Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zipa wat fijn om van je te lezen dat het zo goed gaat en dat je geniet! Neem je tijd hé voor het op gang laten komen van de bv! Kan best even duren voordat het lekker loopt schijnt!

Fijn van je te lezen hoe je de bevalling hebt ervaren!Geeft de burger moed! Ik heb mezelf ook echt voorgenomen om heel goed naar de verloskundige te luisteren, het samen met haar en Gerard te doen. Zij weet als het goed is heo ik het het beste aan moet pakken...

En die trance waar je het over hebt...klinkt goed! Hoop dat ik die ook te pakken kan krijgen! Dat je je een soort van mee laat gaan zeg maar. Snap je wat ik bedoel?

Nou meid geniet, geniet, geniet!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja precies Esther, andere dames fietsen er al dromend zo doorheen en wij tellen de weken toch stiekem nog. Merk het ook aan dames die er 'niks' voor hebben hoeven doen, ze genieten oprecht negen maanden lang. Ik vind het heel knap

maar heb me er wel bij neergelegd dat het voor mij anders werkt. Ik geniet op mijn manier op mijn momenten en daar ben ik tevreden mee. En verder tel ik af...

Ik vertrouw bij de bevalling volledig op de pufcursus trouwens en wil juist niet dat verpleeg- of verloskundigen me helpen omdat die het misschien anders doen. Beetje raar misschien maar dat geeft mij rust en als ik hulp wil vraag ik er wel om :-) Ik ben echt heel benieuwd hoe de bevalling zal zijn. De pijn, het verloop qua ontsluiting, hoe manlief zich houdt, of ze elkaar snel opvolgen etc etc. We gaan het merken!

Zipa echt zo fijn dat het zo goed gaat met jullie! Ik

las op fb dat grote zus ook apetrots is! En terecht natuurlijk :-) wel meer foto's gaan plaatsen hoor want ik ben heel beniewd naar haar snoetje :-)

Geplaatst

Zipa, super om te lezen dat het allemaal goed gaat.

Ja spannend wie is de volgende......

Grote zus ook trots, lijkt me zo mooi om te zien!!!

Lekker genieten met zn viertjes :))

Dacht vannacht/vanmorgen veel harde soms pijnlijke buiken te hebben, we houden het in de gaten, heb ook slecht geslapen.

Na ja we zullen zien,zo lekker weer mn bed in..... Had ook trek dus nu even wat gegeten.

Geplaatst

Zo, wat een nacht. Gisteravond gewoon 3 uur lang behoorlijk pijnlijke voorweeen gehad. Nog niet mee bekend, maar wel over gelezen en zo voelde t wel. Ben om 2 uur nog gaan douchen zodat de pijn wat beter werd en ik toch in slaap ben gevallen. Voorweeen zegt niets over wanneer je gaat bevallen, maar dat er echt iets gebeurd in mn lichaam vind ik toch wel bijzonder en een hele happening. Ik heb nl de hele tijd t idee dat het niet spontaan zal gebeuren... Sorry effe echo berichtje. Xx

Geplaatst

Belladonna, hoewel het niks zegt over wanneer er iets zal gebeuren is je lichaam in elk geval aan het 'trainen' dus! Maakt het zeker toch wel spannender nu :-)

Saba ook al harde buiken, fijn he? Heb er de laatste week ook weer meer last van. Iets langer en gevoeliger dan eerder in de zwangerschap maar pijnlijk wil ik het niet noemen.

Wordt weer een even spannend bankje als in het voorjaar zo!

Geplaatst

Hallo, ik wil ook ons meisje in mijn armen, maar denk dat het nog wel even duurt. Het gaat namelijk steeds beter met mezelf. Kleine is nu 5 pond!!!!

Zipa, fijn dat alles zo goed gaat, was echt ontroerd door de foto's.

Belladonna, hoop dat de voorweeen doorzetten, spannend hoor.

Saba, hoop dat je nog wel lekker geslapen hebt!!!

Claudia, hoe gaat het met jouw al bijna 36 weken. Super dat e al zo ver bent!

Esther, ik ben ook benieuwd hoe de bevalling zal gaan, ik maak me er geen zorgen om, we krijgen er straks iets moois voor terug.

Sorpresa, ik ben ook benieuwd hoe manlief zich houdt. Tijdens de eerste punctie is hij bijna flauw gevallen. Verpleegster heeft hem buiten op een stoel gezet en hij weet niet meer hoe hij daar is gekomen. Bij de laatste terugplaatsing begon hij ineens te puffen. Ik moest lachen maar later zei hij dat hij bezig was zijn ademhaling onder controle te krijgen. Ach ja een gestrekte man naast mijn bed we zullen zien. Voor de rest is het een schatje hoor.

Voor alle dames heel veel sterkte!!!!! Hopelijk kunnen we snel allemaal onze wonder in onze armen sluiten.

Groetjes

Geplaatst

Wauw Zipa je bent al bevallen. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Ik ben een aantal weken niet online geweest. Vorige week laatste werkweek en dat was echt teveel. De hele week harde buiken en kon niet meer zoveel hebben, terwijl er juist heel veel moest gebeuren. Maandag en dinsdag kon ik gelukkig een vrije dag opnemen, anders had ik afgelopen woensdag pas verlof gehad. Ik merk nu nog steeds dat als ik teveel doe mijn buik heel snel hard wordt en 's avonds ben ik niks waard.

Ik ben ook benieuwd wie de volgende zal zijn, spannende tijd voor ons he meiden!

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd wie de volgende is! :laugh:

Lees dat bij sommige het lichaam al een beetje aan het voorbereiden is, spannend!

Hier is 'ie al ver ingedaald, maar nog nooit een harde buik gehad. Maandag groei echo, nog één keertje spieken.

Geplaatst

Lieff, fijn da je nu ook verlof hebt. Lekker uitrusten!

Pippe, lijkt me lekker, geen harde buiken. Voelt niet altijd fijn.

Terry, fijn te horen dat het goed gaat met je beebje en met jou.

Sorpresa, idd het wordt opeens weer spannend! Red je t nog met die twee kanjers in je buik?

Saba, hoe is het met de harde buiken? Ik heb ook regelmatig pijnlijke harde buiken, al een week of 3. Kan wel in deze periode, maar prettig voelt t niet altijd.

Esther, de steken kunnen zeker wel te maken hebben met indalen. Het gebeurd van alles in die lichamen van ons.

Clauia en Wanda ook alles goed?

Hier gaat t zn gangetje, gisteravond nog wat menstruatie achtige krampen gehad, maar geen voorweeen meer. Wel veel harde buiken. Maandag weer controle. Ook ik heb het gevoel pas echt gerust te zijn als ons mannetje er is. Steeds weer wordt benadrukt op t ziekenhuis, als je hem minder voelt moet je bellen. Dat maakt me wel eens onzeker. Als ik mn mannetje iets te weinig voel dan maak ik m maar wakker. Best zielig he? Ik had dat helemaal niet. Maar zo aan t einde wordt er zo op gehamerd.... Herkennen jullie dat?

Geplaatst

Lieff, fijn je weer gehoord te hebben. Ja die harde buiken zijn niet fijn. Ik heb ze gelukkig maar heeeeel af en toe.

Geniet lekker van je verlof.

Pippe, lekker hoor geen harde buiken. Ook vast een hele geruststelling dat hij helemaal ingedaald is.

Hier is de kleine wel aan het zakken, dat merk ik wel. Niet zo vaak mee billen tegen mijn ribben erg fijn !!! :)

Terry, super dat alles goed gaat. Ga zo door hihihi

Saba, minderen de harde buiken ook soms nog een beetje???

Die nachten zijn super vervelend. Ik heb nu dat ik soms 's avonds op de bank of als we naar bed gaan dat ik me heel akelig voel.

Je weet wel niet lekker in je vel, geen houding kunnen vinden etc.

Dan zit ik echt mezelf in de weg. Gelukkig zijn ze er niet veel en als ik eenmaal slaap verdwijnt het gevoel ook.

Misschien dat ik dan toch te veel gedaan heb.

Belladonna, logisch dat je je zorgen maakt bij dat soort opmerkingen. Helaas zijn ze wel standaard.

Ook is het niet heel raar dat je die kleine nu wat minder gaat voelen, er is toch steeds minder plek.

Bij ons heeft hij zijn momenten.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ondanks dat ik met verlof ben, ben ik stiekem toch nog regelmatig aan het werk.

Het voordeel is dat ik zelf bepaal wanneer ik bel of mail.

Nog een paar keer overleg en dan kan ik echt alles uit huis doen.

Ik heb me van de week een lijstje gemaakt, maar toen schoot de paniek wel even toe.

Het is nu nog 4 weken en dat is toch al weer heel snel. Maar mijn lijstje wordt er niet korter op.

MMMM ach, zoals mijn vk zei "je hebt alles wat die kleine nodig heeft en de rest red zijn eigen maar".

Maar ik wil het wel af hebben :gekruiste vingers 1

Ik doe het stap voor stap, belangrijkste / grootste eerst.

En als het "actieve dingen" zijn, dan doe ik dan 45 minuten en daarna 30 minuten rust.

Maar dan kan ik wel in die 30 minuten een paar enveloppen schrijven en zo.

Dus we komen er wel.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Belladonna, ik herken het zeker wel. Onze baby is sowieso al geen echte actieveling. Vrij rustig van zichzelf. Maar we merken wel dat hij al een bepaald ritme heeft. Als ik hem rond bepaalde tijden niet voel, dan por ik hem ook een beetje wakker.

Ik vraag eerlijk gezegd ook meerdere keren aan Lena of ze 'm nog gevoeld heeft, omdat ik hier ook wel alert op ben/wil zijn.

Enne,.. misschien doen de harde buiken ook al (veel)(voor) werk! Wie weet is het bijna zover. (dat sowieso trouwens, haha)

Geplaatst

Haha, wanda, ik moest wel ff lachen om je: "niet zo vaak meer billen tegen de ribben" Ook dit is herkenbaar. Hij is al ver ingedaald, maar hij port z'n voet (of billen????) steeds tussen de ribben, zelfs zo erg, dat Lena soms echt moet gaan verzitten omdat hij er al zit. Ook áltijd aan dezelfde kant en dezelfde hoek. Nu al een voorkeurshouding? :laugh:

Wanda knap dat je tussendoor ook nog werkt! Vooral als je al een beetje zenuwen begint te krijgen omtrent je 'to-do-lijstje'

Rustig aan hoor! Belangrijkste is klaar, toch?

Zondag 35 weken, volgens vk en kraamhulp dé tijd om je vluchttas klaar te hebben. Dan wordt het echt aftellen.

Geplaatst

Pippe, Die billen zijn inderdaad soms erg heftig. Ik kon soms echt die ronding van die billetje voelen.

En dan moest ik ook regelmatig gaan verzitten inderdaad. Wel kreeg hij dan een aai over zijn kontje hoor hihihihi

Hier zit die kleine ook vaak aan dezelfde kant.

Ach, werken. Dat is het nadeel van zelfstandige zijn (en dus nu ineens baas van 2 werknemers).

Wel ben ik heel blij met mijn dames hoor. Ze pakken de dingen echt goed zelf op. Maar sommige dingen kunnen zij niet doen.

Zit volgend jaar met 2 locaties die verhuizen en dat geregel is echt voor mij.

Vluchtkoffertje ja die staat op het lijstje. Ach ik heb deze week de muisjes in huis gehaald en volgende week is mijn man lekker een weekje vrij.

Dus dan zal er wel veel van het lijstje verdwijnen denk ik zo maar.

Helaas ben ik iemand die niet makkelijk dingen uit handen geeft, dus sommige dingen MOET ik echt zelf doen (denk ik dan)

Maar hij weet inmiddels hoe en wat.

Dus af en toe wil ik aan een klusje beginnen en dan heeft hij het al gedaan. Wel fijn (soms dan hihihihi)

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Lief geniet van je verlof! Ik kan het zo even niet zien maar hoeveel weken ben jij dan nu? Je hebt aardig lang doorgewerkt of niet?

Die harde buiken zijn erg herkenbaar hoor. Ik heb ze om de klip klap. Als ik gedouched heb dan heb ik ze b.v. al. Eind van de dag dan komen ze gewoon zonder aanleiding. Wel gek dat de een er zoveel meer last van heeft dan de ander! Ik voel ook wel echt dat ze aan het zakken is. Af en toe hele venijnige steken onderin die ik echt even weg moet zuchten. Soms denk ik...oh oh...nu nog niet komen hoor!

Wanda vervelend hé dat je avonden en nachten akelig worden. Ik ga s'avonds ook het liefst naar bed maar als ik er dan eenmaal lig dan krijg ik overal onrust in mijn lijf. Heel stom. Hele onrustige benen,wil ze het liefst afgooien dan. Joh dat je nog af en toe werkt! Denk je wel aan jezelf?

Belladonna ook hier minder gevoel hoor...vk vertelde mij ook dat dit logisch is omdat ze minder ruimte gaat krijgen. Maar ik snap je gevoel wel! Ik moet er niet te lang over na denken want dan krijg ik helemaal de kriebels! Ons meisje laat zich eigenlijk nooit wakker porren! Lekker dat die van jullie dat wel doet pippe!

Ik moet eigenlijk ook na gaan denken over de vluchttas maar ik merk dat ik dat nog een beetje ontwijk. Het komt dan allemaal zo dichtbiJ!

Geplaatst

Sorpresa, ja nu wordt inderdaad het bankje net zo spannend als in het begin :)

Ben zo benieuwd naar alle ukkies en de namen!!

Belladonna, zo 3 uur weeen pffff dat is best lang! Gelukkig heeft het douchen geholpen!

Goed van je om het lijstje weer even naar voren te halen!

En uk wakker maken is niet erg, een vriendin van ons kreeg zelfs van de vk te horen als je haar(hem) te weinig voelt gewoon even wakker schudden.

En inderdaad ze hebben gewoon minder ruimte dus is stil liggen waarschijnlijk het meest comfortabel voor ze... Who knows?

terry, ach man bijna flauw gevallen tijdens te punctie, hmmmm dat zal wat worden met de bevalling dan is er veel meer te zien denk ik.

Ik moet ook nog maar afwachten hoe manlief zicht houd, hij is ook niet zo van al dat bloed ect. We gaan het beleven over een niet heel te lange tijd :)

lieff, wat fijn eindelijk je verlof!! Nu lekker rustig aan doen, de harde buiken horen er wel bij maar is ook een teken om het rustig aan te doen!

Is het bij jou allemaal in huis een beetje af??? Worden zeker spannende tijden, zeg tegen manlief wel eens hmmm zou dit het laatste weekend/dag of uitstapje voor het laatst met z'n tweeen zijn....

Geniet nog even van het zwanger zijn, maar begrijp ook wel dat de meeste zeggen ,de laatste loodjes zijn het zwaarst' vooral het plassen s'nachts en de bewegingen van uk ook steeds meer pijn doen omdat hij groot is,en het vocht.

Ma ja vind het soms ook te spannend als ik denk aan de bevalling pffff denk ik blijf nog maar even zitten.

pippe, wat fijn nog geen harde buiken is inderdaad niet altijd prettig.

Maandag weer even spieken,blijft leuk he!!

En heel herkenbaar,hier nog zo een mannetje die heel rustig is maar eigenlijk altijd al geweest.

Ik vind het nu niet echt erg meer en als ik echt twijfel pak ik de angelsound wel, dat is wel lang geleden dat ik die gebruikt heb maar goed,wel een fijn idee dat ik dan gewoon even kan luisteren.

Want wakker maken heeft hier ook geen zin,daar luistert meneer niet naar en tukt gewoon verder haha

wanda, ja leuk he die billetjes, ik weet hoe uk ligt en waar zijn billen liggen,die gooit hij ook vaak omhoog,soms zo hoog dat het pijnlijk is, en precies waar hij zijn billen altijd omhoog gooit heb ik een rood streepje(striae) heel kleintje hoor.

Tja gelukkig zijn de harde/gevoelige buiken bij 1 nacht gebleven.

De harde buiken heb ik nog wel altijd maar zijn niet gevoelig.

Begrijp wel wat je bedoeld over alles zelf doen haha dan gebeurt het tenminste goed, maar ook wel lief dat het al gedaan is uiteraard, scheelt toch weer, nu ik me toch wel wat beter voel als weken terug probeer ik ook weer met een hoop dingen te helpen,manlief heeft al veel gedaan dus.

esther, vervelend als je dan eindelijk in bed ligt en dat je niet rustig kan liggen. Gelukkig slaap ik nog wel redelijk als ik zo jullie verhalen lees, maar soms zijn de nachten ook vervelelnd hoor.

Bij jou is de kleine dus ook niet wakker te porren,nou hier ook niet hoor.

Als ze straks ook maar zo lekker slapen haha

Nou hier staat de vluchttas al een week of 2 klaar hoor, heerlijk idee dat alles af is en klaar staat!

Heb er zelfs wat dingen uit gehaald, had gelezen dat kraamverband en zoogcompressen ook de tas in moeten,maar bij intake kraamhulp zei ze dat ik dat niet hoef mee te nemen en dat ze dat wel in het ziekenhuis hebben.

Ook luiers heb ik uit de luiertas gehaald,die hoeven ook niet mee terwijl dit wel op internet staat na ja kan ook geen kwaad natuurlijk maar goed,manlief moet het allemaal tillen denk dus zo min mogelijk haha

Zo weekend alweer inzicht en dan komt er voor mijn gevoel een hele spannende week aan.

Maandag voor de laatste keer vk, en dan vrijdag de laatste groei-echo denk en gelijk daarna afspraak gyn om over de bevalling te praten.

Zo benieuwd, uk is vorige keer in 2 weken tijd 700 gram aangekomen, als ik 700 gram optel bij de laatste echo van vorige week dan is hij volgende week vrijdag al 4100 gram,nou lijkt mij groot genoeg.......

ma ja ze groeien ook minder snel had ik gelezen de laatste weken dus ben benieuwd!!

Kijk uit naar volgende week vrijdag!!!!!

Zo heel verhaal.......

Geplaatst

Ik was even vergeten hoe intensief en tijdrovend die periode is bij het op gang brengen van de bv als het niet meteen soepeltjes loopt......

Snel dus even tussen alle bedrijvigheid door een kort verslagje.

Het gaat prima hier, het drinken gaat steeds beter, we moeten nog steeds wat bijvoeden en ik kolf dus ook veel. S valt sinds vandaag niet meer af. Ze zat bijna aan de 10% die ze af mag vallen, maar gelukkig zijn we op de goede weg, sinds vanochtend lekkere stuwing, dus ik heb er al het vertrouwen in dat het gaat lukken.

De kraamhulp is super, echt een leuk mens die van aanpakken weet.

Met mijzelf gaat het ook steeds beter, heb weinig slaap gehad de afgelopen dagen en sinds gisteren een beetje aan het opbouwen om naar beneden te gaan.

Lang staan is pijnlijk. Vanochtend S zelf in het badje gedaan, maar de kraamhulp moest het afdrogen verder afmaken, want ik hield het niet meer uit.

Manlief is ongelofelijk aan het genieten, rent zich tussendoor de benen uit het lijf. De mannen hebben het niet makkelijk hoor die eerste dagen.

Mijn oudste is echt helemaal dolgelukkig met haar zusje, ze vindt haar zo mooi en zo lief. Zo geweldig om te zien en om lekker te knuffelen met allebei mijn meiden.

Dan S zelf, ze is natuurlijk de allermooiste baby, ik ben helemaal verliefd op haar, zo heerlijk.

Ik zal even een fotootje bijvoegen.

Morgen zal ik ook op anderen reageren, want de melkfabriek moet weer open ;-)

Ik las al wel over pijnlijke harde buiken!! Spannend!!!

[ATTACH=CONFIG]4782[/ATTACH]

Geplaatst

Zipa, wat een prachtige foto!!

whaaaahaa terry is de volgende spannend!!!! Heel veel succes en hopelijk heb je snel en gezond je meisje in je armen.

Knuffel!!

Geplaatst

Jaaaaa Terry!!!! Spannend, zet 'm op meid!!! Straks lekker met je wondertje in je armen, lekker kroelen en snuffelen.

Hoop dat het lekker vlot gaat.

Leuk leuk leuk is dit.

Geplaatst

Zipa, gefeliciteerd met je dochter! Hoe gaat het met jouw herstel?

Terry, succes!! Ik wens je een voorspoedige bevalling toe!

Saba, meid, hoe gaat het met jou? Nog even en dan mag ook jij van jullie langverwachte wonder genieten! Top!!!

Geplaatst

Aaaah ineens krijgen we babies hier! Terry wat spannend! Succes...ofzo? geniet ervan? Fijne bevalling? Wat is nou passend om te zeggen bij zoiets groots en bijzonders?

Wanda, dat van dat lijstje herken ik wel! Ik werk natuurlijk niet meer maar toch blijft mijn to do lijstje zich vullen met gekke dingen die ik nu ineens ontzettend belangrijk vind. Gelukkig kan ik vandaag weer iets afstrepen want mijn vader komt een extra matras brengen en daarmee verhogen we ons bed. Maar inderdaad wat je vk al zei, het zit meer tussen je oren denk ik. Ik wil nu dat bijvoorbeeld de tuin winterklaar gemaakt wordt. Dat kan prima als de babies er zijn maar het moet gewoon NU. Nesteldrang...

Saba, ik ben ook heeeeel benieuwd! En ook naar hoe alle bevallingen gaan en de foto's enzo! Toch gek dat de tijd aan het eind zo snel is gegaan. Ik vind het sinds de 26 weken grens echt sneller gaan dan daarvoor! Ben morgen alweer 35 weken en dat betekent dat ik over twee, uiterlijk 3 weken beval!

Zipa, wat een plaatje is het toch, kan me voorstellen dat je vreselijk verliefd bent!!

Esther, hier staat De Tas inmiddels klaar, is ook een van de laatste dingen die ik heb gedaan hoor! Mijn hoofd wil echt niet begrijpen dat het bijna zover is. Het geeft wel rust nu hij er staat, moet er alleen nog slippers in stoppen, dat vergeet ik steeds...

Belladonna, komt voor jou nu ook wel heel dichtbij he! Hoe voel je je? Ik vind het echt zwaar nu aan het eind. Ik heb geen energie, de kids zijn megadruk en de buik groeit maar door... Als ik hem nu opmeet alsof het een eenlingzwangerschap betreft ben ik 44 weken zwanger haha!

Lieff, geniet van je verlof en pak je rust nu het nog kan :-) Je ziet, je kunt zomaar ineens bevallen haha!

Pippe, wat fijn dat de harde buiken bespaard blijven. Ik heb ze zelf natuurlijk al tijden met regelmaat dus het went wel maar prettig is anders!

Hier verder weinig nieuws te melden. Merk echt dat het de laatste loodjes zijn nu, ben ontzettend moe en mijn lijf wil nie veel meer. Heb het idee dat de buik iets gezakt is en hij voelt ook een beetje beurs aan. Misschien van de harde buiken, dat zijn er weer wat meer nu. Donderdag weer een groei-echo. Ik ben heel benieuwd!

Geplaatst

Terry, wat spannend! Succes meid en daarna genieten!

Hm volgens mij willen de meisjes eerder de wereld zien dan de jongens! Ons mannetje zit nog gewoon heerlijk, heel veel (en vaak pijnlijk) te bewegen in mijn buik. Maar misschien houd ik het onbewust tegen? Want ik heb deze week nog echt voor mijn paper nodig. Hierna kan mn studiegenoot het wel alleen af. Mijn man heeft ingezet op 25-11, volgende week zondag. Zou mooi zijn, over de uitgerekende datum heen lijkt me toch niet echt fijn. Zoals je schrijft sorpresa, mn lichaam is het zat aan t worden. Ook de rondjes met de honden worden nu zwaar. Heb ook erge pijn mijn schaambot en iedere avond menstruatie achtige krampen en pijnlijke harde buiken. Nou ik ga aan de wandel en daarna komen opa en de oma's op visite, die willen alvast een kado geven en t kamertje zien. Meiden fijne zondag, op naar een mooi kindje voor Terry en who's next? :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden