoffen..

Duizeligheid - De groeiende baarmoeder drukt tegen aders in je benen waardoor je bloeddruk daalt. Dit maakt dat je je licht in je hoofd voelt.

lichte buikkramp. Het is het gevolg van de implantatie van de eicel in de baarmoederwand. Veel vrouwen zien dit aan voor een gewone menstruatie.

Prikkelbaarheid - Hormonen zorgen voor vele humeurveranderingen en overgevoeligheid gedurende een zwangerschap.

Vermoeidheid - Je lichaam ondergaat hormonale veranderingen. hCG vormt zich in je lichaam, je lichaamstemperatuur is hoger als gevolg van de hoeveelheid progesteron die in je lichaam circuleert. Dit maakt dat je je vermoeid voelt.

Vooral het licht voelen in mijn hoofd herken ik normaal niet, alleen bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook, maar dan iets later. Ik merk ook dat ik blijkbaar weer wat positiever ben ;)

Weten jullie dit eignlijk, als ik zondag ochtend mijn urine opvang, kan ik dit dan bewaren tot s'middags voor een test?

Geplaatst

Ben blij te horen dat je je weer beter en positiever voelt Guusje!! Dat manlief dan rond deze tijd ook weg is , is het logisch dat het je een beetje emotioneel word!

Gelukkig realiseer je nu zelf ook dat je gevoel van alles kan betekenen...goed dat je het even opgezocht hebt!

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of je je urine tot smiddags kan bewaren...kan je dat niet ergens op internet vinden?

Star koffer gepakt? Zo lekker ff een weekje er tussen uit! Morgen ga je weg? Hou je ons op de hoogte? In ieder geval heel veel plezier, lekker genieten daar van het mooie weer, lekkere eten en natuurlijk elkaar! :-)

Kus!

Geplaatst

Hi dames,

Hier even een laatste berichtje van mij vanuit Nederland. Koffer net gepakt, ik ben er klaar voor! We vertrekken morgennacht, lekker naar de zon, jippie!

Guusje, wat fijn dat je weer positiever in je vel zit! En ik HOOP dat de duizeligheid bij een zwangerschap hoort voor je, oh meid, ik duim zo voor je! Heb je verder nog andere "klachten"? Zag dat je al een nieuw topic was gestart voor de urine vraag en er een aantal dames waren die je hierbij hebben kunnen helpen ;-)

Mariek, ik ben wel bekend met Ovitrelle en vind het super! Ik heb wel last van bijwerkingen bij Pregnyl (opgezette en pijnlijke buik de eerste dag) en bij Ovitrelle had ik nergens last van. Het is ook inderdaad een kant en klare pen met echt niet zo 'n stug naaldje als bij Pregnyl. Enige nadeel is dat je inderdaad 40 euro moet betalen. Ik heb het ingediend bij mijn verzekeraar maar helaas niet vergoed gekregen...

Je hebt inderdaad een beetje dezelfde vragen gesteld als ik nu heb na afloop van onze eerste poging. Kunnen ze nog iets zeggen over het afvallen van sommige embryo's? Wat daar de reden van kan zijn? En wat ik wel vaak hoor is dat een reden van niet innestelen kan zijn is dat er iets niet goed zit in je immuunsysteem. Praten ze daar nog over? Ik heb namelijk begin dit jaar een regenboogvlies ontsteking aan mijn oog gehad waardoor ik 6 weken er helemaal niet door heb kunnen kijken. Dit heeft waarschijnlijk als oorzaak een storing in mijn immuunsysteem gehad. Dus ben hier ook wel benieuwd naar. En hoor wel verhalen dat ze hier dus bijvoorbeeld in Duitsland wel naar kijken. Frustrerend vind ik wel dat ze zo makkelijk zeggen, ach, het is pas de eerste poging. Terwijl je zelf inderdaad al veel langer bezig bent. En daarnaast, je hebt maar 3 kansen en wie weet hoeveel embryo's er uit een volgende poging komen?!

Ben het even kwijt, maar ligt de oorzaak van in jullie geval bij je man/vriend? Bij ons is dit wel zo. Begreep van de acupuncturist dat zij ook veel voor mannen en slecht zaad kan betekenen, dus neem de mijne volgende keer gezellig mee...;-) Ik krijg trouwens geen pillen o.i.d. van haar, zal er volgende keer eens naar vragen...

Zal het niet vaak zeggen, maar hoop dat je in elk geval snel ongesteld wordt en weer kan beginnen, spannend!

Hier gaat het gelukkig nog steeds goed. Het feit dat we lekker op vakantie gaan draagt natuurlijk ook goed mee aan een positief gevoel, hopelijk kom ik zo ook terug van vakantie! Heb woensdag echt last van steken gehad en gister en vandaag zo goed als niks gevoeld. Alleen 's avonds als ik even rustig op de bank zit komen er zo nu en dan nog wat kleine steekjes, maar verder niks. Vanaf morgen vind ik het toch wel weer spannend worden, volgens mijn cyclus kan ik maandag ongesteld worden, maar hopelijk gebeurt het niet!

Dotje, ben erg benieuwd hoe het met jou is en of je toch een fijne vakantie heb gehad?!

Lieve meiden, ik ga jullie op de hoogte houden vanuit Kreta en zal proberen de zon weer mee terug te nemen! Guusje, hou vol en vooral, hou vast! Mariek, aftellen naar +/- 22 juni!

X

Geplaatst

Jeetje Star, wat een lekker gevoel om aar dat Grieks zonnetje te gaan!! Als ik nu naar buiten kijk word ik echt niet vrolijk. Gelukkig heb ik vandaag de oppas om me lieve neefje Tjez van 1jaar, dus die naakt me dan wel aan het lachen!

Het probleem ligt inderdaad in ons geval ook bij me vriend. Als ze dit meteen geconcludeerd hadden, had dat ons een jaar wachten gescheeld. Me vriend is al vrij snel getest, dat is toch het makkelijkst, en met hem was alles goed! Super zaad om het zo maar even te zeggen. Ik ben na een jaar gestopt te zijn met de pil naar het ziekenhuis hier in de buurt gegaan voor alle onderzoeken en daar was ook niks uitgekomen! Het ziekenhuis stuurde ons weer naar huis met de mededeling dat het allemaal wel goed zou komen en we binnen een jaar wel zwanger zouden zijn, zo niet dan gingen we beginnen met de IUI behandeling! Ik vond weer een jaar wachten te lang duren dus ben via me schoonzusje, haar vader is kinderarts, in Leiderdorp terecht gekomen. Ook omdat hun dus toen geen wachtlijsten hadden. Ik zou daar snel de eerste IUI poging krijgen, was helemaal blij dat het zo snel kon. Maar helaas bleek tijdens de poging dat het zaad toch niet goed was, er zat ruim een jaar tussen zijn onderzoek en de IUI poging. Het kon zijn dat het in die tijd verslechterd is, maar dan is het wel geel erg verslechterd of het ziekenhuis heeft een fout gemaakt! Me vriend is ook naar de acu gegaan, maar zag het na ruim een half jaar toch niet meer zitten, dus hij is er mee gestopt. In Leiderdorp hebben ze weer opnieuw een zaadonderzoek gedaan en daar kwam dus een hel andere uitslag uit als bij ons ziekenhuis! iUI is daarom voor ons niet meer aan de orde en komen we alleen nog maar in aanmerking voor ICSi! Heel frustrerend....wat als het ziekenhuis wel een fout gemaakt heeft? Had ons zoveel tijd gescheelt....zit er wel eens aan te denken om ze een brief/klacht te sturen, maar wat schiet ik daar mee op.... Ik ga me alleen nog maar meer irriteren met het schrijven van de brief en helemaal als ik geen antwoord krijg...nee, denk dat ik nu wel andere dingen aan me hoofd heb!

Dat van het immuunsysteem eb ik nog niet eerder gehoord, ook niet in Leiderdorp! Wel interessant om te weten en dan kan ik di toch opnoemen. Dank je!

Nogmaals heel veel plezier in Kreta!! Duim voor je!

Guusje hoe gaat het vandaag met je? Heb je het positieve gevoel nog? :-) ik duim me suf voor je...je testdatum komt al dichterbij...

X

Geplaatst

Guusje hoe gaat het met je? Wilde je even laten weten dat ik aan je denk vandaag! ik heb al een beetje de zenuwen, maar dat zal niks zijn vergeleken met hoe jij je voelt!

Vanmiddag ga je testen als je mannetje weer thuis is?

Kus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden