Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden wat begint het spannend te worden hier zeg!

Claudia ben je nu niet helemaal uitgeput na een paar dagen zulk gerommel? Wat een gedoe zeg! Ik heb het w.s. gemist maar waarom mag jij niet ingeleid worden? Sterkte!

Heerlijk om te lezen dat terry en zipa al zo aan het genieten zijn!

Hier alles heerlijk rustig hoor! Niks geen gerommel of gedoe! Vandaag komt mijn moeder de hele dag, we gaan een doopjurk maken van mijn trouwjurk!

Sterkte allemaal met de laatste loodjes!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Claudia,

Helaas nog geen gewicht. Dat is volgende week woensdag bij de gyn.

Gisteren zijn we even bij de vk geweest.

Het hoofdje lag al vast maar was nog niet helemaal ingedaald. Maar nu mag ik wel uit bed blijven mochten mijn vliezen breken.

Wel zo prettig

Verder was bloeddruk / hartslag ed weer goed.

Van de week even goed geschrokken, ik ben van de trap gevallen.

Gelukkig meer op mijn kont gegleden (gestuiterd) maar ik was wel heel blij toen kleintje zich een 15 minuten later goed liet voelen.

Pffff. beetje beurs maar verder helemaal oke.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

oh bah wanda! Kan me voorstellend at je enorm schrikt! Dat is ook mijn grootste angst...dat door een of andere reden ons meisje overlijdt terwijl het nog niet geboren is!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe is het met iedereen??

Spannend hoor, het begint weer wat te rommelen bij sommige en andere hebben een datum voor uiterlijk. Wat bijzonder. Wie had dit in maart kunnen bedenken.

Hier alles zijn gangetje. Gisteren heerlijk vrienden op bezoek gehad. Lekker gekookt en gegeten. Was supergezellig.

Morgen komen 2 vriendinnen film kijken, we willen eigenlijk naar de film maar ik weet niet of ik dat zie zitten. Weet eerlijk gezegd niet waarom maar

het voelt nu als een enorme onderneming.

Vandaag wil ik het kamertje helemaal klaar hebben, gezellig weer eens lekker tussen al die heeerlijk spulletjes zitten hihihihi.

Tot later meiden

Wanda

Geplaatst

Hey meiden,

1-12........ Onze uitgerekende datum en nog altijd een drukke baby in mn buik in plaats van in mn armen....

Mn lichaam is wel klaar ermee, maar ja, meneer heeft er echt nog geen zin in. Dus die 5-12 lijkt toch ook nog wel opeens heel realistisch.... Eens kijken of er een van ons een sint kindje krijgt.

Wanda, idd spannend. Ik heb inmiddels ook minder zin om veel uit huis te gaan. Nog wel wandelen met de doggies, maar niet teveel. Vanavond hebben wij nog een verjaardag, mn schoonmoeder is jarig, maar een uurtje en dan ben ik t denk ik wel zat.

Kan me voorstellen dat je schrikt als je valt!

Esther, hoe is ie meis. Die angst dat het toch niet goed zal gaan die ken ik hoor, zal ook echt pas gerust zijn als ik ons kindje gezond en wel in mn armen heb. Maar denk dat je je altijd wel wat zorgen blijft maken om je kindje, je kan ze gewoon nooit tegen alles beschermen. En de nacht nog rustig doorgekomen? Kan me voorstellen dat je je dan onzeker voelt, gewoon aangeven en steun hier vrgen hoor! Is je man inmiddels weer thuis?

Claudia, jeetje dat is ook heftig. Red je het nog een beetje?

Sorpresa, ja ben benieuwd haha. Er komt denk ik wel een babyboom hier komende 1,5 weken ;-) spannend he? Red jij het nog een beetje?

Lieff, nee helaas zeggen voorweeen helemaal niets.... En ook ik vind het echt zwaar, zeker afgelopen week is mn lichamelijke conditie erg hard achteruit gegaan. Vermoeiend. En ja, herkenbaar dat je je schuldig voelt, want we willen allemaal al jaren een kindje en dan wil je niet klagen. Maar de pijnen, vermoeidheid, toch nog aanwezige onzekerheid en nieuwsgierigheid zorgen ervoor dat we toch wel wat mogen en moeten klagen. Is denk ik wel heel normaal. Kom maar op baby's!

Saba en Pippe, gaat t nog bij jullie? En Zipa en Terry nog lekker aan t genieten?

Geplaatst

Spannende dagen voor jullie meiden, ik blijf jullie volgen!!

Geniet nog even van de laatste schopjes en andere inwendige bewegingen, voor je het weet heb je je langverwachte kindje in je armen!!

Ik wens jullie allemaal een voorspoedige bevalling zonder al teveel poespas!

Geplaatst

Hoi allemaal!

Nog geen nieuws van claudia? Ik had zo langzamerhand wel verwacht dat die bevallen zou zijn, ze is al een aantal dagen echt aan het rommelen! Spannend hoor!

Belladonna het wordt echt pittig bij jou dus! Ik kan me voorstellen dat je er zo langzamerhand wel klaar mee bent! Vooral nu je op je uitgerekende datum zit, je bent er dan zo mentaal ook aan toe!

Ik geloof ook dat de zorgen altijd zullen blijven, ook als het kindje er is hoor! Ik heb vannacht tot een uur of vier lopen rommelen. Lekker gedouched (dank voor de tip), in en uit bed en om vier uur in slaap gevallen. Daarna nergens last meer van. Vanmorgen de kraamverzorgster gehad, om half 1 was manlief weer thuis. Vanmiddag ramen gelapt, auto van binnen gedaan, gezogen en boodschappen gedaan en nu op de bank. We gaan zo lekker een patatje eten.

Ik verlies trouwens sinds vanmiddag wel roze/bruine/bloederige afscheiding. Er gebeurt dus wel iets denk ik? Spannend hoor, maar realiseer me ook heel goed dat het nog weken kan duren!

Geplaatst

Esther, spannend hoor. Het klinkt in ieder geval wel alsof er het een en ander aan het gebeuren is.

Waarom was de kraamverzorgster er??? Intake?

Hier weet ik het niet. Vandaag hard aan de slag geweest in het kamertje. Heerlijk om alles weer eens even in handen te hebben gehad.

Nu is alles "echt" klaar. Moet alleen nog even een doos op de eetkamer zetten waar nog wat laatste spullen in zitten die we nu ook nog nodig hebben (weet wel laders en zo.)

Dan hoeft manlief alleen maar die box in de tas te gooien en we kunnen gaan.

Vergeten zullen we toch wel het een en ander.

HIhihihi

Ik heb wel veel last van afscheiding, hebben jullie dat ook?

Best vaak een natte onderbroek gevoel. Misschien toch eens een witte onderbroek aan doen. Dan kan je toch iets meer zien he.

Fijne avond meiden

Wanda

Geplaatst

Hier ook veel afscheiding, lekker vies praatje maar soms druipt het gewoon de wc in :-S Heb dat sinds een week of drie.

Hier is het gewoon wit trouwens. Bij Esther zal de slijmprop denk ik naar buiten komen? Zegt inderdaad nog niks maar ach er gebeurt in elk geval wat :-)

Hier geen verandering. Menstruatiekrampen komen en gaan en hele lange harde buiken die gelukkig weggaan onder de douche. Aan het eind van de dag is het namelijk een heel naar gevoel, die harde buiken. Maar goed verder ook niks hier. Heb er helemaal geen geduld mee haha :-)

Geplaatst

Dank je melis;)

Bij iedereen begint het te rommelen zo te horen, spannend hoor!!!

Hier ook last van veel afscheiding hoor, gebruik al een tijd inlegkruisjes.

Ja bij esther klinkt het als de slijmprop,daar had ik vanmorgen toevallig iets over gelezen,maar inderdaad helaas zegt dat niks nee.....

Geplaatst

Ik kwam ook heel even spieken of er al babytjes van plan zijn om zich te laten zien.

Vanaf vandaag heeft iedereen die nog niet bevallen is meldplicht hihihi

@Belladonna, word je nu dan ook steeds gevraagd hoe het is en of alles nog rustig is? Probeer nu wel toe te geven aan het niet meer kunnen, beetje energie besparen, heb je hard nodig straks.

@ Esther, kan goed dat je baarmoedermond aan het verweken is ofzo, spannend hoor!!

@ Wanda, ai dat was schrikken. Gelukkig alles goed

@ Saba, spannend!!! Volgende week gaat t bij jou dus beginnen.

@ Sorpresa hoe is het bij jou?

En met de andere lady's?

Hier nog steeds een roze wolk, maar ook wel wat zorgen, lijkt erop dat S (verborgen) reflux heeft. De onrust wordt steeds meer en ik zie een minder tevreden meisje. Ik zie en hoor dat de voeding omhoog komt en vervolgens slikt ze het weer weg. Trekt daarbij een vies gezichtje en kreunt ook enorm. Als ik haar plat leg dan kreunt en piept ze enorm, voor mij echt het signaal dat haar iets dwars zit. De nachten gaan ook waardeloos en ik ben ook best wel moe. Inmiddels haar matrasje een stuk hoger gelegd, hoofdeinde dus, net zoals het aankleedkussen, de kinderwagenbak. De box moet nog, maar als ze daar in ligt ben ik erbij dus leg ik haar op de buik of zij. Verder voed ik haar ook wat rechterop en ná de voeding hou ik haar ook een tijd rechtop. Ik leg haar toch weer vaker aan ipv om de 4 uur.

Maandag naar de huisarts, misschien voor de zekerheid een verwijzing voor de kinderarts vragen, nú ben ik er nog op tijd bij.

Vandaag wel een goede dag, misschien te danken aan alle maatregelen. Ze slaapt rustiger en wakker is ze niet alleen maar aan het huilen. Ik zit te wachten op de eerste lach, tot nu toe zijn het alleen maar de stuipjes geweest, wat ook geweldig is om te zien. Zo leuk zoals ze steeds meer contact maakt, ze kijkt je echt aan en lijkt terug te willen praten.

Heerlijk dus

Het is weer etenstijd voor madame, dus tot later

Geplaatst

Gossie wat sneu die reflux. Dan merk je echt hoe hulpeloos die kleintjes zijn. Zoontje van een vriendin had het ook, die is er gelukkig overheen gegroeid. Sterkte ermee en gelukkig doet ze het al iets beter! Jij Saba en ik postten bijna tegelijk dua zie boven voor de stand hier. Niks nieuws grrrmbl!

Geplaatst

Zag het ja sorpresa haha

zipa, heel vervelend en sneu!!! Hopelijk gaat het snel beter!!!

Jammer he sorpresa, wanneer wilt het beginnen!!! Ma ja kan zomaar ineens.....

Ik heb het idee dat er wat gebeurd, alleen vroeg ik me af hoe die weeen eigenlijk voelen???

Voel je dat door je hele buik??

Heb namelijk steken beneden en me buik is en wordt af en toe echt knoerd hard.

Zijn die steken dat mannetje aan het indalen is of zijn dat ook weeen??? Hmmmm

Afwachten denk ik........

Geplaatst

De vuistregel is: als je niet zeker weet of het begonnen is, is het nog niet begonnen. Afwachten dus! Oh ja en echte weeën worden steeds heftiger, las ik. misschien een goeie om te onthouden :-)

Geplaatst

Hey meiden,

ik lig in t ziekenhuis. Heb best wat bloedverlies. Nog geen ontsluiting, wel lichte weeen. Doordat mn placenta zo dicht bij de baarmoederuitgang ligt heb ik bloedverlies.dus infuus en ctg en verder afwachten. Maar ik mag niet meer naar huis. Heel spannend dus!

Geplaatst

Jaaaaaa Belladonna!!!

Spannend!!!

@Saba, over het algemeen genomen voel je vanzelf of het échte weeën zijn. Daar twijfel je dan niet over ;-)

@ Sorpresa over het algemeen groeien ze er ook wel overheen na verloop van tijd.

Tja dat hulpeloze van die ukkies, zo moeilijk af en toe

Claudiaaaa waar ben je???

Geplaatst

Ja sorpresa,za hem onthouden :) denk dat het iets met indalen was,al die steken,en voelde het alleen beneden.

Belladonna, whaaaaaa niet meer naar huis,spannend!! Precies 40 wkn ook. Ben benieuwd!!

Zipa, ja dat dacht ik ook al, ik hoopte het mischien ook maar..... Maar deze pijn kon ik nog niet zo heftig,en harde buiken ook niet zo vaak achterelkaar..... Na ja zoals ik al zei afwachten maar!!

Geplaatst

Belladonna, spannend! Probeer je ons op de hoogte te houden?

Zou Claudia stiekem aan het bevallen zijn..?

Spannend dames!!! Komt zo dichtbij allemaal :-)

Geplaatst

Jaaaaa claudia waar ben je :-p

Wordt zeker spannend, kan het gewoon niet bevatten dat ik met kerst samen met manlief en uk ben...... Zo spannend,en eng,best wel btje bang voor de bevalling hoor..

Geplaatst

*Breek even in*

Hier een december 2011 moeder die met veel belangstelling jullie topic leest, aangezien dit zo herkenbaar is. Voor de a.s. moeders die hun kleintje nog in de buik hebben zitten, geniet er nog even van (ondanks alle laatste loodjes klachten). Het is echt zo, je gaat het getrappel echt missen. En natuurlijk heel veel succes met de bevallingen! Jullie kunnen het allemaal!

Onthoud idd de stelregel als je twijfelt of het echt begonnen is dan geldt toch voor 90% dat het nog niet zo is (enkele uitzonderingen daargelaten).

Wij gaan ons opmaken voor de 1e verjaardag van onze "kleine" meid en denken deze dagen nog vaak terug aan de dagen voor de bevalling en de bevalling zelf. Want geloof me, de tijd vliegt voorbij zeker met zo'n kleintje in je leven.

*Breek weer uit*

Geplaatst

Hierbij een update. Bloeden is gelukkig minder geworden, dat was och wel erg eng.

Inmiddels om de tien minuten een wee, dus het lijkt wel eht beonnen, maar ja kan ook nog wel even duren. Dus.....

Geplaatst

Spannendddd belladonna, hopelijk heb je je kleine mannetje snel en gezond in je armen!!!! Succes ;)

Dublin, leuk van je om hier een berichtje te plaatsen!! Alvast gefeliciteerd met je kleine meid, hele fijne verjaardag!!! En vond de zwangerschap al heel snel voorbij gegaan, weet nog dat ik met testen in mijn handen stond, en nu al zover, ik probeer nog even te genieten maar dat de laatste loodjes het zwaarst zijn dat is zeker zo!

Geplaatst

@ Belladonna, Gelukkig is het bloeden minder. Worden de weeën al pijnlijker? Het kan idd nog even duren, maar het kan ook zó gepiept zijn

@ Saba, het gaat je zeker lukken straks met de bevalling, denk bij iedere wee aan je kleine ventje die je binnen no-time in je armen gaat krijgen zodra je eenmaal écht begonnen bent.

Nou ging het vandaag echt heel goed met ons meisje, zelfs een aantal keer lag ze héél ontspannen te slapen, is ze nu weer helemaal van slag en aan het huilen/gillen. Wordt weer een lange nacht.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden