Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aaaah ik word er zo gestoord van! Tot twee keer toe typ ik een verhaal en is het weg! Zo irritant! Vanmiddag op mn tel en nu op de laptop weer! Nou dan maar ff kort...

Echo was goed, ukkies allebei rond 2600 gram dus die gaan als twee eenlingen op de curve momenteel. Heel fijn want dan hebben ze in elk geval geen 'extra' achterstand wat dat betreft. Volgende week donderdag weer terug voor controle. Verder echt een baaldag/jankdag vandaag bleh! Gelukkig is mijn mannetje heel lief voor me :-) Ik had een foto op facebook gezet, hier nog maar eens voor de liefhebbers! Ik ga morgen verder op iedereen reageren als ik niet mn laptop het raam uit heb gegooid voor die tijd. Slaap lekker allemaal!

[ATTACH=CONFIG]4804[/ATTACH]

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een geluk, twee prachtige gezonde meisjes geboren! Van harte gefeliciteerd Zipa en Terry, geniet van deze prachtige tijd en zo'n mooi nieuw mensje. Heel veel geluk, liefs Niki

Geplaatst

Poging 37 om te reageren....zucht..,

@ Terry en Zipa, lekker aan het genieten van jullie mooie meisjes? Ik smelt echt bij het zien van al die foto's :-)

@ Saba, precies ja. Sowieso meer harde buiken weer en dan die bandenpijn en steken enzo, blegh! Maar ja laatste loodjes gelukkig! Succes vandaag bij je afspraak, ben benieuwd wat je te horen krijgt!

@ Belladonna, wordt spannend voor jullie zeg! Vind het wel knap dat je nog anderhalf uur loopt per dag. Dat probeer ik niet eens meer haha :-)

@ Claudia, jouw kleintje groeit ook lekker door bij mama! Goed zeg, kan me nog wat stressvolle berichten herinneren van een maand of 3 geleden. Fijn dat ze nog lekker bij je blijft :-)

@ Wanda, lukt het nog met je fruitloos bestaan? Ik heb net een appel voor je gegeten, was ie lekker? ;-) Grappig dat we weer net zo afzien als in het begin nu! Maar gelukkig bijna onze kleintjes in de armen en dat maakt het het wel waard toch?

@ Esther, gecondoleerd met je oma. Wat liggen leven en dood toch dicht bij elkaar soms! Goed dat je het wat rustiger aan gaat doen, straks is de rust ver te zoeken met een baby in huis ;-)

@ Lieff, fijn dat jullie uk al is ingedaald. Ook al zegt het niks, het is toch een hobbeltje minder voor de bevalling!

Iemand vroeg of de babies rustiger werden bij gebrek aan ruimte...het antwoord is nee. Ze maken hun eigen ruimte wel hahaha mijn buik gaat alle kanten op, er gaan voeten tegen ingewanden aan of gewoon tegen de buikwand en dan steekt er een bobbel uit... Het is een festijn daarbinnen! Maar nog steeds allebei koppies naar beneden :-)

Geplaatst

Hallo,

Even snel

Sofie ligt ter observatie in Zh. Ze ziet geel en is lusteloos. Bloedwaardes zijn goed dus voor de zekerheid.

Ik ben ingestort. Wat is dit zwaar. Ben oververmoeid, misselijk echt een wrak. Heb slaapmedicatie.

Hoop dat alles morgen beter gaat

Fijn weekend voor iedereen

Geplaatst

Oh Terry, meis natuurlijk heel heftig. Sterkte met jullie meisje, dat ze snel beter is en jullie onbezorgd kunnen genieten.

Sorpresa, meis ik begrijp heel goed dat je er even door heen kan zitten. Twee van die baby's die heerlijk mooi groeien, maar poeh he wel in jouw buik. Heb je nu wel kunnen praten over inleiden bij 37 weken? Jij ook sterkte....

Hier nog alles rustig, morgen 39 weken.......

Geplaatst

@ Terry, ik kan me helemaal voorstellen dat je bent ingestort. Maar babies en kindjes zijn zo veerkrachtig, het gaat vast snel weer beter met haar. Het was voor haar natuurlijk ook allemaal een hele ervaring! Hopelijk heb je haar snel weer lekker bij je!

@ Belladonna, geloof dat inleiden pas bespreekbaar is vanaf 38 weken. Zal er de volgende keer naar vragen, dan ben ik 36.3. Ik hoop natuurlijk dat ze zelf lekker geboren worden zonder poespas maar ja ik lees toch vaak dat tweelingen ingeleid worden dus we'll see... Hij (de gyn dus) zag wel dat ik er ff doorheen zat gelukkig dus hij zal mijn verzoek vast begrijpen :-)

@ Pippe dankjewel! Vind mn nu wel groot genoeg hoor hihi

Geplaatst

Nou hier ook even een update, ik ga het op fb namelijk niet zeggen, en svp ook niks erover neerzetten, maar inleiden gaat gebeuren als uk zichzelf niet aanbied vanaf week 38...... Dus nog 2weekjes, volgende week donderdag afpraak vk in het ziekenhuis,hopelijk dan een datum.....

Geplaatst

terry heel veel sterkte he.had al even via facebook gereageerd.

sorpresa zal nu wel heftig worden met twee van die kleintjes aan boord.

belladona 39 weken alweer spannend hoor.het kan idd allemaal weer heel anders lopen he gelukkig.

esther gecondoleerd met je oma

pippe hoe is het bij jullie?

lief en wanda gaat het nog goed daar?

hier vandaag weer voor controle geweest alles was goed woensdag pas weer voor controle.

iedereen een heel fijn weekend gewenst en geniet er nog even van (van het getrappel in je buik)

Geplaatst

Saba fijn dat je uitsluitsel hebt gekregen! Zal wel een hele geruststelling zijn. Geloof dat de baby nog iets van 200 gr per week groeit ofzo dus dan is hij met 38 weken nog wel baarbaar. Whaha is dat een woord??? Vast niet maar je snapt me vast wel!

Claudia, fijn dat alles weer goed was! Hier drukte van jewelste in de buik en de ribben zijn weer eens favoriet pfff :-(

Geplaatst

Sorpresa, leeft je laptop eigenlijk nog haha.... Wat ik altijd doe vooral als het een heel lang verhaal is, even te tekst kopieeren voordat je op verzenden drukt... Als hij wegvalt plak je de tekst gewoon weer als je opnieuw ingelogd heb.

Maar had op fb al gezegd, super mooie buik,zal straks wennen zijn als je buik weg is ;)

En 2 ukkies die lopen te draaien, pffff af en toe met deze alleen al pijnlijk, hopelijk laten ze de boel wel heel bij je binnen ;)

En baarbaar,ik begrijp hem haha ind. klinkt als nog te doen zeg maar.

We gaan het proberen zoals de gyn zei, mocht het niet gaan dan ks,maar dat is met elke bevalling zo.

Terry, had op fb al gereageerd, rust lekker uit, en hopelijk mag je meisje snel weer mee naar haar eigen huis.

Belladonna, 39 weken alweer, nu duurt het echt niet lang meer!

Degene die fb hebben : me collega ( waar ik laatst mee op de foto stond op fb ) die is nu aan het bevallen.

Ze had vk gebeld ivm drukkende hoofdpijn en mocht ze langskomen, bloeddruk veel te hoog, gelijk doorgestuurd naar ziekenhuis, mocht ze gelijk blijven, we gaan je inleiden vanavond zodra er plek is.

Nou na het eten, heb de bijna hele avond contact gehad via whats ap maar nu is ze stil..... Dus nog even afwachten, en

knap ook van ze,het geslacht is voor beide ouders nog onbekend,er ligt een envelop in de kast al vanaf week 17 gesloten met het geslacht van de baby, knap he, ik had hem allang al open gemaakt haha zou trouwens morgen ( na ja over 5 min. vandaag ) 38 weken zijn,dus ook niet heel erg vroeg.

Geplaatst

Claudia, de magische grens! Gefeliciteerd :-)

En natuurlijk Terry gefeliciteerd met je man en met de thuiskomst van jullie meisje!

Hier inmiddels een permanent beurse buik. Gisteren uit eten voor de verjaardag van mn zusje en dan voel ik me echt gehandicapt. Zitten lukt gewoon niet lang meer en sja veel eten ook niet natuurlijk! Word er best een beetje depri van zo onderhand. Morgen 36 weken dus moet het nog wel even volhouden maar hopelijk staat de gyn wel achter inleiden bij 38 weken. De richtlijnen zijn namelijk veranderd voor tweelingen met twee vruchtzakken en twee placenta's, inleiden met 37 weken schijnt weer achterhaald te zijn. Nou ja misschien wel goed omdat je dan meer couveusekindjes maakt (ervanuitgaande dat tweelingen sowieso kleiner zijn) maar ik zit er wel ff doorheen bah :-(. Wil mijn lijf en mijn zelfstandigheid terug en natuurlijk mijn kleintjes in de armen houden!

Sorry beetje negatief berichtje maar ben echt al dagen in een jankstemming pfff. Probeer wel steeds positief te denken maar ja dat lukt dus nie altijd..

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Terry, hopelijk lekker thuis aan t genieten. Voelt jullie dochtertje zich inmiddels ok?

Claudia, fijn he 37 weken! Top!

Saba, alles goed gegaan bij je collega?

En zelf max 2 weekjes, ik ook, want ik ga me met 41 laten inleiden mocht het zover komen. Dan heeft t echt wel lamg geduurd. Dus misschien liggen we samen te bevallen ;-) In ieder geval fijn dat ze je goed begeleiden.

Sorpresa, ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Begrijp ook wel dat ze liever met 38 weken inleiden, maar t zou beter zijn als ze dan ook wat meer kijken naar het gewicht van de beebjes en die van jullie zijn toch al mooi groot. Toch maar weer goed over praten met je gyn, wanneer mag je weer?

Ik zit er vandaag ook echt even doorheen. Wil eigenlijk niet klagen en ben dolgelukkig met t mannetje in mn buik, maar voel me zo beroerd. Om half vijf vannacht nog onder de douche gestaan ivm voorweeen en heel slecht geslapen. Daarbij nu in 1 week 3 kennissen die hun baby wel hebben mogen verwelkomen en al die mensen vragen of er al wat rommelt, of de beeb er als is, dat geeft me gewoon onrust in mn lijf. En we hadden toch wel een beetje hoop op vandaag, maar dat gaat m niet worden. Dus dan toch Sinterklaas of pas over twee weken. Daar ga je dan toch aan denken en alles doet zo'n pijn...... Zo, dat was ook even mn klaag momentje. Meiden met nog leuke, positieve verhalen? ;-)

Geplaatst

Ik mag as donderdag weer. Dan ben ik 36.3 weken. Ik heb geen idee in hoeverre de gyn ervoor open staat om in te leiden aangezien de kleintjes het gewoon prima doen dus mja we'll see.

Sjonge wie had dat gedacht, dat wij hier zouden zeuren dat we niet meer zwanger willen zijn? Maar ja het is gewoon zwaar op t eind. Ik voel nu echt wel dat het er twee zijn zeg maar pff!

Sja ff niks positiefs van mij dus, ik klaag mee!

Geplaatst

Meiden, de laatste loodjes, spannend!

Ik ben zo plaatsvervangend enthousiast dat ik dagelijks mee lees bij jullie, haha!

Zet 'm op, je kindje op de wereld zetten is de mooiste ervaring in je leven!

Geplaatst

Lieve meiden,

Het is wat degene die het minst last had van haar buik en die riep ik kan wel door tot week 50!!! Is gewoon al bevallen.

Hoop dat jullie nog even kunnen volhouden alles voor jullie kleine wondertjes.

Hier na twee dagen eindelijk Sofie weer thuis! Wat een feestje!!! Toen ze thuis kwam eerst een uur bij mij gelegen. Echt een geluksmomentje. Mevrouw doet het Zo goed!!! Ze hapt meteen goed aan de borst en het kloven gaat super.

Lieve meiden ik duim voor jullie dat jullie een fijne bevalling mogen krijgen. Ik kijk er positief op terug en zou het zo weer doen. Probeer nog even op te laden want je hebt al je energie na de bevalling nodig. Ik merk dat ik weinig vetreserves heb. Dus eet je nog maar lekker vol!!

Dikke knuffel!!!

Geplaatst

Terry wat een schitterende foto's op FB.

Sorpresa en Belladonna, gewoon lekker klagen hoor. We hebben we allemaal wel eens een prut dag(en)

Hier gaat het eigenlijk best goed. Soms wat last van mijn schaambeen. (lijkt net op zo'n blupper waarbij een skater met zijn kruis op een stang land ;))

Maar dat is meestal een dagje en daarna gaat het wel weer.

Alleen van mijn suiker wordt ik totaal gek. Ik durf bijna niets te eten. Bang dat ik weer naar de dokter moet en op mijn schema te hoge waardes heb.

Afgelopen vrijdag is er een 2de prikmoment aan toegevoegd.

Dus nu moet ik 's avonds traagwerkende insuline prikken (8 eenheden) en s' ochtends voor het ontbijt snelwerkende insuline prikken (4 eenheden).

Ik wil wel eens een dag een SAS dag (schijt aan suiker) maar uiteindelijk doe je dat dan toch weer niet.

Je weet uiteindelijk niet wat het met ons spruitje doet, en we weten dat het einde er aan komt, en dan is alles toch weer goed.

Maar die pepernoten / snoepgoed en allerlei lekker fruit is wel heeeeel verleidelijk hoor.

Fijne zondag nog allemaal

Wanda

Geplaatst

Ik kijk elke ochtend even of er al iemand bevallen is, maar het is nu even rustig zie ik.

Terry: fijn dat jullie weer thuis zijn! Je laatste zin bevalt me wel, haha.

Belladonna: bij jou nog rustig?

Wanda: he wat naar dat je nu geen suiker mag. Ben je ook zo'n zoetekauw?

Straks mag je los op de chocoladeletters ed. (zou er lekker een heleboel verzamelen ;)).

Hier ook nog rustig. Gisteren het bed verhoogd, vind het maar eng.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hey Lieff, bij jou dus ook nog alles rustig? Hoe voel je je?

Wanda, wat vervelend van je diabetes. Nog even volhoudn, maar dat schrijft een stuk makkelijker dan t is. Succes meis.

Melis, wat lief, dank je! Jij veel suc6 met de as cryopoging voor een brusje.

Sorpresa, hoe is het nu meis? Ben benieuwd wat ze zeggen donderdag.

Terry, wat fijn dat ze weer thuis is. Wat vervelend dat het gebeurd is, je meisje even moeten missen, maar nu dubbelop genieten!

Las op fb dat zipa wakker gehouden werd door haar beebje, ja dat hoort er natuurlijk ook bij :-)

Al slaap ik nu ook echt zo vreselijk, bah. Zodra ik maar ga liggen doet alles pijn, wordt ik misselijk, gewoon echt beroerd. En natuurlijk ontelbaar keer plassen. Vannacht geen voorweeen gehad, maar ik blijf die menstruatiekrampen houden. Zo voor controle naar t ziekenhuis, maar dat is voelen, bloeddrukje en hartje luisteren en we staan weer buiten. Pas met de 41 weken gaat het spannend worden en wordt de inleiddatum gepland. Verder moeten we afwachten, maar door die slapeloze nachten kan t mij niet snel genoeg zijn. Ik ben er klaar voor, kom maar mannetje :-)

Geplaatst

Meidenn gefeli voor diegene die al bevallen zijn. Veel geluk. Sofie mooie naam. Zo heet ons overleden dochtertje ook. Andere dames nog even en dan zijn jullie wondertjes er. Veel succes! Genietttt!!

Geplaatst

Goedemorgen! Hier weer een teken van leven van mij!

Wanda twee vriendinnen van me zijn ook net zover als mij zwanger en hebben ook allebei zwangerschapsdiabetes gekregen. Heel vervelend en frustrerend maar nog heel even meid! En dan mag je los!

wat begint het allemaal dichtbij te komen nu hé? Ik begin ook steeds nieuwschieriger te worden hoor!

Vorige week pittige week gehad rondom het overlijden van mijn oma. Vanaf nu rust in de tent hier! Lekker klungelen in en rondom huis. Heerlijk!

Geplaatst

Belladonna wat vervelend die slapeloze nachten! Dat breekt je op een gegeven moment wel op hé?

Hier gaat het redelijk. Afgelopen weekend bagger maar vannacht weer redelijk geslapen (lees: vier x eruit en wel vaak wakker vanwege pijn in heupen maar toch wel uitgerust gevoel).

Sterkte meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden