Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Saba: bij mij ligt de baby ook al weken heel laag en gisteren zei de vk dat hij/zij niet meer lager kan en vast ligt, maar dat dat niks zegt over de bevallingsdatum.

Weet het ook niet hoor... We zullen moeten wachten :).

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieff, inderdaad,wachten is de voor nu de enige optie :)

Ze zei wel tegen mij dat dat pas vanaf week 36 is......dat ze ingedaald en vast liggen :-s zo zie je maar iedereen zegt wat anders ma ja.....

T begint wel elke dag spannender te worden........ En het idee dat het elke dag kan gebeuren brrrrr vind het ook wel eng,wat gaat er komen.

terry, hoe gaat het????????

Geplaatst

goedenmorgen dames vandaag weer groeiecho gehad en de kleine meid is nu 5 pond.dus ze wordt toch iets zwaarder.de arts was weer erg tevredendus wij ook hahaha vrijdag weer en woensdag weer komen

Geplaatst

Dag meiden,

Hier alweer een dikke week de trotse mama van ons oh zo mooie meisje. Wat genieten we toch volop.

Gister voor het eerst even naar buiten geweest, wat was dat heerlijk zeg. Wel wennen na een week binnen geweest te zijn. Wel met de bekkenband om en niet stil staan onderweg want dát is echt funest nu nog. Had al wel eerder naar buiten willen gaan, maar zondag was ik toch nog zo vreselijk moe, dus dat werd nog niets. Savonds kreeg ik ineens flinke koorts, was ff schrikken, maar vooralsnog lijkt het een blaasontsteking te zijn. In ieder geval een kuurtje gekregen.

De kraamhulp heeft maandag afscheid genomen, gister hadden we nog even iemand anders voor 4 uurtjes voor de laatste controles van mij en om nog extra te wegen omdat de bv niet zo vlot ging. Inmiddels loopt dat als een trein, heerlijk dus.

We hadden voor de kraamhulp een kleinigheidje, pakje Merci, een fotolijstje met daarin een foto van haar met S, het geboortekaartje en nog de foto die ik hier ook had geplaatst (die had zij zelf gemaakt). Nou ze schoot helemaal vol en wij dus ook. Ze was zó fijn, heel lief, harde werker, gezellig. Wel heel belangrijk hoor zo in die eerste zeer speciale week.

Maar goed, nu moeten we het zelf doen en vooralsnog gaat dat allemaal prima.

Mijn man heeft zich gestort op het bakken van cupcakes en cakepops als tractatie op zijn werk en voor morgen op school van mijn dochter. Daar gaan we dan ook even naartoe met S natuurlijk.

@ Terry, ook hier maar even mijn felicitatie's, heerlijk meid!!!! Ben benieuwd naar je verhaal en je man had dus inderdaad gelijk met de 21ste.

@ Claudia, wat een super bericht, wat heerlijk dat ze zo groeit en gewoon nog steeds lekker bij je zit!!

Ik had gewoon simpel wat pakjes kant en klare flesvoeding gehaald van nutrilon, meer voor als het weekend zou zijn en de winkels zouden dicht zijn etc etc.

Dit hebben we de eerste dagen gebruikt voor de bijvoeding. Dit kreeg ze dan via een sondeslangetje wat we stiekem naast mijn tepel legden.

Wat je schreef over de denken aan je wondertje die je bijna in je armen hebt tijdens de weeen, als het ff zwaar wordt, dat is inderdaad wel heel erg goed, heeft mij in ieder geval heel erg geholpen en dat maakte de bevalling ook wel heel leuk. Ik had namelijk toen ik begon met persen, heel even een momentje van "Ja maar dít kan ik niet, ik stop ermee we gaan naar huis" (DUH) maar toen ineens bedacht ik me dat als ik nu ff heel erg mijn best ging doen, dat ik dan ook heel snel ons meisje bij me zou hebben en dat dacht ik tijdens iedere perswee.

@ Saba, ik heb ook heel veel gelezen dat baby's rond de 32ste week al helemaal ingedaald kunnen zijn. Mijn fysiotherapeute hoopte dat nog voor mij, want daardoor is het bekken minder instabiel en kun je dus minder klachten hebben ;-)

Ben benieuwd hoor vrijdag wat de optie's zullen zijn qua inleiden.

Ha ja het CB, het consternatiebureau noemde ik het altijd, ik knikte altijd braaf, maar eenmaal buiten was ik de helft al vergeten. "Krijgt ze wel een papfles?" "Eh nee" "Oh waarom niet?" "Nou kijk eens goed naar haar" Zat ik daar met het zusje van Boedha op schoot.....

@ Wanda, balen joh van de suiker. Bij mij was het nog niet zo extreem hoog, maar ik had al wel wat leefregels meegekregen, maar zo moeilijk met al dat lekkers in de supermarkt.

Wel zo slim van je man om in jouw buurt te blijven zo laat op de avond

@ Sorpresa, jij hebt wel vaak van die rare dromen he, heb je dat altijd al wel gehad of is het nu erger?

Hou je het nog een beetje vol met die 2? Merk je al dat het rustiger wordt, dat ze minder ruimte hebben?

@ Belladonna, wat fijn dat je nog de energie hebt om aan je scriptie te werken. Maak het maar snel af, want volgens mij zit je kleintje erop te wachten zodat hij eruit kan als ik het allemaal zo lees met dat gerommel bij jou ;-)

En anderhalf uur per dag lopen, jeetje wat knap!!

Wel zo fijn he dat jullie eindelijk uit de naam zijn

Zo, ik ga weer even mijn meisje verzorgen en dan een uurtje slapen

Geplaatst

zipa fijn dat het zo goed met jullie gaat en wat een mooie fotos op facebook.geniet er maar lekker van met het hele gezin.wordt de oudste niet steeds wakker s nachts of valt dat mee?

Geplaatst

Bij de oudste kun je een kanon afsteken als ze slaapt, gelukkig maar, want we hebben natuurlijk wel wat onrustige nachten gehad

Geplaatst

Hallo dames,

Zo als velen al gelezen hebben we zijn bevallen van een gezonde dochter genaamd s.ofie. Dinsdag ochtend begonnen met gel inbrengen. 6 uur later nog niks en geen vooruitgang bleef bij 1 cm ontsluiting. Dus voor de tweede keer gel. Dit leek ook niks te doen en kreeg de mededeling dat als er niks ging gebeuren ik weer terug moest naar kraamkamer. Dit was wel het moment dat ik brak. Om 6 uur even naar beneden gegaan en toen begonnen gelukkig de weeën. Vanaf tien uur s avond s toch wel heftig. Ik was echt in mezelf gekeerd en het lukte op die manier goed om met de weeën om te gaan. Moet zeggen dat ik echt een super partner heb. Heeft me geweldig ondersteund. Toen ik twee centimeter had kreeg ik weeeopwrkers er bij. Bij de 5 cm had ik zo iets van dit vind ik niet leuk ik wil een ruggenprik. Overgehaald om toch even te wachten en de weeeopwrkers stop te zetten. Toen ging het snel binnen no time op 9 centimeter!! Persen ging ook super binnen 20 minuten was ze er.

Ze is een klein meisje van 2390 gram. Ze doet het super!! Krijgt bijvoeding en heeft al een paar slokjes uit de borst gedronken.

Kortom al met al een superbevalling.

Later meer

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geboren:

13-11-2012 dochter van Zipa (uitgerekende datum was 02-12-2012)

21-11-2012 dochter van Terry (uitgerekende datum was 13-12-2012)

Geplaatst

Fijn dat het een heerlijke bevalling is geweest uiteindelijk en óók zonder pijnstilling, lekker op eigen kracht. Zijn jullie alweer thuis?

Geplaatst

Wat zijn de dames vroeg die nu al bevallen zijn.

Terry, ik hoop dat je inderdaad lekker thuis bent en heerlijk van je meisje aan het genieten bent.

Hoe ver was je eigenlijk? Ik weet het niet precies.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Meiden die al bevallen zijn wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie!!!

Zipa fijn dat je kraamtijd en verzorgende zo fijn was! Zo te lezen heb je echt genoten?! En ook al lekker een keer bezig geweest...heerlijk hoor!

Terry wat een klein meisje!!! Schattig hoor! Klinkt als een voorspoedige bevalling! En nu volop genieten?

Hier alles oke. Blijf veel harde buiken houden maar dat hoort ook bij de termijn toch? Ga me vanaf morgen echt wat rustiger houden. Afgelopen drie dagen nog erg druk geweest, opgepast bij zussen, oma overleden, met zussen op pad geweest etc. Vanaf morgen meer met de beentjes omhoog. Voel ook dat dit tijd wordt!

Geplaatst

Zipa, wat fijn dat alles goed gaat!!! Ja de tijd vliegt,vooral als ze er eenmaal zijn.

Wat een leuke/lieve kado's heb je gegeven!!!

Tja en en cb inderdaad,soms het ene oor in en het andere er weer uit :)

Nou bakse ;) leuk om uit te delen!!

Terry, wat fijn dat het achteraf allemaal mee viel!!! En wat een mooie naam!!!

Had op fb een foto gezien, wat schattig en zo klein!!!

Je heb er hard voor moeten werken en je dagen werden wel verlengt zo met wachten..... Dacht dat als je vliezen gebroken waren er max. 24 uur tussen mag zitten.

Lekker genieten nu!!!

Wanda, ja we zijn snel hier :) allemaal voor de feestdagen??

Esther, ja denk dat de harde buiken er nu wel bijhoren, heb ze in de nacht ook vaak alleen maar als ik me omdraai, en voelt ook niet fijn meer.

As ze niet pijnlijk zijn,zijn het nog geen ontsluitings weeen.

Geniet lekker van je rust dagje morgen, je hebt het druk gehad zo te lezen.

Ik vandaag met manlief naar het winkel centrum vol energie om een aantal winkels af te gaan voor dingen die we nodig hadden, maar die energie is ook gauw op merk ik...... Pffff duizelig werd ik en was het al gauw zat, heel vreemd wil nog zoveel.

Ga morgen wel het huisje weer even doen, manlief heeft het al super druk gehad met klussen dus die wil ik daar ook niet mee belasten,na ik zie wel en doe het rustig aan met de nodige pauzes maar.

Bijna vrijdag cant wait,ben benieuwd!!!

Sorpresa, succes morgen en veel plz bij de echo, ben benieuwd wat nu het gewicht is van jou ukkies :)

Geplaatst

Terry, nogmaals, van harte!!! Ondanks het lange wachten na het breken van de vliezen toch nog een goede bevalling zo te lezen! Geniet van jullie meisje!

Zipa, fijn te horen dat het goed met je gaat! En alweer een week geleden, wat gaat dat snel he? En bedankt voor je mooie kaartje!

Saba, nog 2 nachtjes en dan weten jullie weer iets meer. Rustig aan verder he meis?

Esther, idd ik had en heb ook veel harde buiken, maar probeer er wel naar te luisteren. Goed dat je het ook wat rustiger aan gaat doen. Heftige tijd voor je met je zuster en nu overlijden van je oma, emotioneel kun je ook heel moe worden natuurlijk. Rust lekker uit meis!

Claudia, fijn dat jullie kleintje nog lekker aan het groeien is! Lekker nog blijven zitten in moeders warme buikje!

Wanda, jammer dat je toch wat meer last hebt van je suiker. Nog even volhouden, maar het is inderdaad niet de makkelijkste tijd.....

Lieff, fijn dat jullie beebje is ingedaald, maar idd het zegt niets over de bevaldatum. Spannend he?

Hier vandaag weer heerlijk aan de scriptie gewerkt. Gisteren nog naar Breukelen geweest naar de professor, ging nog helemaal goed. Morgen nog een dagje studie en dan heb ik af wat ik in ieder geval af wilde hebben. Scriptie behoeft nog wel wat meer, maar dat kan mn collega student ook doen. Dus we blijven voor de 25e gaan als bevaldatum haha, zou fijn zijn. Want ons beebje zit nog heerlijk en zaterdag zit ik toch echt op de 39 weken. Ach nog uiterlijk 2,5 weken.... Alhoewel ik wel wat ongeduldiger wordt, maar dat komt vooral omdat ik nu bestookt word met berichtjes e.d. Hoe is het? Al tekenen van de bevalling? Etc. Het wordt nu toch wel echt spannend :-)

Geplaatst

Belladonna, de 25 ste is mijn man jarig. Ik zeg ga er voor!! Wat fijn dat je scriptie zo goed als af is.

Saba, ja je lichaam geeft wel aan dat je rustig aan moet doen. Goed naar luisteren! Ik dacht ook dat kleine binnen 24 uur geboren moest worden, zolang de kleine het goed doet is er geen gevaar. Alleen meer kans op infectie's en daar word goed op geled

Esther nog gecondoleerd met het verlies van je oma. Heel goed om nu rustig aan te doen. Kan je je rustig voorbereiden op wat komen gaat!!!!

Wanda, de vliezen braken met 36,6 Sofie geboren met 37,1

Zipa, zo te lezen gaat het super bij jullie, wat is het toch intens mooi om mama te mogen zijn. Ze ligt nu bij me heerlijk

Claudia, wat fijn dat alles nog zo goed gaat, op naar de 37 weken dan mag je gewoon naar huis!! Hoe is de operatie verlopen? Ik hoop goed.

Ik hoop vandaag naar huis te mogen Sofie doet het super dus heb goede hoop. Heb er echt zin in want mis mijn eigen omgeving.

Hoop niet dat ik iemand vergeten ben.

Ik zie het ik ben sopresa vergeten. Ik vind het knap dat jij het zo goed doet net twee van die wonders in je buik!!

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

wat een poepie zeg terry hopen dat jullie lekker naar huis mogen en dan lekker genieten van je kraamtijd.

wie zal de volgende zijn spannend hoor.

hier was gisteren alles goed ook de operatie van mijn vader is goed gegaan,dus nu wat rust.

Geplaatst

Ik ga later nog uitgebreid reageren want ben zo moe! Bah :-( straks echo, ben benieuwd! Ik word helemaal week van al die mooie babymeisjes hier, wat een heerlijkheid!

Nog ff vraagje, ik heb de laatste dagen echt hele scherpe bandenpijn aan de zijkant van mn buik uitstralend naar liezen (vnl als ik me omdraai in bed) Herkenbaar? Tot straks ladies!

Geplaatst

Sorpresa, Heeeeeel erg bekend.

Mijn banden spelen al op sinds 5 weken zwangerschap en die draai maken in bed kan zooooo veel pijn doen.

Hoort echt bij je banden.

Geplaatst

Herkenbaar sorpresa,doet erg veel pijn met omdraaien,ook krijg ik gelijk een harde buik en moet ik even bijkomen,sinds een aantal dagen,lijkt ook wel erger te worden.

Rustig aan vandaag he ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden