Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@taz, fijn dat je mag beginnen! Spannend! Zeker de eerste keer spuiten vond ik wel een heftig moment.

Ik ben na de punctie wel gaan werken, maar ik heb een kantoorbaan dus dat kan net. Maar het was toch wel een heftige ingreep, ik heb er nu nog een klein beetje last van. Je kan het het beste zelf bepalen op de dag zelf. Maar je wilt natuurlijk niet te hard van stapel lopen, als alles goed gaat heb je 3-4 dagen later de terugplaatsing. Succes met je poging! Hopelijk heb je maar 1 poging nodig!

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De punctie is behoorlijk pittig, het ziekenhuis waar ik loop UMC U raad daarom ook

aan dat je de dag van de punctie rustig aan moet doen... na de TP kan je echt doen wat je wil.

Geplaatst

@taz, sorry ik zei het wat krom. De dag van de punctie heb ik alleen op de bank gelegen. Dan kan je echt niets en moet je rust houden. De dag erna ben ik wel gaan werken, maar ik heb ook vriendinnen die zich 2 of zelfs 3 dagen ziek hebben gemeld. Je kan het het beste zelf aanvoelen en bepalen!

Geplaatst

@monica: ja snap ik ook niet dat ze de Fm niet eerder doen dan kunnen ze het altijd de medicijnen eerder verhogen , maar ze zullen het wel weten, het zal wel oke zijn na een week.

@Taz: fijn dat je morgen mag starten met de Gonal-F, veel succes met de eerste keer spuiten, het valt reuze mee.

@Veerle: hoe gaat het met jou in de wachtweken, hou je het een beetje uit

@mijnbaby en sOentje en Jannet en eve: hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles goed, was vandaag heel moe heb vanmiddag even een uurtje in bed gelegen, en voel af en toe wat steekjes bij mijn eierstokken, dus hopelijk is het goed aan het groeien, heb donderdag morgen me eerst FM, vind het zo spannend en ben zo benieuwd.

Ik hou jullie op de hoogte........

Geplaatst

Hey Taz,

Zelf heb ik lekker een weekje vrij genomen. De dag van de punctie ben je toch vrij moe, vooral van de pijnstilling die je krijg bij Fertiliteitskliniek Twente! deze is echt super!! hihi

De terugplaatsing zal de vierde dag NA de punctie zijn.(protocol van Zwolle) Daarna kun je wel alles weer doen. Met met mate als je normaal zwanger wordt ga je ook niet een week ben te benen omhoog :-)

Je moet gewoon doen wat goed voelt, als je je lekker voelt om een dag na de TP niet te gaan werken moet je gewoon thuis blijven. Is voor iedereen anders.

Geplaatst

Eva deel me mening helemaal met jou.

marielle: dat is een goed teken en zal nu wel een hoop groeien voor je het weet heb je je eerste echo.. spannend!

Hier gelukkig geen last van bijwerkingen, ik wil ook beginnen met stimuleren dan schiet het een beetje op...

GRRRRRR!

Geplaatst

@ Mijnbaby: begrijpelijk, dat wachten duurt zo lang he... je moest ook eerst 2 weken deca spuiten of heb ik dat mis?? Wanneer mag je beginnen met stimuleren? Hopelijk gaat het voor jou net zo snel, als het nu toch achteraf voor mij ook is gegaan.. :)

@ Taz: spannend! Zodra je met de Gonal mag beginnen gaat het toch allemaal snel hoor!! Succes en hou ons op de hoogte!

@ Marielle: gewoon lekker rustig aan doen, je lichaam krijgt toch ineens een hoop hormonen te verduren, ik ben ook veel moe maar slaap wel slecht.. Af en toe heb ik snachts van die warmte aanvallen bah bah.. Maar het is allemaal voor een goed doel, hopelijk groeien er een hoop mooie eitjes, ik hoop zelf op zo'n 15-20, dat zou een heel mooi aantal zijn!! Ik ben erg benieuwd naar hoe het donderdag bij jou gaat op de 1e FM en vrijdag bij mij natuurlijk... pfff het houdt mijn gedachten wel bezig!

@ de andere dames die moeten wachten; duimduimduim :)

Geplaatst

Hoi dames,

Spannend hoor al die stimulatieprocessen: hoeveel zouden er groeien en hoeveel bevruchten. Elke meting voelt alsof je stapje hoger oP de ladder komt hè? Zo zag ik het.

@taz: ik ben na de punctie heerlijk op de bank gaan liggen. Zou eerst weer gaan werken maar toen zei mijn man: geef jezelf wat rust. En was heerlijk om even een middag ongestoord dvd's te kijken.... Maar ieder weet zelf het beste voor zichzelf.

@veerle81: hoe voel jij je? Ik heb me toch een rommelende darmen! Wachten duurt lang hè. Had gister vreselijke krampen. De hele dag door en in avond werd erger. Toen werd ik vanmorgen wakker en duurde even maar toen realiseerde ik me: geen kramp meer! Ben er nu maar gewoon op gaan hopen dat de innesteling was... (ik hou me aan moinca's wijze woorden vast: innesteling 2-3 dagen na terugplaatsing vind innesteling plaats) Nog 9 nachtjes tot testdatum!

@mijnbaby: morgen eerste follikel meting toch? Spannend!

Voor iedereen die ik vergeet: succes!!!

Geplaatst

@Jannet Ik voel me eigenlijk te goed (vind ik dan). Na mijn krampaanval van zondagnacht (1.5 dag na de terugplaatsing) heb ik eigenlijk nergens last meer van gehad. Mijn buik begint ook weer wat minder opgezwollen te raken sinds de punctie. Af en toe heb ik nog wel kleine steekjes, maar of dat nog van de punctie is, de bolletjes of iets anders dat weet ik eigenlijk niet. Oh ja, en ik ben best moe. Ik val 's avonds echt om van de slaap, maar dat kan natuurlijk ook weer goed komen van de onzekerheid en wederom de Utrogestan. Volgens mij kunnen we helaas echt niets anders doen dan afwachten en veel afleiding zoeken.

Ik vind het dus wel echt lastig om te bepalen of ik wel of niet iets moet voelen. Ik kan het alle kanten op rederen. Als ik iets voel komt het van de medicijnen, en als ik niets voel is het ook niet goed. Zo onzeker! Heb jij dat ook? Rommelende darmen heb ik nog niet gehad, wel blijf ik elke nacht flink zweten. Ook zo iets geks. We houden elkaar op de hoogte en slepen ons samen met de rest door die verschikkelijke wachtweken heen! Laten we hopen op net zo'n mooie groene lijst als het april forum voor iedereen hier aan het einde!

@mijnbaby: succes vandaag! Hoop op een mooie eerste echo!

Geplaatst

Hoi meiden,

Was het maar waar dat ik de eerste FM vandaag had, ik ben nog aan de

deca en morgen laaste dag provera :(

Ik heb vandaag even me dag niet, of het door de medicijnen komt weet ik niet?

voel me down en heb bijna de hele koekjes trommel leeg gegeten...

Vanavond uit eten, hoop dat ik me dan beter voel....

Geplaatst

Hoi Dames!

hier gister de laatste spuit gezet! ben zoooooo zenuwachtig nu al! pff denk dat het weinig slapen wordt vannacht :happy: voor de rest beetje last van misselijkheid en beetje last van m'n buik maar mag niet klagen :)

@Eve succes vandag meid met de TP!

@Jannet hoe voel je je nu? al wat rustiger geworden in je buik?? en je mannetje al thuis?

@Taz ik zelf heb de dag van de punctie en de dag daarna vrij genomen en daarna is het weekend dus dat komt mooi uit :) maar volgens mij is het vanuit het zhuis alleen verplicht zoals de andere al zeggen om de dag van de punctie rustig aan te doen.

@Veerle lukt het nog beetje met het wachten meid?!

Geplaatst

Hallo dames :)

Marielle heeft morgen haar eerste follikelmeting en ik vrijdag, Eve ging vandaag voor de TP (succes meid!) Mijnbaby is dus nog aan het spuiten (van die deca word je zoooo vervelend, hopelijk voel je je snel beter!) En verder had er volgens mij niemand vandaag iets, ja sOentje moet volgens mij nog een keer voor de meting en heeft morgen de punctie...spannend!! Hopelijk zijn er eitjes bij gegroeid meis!!

Hier gaat het verder wel, heb steekjes bij mijn eierstokken nog steeds.. ben echt heel erg benieuwd over hoeveel er groeien, de eerste x is dat toch aftasten met de hoeveelheid medicijnen en hoe het aanslaat..

@ Jannet en Veerle: klinkt allemaal goed die symptomen, bij mij was het vooral geuren waardoor ik wist dat ik zwanger was, rook echt alles 100x beter en ging van bepaalde dingen zowat over mijn nek.. Succes dames!!

Geplaatst

Monica, onvoorstelbaar dat je dat allemaal bij kan houden! petje af en erg leuk. :-)

Spannend hoor nog 2 nachtjes en dat weet je hoe het ervoor staat in je buik. Hoop dat er veel groeien, en fijn dat je je weer beter voelt.

Mijn baby, die baal dagen horen er denk ik gewoon bij, zelf verwijt ik die hormonsters! :devil: ervan.... veel plezier vanaaf

Veerle, fijn dat je je zo goed voelt, is alleen maar goed!

Soentje, had ik ook hoor slapeloze nacht voor de punctie, spanning. Ach na de punctie kun je heerlijk bijslapen van de verdoving. hihi

Nog anderhalf uur en dan stappen we in de auto, ongeveer een uurtje rijden. En ben nerveus!!!!! We krijgen dan ook te horen of er een kans bestaat op cryo's en hoe onze emmy's het hebben gedaan na de bevruchting. Hoop zo op een paar toppertjes. We krijgen sowieso een TP en hoop dat hij het heel erg fijn gaat vinden in mijn buik hihi.

Zodra ik meer weet en weer thuis ben zal ik een update doen!

Geplaatst

@ sOentje: je hoefde vandaag dus niet nog een keer voor een meting? De punctie staat zowiezo voor morgen geplant he? Hoe laat moet je de Pregnyl zetten? En de buikpijn zijn vast de eitjes die lekker aan het groeien zijn :) hopelijk slaap je toch een beetje vannacht!! Ik krijg volgens mij voor de de punctie een tabletje mee om goed te slapen de nacht ervoor..heb jij dat niet? Succes met de spanningen!!!!

Geplaatst

@ Eve: hahaha nou ik moet ook vaak even teruglezen om het goed te volgen, maar kan de dames allemaal redelijk goed uit elkaar houden en begin nu ook echt te weten wie wie is en waarop diegene aan het wachten is! Ik snap dat je zenuwachtig bent!! Je kan nu niets meer doen dan proberen te ontspannen na de TP, en dan is het ook op het wachtbankje voor jou.. heel veel succes dadelijk en positief denken!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 7 mei uitgangsecho. 9 mei start Gonal F. 18 mei 1e follikelmeting

s0entje: 7 mei 2e FM

Marielle26: 10 mei 1e FM

Monica32: 11 mei eerste follikelmeting echo

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: waarschijnlijk 9 of 10 mei.

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

Hoi Dames

Morgen mijn 1e FM, vind het zo spannend, voel me heel moe, denk dat het door het spuiten komt al die hormonen ineens in me lichaam, en veel steekjes bij mijn eierstokken, goed teken volgens mij, dat ze maar goed groeien.

Ik hou jullie op de hoogte morgen hoe het gegaan is, heb weinig mee geschreven vandaag,druk druk druk, maar zal vanavond of morgen even op iedereen persoonlijk reageren.

@iedereen: hoe is het met jullie allemaal....

Geplaatst

Marielle: hoe voel jij je? Je ligt een dag voor op mij en ik vroeg me af of jij ook zoveel steken hebt in je liezen? Ik heb namelijk nu bijna de hele tijd pijn, het lijkt wel of er een soort van druk op staat.. En ik moet nog 2 dagen wachten voordat ze kunnen kijken hoe het eruit ziet van binnen...

Hebben jullie andere dames hier ook last van gehad vanaf dag 5 al van het stimuleren? Dan weet ik tenminste dat ik me geen zorgen hoef te maken...

Geplaatst

Hey allemaal,

ben weer thuis, lig lekker op de bank met een dekentje op mijn voeten zodat ze lekker warm blijven.

Heb echt topnieuws gehad.

Heb nu 2 toppertjes in mijn buik en 3 in de vriezer, misschien gaat er nog een vierde ingevroren worden maar dat gaan ze morgen bekijken.

Dus kortom super!!!!

Geplaatst

Eve: wat geweldig! Geniet ervan! Dat is vast een heerlijk gevoel. Nu "lekker" samen met mij en Jannet op de wachtbank. Spannend!

Voor de dames die aan het prikken zijn: ik had ook altijd aan het eind een vol/pijnlijk gevoel in mijn buik. Daaraan merk je wel dat er van alles aan de hand is. In principe dus positief, maar wel vervelend natuurlijk! Zeker omdat je niet af en toe even stiekem kan kijken!

Jannet: vandaag een dagje zonder pijn? Hoe voel je je?

Geplaatst

@ Eve: wat geweldig meid!! Gefeliciteerd, laat ze nu maar lekker een fijn plekje zoeken!! Mag ik vragen of je ouder bent als 36 of hebben ze in overleg 2 terug geplaatst omdat het de vorige keren niet gelukt is? Ik hoop voor je dat het nu gaat lukken, dubbel kans, en misschien wel 2 :clap2: Lijkt mij helemaal geweldig, maar bij ons doen ze het niet 2 terugplaatsen, omdat ik 32 ben en ze willen eerst afwachten hoe de eerste keer gaat verlopen... als er weinig bevruchtingen of eitjes zijn, dan heel misschien in overleg 2, of als het een aantal keer niet lukt.. Succes!!

@ Veerle: ja maar volgens mij moet ik toch zowiezo nog tot na het weekend spuiten.. hadden jullie dat ook al zo snel dan? Ik heb al vanaf maandag steekjes en vanaf vandaag echt de hele dag behoorlijk veel, ik moet vandaag pas de 6e Gonal spuit zetten...

Geplaatst

@monica: tja, het is natuurlijk bij iedereen weer anders. Ik voelde gewoon heel sterk elke groei. Ook als het te hard ging (heb 1 keer overstimulatie gehad, waardoor de eerste poging nog voor de punctie moest worden afgebroken,). Als dat gebeurt dan weet je wel dat het fout zit. Ik had een buik alsof ik echt 4 maanden zwanger was. Een lichte groei voelde ik dus ook, maar dat voelde bij mij anders. Ook echt een drukkend gevoel, maar toen kon ik nog gewoon zitten en vooroverbuigen. Jeetje, die onzekerheid over wat je lijf allemaal doet is ook zo rot!

Geplaatst

@ Veerle: okay gelukkig, ik ben zowiezo heel gevoelig voor alles hoor, voelde de eisprong ook altijd heel goed.. En mijn buik is verder niet echt dikker, wel ietsje opgezet (net als bij een menstruatie, een klein beetje) Maar net gooide ik gewoon van een felle steek in mijn lies, mijn bestek op tafel onder het eten, mijn man en de kleine schrokken zich rot.. Dus heb toch echt af en toe behoorlijke pijnscheuten, maar zal wel gewoon een goed teken zijn dat er genoeg eitjes groeien hoop ik :) We zullen het vrijdag weten.. Met jou verder alles goed? Nog symptoompjes?

@ Marielle: spannend morgen je eerste meting, hoe laat moet je?

@ Jannet en Eve: op het wachtbankje met Veerle... Eve voor jou, als jij over 2 daagjes ook krampjes krijgt, dan horen we dat graag :) ben toch benieuwd!!

@ Mijnbaby: hoe voel je je nu? Hopelijk was het toch gezellig met het etentje!! En gaat het ondertussen beter met je..

@ sOentje: morgen is de spannende dag!! Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

@ Taz: jeeejjjj vandaag mag je beginnen met stimuleren, dan gaat het snel, succes!

Geplaatst

Monica, ik ben 28. Maar dit is al mijn 3e ivf. De vorige keren heb ik er ook 2 terug gehad maar dat was omdat ze van slechte kwaliteit waren. Nu mijn laatste "vergoede" poging en dan plaatsen ze over het algemeen 2 terug. En wie weet worden het er 2 hihi

Het is heel goed mogelijk dat je al wat voelt groeien, is alleen maar een goed teken. Als je er echt veel last van hebt, een opgezette buik hebt of veel vocht gaat vasthouden zou ik wel even bellen voor de zekderheid. Maar over het algemeen is het een goed teken!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden