Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Mariek, gewoon een blastocyste aan boord, wat goed!! Geeft in elk geval een super goed begin! En nu toch met 12 dagen testen, apart dat het vorige keer dan 14 dagen was. Spannend hoor! Balen dat er weer 1 cryo niet goed ontdooit is, maar we gaan er maar gewoon vanuit dat je die helemaal niet nodig hebt, toch?! Nog 3 daagjes werken en dan lekker naar Bali. Hou je wel contact met ons over de uitslag, wij zitten in spanning hier te wachten natuurlijk!!

Dotje, wat fijn dat je je goed voelt. En de steken in je baarmoeder, heb je die nog nooit eerder gehad? We letten inderdaad op alles wat we voelen, maarja, nogal logisch ook, hoe kan je het uit je hoofd zetten als je weet dat er 2 mini's in je buik zitten?! Wanneer ga jij op vakantie? En laat je het ons ook wel weten???

Guusje, fijn dat je het geen vervelende vraag vond. Vind het knap dat jullie het zo goed naast jullie neer kunnen leggen. Al hoop ik zo ongelofelijk dat het gewoon niet nodig is en jullie droom komende maand uit mag komen... En je mag me er zeker aan houden hoor, bak met alle liefde 9 maanden lang taarten voor je!! ;-)

Dotje, ik zou het niet weten naar welk ziekenhuis ik zou moeten gaan zeg ik heel eerlijk. Heb het er toevallig ook nog wel met mijn man over gehad dit weekend. Hoe verder je raakt in het traject, hoe meer ik het gevoel heb dat ik er zelf iets aan wil kunnen doen. Ook al weet je dat je weinig kan doen, het is net wat je zegt. Het ziekenhuis is heel erg georienteerd in het vinden van een oorzaak zodat er een behandelplan opgezet kan worden, maar vervolgens word je in het hokje van een bepaalde behandeling geplaatst en wordt er verder niet meer gekeken waarom het niet lukt. En niet elk lichaam is hetzelfde, dus het zou eigenlijk ook heel logisch zijn als niet elke behandeling hetzelfde is... Wat je zegt over het immuunsysteem klinkt ook wel weer logisch. Ik heb in januari een regenboogvliesontsteking gehad aan mijn oog voor 8 weken en dat was ook een gevolg van een storing in mijn immuunsysteem, dus wie weet heeft heeft het er inderdaad wel mee te maken. Wat heb jij voor aandoening als ik vragen mag?

Hier gaat het verder wel weer oke. Grootste teleurstelling heeft weer een plekje gekregen en ook fysieke ongemakken beginnen af te nemen. Ben alleen dus wat meer bezig met, moet ik niet zelf nog iets ondernemen, kan ik niks doen?! Heb volgende week maandag wel voor het eerst een afspraak bij de acupunctuur, ben erg benieuwd! Heb volgens mij wel een geschikte dame gevonden die ook veel vrouwen met een kinderwens heeft geholpen, dus erg nieuwsgierig wat ze gaat doen.

Mariek en dotje, broedse maar, Guusje, wij tellen samen verder af!

Fijne avond

X

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja dotje, ik vergeet het nog te vragen. Maar jij gebruikt nu Pregnyl na je terugplaatsing. Waarom is dat? Ik krijg elke keer alleen Pregnyl om mijn eisprong in gang te zetten en daarna de bollen om mijn menstruatie tegen te houden. Wat is de werking van Pregnyl na de terugplaatsing? En hoe vaak moet je dat gebruiken? Want je krijgt er ook een positieve zwangerschapstest van...

Geplaatst

Dotje wanneer ga jij op vakantie? En hoelang ga je? Die krampen/steken kunnen ook wel naweeén van de punctie zijn denk ik... maar we voelen idd van alles en niemand weet of het dan juist goed of slecht is. We moeten in spanning wachten!!

Ik hou jullie zeker op de hoogte hoor, maar weet nog niet of dit via het forum of via FB is, Dotje heb jij nou ook FB? Morgen nog 1 dagje werken..kijk zo uit naar de vakantie!! Niet elke dag meer op het forum zal wel afkicken worden hahaha

xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Marieke ben je klaar voor de reis? Wij gaan volgende week zaterdag, aftellen nu!! Mag vandaag weer lekker werken, bleh!!

Hier slechte berichten, zo n ontzettende menstruatiepijn, maar dan erger :-( Als het zoals de vorige keren gaat, ook flinke buikpijn, ben ik voor het weekend weer ongesteld :-( Had gister een cursusdag en wist deze amper door te komen ..... ik heb telkens het gevoel dat mijn lichaam de bevruchte eicellen afstoot...... jammer!! :-(

HOe jullie? Vandaag lekker zonnetje meiden, geniet ervan!! XXX

Geplaatst

Oh, Star, de pregnyl is voorgeschreven, omdat ik ondanks de bollen binnen een week na terugplaatsing weer menstrueerde, maar ik geloof nu dat het weinig verschil maakt met pregnyl, ik heb gewoon een gek lijf ;-)

Ik slikte vroeger de anticonceptiepil en mijn cyclus ging dan ook gewoon z n eigen gang ......

Geplaatst

Oh Dotje, ik hoop zo dat je zwaar ongelijk hebt .......het zou zo oneerlijk zijn! Ik duim me suf voor jullie...waarom helpt dit dan niet?! Wie weet zijn het krampen die wel heel wat anders betekenen, je hebt er nu wel 2 teruggeplaatst gekregen. Hope so..... Probeer te relaxen, al weet ik dat dat niet altijd even makkelijk is en met leuke dingen bezig te zijn, zoals je koffer inpakken :-) Nog ffies en je gaat ook lekker weg! Hoelang gaan jullie? Waar ga je heen in Spanje?

Ik heb me koffer gepakt, maar moet eerlijk zeggen dat deze vorige week al zo goed als klaar was..:-) De kleren die er in zitten kan je hier toch niet aan, alhoewel het vandaag er toch beter uitziet, maar nog wel fris is. Hoop dat de zon nog ff lekker doorbreekt en we vanmiddag nog even kunnen genieten in de tuin! Gaan jullie nog wat leuks doen meiden? Dotje moet je de hele dag werken? Wat voor werk doe je als ik vragen mag nu je op Hemelvaartsdag ook moet werken? Hoop dat je de rest van het weekend lekker vrij bent?

Ik heb trouwens gister van me collegaatje een kadootje gekregen. Ze was op vakantie geweest naar Torremolinos met haar moeder en heeft een beeldje voor me meegnomen van een liggend babytje op een kleedje. Dit beeldje staat voor vruchtbaarheid, moet je van iemand krijgen en naast je bed leggen. Zelf ben ik daar vrij nuchter in, maar heb hem toch vannacht naast op me nachtkastje gelegd, je weet het maar nooit hihi Maar het idee dat ik dit van haar kreeg, meisje van 19 jaar die aan mij denkt op haar vakantie en dan dit voor me meeneemt, vond ik zo lief! Kreeg een brok in me keel!

Fijne dag meiden! x

Geplaatst

Meiden, ik weet niet of ik morgen nog online ben....

Guusje en Star, heel veel succes bij jullie echo volgende week, ik zal wat zon en warmte jullie kant op sturen! Hopelijk is de echo een start voor de mooiste maand Juni ooit !!!

Dotje, sterkte met die vreselijke onzekere dagen! Ik hoop toch dat je volgende week lekker op vakantie kan gaan met 2 kleintjes in je buik!!! Geniet van je vakantie en ik blijf voor je duimen!!

Knuf voor jullie!

Geplaatst

Marieke, een hele fijne vakantie, en geniet er van. Ik ga de 26e aan je denken. Wanneer ben je eigenlijk weer thuis?

Heeeeel veeeeel plezier -x-

Geplaatst

Mariek, heeeeel veel plezier, ga er lekker van genieten en hopelijk kom je terug met z'n drietjes...:-)

Guusje, dotje, tik vh weekend weer even een verhaaltje. Dotje, hopelijk zijn het nu goede pijntjes, ik blijf voor je duimen!

X

Geplaatst

Hai meiden,

hoe gaat het allemaal? Lekker genoten van het prachtige weer? Ik probeer m n huis weer op orde te krijgen voor de vakantie ;-) Komende week in de nachtdienst, dus ik duik het mollenbestaan weer in :-(

Nog geen bloeding, komt natuurlijk van de pregnyl, maar wel allerlei krampjes, pijntjes, steekjes, pukkels, sacherijnigheden ..... dus verwacht nog steeds elk moment mijn menstruatie "zucht!". Hoe gaat het met jullie Guusje en Star, alweer klaar voor de start?

Fijne avond! X

Geplaatst

Hey meiden,

Star, Hoe is het nu met je? En ben je afgelopen maandag nog naar de acupunctuur geweest? Hoe is dat je bevallen?

Jij mag morgen toch weer voor de 1e echo? Hoe kijk je er naar toe?

Marieke, als het goed is ben je aan het genieten op vakantie. Ik denk wel aan je hoor! Nog 3 dagen en dan mag je testen. Hoop iets van je te horen.

Dotje, Ben je eigenlijk al op vakantie? En hoe is het met je? Hoe voel je je? Ik hoop zo dat je na de 28 met een goed bericht komt.

Hier gaat het eigenlijk goed. Ik voel me altijd geestelijk veel beter als ik geen pil slik. En nu met de zon erbij :) Dus ik ga met een positief gevoel wachten op mijn emmy's. Vrijdag de 1e echo, maar er zullen er vast nog een paar volgen.

Geplaatst

Ha meiden,

Terug van weggeweest. Heb even een korte pauze gehad en lekker even genoten van het heerlijke weer en van alles en nog wat. Maar was jullie niet vergeten hoor! Het begint nu spannend te worden voor jullie, Dotje en Marieke! Dotje, hopelijk waren de voortekenen dit keer volledig vals en heb je een mooie postieve test in handen over een paar dagen. Hoe voel je je nu? En wanneer ga je eigenlijk op vakantie? Hopelijk ben je het mollenbestaan een beetje doorgekomen. Qua temperatuur is het wel beter geweest om de nachtdienst te hebben!

Marieke, hopelijk lig je lekker met een alcoholvrij cocktailtje te ontspannen en genieten. Hopelijk lukt het je ons wat te laten horen, want ben stik benieuwd!

Guusje, wat fijn dat je zo goed in je vel zit! Morgen de eerste echo, hoeveelste CD is dat bij jou en wanneer verwacht je zelf ongeveer je tp? Hou die positieve flow vast hoor!

Ik heb vanochtend de eerste echo gehad, maar was nog weinig te zien. CD 12, op rechts een kleine van 11 mm, dus dat gaat hem hopelijk worden. Mag zondag weer terug. Twijfel dit keer erg of ik het met of zonder hormonen ga doen. Heb niet 100% vertrouwen in mijn eigen cyclus, vandaar de ondersteuning de afgelopen keren, maar zie zo op tegen de Utrogestan op vakantie. Krijg echt zo'n opgeblazen buik (en boezem!!) en veel afscheiding, dat ik er toch naar neig het op eigen kracht te doen dit keer. Maar even zondag maar afwachten wat de echo laat zien... Verder heerlijk aan het genieten van het zonnetje op mijn parttime dagen...;-) Vind het alleen nog wel moeilijk om er volledig in te geloven dat deze poging hem wel gaat worden hoor, na de afgelopen 4 mislukkingen. Maarja, we gaan toch proberen met een positief gevoel naar de tp toe te leven. Ben maandag op intake geweest bij acupunctuur, kan niet anders zeggen dan een fantastisch hartelijke mens! Het was een intake, krijg per mail deze week nog een behandelplan toegestuurd en dan gaat ze me daarna behandelen. Erg benieuwd!!

Zal vanaf nu weer wat meer schrijven hoor, is wel zo gezellig...

Ga mijn bedje opzoeken, meiden, zet hem op en hopelijk wordt het een geweldige zomer voor ons alle 4!

xx

Geplaatst

Hey Star,

Nog weinig te zien dus, maar vandaag CD 12 is ook redelijk vroeg denk ik. Ik zit vandaag ook op CD 12 en in het LUMC is het altijd op CD 13 de 1e echo. Ik verwacht ook nog niet zo veel. Eerst ook maar eens zien of ze m'n eierstok wel kunnen vinden ;)

Is er een rede dat je de vorige keren medicatie hebt gebruikt? Of meer voor je eigen gevoel? En moet je als je voor de echo komt ook altijd bloed prikken?

En je bent ook bij de acupunctuur geweest! Dus nog geen naalden gehad ;) Ik ben dinsdag weer geweest, en de volgende keer moet na de TP, binnen 24 uur. Als het in het weekend is dan komt ze bij me thuis, is 1x voorgekomen, wel erg lief van d'r.

Ik hoop zo dat je je een beetje positief gaat voelen!

Ik ga ook mijn bedje opzoeken, morgen om 8.30 is het zkh zijn.

Geplaatst

Hi meiden, hier een enorme kater van de nachtdiensten, ben m n tas aan het pakken, morgen Espana!! Straks een bruiloft, dus klein beetje stress ...... Spannend meiden de echo s!! Hoop zo op goede berichten!!

Hier alles rustig, k heb een enorm menstruatiegevoel, maar t zet maar niet door..... Trouwens afgelopen week bericht, geen cryo s :-( We doen aan een studie mee, dus hebben nog wat pogingen tegoed ..... we gaan weer de hele mikmak door dus .... bleh!! Zo geen zin meer in. Eerst vakantie en loslaten .........

Marieke, hoop dat je het goed hebt daar op Bali! Guusje en Star Toi Toi Toi voor goede terugplaatsingen XXX

Geplaatst

Ik was even benieuwd of er al een berichtje was van Marieke, maar helaas ..... Ik hoop iig op een goed bericht!

Star, ben je al voor de 2e echo geweest vandaag?

Ik mag dinsdag voor de 2e echo, ik heb zelf een ovu test gedaan (wat niet hoeft) maar deze was licht positief, dus eisprong is er nog niet, maar zit er wel aan te komen.

Ik ga zo genieten op het strand. Jij nog plannen Star?

Geplaatst

Het meiden,

Eindelijk weer even een berichtje van mij, maar helaas weer geen positief nieuws, ben vrijdag weer ongesteld geworden! Vreselijke K* dag gehad, maar laat het me vakantie niet verpesten, hoe moeilijk ook! Heb alweer contact gehad met Leiderdorp en moet maandag 4 juni alweer komen, afspraak met de arts en kijken hoe nu verder. Ik zal weer het hele traject opnieuw moeten doen...Pff moet er nog ff niet aan denken!

Maar hoe is hè met jullie? Dotje, weet je al iets? Heb je al mogen testen? Hoop zo dat jij wel met positief nieuws komt, kan ik wel gebruiken! Guusje en Star, jullie hebben allebei alweer een echo gehad las ik even snel? Spannend weer! Alles zag er goed uit? Wanneer denken jullie de tp te krijgen?

Jullie genieten vast ook van het mooie weer, want de temperatuur is erg goed heb ik al gehoord! Lekker hoor!

Ik ga maar weer even een cocktailtje bestellen, met lekker veel alcohol :-)

Kus voor jullie meiden!

Geplaatst

Marieke, wat kl*te weer zeg! En goed van je om niet je vakantie te laten verpesten, maar moeilijk is het wel.

Ik hoop dat je/jullie nog lekker kunnen genieten van jullie wel verdiende vakantie.

Geplaatst

Hey meiden, ook hier in spanje een flink glas wijn naast me. Ik werd vrijdag ook weer ongesteld. Ik probeer t allemaal los te laten voor nu. Wat een eindeloos en uitzichtloze situ pffff...... Was even benieuwd naar bericht van Marieke, balen zeg!!! Had op betere berichten gehoopt!jammer. Star en guusje succes met echo s en hopelijk goede terugplaatsingen!Marieke heb het goed op bali!xxx

Geplaatst

by the way polkadotje is dotje, ooitm n wachtwoord kwijt en heb nieuw profiel gemaakt, in de tellie van lief sta ik nog metpolkadot ingelogd .....xxx

Geplaatst

Oh Marieke en Dotje, wat een kl.. zooi!! Ik had zooooo gehoopt dat jullie vol vreugde van de vakantie konden genieten... Pfff, wat is het toch elke keer weer een klap zeg. Wel fijn dat jullie lekker even weg zijn en lekker even niks moeten, maar gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Hoop voor jullie dat de vakantie niet helemaal verpest is zo meiden, want jullie verdienen het om even lekker te genieten! Ik zou zeggen; PROOST!!!!

Guusje, hoe is/zijn je echo ('s) gegaan? En heb je inmiddels al zicht op de terugplaatsing? Moet jij altijd bloedprikken bij het maken van echo's (omdat je dat aan mij vroeg...)? En hoe kun je zien dat je een licht positieve ovulatietest hebt? Ik doe altijd die van CB en daar zie je een smiley als het zover is.

Hier inmiddels 3x in het ziekenhuis geweest voor een echo, waarvan vanochtend onverwacht voor de laatste keer. Heb deze keer gekozen voor een tp zonder hormonen, maar wel d.m.v. echo controles in combinatie met ovutesten. Ovutest was vanochtend positief, maar wilde het toch ook zien op de echo, en inderdaad. Een heel mooi ei van 19mm! Bms is nu 9 mm maar kan nog een paar dagen doorgroeien, ze houden bij ons minimaal 8 mm aan dus dat zit wel goed. Heb zaterdag 2 juni tp, als dat geen mooi begin van mijn vakantie is weet ik het ook niet meer! Want ook wij hebben besloten nog even weg te gaan. Heb vanaf 4 juni lekker 3 weken vrij waarvan we 1 weekje weggaan naar Kreta (neeeeeee, niet Oh oh Gerso maar de andere kant). Heerlijk even genieten en relaxen en stiekem hopen dat we met z'n 3-en terugkomen...;-)

Hoest verder met jou Guusje? Nog steeds zo lekker in je vel? En lekker van het weer genoten? Heerlijk he...

Mariek en dotje, maak er nog een leuke tijd van, geniet vooral en laat je niet gek maken. Guusje, hou me even op de hoogte van jou verdere verloop!!

Veel liefs

Geplaatst

Dotje, ook geen goed nieuws..... wat enorm balen zeg! Gatver! Heel veel sterkte, en ik zou zeggen, neem er maar 2.

Star, bij de echo is het altijd bloed prikken, en urine inleveren. Ik hoef zelf nooit ovutesten te doen, doe ze in het zkh. Ik moet 3x per dag urine in een potje opvangen. Ik heb nu dus weer 12 !!!!!! potjes staan in de koelkast die ik morgen mee neem. Dus op 3 punten kijken ze wanneer de eisprong is.

Ik heb zelf ovu testen van het kruidvat gedaan, net als een zw test, 2 streepjes komen er als deze positief is. Het 2e streepje was gister lichter dan de controle streep, vandaar. Maar ik heb het idee dat ik vandaag mijn ei had, maar dat zullen we morgen weer horen. En ja, ik voel me nogsteeds erg lekker in mijn vel :)

En jij dus zaterdag de tp, vrijdag ontdooien? En dit keer zonder hormonen. Spannend weer allemaal. En daarna even lekker tot rust komen op Kreta! Heerlijk vooruizicht. Ik geef jullie groot gelijk!

Gaan jullie eigenlijk voor 1 TP?

Ik ga mnijn bedje opzoeken, vandaag weer wezen varen, en dat is best vermoeiend ;)

Slaap lekker allemaal xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Guusje, wat grappig dat het zoooo anders gaat bij jou zeg. Ik heb nog nooit gehoord van urine verzamelen en bloedprikken, maar snap het wel goed. Weet jij wat de reden is dat ze op deze manier de eisprong bepalen ipv van de ovulatietesten? Maar belangrijker, wat was de uitslag vandaag??? Staat je tp gepland?

Ja, wij mogen zaterdag weer. Het gaat zo best wel snel hoor. En zonder hormonen... Vind het aan de ene heerlijk, gewoon ff geen gezeur met opgezette buik etc., aan de andere kant, we hebben het ook al eerder op deze manier gedaan dat heeft ook niks opgeleverd. Maar hopelijk kan ik zo wel lekker van een weekje rust in Kreta genieten! Wij mogen niet kiezen of we er 1 of 2 teruggeplaatst krijgen. Net als bij Marieke wordt gezegd dat ik nog jong genoeg ben en dat ze geen risico willen lopen op een meerlingzwangerschap. We hebben nu dus nog 3 cryo's in de vriezer, waar we onwijs veel geluk mee hebben. Ben erg benieuwd hoe de ontdooiing nu straks gaat!

Verder moet ik zeggen, zit ik wel lekker in mijn vel, maar merk ik wel dat ik een beetje moeite heb momenteel met alle zwangeren en pasgeboren baby's. Het is ook weer echt zo'n babyboom om ons heen de laatste tijd, wordt er echt gek van soms. Gister een verjaardagsfeestje van de oma van mijn man (werd 88, echt schattig!), maar de hele (grote!!) familie was er. 2 zwangeren, 1 vorige week bevallen en nog 15 kinderen tussen 0- en 3 jaar, en wij.... Zag er ook enorm tegenop. Horen niet bij alle neven/nichten met kinderen, maar ook niet meer bij het wat jongere gespuis wat daar nog helemaal niet mee bezig is. Maarja, zal het toch moeten accepteren, want je ontkomt er niet aan. En het is ook niet dat je het anderen niet gunt, alleen het gemak soms bij anderen, DAAR word ik zo moe van... Maar gelukkig zijn jullie er en kan ik hier weer even mijn hart luchten...

Vakantiegangers...;-) hopelijk genieten jullie nog even, ik ga zo mijn bedje weer opzoeken. Guusje, laat je weten wanneer je tp gepland staat?

Weltrusten!

X

Geplaatst

Goedemorgen,

Star, het LUMC is idd de enige die het zo met urine doet. Hierdoor zijn ze nog nauwkeuriger. Ze zeggen dat het 3% meer kans geeft op een zwangerschap. 3% lijkt weinig, maar je zou maar die 3% zijn :)

En gister het verlossende telefoontje gehad, vrijdag ochtend gaan ze ontdooien, en als dat goed gaat s'middags de TP. We lopen op 1 dag na gelijk ;)

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk, laat jij gewoon bij die 3% horen!!! En wat goed, vrijdag al de tp. Gaat dat daar ook sneller dan? Want bij mij gaan ze vrijdag ontdooien, zaterdag terugplaatsing. Wel leuk dat we gelijk oplopen! Weet jij al wanneer je mag testen dan nu? Ik 12 dagen na de tp, dus dat is dan zaterdag 16 juni. Weet zeg ik eerlijk nog niet of ik dat volhou, want we vliegen de 17e alweer terug naar huis. Dus als mijn menstruatie nog niet door is kan het best zijn dat ik het een dag eerder al doe. Maarja, even kijken hoe ik me dan tegen die tijd voel, eerst maar focussen op de terugplaatsing zelf :-)

Oh, en ik ga maandag voor het eerst naar acupunctuur, zo benieuwd!! Heb een heel verslag gekregen van alles wat ze bij me gevonden heeft en snap er werkelijk waar niks van, dus maandag maar even vragen. Daarbij ook nog voedingsadviezen die gebaseerd zijn op fertiliteit, dus ik onderga een hele metamorfose, hahahahaha! Ga jij ook nog acupunctuur doen dit keer of doe je dat standaard? En op welke dagen? Want bij mij is het voorstel het na de 1e week week menstruatie te doen en rondom de terugplaatsing een keer. Waarom precies dan, dat ga ik nog even navragen, maar wel benieuwd naar jullie ervaringen daarin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden