Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Bella, hij wil die auto want.... hij vindt het een stoere auto. Sja om hem nu uit te leggen dat een jeep met kinderwagen op het dak echt niet stoer is... Tis gewoon een koppig ventje! Net zo koppig als ik. Maar ja ik vind gewoon dat ik mag kiezen, ik moet erin rijden. Dat ga ik hem nog wel eens uitleggen als ik niet half ontploffend met hem mail ;-)

Twee hele grote honden, wow :-) Maak je je geen zorgen hoe dat gaat straks met een baby? Ik wel, wij hebben 5 katten en ik denk echt soms hoe gaan we het doen??

Maar je fout is je vergeven hoor :-)

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff had weer een chocolademomentje...... iets teveel naar binnen gewerkt geloof ik hihi

Sorpresa, ik weet niet op welke termijn jullie een nieuwe auto willen hebben en wanneer die vriend zijn Jeep verkocht wil hebben, maar misschien een idee om als jullie op autojacht gaan, maxicosi's en kinderwagen meenemen zodat je vent zelf kan passen of het er allemaal in kan (met gemak, want er zullen ook wel eens campingbedjes mee moeten, boodschappentassen etc etc).

Bella, wat voor een honden hebben jullie? Wij hebben zelf een boxer. Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren tzt als beeb er is. Hij is namelijk écht een dolle, superlief maar zoooo druk!!

Geplaatst

Gelukkig Sorpresa, op maar2 mooie hartjes morgen! Nou, dat wil dan wat, 2 kindjes die net zo koppig worden als pa en ma hanahahahaha. Suc6 alvast hihihihi!

Je hebt ook hele stoere stations hoor! Hebben wij ook! Misschien op internet zoeken en laten zien.

We hebben 3 honden, 1 klein oudje waarvan we verwachten dat ze geen jaar meer leeft. De twee grote honden zijn erg lief. Met name de oudste is echt een sulletje, maar helaas niet naar andere dominante reuen. Dus dat is erg lastig. De ander is nu 1 jaar en zit in haar laatste puberteit fase, dus gelukkig is die redelijk volwassen als de baby komt. De tweede grote hond hebben we vorig jaar na de mislukte IVF genomen. Dan maar een leven met hondjes en geen kindjes. Maar ach, het zal allemaal best wel lukken. Even een nieuw ritme gaan vinden :-). Ze gaan wel een hondenhok buiten krijgen. Want hoe lief ze ook zijn, de honden laten we zeker niet alleen met de baby, dus dan moeten ze soms wat meer naar buiten.

Geplaatst

Zipa, heb ik ook last van. Ben normaal helemaal geen snoeper, maar nu.....

Ja, boxers zijn idd hyper! Goed de baby de "baas" laten zijn over de honden en dan gaat het zeker gewoon goed. Onze grote honden zijn bullmastiffs, dus wel een stuk rustiger dan een boxer.

Geplaatst

Oh jullie zijn er ook al mee bezig hoe dat gaat baby vs dierentuin ;-)

Mijn katten zijn alle 5 raskatten en ze komen niet buiten. Ook een beetje vervangende kindjes geweest de afgelopen jaren.

Ze hebben een eigen kamer maar dat wordt de babykamer dus we zijn nu aan het kijken wat het handigste is. ze zullen best vaak even boven moeten blijven, zeker in het begin. Ik wil ze ook echt niet alleen laten met onze babies! Maar we hadden nu bedacht om de zolder dicht te maken. dan hebben ze wel lekker veel ruimte als ze 'opgesloten' zitten. Meer dan als ze op hun kamer zijn.

Geplaatst

Zo wat is er veel geschreven :)

Belladonna,hier gaat het goed,op de moeheid en af en toe het gewoon niet lekker zijn gevoel na,maar maakt niet uit! Hoort erbij!! Bij jou gelukkig ook beter las ik! Mooi!

Sorpresa/niki veel plezier/succes morgen bij de echo!! Hou het in de gaten morgen!

Wat een onzekerheid bij iedereen. Ik heb bewust niks gezocht op internet (behalve met het testen dan ) maar we gaan er gewoon van uit dat we bij die 90% horen,na het kloppend hartje gezien te hebben! We moeten super blij zijn met dit mooie wonder! Kan alleen ook niet wachten tot de volgende echo! Vond de echo wel kort de vorige keer,mag wel wat langer! :) fijne avond allemaal. Ik aan het werk 1e van de 4 late diensten,kwam al moe binnen en moet nog tot half 11 haha

Liefs saba

Geplaatst

Saba, kun je het een beetje volhouden? Nog een half uur en dan zit de eerste dag er op ;-)

Bella, wauw Bullmastifs, geweldige honden!! Ik zit me nu al wel helemaal te bedenken hoe ik dat ga doen als ik de hond uit moet laten, want dan moet beeb natuurlijk wel mee als ik alleen thuis ben. Dan maar in de buikdrager denk ik ofzo. Hoe ga jij dat doen met 2?

Sorpresa, 5 katten nog wel!! Ja dan is het wel noodzaak dat ze een eigen kamertje hebben, want een maxicosi, wandelwagen en de box zullen anders waarschijnlijk snel als nieuw slaaponderkomen bestempelt worden. Ze zeggen altijd dat katten heel erg reageren op zwangere vrouwen door bijv op de buik te gaan liggen. Merk jij daar iets van?

Ik heb net zo gelachen. Mijn dochter (voor dit verhaaltje is het detail dat ze ADHD heeft van belang) had nog niet echt het hartje gehoord, dus ik net voor ze ging slapen, speciaal voor haar het hartje gezocht. Duurde even, maar toen het vertrouwde geluid weer hoorbaar was zette zij ook snel de koptelefoon op. Kijkt ze me ongerust aan " Ehm mam..... gaat dat niet een beetje té snel?" dus ik lachen en gezegd dat het normaal was. Gaat ze op haar rug liggen, luistert aandachtig en zegt echt vol ongeloof "Jeeeeeetje, díe is pas druk, zelfs die van mij gaat niet zo snel" ik dacht dat ik niet meer bij kwam.

Daarna ging ze met haar ogen dicht liggen en na een paar minuutjes mompelde ze " Hier wordt je wel heel rustig van"

Lekker ding is het toch ook.

Laatst zei ik tegen haar "Ja meisje, precies 11 jaar geleden zat jíj bij mij in de buik" Is het even stil, ze kijkt me aan met een glimlach en zegt "Tja mam wat gaat de tijd toch snel hè"

Geplaatst

Hahaha wat een grappige dochter heb jij!! Mijn katten negeren me juist nu ik zwanger ben. Terwijl ze normaal altijd op me willen liggen. Ach het zal wel, worden Truusje en Klaasje iig niet geplet (mijn katten wegen gemiddeld 8 kg) haha!

Ik ga een poging tot slapen doen... Tot morgen allemaal!

Geplaatst

wat wordt er toch veel geschreven kan het zowat niet bijhouden.hahaha

11 juni mogen we weer naar de gyn.

het genieten is hier nu echt begonnen.

ik hoop dat jullie morgen mooie echo s hebben en de wondertjes mogen aanschouwen geniet ervan.

Geplaatst

Veel berichten idd. D-day morgen, of n hartje of een miskraam.... Buikje us nog rustig, lijkt weer gegroeid tezijn. Ik heb enig vertrouwen, maar ik denk veel verdriet als het toch ècht niet goed is. Op dit moment heb ik nog de illusie (of realiteit) dat het toch nog nèt wel goed zou kunnen zijn. We gaan het zien. Fingers crossed till they are blue. Jij ook heel veel succes Sorpresa. Ik mag/moet om 11.45 uur (maar t kan uitlopen zei gyn...). Jij om 15.00 uur hè... Maar jij hoort al bij die eerder genoemde 90% dus dat komt zeker goed.

En Esther, ik zou gewoon eens bellen. Jouw verhaal is ook zo bijzonder, dan dik je het gewoon iets aan en zeg je dat het voor jouw psyche heel goed zou zijn. En ik denk dat niemand dat vreemd vindt if zou moeten vinden.

(ja gedoe hè van gisteren, het gaat met iedereen wel weer goed, mama us nog beurs, charlotte erg aanhankelijk meer dan normaal, en met Florence vanmiddag naar de EHBO geweest voor haar duimpje, maar hoefde gelukkig niet gehecht te worden) (het zag er nog steeds heel raar uit, advies KDV...)

Oja, als je je kindje(s) naar t KDV wilt, nu al inschrijven! Vaak lange wachtlijsten!!

Let the force be with us. X

Geplaatst

Niki, ik duim voor je. Goed teken dat je gegroeid bent! Hoop het zo voor je. Fijn dat alles weer goed gaat en je alleen Wat beurs bent!

Sorpresa, jij was er weer vroeg bij, spannende dag vandaag. Leuk weer even naar ukkie's kijken.

Estherr vandaag gewoon bellen! Kan je daarna genieten van het hemelvaart weekend.

Zipa, Wat een leuk verhaal over je dochter. Lijkt me heerlijk om zo te kunnen comuniceren. En leuk dat ze alles zo goed mee maakt. Echt een grote zus. Wat leuk om af en toe naar het hartje te luisteren!

Andere meiden fijn hemelvaartsweekend!

Hier nog ziek thuis. Heb niet het idee dat pillen helpen. Lig nu in bed en heb al mijn medicati op maar ben heel misselijk. Dus blijf maar rustig liggen. Baal er wel van!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou graag met jullie meekletsen.

Zelf hebben we gisteren onze eerste echo gehad. We zijn zwanger van onze eerste IVF poging.

Gisteren bleek alles goed te zijn (groei / hartslag), dus nu durven we echt te geloven dat het zo is.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Top Wanda! Welkom! Vul je zelf het lijstje aan, als je daar op wilt? We willen natuurlijk alles van je weten! ;-) wanneer ben je uitgerekend?

Zipa, oh wat schattig van je dochter! En zo kan ze alvast een mooie band me de kleine baby krijgen! Wij laten de honden meestal samen uit, dus dan is het niet zo'n probleem. Als ik alleen ben, dan de kinderwagen mee.

Sorpresa, lijkt me een super plek voor de katten een zolder. Zou hem zo snel mogelijk maken, kunnen ze alvast wennen!

Terry, herkenbaar, met mijn duizeligheid gaat wel de goede kant op. Maar ook nog zo misselijk dat ik er ziek van ben. Sterkte en rustig aan doen. Nog een paar weken volhouden en dan trekt het hopelijk weg.

Saba, goed te lezen dat het goed gaat!

Clau, dat is nog wel lang wachten. Maar je komt ontspannen over.

Lieff, hoe is het met jou?

Niki en Sorpresa, nogmaals suc6! Ik houd ons bankje goed in de gaten!

Geplaatst

@ Sorpresa en Niki: succes vandaag!

@ Terry: vervelend dat je zo ziek bent, hopelijk is het snel over.

@ Wanda: gezellig dat je ook meekletst!

@ Belladonna: ook al zo misselijk, blech. Maar gelukkig is de duizeligheid wat minder.

@ hier: ik heb nu voor de 3e keer sinds de tp migraine, pfff. Had gehoopt 9 maanden migraine-loos te zijn, maar dat gaat dus niet gebeuren.

Geplaatst

@ Wanda, gezellig dat je erbij komt! We zijn precies even ver zo te zien :-)

@ Belladonna, ik wacht toch met alles tot 12 weken. Maar we zijn wel aan het plannen en nadenken nu.

Ladies ik ben echt weer meganerveus voor de echo pfff... Ik kan mezelf echt gek maken! Wil iemand mijn google blokkeren voor ik me weer laat gaan? Dank!

Geplaatst

Zipa, nou moeizaam, ma ja heb nog 3 late diensten. Daarna 10 dgn vrij dus kan ik bijkomen en ben ik alweer bijna 11 weken,dan moet het alweer wat beter gaan denk.

En wat een leuk verhaal over je dochter!!!

Sorpresa, mijn kat geeft vaak kopjes,deed hij nooit, maar komt niet echt bij me liggen, geen vreemde dingen iig.

Nog een paar uurtjes en je mag weer kijken, leuk!!! En NIET googlen, bij deze staat er een slot op:))

Wanda, welkom schrijf gezellig mee!!! En gefeliciteerd!!!!

Belladonna, ow wat vervelend, hopelijk gaat het met jou ook snel beter!!!! En voor jou ook terry, beterschap!!!

Met mij gelukkig goed ja, alleen moe.

Lieff, wat vervelend, migraine lijkt me echt zo erg, hoofdpijn is al erg en migraine is 10x zo erg toch??

Als het goed is heeft niki de echo nu of heeft gehad, hopelijk komt ze met goed nieuws!!!!! Kom op December baby's

Liefs saba

Geplaatst

Ik google niet! Ga zo lekker lang onder de douche, proberen een beetje te ontspannen en dan rustig klaarmaken. Heb wel geyoutubed naar 8 weken echo's, maar dat mag wel toch ;-)

Geplaatst

Helaas, het is niet goed. Geen hartje/geen groei, hopen dat het vanzelf loslaat. Ik merk dat ik (nog?) redelijk rustig ben, de klap was vooral al vorige week. Wel heel erg jammer, want het was erg welkom. Over twee weken terugkomen kijken of het dan al weg is gegaan. X, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden