Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een ego berichtje. Woe aangemeld voor behandeling twee. Nu zag ik dat mijn eerste echo gepland staat op 19 febr. Ben boos, teleurgesteld en verdrietig. Waarom weer zoooo lang wachten. Ik wacht al zo la g.

dames heel veel succes op het wachtbankje.

fijn e avond.

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieve Beanie! Hoe was het gisteravond? Hopelijk heb je een beetje kunnen bijrusten van tevoren en was het gezellig! Hier hangt een beetje een rotsfeer.. Mijn neus blijft dichtzitten..heb eerder alle symptomen om ongesteld te worden.. Mijn man is strontchagie..en is er volgens mij helemaal klaar mee.. Ik heb echt het gevoel dat het niet raak is..zit op dag 8 en zou nu toch wel wat hintjes moeten krijgen anders.. Krijg de neiging om maar te gaan testen zodat we zeker weten waar we aantoe zijn.. Vorige keer positieve test op dag 10 van een bbz..dan zou een goede zwangerschap nu ook te zien moeten zijn lijkt me.. Heb dan altijd zoiets van: laat t me dan maar weten ook snel dat het niet goed zit door middel van een menstruatie of een negatieve test.. Maar heb het gevoel van ongeveer 5 dgn voor een menstruatie..dezelfde nukken en rugpijn. Pff.. Nou als ik dan met slecht nieuws ga komen de komende week lieve Bean..dan hoop ik dat jij met prachtig nieuws komt..maakt onze teleurstelling dan weer wat minder groot!! En mariska..we kennen het hier allemaal helaas...het wachten en teleurstellingen.. Hoe is het Lott en Juul??? Begin me nu wel af te vragen hoe het ervoor staat bij jullie!! Knuff

Geplaatst

We hebben trouwens gister ook de brief gehad dat we helaas geen cryo's hadden..en mijn test die ik net heb gedaan is witter dan wit.. Dus waarschijnlijk geen very merry christmas voor ons :(

Geplaatst

Lieve Moontje, die test is nog wel heel erg vroeg hoor! Natuurlijk zit je te wachten op signalen maar die hoef je niet te krijgen.... En chagrijnig word je ook door dat wachten. Het is k*t maar echt nog te vroeg om definitief te kunnen zeggen dat deze poging mislukt is... Test nou dinsdag nog een keer, als die negatief is dan is het waarschijnlijk wel zo.

Maar het is lastig hoor, positief blijven.... Ik heb ook het gevoel dat er geen signalen zijn, of alleen in mijn hoofd.... We gaan er echt vanuit dat het niet raak zal zijn, we moeten reëel blijven en weten dat de kans gewoon klein is. Door pas op de testdatum te testen steken we waarschijnlijk wel een beetje onze koppen in het zand, maar tot die dag kunnen we iig een sprankje hoop koesteren...

Geplaatst

Hey lieve Beanie..ik snap hoe jullie denken.. Bij ons is de teleurstelling denk ik dan nog groter..we weten het liefste zo snel mogelijk waar we aan toe zijn.. Die dagen in spanning zitten kunnen we even niet meer aan..er is de lastste tijd zoveel gebeurd in ons leven..dat mijn man me in tranen net heeft gezegd dat hij het gewoon echt niet meer aan kan..dat hij depresief er van word en zo niet meer verder wil... Dus een 3e IVF zit er voorlopig niet in.. Ik heb even flink gehuilt..besef dat hoe graag ik ook niet op wil geven nu..omdat ik dan het gevoel heb dat we er niet alles uit gehaald hebben..dat het anders misschien wel mijn relatie kost.. Dave wil gewoon echt niet meer..het heeft ons tot nu toe alleen maar ellende gebracht.. En lieve bean..ja ik ben vroeg met testen..maar weet van mijn eigen cyclus die heel kort is dat er gewoon wat te zien zou moeten zijn nu.. En heb gewoon echt niet het gevoel dat het raak is..je weet dat gewoon denk ik.. Ik test nog wel een x na het weekend als ik mijn menstruatie nog niet heb om nog extra zekerheid te hebben..maar het is voor ons nu ook wel al duidelijk.. Ik hebnu mijn vingers nog gekruist voor jullie... Knuff

Geplaatst

Lieve monica, ff geen woorden van troost. Wat vreselijk.. voor jullie. Test na t weekend nog een keertje, meis. Ik blijf hopen op een wondertje voor jullie. Xxx liefs van mij.

Geplaatst

Lieve Monica,

misschien is het gewoon echt te vroeg. Ik weet dat het wachten echt vreselijk is.

maar wacht nog een week.

ik wens je in ieder geval sterkte en succes met wachten.

denk aan je!

Geplaatst

Ach lieve Moon, wat heftig... Je hebt wel gelijk, als je gevoel al zo sterk is, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel gelijk hebben. Kan jouw gedachtengang ook wel goed volgen, dat je het zo snel mogelijk wilt weten. Maar toch, WD 8 positief testen is echt wel vroeg.... Wacht nou iig nog 2 dagen en doe dan een testje....

Ik kan me Dave zijn reactie ook wel goed voorstellen hoor... Jeetje, wat hebben jullie veel meegemaakt samen sinds de MMM... Dat gaat je gewoon niet in de kouwe kleren zitten. Vergeet niet dat jij het allemaal hebt ondergaan, en dat is heftig, maar dat toekijken vanaf de zijlijn misschien nog wel moeilijker is...

Lieverd, ik denk dat het goed is dat jullie beiden je gevoelens hierin hebben uitgesproken. Dit is belangrijk maar moet zeker niet je relatie gaan kosten! Daarbij ben je nog hartstikke jong, dus neem een goede pauze, werk aan je relatie, denk na en neem dan pas een beslissing over hoe jullie saampjes verder kunnen... Daarbij heb je ook nog je prachtige dochter, en die heeft ook aandacht en liefde nodig! Vergeet haar niet, en vergeet Dave niet. Jullie wens is groot maar moet bij jou ook niet een allesoverheersende vorm gaan aannemen... Wie weet doet een pauze jullie wel heel veel goed, maar geef het alsjeblieft heel veel tijd... Jullie verdienen het alledrie om eerst weer eens lekker in je velletje te komen te zitten en dan pas belangrijke beslissingen te gaan nemen...

Lieve Moon, ik denk aan je... Als ik wat voor je kan doen of beteken laat je het dan weten? Hele grote knuffel voor jou en Dave en Savannah...

Geplaatst
Even een ego berichtje. Woe aangemeld voor behandeling twee. Nu zag ik dat mijn eerste echo gepland staat op 19 febr. Ben boos, teleurgesteld en verdrietig. Waarom weer zoooo lang wachten. Ik wacht al zo la g.

dames heel veel succes op het wachtbankje.

fijn e avond.

Lieve Mariska,

Sorry, had nog helemaal niet gereageerd op jouw bericht van gisteren... Wat een tegenvaller zeg! Ik neem aan dat je had gehoopt begin januari meteen weer te gaan starten? Ja, dan is na half februari een grote tegenvaller... Monica zegt het ook al, we moeten helaas zo vaak dealen met wachten en tegenvallers. Laten we hopen dat februari voor jou DE maand is en dat je een prachtige eicelopbrengst hebt, veel bevruchtingen en dan zwanger van de TP (en nog een heleboel cryo's over....). Voor nu is het belangrijk dat je van elkaar gaat genieten, kijk niet naar de minder leuke dingen maar geniet van de mooie dingen van het leven... Verlies elkaar niet uit het oog! En maak er saampjes een hele mooie kerst van, zonder stress van de MMM... Die is er gewoon even niet, jij en je mannetje zijn nu saampjes belangrijk!

Geplaatst

Lieve Beanie,

bedankt voor je berichtje. Ik ga maandag bellen of we eerder kunnen en anders febr. Het is dan mijn maand dat ik jarig ben, misschien brengt te geluk. En we letten goed op elkaar komt goed.

hoe voel jij je. Wanneer mag je officieel testen?

ik ga duimen...

Geplaatst

Lieve meisjes..bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Maar ik heb sinds vanmiddag ook echt zware menstruatiepijn in mijn rug en buik..zou niet goed zijn als ik wel zwanger was.. Maar dat is niet zo..heb echt alle symptoompjes voor een aankomende menstruatie..en geen zwangerschaps symptoompjes.. Misschien dat Dave het nog 1x wil proberen nu.. Zijn wens is natuurlijk net zo groot als die van mij..misschien wel groter.. Ik typ morgen even meer.. Lieve Bean..ik duim zo hard voor jou! En lieve Mariska..misschien wachten we samen..weer op wachten op de eerste stap naar onze grote wens.. Kop op meid..helaas is het vooral een proces van wachten en geduld hebben.. Lieve Sometimes..knuff voor jou en geniet van de hummel in je buikje! Ga nu even quality time met mijn mannetje waarderen..kleine heeft hij net naar mijn ouders gebracht voor een nachtje.. Dikke kus voor jullie.. Xxx

Geplaatst

Hoi lieve meisjes.. Dave en ik hebben goed gepraat en we gaan gelijk door.. Test was vanmorgen met ochtendurine ook omo wit..dus op dag 9 en met alle klachten ( daarbij ook nog zwaar de griep doorgebroken ) is het wel duidelijk dat de menstruatie eraan zit te komen. Ik begin meteen met de pil dan en maak meteen een afspraak voor de volgende poging. Dave heeft dan zoiets van: dan ook maar meteen erachteraan.. We twijfelen alleen..het liefst stappen we over naar een ander ziekenhuis..alleen zitten we met de wachtperiodes..pff..moeilijk allemaal.. En Dave denkt dat ik het lange schema met menopur moet proberen..dus die 2 weken alleen deca ook al ben ik dan doodziek en niet te genieten.. Maar goed..ik vraag komende week een gesprek aan. Lieve Beanie..minn vingers zijn zo gekruist voor jullie nu.. Hoe voel je je? Dag 8 ondertussen voor jullie..wat spannend meid..ik hoop zo dat je ons goed nieuws gaat geven!! Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Monica,

Ik lees nu echt huilend je laatste berichtjes jeetje zeg weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen echt zooo balen.Ik begrijp dat je er zowat zeker van ben dat het gewoon niets is geworden en vind je het niet nodig dat om te horen dat je te vroeg kan zijn met testen, maar zolang jou menstruatie niet is doorgekomen blijf ik voor je duimen de vorige keer was ik er ook zo van overtuigd dat het mis was en voelde ook ongi symptomen en wist dat ik te vroeg zou gaan testen heb daarom op WD 10 een test gedaan om te kijken of pregnyl was uitgewerkt en ik geen vals posi test zou krijgen als ik te vroeg zou testen nou WD 10 was bij mij dus echt super wit en WD 13 heb ik het nog eens geprobeerd en had toen een heel vaag streepje die daarna elke dag donkerder werd. Ik hoop zo dat je je vergist en straks verast word met een posi test aan een andere optie wil ik niet eens denken :-( Maar als dat helaas wel het geval is vind ik het toch super dat jullie er over hebben gesproken en meteen verder willen gaan de duimen blijven voorlopig verder draaien.

Ben zelf net terug van het ziekenhuis en het ziet er netjes uit heb 9 follikels tussen 12mm en 17mm en 3 wat kleinere die nog doorkunnen groeien moet nog 2 dagen doorspuiten dinsdag 2e meting, ik merk inderdaad dat jullie met een korte schema sneller waren maar bij ons is het gewoon standaard 1e FM op CD 10. Ik moest ook pas CD 3 de gonal-f bij spuiten en ik gebruik maar 150EH mischien dat het daardoor wat langzamer gaat maar ik vind het helemaal niet erg heb gelukkig ook geen enkele bijwerking dus als het maar goed komt spuit ik graag een paar daagies meer :-)

Beanie hoe gaat het met jou? wanneer mocht jij eigenlijk testen ik zou echt niet kunnen wachten hoor ben echt een vroeg tester :-) hopelijk krijgen we zsm hier wat meer mooi nieuws

Knuffels fijne Zondag xxx

Geplaatst

Lieve Moon,

Wat goed dat jullie gisteren de tijd hebben genomen om eens rustig met z'n tweetjes te praten... Gelukkig dat jullie nu weer met de neuzen de zelfde kant op staan. Ik snap wel dat je haast hebt en zo snel mogelijk door wilt... En je twijfel over het ziekenhuis snap ik ook heel goed. Ik heb er over nagedacht en ik vraag me af of het idd niet verstandiger is om in het buitenland (Gent/DD) je laatste poging te doen? Dus toch iets meer tijd nemen? Ik geloof dat je in Gent iets sneller terecht kunt dan in DD, maar ik weet natuurlijk niet hoe ver dit voor jullie is... Weet je wat het is, als je bijv. naar Gent zou gaan, daar zouden ze zeker onderzoek willen doen naar de reden van jouw herhaalde miskramen. Kost wat tijd, maar wie weet is er iets dat relatief makkelijk te verhelpen is waardoor de derde poging opeens een veel grotere kans van slagen krijgt? Daarbij nog een ander punt. Je hebt nu 2x overstimulatie gehad. Maar je weet nu al dat in je eigen ZH ze waarschijnlijk weinig tot niet van het protocol af zullen wijken. Bijv. in Gent heb ik begrepen dat je een schema krijgt wat echt op jou is afgestemd, misschien is er wel medicatie die voor jou veel beter is! Plus, de technieken... Misschien toch ICSI ipv IVF, dingen als de embryoscope, AH.... Lieve Moon, zet alles nog eens goed op een rijtje, vraag informatie (hier op het forum, op Freya), bel de klinieken... Het gaat om de laatste poging! Geef die een optimale kans alsjeblieft... Neem geen overhaaste beslissingen!

Voor nu in ieder geval beterschap! En een cyberknuffel van mij.

Geplaatst
Lieve Beanie,

bedankt voor je berichtje. Ik ga maandag bellen of we eerder kunnen en anders febr. Het is dan mijn maand dat ik jarig ben, misschien brengt te geluk. En we letten goed op elkaar komt goed.

hoe voel jij je. Wanneer mag je officieel testen?

ik ga duimen...

Heel verstandig! Wie weet kan er nog wel wat aan gedaan worden... En anders is februari echt een hele mooie maand hoor!

Geplaatst

Lieve Vlinder,

Wow, dat ziet er goed uit! Minimaal 9 follikels.... Als ik het goed begrijp ben je nu dus 7 dagen aan het stimuleren, dan is dit toch prachtig? Je hebt dan donderdag of vrijdag de punctie denk ik? Dus net voor de kerst TP? Brengt gewoon allemaal geluk hoor! Zo te zien is de 150 Gonal-f precies de goede hoeveelheid voor jou, je hebt nu toch een prachtig aantal follikels? (ik had heel wat meer nodig voor veel minder follikels!).

Meis, ik hoop en duim zo voor je dat je een punctie met een mooi aantal eicellen hebt en dat het allemaal heel voorspoedig mag gaan en dat je in het nieuwe jaar een positieve test in handen hebt!

Geplaatst

En dan nog de andere meisjes:

Lott, Juul, hoe is het met jullie? Lott, ben je al bevallen? Juul, aan het genieten van je verlof? Of wordt het je nu toch echt te zwaar?

Sometimes, morgen toch de 20-weken echo? Lekker van genieten hoor en goed naar je kleintje kijken!

Geplaatst

Zo, en nu echt het laatste bericht.... Over hoe het gaat etc.

Om eerlijk te zijn ben ik gewoon onzeker en bang.... Bang voor de uitslag, bang voor het gat waar we eventueel in kunnen vallen, bang om te hopen....

We moeten er zo rekening mee houden dat het negatief is, de kans is echt klein dat het wel gelukt is...

En dat is ook de reden dat ik niet zo duidelijk ben over mijn testdatum (ik geloof dat ik hem eerder in dit topic wel genoemd heb, maar om jullie te besparen voor eventueel terugzoeken: het is dezelfde dag als de officiële testdatum van Monica). Ik weet dat jullie mee leven maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik eerder zou moeten testen of zo (struisvogelpolitiek, bang voor de uitslag) en om heel eerlijk te zijn wil ik vooral na de test dit eerst delen met mijn man, dus afhankelijk van de uitslag kan dit best zijn dat ik dit pas een dagje later op het forum zet. Dus hou maar zaterdag aan...

En over hoe ik me voel: met name onzeker. Soms denk ik nee, dit kan niet, veel te veel steken in mijn buik en krampjes die zouden kunnen wijzen op een naderende menstruatie. Koppijn. Kan beide kanten op. Veel steekjes naar de zijkanten toe. Kan ook allemaal door de bollen komen. Ruik ik nou sterker of verbeeld ik het me maar? Puistjes, pijnlijke borsten.... Nu al een paar dagen vaag misselijk... Maar het kan echt allemaal tussen mijn oren zitten, ik reken nergens op, ik wil nergens op rekenen.... Ben gewoon zo bang voor de uitslag! Zou het liefst pas later testen maar dat kan ook niet ivm het gebruik van de bollen... Dus tot die tijd ben ik bang, reken ik nergens op en is er een sprankje hoop want een klein kansje dat het wel positief uitpakt.... Of kan iemand de tijd voor me vooruit zetten? Liefst een maand of 3 of zo????

Nou dit is dat weer het einde van mijn klaagzang.... Wil het er nu NIET meer over hebben! We kunnen toch alleen maar afwachten tot ik getest heb of tot ik ga menstrueren!

Geplaatst

Hey lieve meisjes.. Lieve beanie..natuurlijk moet je niet het gevoel krijgen dat je eerder zou moeten testen! Iedereen moet het op zijn eigen manier doen..en niemand hier zal het jou anders willen laten doen hoor meis.. Ik vind het ontzettend spa.nend voor jullie..hoop dat je je goed voelt en duim heel hard..maar wil je zeker niet het gevoel geven dat je eerder moet testen of wat dan ook omdat wij deze manier gekozen hebben. Lekker doen wat jij voelt dat goed is..en ik vind het ook helemaal niet raar als je eerst met B. de uitslag wilt delen.. Je bent hier niemand iets verschuldigd..het forum is er om je ei kwijt te kunnen op jouw manier.. Ik eens je nogmaals heel veel succes en een dikke knuff! Lieve Vlinder...wat lief van je.. Maar ik denk dat het voor ons niet op zal gaan.. En wat een mooie score voor je eerste meting! Verder heb ik deze keer maar 125 IEgespoten..en toch ging het veel sneller.. Bij jou vind ik ze ook al mooi groot dus ik verwacht je punctie voor het volgende weekend wel! Ook voor jou duim ik heel hard meis! Knuff

Geplaatst

Lieve meisjes, ik bedoel dit absoluut niet zo naar jullie toe hoor! Het is meer in z'n algemeenheid en precies de reden dat ik niet op een wachtbankje wilde gaan zitten... Jullie pushen zeker niet en dat gevoel heb ik ook echt geen moment gehad hoor! Ik vind het gewoon zo lastig om hier op een goede manier mee om te gaan, als die er al is.... Zonder dat er een waarde of een oordeel aan wordt gehangen. Ik weet gewoon niet hoe ik me voel behalve moe en vaag (maar dat kan evengoed komen door twee avonden laat naar bed, gisteravond hebben we nl op ons kleine nichtje en neefje gepast. Ze zijn heel lief maar het is wel vermoeiend als je niet aan kleine kindjes gewend bent...). Eigenlijk kan ik er niks anders van maken dat de testdatum voor mij gewoon heel dubbel is, er komt een eind aan een jaar dat nou niet direct de boeken hier in gaat als een topjaar... De vraag is alleen of we het kunnen afsluiten met dat gouden randje. Of er komt een eind aan een jaar dat in het teken heeft gestaan van de MMM, waarna we kunnen zeggen dat we weer verder kunnen met de rest van ons leven...

Geplaatst

Heey meiden,

Na een tijdje lezen ben ik weer redelijk bij...bijna niet bij te houden hoor als je er even te lang niet opzit...maar fijn dat jullie nog zoveel met elkaar schrijven.

Bean, ik herken die struisvogel-politiek hoor....nog niet ongesteld betekend misschien wel zwanger dus blij, en een omo-witte test, zoals Moon het noemt kan dat nog onbewezen pre geluk verpesten...liever een dag extra met de gedachten dat het misschien wel raak is dan weer een dikke vette domper en dus een dag eerder ongelukkig....Het komt wel goed schatje is mijn favourite quote maar soms is het gewoon allemaal even kut, en wil je gewoon even klagen en dat mag...Het is niet niets..

Nog even volhouden Bean!!

En Moon, wat een hectic weer en van het ene uiterste naar het andere. Maar meteen verder dus! Ze zeggen de aanhouder wint, nog zo'n goeie quote, maar ze bestaan niet voor niets toch? Ik hoop het zo!

Het blijft lastig, oneerlijk maar vooral onzeker dus het enige wat je kan doen is blijven proberen....en hoe lang is dan weer de vraag...Ik hoop en ik wens alles voor jullie!!!!

Vandaag ben ik uitgerekend maar er is nog niets...dinsdag weer naar de vk en dan miscchien bespreken of we gaan inleiden als het er volgende week nog niet is...Als ik 2 weken overtijd ben is het namelijk zondag 30 dec en dan plannen ze liever geen inleiding in dus dan wordt het vrijdag de 28e maar omdat dat weer tussen kerst en oud en nieuw is is het ook niet handig dus misschien dan de 21e of 24e...Ik wacht het af....Door de mmm zal ik nooit zeggen dat ik het zat ofzo ben maar ben ondertussen wel heeeeel erg nieuwsgierig naar hem en ben er behoorlijk klaar voor! Moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik straks weer normaal kan bewegen....40 kilo aangekomen ondertussen en hou heel veel vocht vast, dus dan weet je ongeveer hoe ik me voort beweeg.....maar dat is zoals ik al eerder zei voor de mensen uit de mmm een luxe probleem :-)

Ik hou jullie in de gaten en op de hoogte! En voor de andere meiden uiteraard ook heel veel succes!

En Juul, hoe gaat het bij jou?

Veel liefs Lot

Geplaatst

Lieve meiden

Een licht gehaast berichtje van mij, want ik heb een superhectische dag achter de rug en zit momenteel in een huis met amper meubels. Tis laat en ben doodop zoals elke dag (ik slaap nog steeds amper en doe nog steeds geen dutjes) en ik zit op een oncomfortable manier te tikken doordat mn meubels grotendeels weg zijn... leg ik nog wel uit.. heeft met mn nesteldrang te maken.. komt goed.

Monica, wat baaaaalen als het niet is gelukt, maar die kans zit er elke keer weer in. Mag ik heel kort mijn visie geven op de zaak? Ik zou toch even pauze nemen, om echt bij te komen, en idd uitkijken naar bijv Gent, je woont toch in Limburg? Dus niet zo ver. Veeel goede verhalen over gehoord en ik denk dat als je in dit zhuis blijft je evt achteraf als het niet lukt jezelf gaat afvragen, wat als ik verder gekeken had. Ik zou het proberen. Sorry als ik mijn mening opdring.

En wat onwijs lief dat Dave is bijgedraaid, maar neem ff geen haastige stappen, je moet echt even uitrusten hoor! Misschien dat een ander zhuis weer wat lucht geeft en je daardoor anders begint. Weer dit zhuis zou zo een herhaling van ervaringen zijn.

Beanie, HEEL VEEL STERKTE NOG EVEN!!!!!!!!!!!! Er valt niks zinnigs te zeggen, afwachten maar weer. Jij en je mannetje hebben volgens mij een hele goede relatie en zijn superstabiel samen, dat is zoals je zelf zegt heel belangrijk, samen sta je sterker he en je weet niet wat de toekomst gaat brengen.

En de dame (je naam even vergeten sorry!) die een nieuwe ronde afwacht en moet wachten tot februari. ik kan me voorstellen dat het lang duurt maar aan de andere kant, met kerst en oud en nieuw er tussen gaat de tijd misschien iets sneller? Denk het wel hoor. En in januari is het nog maar een maandje.. maar misschien lukt het wel om eerder een afsrpaak te maken? Op een reservelijst te komen?

Lott, nog niks dus maar misschien inleiden? Wow spannend.

Mijn verlos zei van de week dat de meeste kinderen de week na de uitgerekende datum geboren worden. Dus wie weet.. mijn schoonzusje heeft 3 kindjes gekregen die allemaal te laat kwamen, bij de laatste is ze op dag 14 na de uitgerekende datum gaan basketballen, express, een dag erna waren haar vliezen gebroken (?!) Ideetje?

Ik ga in elk geval niet wachten tot precies 2 weken na de datum. Ik zal bij week 41 vragen om een inleiding, want ik ken helaas twee gevallen waar het zwaar mis ging in week 42 tijdens de laatste paar dagen. Het is een kritieke week, en het schijnt dat je als moeder bij week 41 aan de bel mag trekken en een inleiding kunt "aanvragen". Dat weet niet iedereen. Veel sterkte meid, ik vind het zo spannend voor je dat het bijna zover is! Heb je al een naam. Wij eindelijk, sinds deze week wel. Nummer 3-4-5 ofzo van mijn lijstje - we kwamen er niet uit, dus het is een compromissen naam..

Andere meisjes, op een ander moment lees ik alles rustig door, sorry dat ik niet iedereen even goed bijhoud, mn koppie loopt ff over momenteel ( maar verder gaat het goed..)

weltrusten allemaal

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Lieve Lott en Juul, wat ben ik blij even wat van jullie te horen! Spannend hoor Lott, al over de uitgerekende datum heen... Wat Juul zegt heb ik ook wel begrepen, wacht niet te lang want ik geloof dat na 41 weken de placenta eigenlijk 'op' is. Die is bedoeld om 40-41 weken mee te gaan... Niet veel langer! Maar wat ik je wel wil meegeven: 21 december is een hele mooie dag... begin van de winter, kortste dag van het jaar... Het maakt natuurlijk helemaal niks uit en het mooiste zou het zijn als hij zichzelf gewoon aandient een dezer dagen.... Ik denk aan je! En ja, wat kan ik me voorstellen dat je na 9 maanden en 40 kg er aan toe bent om de kleine in je armen te sluiten!

Juul, nesteldrang? Maar waar heb je al je spullen gelaten dat je nu in een leeg huis zit? Kom je wel een beetje aan je rust toe of heb je nu zo veel last van nesteldrang dat dat eerst af moet voor je rustig aan kunt gaan doen? Gelukkig, eindelijk een naam... Is een naam uiteindelijk niet vrijwel altijd een soort van compromis? Maar je zult zien, als hij er eenmaal is dan past die naam prima bij het jochie en dan ben je er heel blij mee! (met kindje en naam). Voor jou ook spannend hoor, komt hij nog in 2012 of wordt het 2013?

Lieve Moon, ben je vanmorgen nog bij de HA geweest met je dochter? En heb je nog getest of is je menstruatie inmiddels doorgekomen? Lijkt me in dat geval wel vroeg, 13 dagen na punctie... Kan natuurlijk wel maar toch! Ben je al gestopt met de bollen of heb je die braaf doorgebruikt?

Hier alleen maar tijd aan het uitzitten... Broekloeren is uiteraard begonnen. Vandaag de brief van de V.U binnengekregen, we hebben wederom geen cryo. Niet verbazingwekkend na de vorige 2 keer. Nog een paar dagen en dan weet ik het.... Zou het liefst nu in een holletje kruipen om deze laatste dagen over te kunnen slaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden