Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Zipa: Wat een scheetje en al mooie haartjes! Lief!

@ Belladonna: vervelend he als je je kindje even wat minder voelt. Maar ik ga ook duwen op mijn buik, net zolang tot ik iets voel. Is best zielig, maar volgens mij slapen ze daarna weer lekker verder.

@ Wanda: ooo zo herkenbaar dat 's avonds niet lekker voelen. Ik kan mijn draai niet vinden, kan niet zitten, niet liggen, dus ik lig elke avond vroeg in bed. Dat is het enige wat ik dan nog fijn vind. Succes met de vluchttas, bij mij is het een vluchtkoffer geworden haha.

@ Esther: jij ook zoveel harde buiken, wel vervelend he, maar wel fijn dat jij het herkent. Ik heb gewerkt tot 35,5 week, eigenlijk iets te lang.

@ Saba: bij ons het is alles ver af. Gisteren nog babyvoeding gehaald, dat was ik bijna vergeten (ik ga flesvoeding geven), was niet handig geweest.

Voor jou dus een spannende week!

@ Terry: waaaah wat spannend!!!!

@ Sorpresa: rustig aan doen he!

Moeten we allemaal wel doen nu we zo ver zijn! Het lijkt nog maar net geleden dat ze belde van Gent met het goede nieuws dat ik zwanger was, als ik er aan denk krijg ik nog tranen in mijn ogen.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben benieuwd naar terry haar verhaal en of ze de kleine al lekker vast heeft....

melis, ja zo super spannend........ De laatste loodjes zijn zwaar, slaap gelukkig redelijk maar het omdraaien in bed gaat ook niet echt makkelijk en krijg er gelijk een harde buik van.

Veel vocht hou ik ook vast en ben al ruim 20 kilo aangekomen, na ja zal ook deels door het vocht komen.

Aankomende week wordt heel spannend,vooral de vrijdag.... Afspraak gyn en groei-echo en bevallingsplan bespreken.

Ik zie dat jij meeschrijft bij bomen die bomen, wil soms reageren maar voel me dan net een indringer ofzo,vooral omdat het een vast schrijfgroepje is, ben namelijk ook benieuwd hoe het met medusa gaat....???

Jij voor een brusje in December????? Spannend hoor.

En met je zoontje gaat het ook prima zie ik op fb, wat een geweldig mannetje en leuke foto's!!!

Sorpresa, ja voor jou dubbel zwaar, nog een paar weekjes, ben benieuwd of je ukkies opelkaar lijken :) jij donderdad groei-echo ik vrijdag, blijft leuk even spieken,maar vooral om ze straks in het echt te zien!!

Vind de tijd inderdaad ook wel heel erg snel gegaan vanaf die weken ja, ik dacht dat dat het tegen zou vallen maar gaat voor mijn gevoel heel hard!

Belladonna, haha inderdaad de jongetjes blijven langer zitten :)

Wie weet omdat jij je scriptie nog af wilt hebben hou je het tegen......

Ja alles wordt zwaarder dat merk ik ook wel. Ma ja einde van de 9 maanden zijn in zicht,ook wel super spannend natuurlijk!

lieff, oeii dat is toch niet het minst belangrijke dan hihi, ik ook voor de zekerheid flesvoeding in huis gehaald,ik ga borstvoeding proberen lukt het niet heb ik natuurlijk ook flesvoeding nodig.

En inderdaad kan me dat telefoontje nog heel goed herinneren, ondanks de testen was ik nog steeds super nerveus voor dat telefoontje, en jawoor zwanger whaaaa hoge hcg dus geen extra bloedcontrole, moest ook even huilen wat een geluk, en nu kunnen we ze in ons armen sluiten, bijnaaaaa.......

Geplaatst

Lig nu op kraamafdeling, gebeurt nog steeds niks. Manlief is naar huis en mag morgen om 10 uur terug komen. Het is druk dus hoor morgen pas plan van aanpak. Waarschijnlijk na 42 uur inleiden. Eerst maar is proberen te slapen. Vind het wel vervelend dat vruchtwater er uit blijft lopen. Voelt zo vies.

Succes allemaal!!

Er kan nog steeds iemand anders nummer twee worden!! .???

Geplaatst

Haha nee hoor Terry, ik zet mn kaarten toch op jou als nummer 2 ;-)

wel jammer dat het nog niet zelf doorzet en dat je vruchtwater blijft verliezen.,hoop dat je een beetje kunt slapen. Succes!

Geplaatst

Wat een theatraal type, Terry's baby. Die wil een grootse entree in deze wereld

blijkbaar :-)

Balen dat het zo lang duurt! Hopelijk kun je toch een beetje slapen en heb je je krachten morgen hard nodig !

Geplaatst

Las net op facebook dat er bij Terry nog niets veranderd was 24u na het breken van de vliezen. Wat een geduld wordt er toch van ons vrouwen gevraagd he!

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn kleintjes vlak na de geboorte werden ontvoerd en we vonden ze pas toen ze 2,5 jaar waren. Toen wilde de een elke keer in het bagagerek van de bugaboo liggen. Het waren ook twee jongens en eentje had rood kroeshaar. Hormoondromen... Jullie nog raar gedroomd?

Geplaatst

terry ik mocht weer naar huis gisterenavond.hahaha.mijn bloeddruk is alleen wel weer gestegen dus ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan doen.ik hoop dat ik weer naar huis mag want morgen heeft mijn vader zijn hartoperatie.

vinden jullie het ook zo spannend worden nu.

sorpresa ik droom niet zo veel, voor zover ik mij kan herinneren.

belladona jij schiet ook al lekker op 38 weken

wanda saba en lief zet hem op he.

hebben diegene die borstvoeding wiilen gaan geven ook flesvoeding in huis en zo ja welke voeding hebben jullie gekozen.

heb met mijn mann afgesproken dat we met 37 weken de kinderwagen beneden klaar gaan zetten dus dat komt nu ook mooi dichtbij hahaha.

Geplaatst

Las het ook op fb, pfffff dat verwacht je ook niet, meestal breken de vliezen ook later pas en worden de weeen heftiger.....

na ja zo in zo duurt het niet langer dan vandaag..... Spannend!!

Haha jij heb wel speciale dromen sorpresa, 2,5 half jaar later :-s raar,heb ook rare dromen alleen weet ik ze vaak niet meer....

Claudia, succes morgen met de operatie van je vader,hopelijk gaat alles goed!!!

ik zo met manlief controle vk,voor de laatste keer, vrijdag naar gyn....

Hoe zal het nu met terry zijn....???

Geplaatst

Terry, nogmaals succes meis!

Claudia, spannend, hoe was de controle. En stertke met je vader, lijkt me stressvol en zeker nu met al die hormoontjes erbij. Dikke knuffel!

Hm, eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Misschien toch maar wat flesvoeding in huis halen.....

Sorpresa, ik droom ook heel vaak heel raar, maar eigenlijk nooit over de baby maar meestal over mn man! Haha

Saba, weer een goede controle geweest? En bij de gyn weer een echo om te kijken of de baby misschien eerder moet komen?

Ik ben vandaag weer op controle geweest in t ziekenhuis. Bloeddruk perfect, hartslag baby perfect, baby ligt ingedaald en vast. Dus alles goed, volgende week weer terug, als we dat halen. We gaan nog steeds voor zondag aanstaande hihi. Het blijft hier wat rommelen in mn buik, wat menstruatie achtige pijntjes en de baby ligt nu zo laag dat met lopen mn schaambotjes wel behoorlijk pijn doen. Maar de hondjes moeten toch uit, dus ik loop nog netjes iedere dag 1,5 uur! En verder hard bezig met mn scriptie, gaat nu eindelijk echt weer lekker. Jammer om af en toe pauze te moeten nemen omdat mn buik te hard wordt. Stom genoeg heb ik echt heel veel energie om eraan te werken, gelukkig maar.....

Geplaatst

Whaahhh!!! Terry ook bezig!!! Wat spannend zeg! Heel veel succes meis!

Claudia wat een spannende tijd voor jullie! Sterkte!

Belladonna jij schiet ook al mooi op zeg! Wat goed zeg dat je dat nog red...elke dag 1,5 uur lopen! En ik moet zeggen dat ik je sowieso een bikkel vind met je scriptie nu!

Sorpresa hier eigenlijk geen rare dromen...eigenlijk geen dromen! Slapen doe ik nl erg weinig momenteel. Ik kan max een half uur op een zij liggen en dan wordt ik wakker van de pijn in mijn heup. Dit is nu sinds een nacht of vier zo. Twee of drie weken geleden had ik dat ook een paar nachten achter elkaar dus ik hoop er nog maar een beetje op dat het weer wegtrekt ofzo. Verder is alles rustig hier op heel veel harde buiken na.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Hallo lieve schatten,

Hier nog 1 nachtje slapen en dan worden we ingeleid.

Hoop dat het een beetje snel gaat.

Esther hoop dat je vannacht beter slaapt!!

Sorpresa, ik heb ook twee dagen heel raar gedroomd, doe ik normaal nooit!

Belladonna, 25 november is mijn man jarig super datum!!

Claudia, succes met de operaatje van je vader, hoop dat de kleine nog blijft zitten en je daarna ontspannen kan bevallen.

Pipe, lief, Saba, bedankt voor jullie steun en hopelijk voor jullie een fijne laatste weekje.

Geplaatst

terry heel veel s6 morgen ik hou de site en facebook in de gaten. nog even geduld en jullie hebben jullie wondertje in jullie handen geniet daarvan he.als het moeilijk wordt moet je dat voor ogen houden (denk ik )hhahaha

Geplaatst

Belladonna, ja inderdaad,een groei-echo om te kijken hoe het er nu voor staat qua gewicht/grote en naar de gyn omdat die moet beslissen hoe verder, waarschijnlijk wel eerder ingeleid worden, ma ja we zullen zien!!

Zo knap zo een lange wandeling!! Ik vind het al vervelend om een klein rondje met mn hondje te lopen, gelukkig hoef ik niet zo ver,klein hondje :)

Wat fijn dat je alle energie nog heb voor je scriptie :)

terry, goed uitrusten,hopelijk lukt het om een beetje te slapen! Morgen de dag, spannend hoor!!! Komt helemaal goed ;)

Vandaag vk geweest,mannetje ligt ook al erg laag en ingedaald en ook al vast, ja ik merk het wel zo af en toe,die steekjes met plassen.

Tja en het vele plassen,gister lag ik op bed,kon niet slapen en moest in 1 uur tijd 4x naar de wc, niet heel fijn.

En de vk zei dat het niet heel lang meer ging duren, pfffff spannend hoor, ik zit bijna op de 36 weken, beter is 37 ma ja we zullen zien, eerst vrijdag afwachten..

Morgen worden me haartjes lekker gedaan,altijd weer leuk :)

Geplaatst

@ Terry: veel succes vandaag!

@ Saba: wat spannend dat je vk zegt dat het niet meer lang gaat duren. Hoe zag ze dat?

1,5 uur lopen, Belladonna, hoe krijg je het nog voor elkaar! ;) Als ik een half uur loop heb ik buik- en rugpijn. Heerlijk dat je dat nog zo goed kan.

Wat een nare droom, Sorpresa. Hopelijk heb je daar niet te vaak last van.

Geplaatst

Goede morgen,

Gel ingebracht en nu 6 uur wachten of er wat gebeurd. Baarmoedermond moet eerst helemaal verstrekken zijn voordat infuus er aan kan. Als dit na 6 uur nog niet gebeurd is weer gel en dan weer 6 uur wachten. Kortom volgens mij gaat het nog wel even duren. Manlief heeft gezegd 21 nov wel een mooie datum te vinden. Ik ben bang dat hij gelijk krijgt. Nu eerst proberen om infuus te prikken en tja ik ben rood. Nu drie keer geprikt door twee mensen! De derde poging is voor de anastasist. Hoop dat ik straks kan zeggen infuus prikken was het ergst!! Ha ha.

Jullie horen het er is nog genoeg kans om voor mij te bevallen. Ik doe er gewoon een halve week over.

Met de kleine meid gaat het overigens prima en dat is toch het belangrijkst!!!!!

Knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Terry nogmaals succes! 20-11-2012 en 21-11-12 zijn beiden mooi. Maar belangrijker is een gezonde moeder en dochter!

Dames, succes allemaal met de laatste loodjes. En de vele flinke baby's, maar dat meestal toch een schatting of er worden wellicht veel baby's vroeg geboren? Ben echt benieuwd wanneer wie gaat bevallen :-)

Esther gecondoleerd met je oma (las t in t andere topic).

Oh ja, wij zij ein-de-lijk uit de naam. Jjeeeeee

Geplaatst

Terry fijn te horen dat het met jou en je meissie goed gaat. Balen van dat prikken zeg.

Hier al een paar dagen wat minder. Zondagochtend moeten overgeven (puur gal jak) En gisteravond kwam mijn salade ook terug na 5 happen of zo.

Suiker was ineens heel hoog. Dus balen. Voor het slapen gaan was hij dan wel weer goed.

Zal zoooooo blij zijn dat ik van die suiker af ben. Die pepernoten zien er zooooo lekker uit en al dat lekkere fruit.

Manlief mag na de bevalling direct de groenteboer gaan plunderen. hihihi

Gisteravond nog aan het vergaderen geweest. Normaal gezien van kwart voor 8 tot kwart over 10. Maar ik ben een uurtje eerder naar huis gegaan.

Mijn man was mee gegaan en even gaan rondrijden want hij wilde niet dat ik zo laat nog alleen op pad ging.

Ik maar zeggen dat ik niet alleen was, maar dat werkte op een of andere manier niet.

Ik weet niet meer wie het vertelde, maar rare dromen.

Ja die ken ik wel. Eergisteren gedroomd dat ik borstvoeding aan het geven was en de dag erna brak mijn water. Weet niet wie ik dan borstvoeding aan het geven was.

Ach ja.....

Vandaag met een vriendin mee naar het CB. Dan zien we dat ook al vast.

tot snel

Terry zet hem op he

En ook alle andere dames succes

Wanda

Geplaatst

Pippe, dat is een mooi gewicht toch ;)

Lieff, ja omdat hij zo laag al ligt en vast ???? Maar ik neem het niet zo nauw hoor, me collega die heeft 2 weken terug ook hetzelfde van de vk gehoord,en haar mannetje/meisje (geslacht nog geheim) zit nog steeds lekker warm bij zijn moeder.

Ik kijk meer uit naar vrijdag, of hij het gewicht van 4 kilo al gehaald heeft en zo ja of er dan een dag wordt afgesproken om me in te leiden, want dan ga ik natuurlijk niet nog 4 weken doorlopen, dan wordt het +5 kilo whaaaaa doe maar niet haha

Nou terry, je moet er wel lang op wachten, nou zal het wachten wel waard zijn natuurlijk!!! En het belangrijkste is dat het goed gaat met je meisje, en met jezelf natuurlijk,hopelijk heb je nog goed kunnen rusten en voor vandaag zet hem op!!!!

We laten nog steeds de eer aan jou hoor ;)

Belladonna, een naam joepie, is toch wel zo makkelijk dan op het eind te moeten beslissen, wij waren er vrij snel uit, maar soms twijfel ik maar kan ook geen betere bedenken, en manlief had als kado een nieuw naambord laten maken haha dus daar staat zijn naam ook al op.

T is zo in zo wennen en raar,straks hou ik zoveel van hem en zijn naam ook,vind hem wel apart en je hoort hem ook weinig.

Haha wanda, dat is me toch een droom......raar he, ik kan me er ook weer 1 herinneren, ik werd snacht wakker van baby gehuil, maar ik was zo moe dat ik bij mezelf dacht neeee niet nu,ben moe en toen ik echt een soort van wakker werd dacht ik uhmm hij is er nog helemaal niet, lichtelijk teleurgesteld omdat hij er nog niet is maar ook blij want ik kon verder slapen.

Ach niet fijn dat je je eten niet binnen houd!!

Wel lief van je man dat hij met je mee ging.

Fijne dag vandaag, ben ook al een aantal keren meegeweest naar cb.

Toch zijn er verschillende verhalen over het cb, dat ze het altijd maar beter weten en niet teveel naar ze luisteren. Ma ja tenslotte zijn wij de ouders en weten hoe het er elke dag aan toe gaat....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden