Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sylvia: zennnnnnnnn groennnnnnnn ;) Krampjes kan begin van bandenpijn zijn. Sommige vrouwen krijgen dat al heeeel vroeg! En probeer het donderdag wat zennnnnnn en groennnnnn te houden

zennnnnnnnnnnnnnnnnnn groennnnnnnnnnnnnnnnnn zennnnnnnnnnnnnnnnnnn groennnnnnnnnnnnnnnnnnn

Slaapwel xxx

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Tiktak: Dit is wat ik weet: een lege follikel kan inderdaad. Kun je het anders niet eens vragen aan je behandelend arts?

Ik heb de indruk dat je het nog niet wilt opgeven? Snap ik hoor!!! Misschien dan een idee om toch nog eens ergens anders medisch advies te winnen?

Voelt vandaag een beetje als een knock-down:nhl_fight:

Ik denk dat het gezien de AMH waarde om een lege follikel ging. Ik heb vrijdag, hoe raar ook, een echo. Ik zal het eens vragen. Heeft ook weinig zin om IUI/IVF te doen met dummy's.

Geplaatst

Wij hebben telefoon gehad en moeten vanmiddag 14u in het ziekenhuis zijn voor de tp. Meer weten we nog niet, dus spannend of de kwaliteit wat meevalt...

Geplaatst

Ik ga van het wachtbankje af. Mijn punctie van donder-vrijdag gaat niet door. Ik heb maar 10eicellen waarvan er maar 3 goede bij waren. (op goede grote) en deze poging gaat niet door. Ik hoop dat ik de volgende keer meer geluk heb. Ze gaan de volgende keer mijn gonal-f ophogen. Ik had 225.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------

[/TD]

[TD]TP ---------

[/TD]

[TD]TESTEN ---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO

[/TD]

[TD]20/03

[/TD]

[TD]01/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]23/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]26/03

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]08/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt

[/TD]

[TD]geen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carlas - 1e kindje - 6e IVF/3e CRYO

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI

[/TD]

[TD]09/04

[/TD]

[TD]24/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO

[/TD]

[TD]13/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]17/04

[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]30/04

[/TD]

[TD]14/05

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ik heb de lijst weer even naar voren gehaald.

Angelique, wat jammer dat de poging is afgelast. Wanneer mag je weer opnieuw gaan proberen? Volgende maand meteen?

Geplaatst

Atoti, wat bijzonder inderdaad. Heb je het ziekenhuis al gebeld? Misschien toch een innesteling geweest?

Onedream, hoe gaat het met jou vandaag? Is het bloeden gestopt?

Geplaatst

Atoti,

Wil je niet bang maken maar heb hetzelfde meegemaakt toen ik een bbz had. Als ik jou was, zou ik mijn hCG om de dag laten meten bij de gynaecoloog om te kijken of het stijgt. Ook zou ik adviseren om een echo te laten maken bij de gynaecoloog.

Liefs,

Breden

Geplaatst

Wij zijn terug thuis met een mooi embryootje aan boord :D Dat het nu maar snel 1 mei is!

Uiteindelijk waren er maar 4 van de 6 eicellen rijp en van die 4 zijn er drie mooi aan 't delen, dus da's een heel mooi resultaat he. Nu dus eentje teruggeplaatst en de andere twee maken kans om ingevroren te worden...

Geplaatst

Atoti, ik moet zeggen dat ik ook direct moest denken aan mijn bbz. Ik hoop heel erg voor jou dat het niet zo is (er zijn zeker andere mogelijkheden), maar hou het toch echt maar goed in de gaten! x

Geplaatst

Mariek, het bloeden is gestopt.. het was ook maar zo minimaal!

Een veegje en 2 kleine druppeltjes..

Er zit niets anders op als wachten he!

Gr. Onedream

Geplaatst

@ Mariek, Ja het is balen, maar het ziekenhuis had toch nog goed nieuws. Ipv de punctie krijg ik een inseminatie (iui). De arts vond het zonde om de poging 'weg te gooien'. dus misschien lukt het op deze manier. Het blijft spanned. Dus we vergooien niets. Ik krijg het bewerkte zaad en de zaadcellen moet zelf het werk doen...

Geplaatst

Nou, Onedream, dan zou het zo maar eens een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest! Spannend hoor!

Angelique, fijn dat ze er een IUI poging van maken. Best nog een kans met 3 follikels die mee doen, toch. Ook in het VU onder behandeling?

Geplaatst

Dank Breden en Tascha voor jullie tip/ad. Ik zal het zeker in de gaten houden. Heb vandaag het ziekenhuis gebeld en zij vonden dat ik bloed moest komen prikken. HCG was 46. Dus echt aan de lage kant. Omdat ik jullie verhalen had gelezen heb ik een bbz genoemd. Echter, zij gaven aan dat je daarbij veel pijn in je buik moet hebben en dat heb ik niet. Ik moet nu vrijdag opnieuw bloed laten prikken, maar eerlijk gezegd vertrouw ik het zelf ook niet erg.

Wat waren bij jullie de symptomen? Wat kan ik doen om het in de gaten te houden?

Lieve groet!

Groet

Atoti

Geplaatst

Atoti,

Goed dat je bloed hebt laten prikken!

Ik had helemaal geen symptomen maar mijn hCG bleef wel degelijk stijgen.

Wanneer moet je weer bloed laten prikken?

Sterkte in de onzekere tijd!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Atoti,

Ik had ook geen symptomen of pijn. En mijn waarden bleven ook stijgen (al waren ze wel aan de lage kant). De bbz werd pas vastgesteld op de eerste echo op 7 weken...

Veel moed alleszins en laat maar weten als je nog vragen hebt!

x

Geplaatst

@Sylvia: Ik heb het even voor je opgezocht, mijn Hcg op dag 15 (waarbij punctie dag 0 is) was 126. Dus niet veel hoger dan jij. En blijkbaar niet hoog genoeg voor de urinetest die ik toen gebruikte, want die gaf negatief aan diezelfde dag. En vandaag zegt mijn dochtertje van bijna anderhalf 'mama'... dus probeer erop te vertrouwen!!!!!!!!!!!!! Ik duim alleszins voor je, voor een mooie stijging en een allerschattigst beebje!

Dank je Betty!! Wat fijn jouw reactie! Lijkt inderdaad wel een beetje op mijn verhaal. Ik hou de moed er in maar ben wel zenuwachtig voor donderdag! Maar we gaan het zien..:)

Wanneer krijg jij weer een follikelmeting eigenlijk? Jouw punctie datum duurt nog wel even he?

Tascha succes met broeden!! Ik hoop op groen!:)

Atoti; wat een spanning zeg! Vreemd verhaal vind ik het, HCG van 46. Hoop voor je dat het geen bbz is!! Maar volgens mij moet je dan echt pijn hebben en dat heb je niet toch?

Sterkte in ieder geval!

Voor alle anderen ook sterkte in deze tijden!!

Geplaatst

Sylvia,

Bij een bbz hoef je geen pijn te hebben. Pas als je eileider scheurt, krijg je pijn. En dat wil je natuurlijk voor zijn...

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Ik wil even inbreken voor atoti,

Dat het zkh zegt dat je pijn moet hebben is de grootste onzin ooit. Ik heb vorig jaar feb een bbz gehad. Ik hab wat steekjes in de lies en wat rozig bloedverlies. Bij de echo van 5 weken (na lang aandringen!!!) bleek in de eileider een mooi minimensje te zitten, met hartslag. Heeft me wel een eileider gekost..... Ben de volgende dag namelijk gelijk geopereerd. Alsjeblieft. Bel morgen nog een keer het zkh. Als het zo is en hij klapt dan heb je echt een groot probleem!

Op een echo kunnen ze zo zien waar het zit. Ik heb bij deze zwangerschap ook met 4,5 week een echo gehad, gewoon om een bbz uit te sluiten. Je ziet nog niks op een zwarte vlek na... Maar ze zien wel waar het zit eventueel....

Mijn advies is bellen voor een echo, desnoods wat buikpijn faken.....

Succes!!!

Geplaatst

Dag dames, wat ontzettend fijn dat jullie zo betrokken zijn. Dank voor jullie advies. Sylvia, ik ga vrijdagochtend weer bloed prikken en als de HCG waarden dan gestegen zijn, zal ik zeker aandringen op een echo. Heb uitgerekend dat ik nu iets meer dan 5 weken zou zijn, dus hopelijk kan er dan wat gezien worden. Als ik het niet vertrouw, bel ik morgen op en vraag ik om een echo.

Het is wel erg gek hoor... Eerst in de veronderstelling dat het dit keer niet gelukt was en nu in onzekerheid over de betekenis van deze hormoonwaarden :cry2:

Hopelijk gaat het met alle andere meiden goed? Ik wacht in zekere zin weer met jullie mee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden