Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Saba dat had mijn zus ook al gezegd (die heeft een zoontje) haha, zij had me ook wat extra hoezen voor het aankleedkussen aangeraden om die reden :-)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vriendin van mij gebruikte niet eens hoezen meer. Ze had een stapel handdoeken ipv hoezen en dan idd een hydrofiel erover. Die hele tenslotte nooit genoeg ;-))

Geplaatst

Je moet ook oppassen dat je niet zijn broekje of een speeltje vlakbij legt want die straal kan best ver komen... En door een hydrofiel plast ie echt wel heen hoor, als ie echt plast is alles nat... Maar ligt er ook een beetje aan welke kant het plassertje op wijst hihi... Ik wist niet wat me overkwam de eerste keer! Overigens doet ie het nu bijna nooit meer.

Geplaatst

Als je een beetje handig bent en je kleine maakt zich erg druk kun je het piemeltje vast 'richten' maar ja ze plassen altijd als je net ff niet oplet... Hydrofiel volstaat hier ook niet hoor, heb gewoon vier badstof hoezen (waren 2 voor 10 euro bij prenatal) en dat gaat prima. We wassen ons sowieso een slag in de rondte dus die hoezen kunnen er ook wel bij ;-) Hier trouwens ook een verplasser net als Bram. Ik stond de eerste keer met verbazing te kijken hoe dat minimensje t voor elkaar kreeg. Duurde even voor ik ingreep hahaha!

Ladies succes met de laatste loodjes, voor je het weet heb je je kleine/kleintjes in je armen! En nu zou ik ze af en toe even terug willen stoppen haha ;-)

Geplaatst

Hihi dat plassen....Imke heeft 2x in een boog geplast: muur en de onderkant van het plankje boven de commode nat...wat ook scheelt is om voordat je met je handen op het blote buikje komt je handen goed warm wrijven...en ach...Uiteindelijk wordt je er erg handig in! Meiden succes met de laatste zware loodjes!

Geplaatst

@Henne, hahaha ja heb het ook druk. Maar ik bedoelde meer met rustig aan doen, dames niet teveel gaan staan poetsen! Ik heb het wel druk met wat uitjes, maar het is toch ook ontspanning. Ik ga ook nog steeds met Jane boodschappen doen op de fiets.

En ik maak de weekenden niet meer zo druk, dat deden we voorheen ook al niet. Niet allebei de dagen vol met afspraken, in ieder geval 1 dag thuis.

Er is nog een vriendin die in nov. jarig was, toen ze het vierde gingen we naar het sinterklaasfeest van mijn mans werk. Dec. lukte niet om af te spreken, deze maand zal ook niet lukken, dan laat ik het zo. De 20ste zou theoretisch kunnen, maar de dag er voor hebben we met de hele familie een etentje voor de verjaardag van mijn schoonvader, dan spreken we liever de dag erna niets af. Jammer maar helaas, kies toch voor mijn eigen buik.

@Bloempje, ik heb heel veel babykleding gekregen, van iemand overgenomen. Als kraamcadeau kreeg ik juist grotere maten dan maat 50/56. Veel kleertjes vond ik wel fijn, al blijf je in het begin toch veel wassen. Wij hebben 3 hoesen voor het aankleedkussen en we leggen ook altijd een hydrofiele luier op het kussen, dat scheelt wel. Leuk die plas verhaaltjes, vergeet de spuitpoep niet. Jane heeft het gepresteerd om wat spetters op de deur te mikken hahaha.....

Je kunt wel starten met maat 50 hoor, vooral de kleertjes van de Hema die vallen groot uit. Die van de prenatal vallen weer wat kleiner uit.

Gewoon wat setjes in huis halen, je kunt altijd nog bijkopen.

Ik heb ook geen wintermutsje, gewoon katoenen mutsje. Als je de kleine in een wikkeldeken legt, dan hoef je de kleine zelf niet zo dik aan te kleden hoor.

Wel vervelend dat je kraamdoos er nog niet is, wel slecht hoor!

Ik dacht nog slaapshirts te hebben in de kast, heb ik ze allemaal weggedaan, waren ook wel hele oude. Toch nog een keer naar de zeeman om er twee te scoren. Is overigens wel een tip om twee nachthemden in je vluchttas te doen mocht je een nachtje blijven. Dan heb je er eentje voor tijdens de bevalling en dan lekker na het douchen of wassen een schoon shirt aan.

Verder ga ik een lijstje in de tas doen met wat er nog in moet, dan weet manlief wat hij allemaal moet pakken. De rest gebruiken we allemaal nog. Voor Jane ook een vluchttasje maken en een lijstje erin.

Verder heb ik een gedichtje gemaakt, weet nog niet of manlief er helemaal mee akkoord gaat. We proberen woensdag naar de drukker te gaan, dan is het papadag. Echt heerlijk zijn we nu op de woensdagen met z'n allen de hele dag thuis!

Werk is grotendeels afgerond, gisteren nog een website online gezet. Morgen nog even een klant bellen met wat te doen met een site die nog afgerond moet worden. Zij is nog niet zover met teksten e.d.

Ben zelfs vandaag ook nog gevraagd door een oude klant of ik weer voor hen wil werken, heb ze helaas moeten teleurstellen ik ga woensdag met verlof!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik had daar ergens een stoffen Nijntje met muziek staan en PSSSSJJJJJ ondergepiest haha!

Trouwens Kaat kon het ook hoor, net als I in een boogje... Mijn oudste dochter deed dat nooit dus ook daar stond ik weer verbaasd te kijken, wist niet eens dat meisjes dat konden!

En zij doet het een enkele keer nog, maar dan niet met een boogje maar dat ik het niet merk, haar verschoon, romper dichtdoe en ineens letterlijk nattigheid voel en ja hoor: grote donkere plek op het aankleedkussen...

Geplaatst

Roos nog twee daagjes en dan verlof!

Mijnbaby hoe is het met je? Zijn de pijn en de misselijkheid minder of nog beter, weg?

Bloempje en Pucca hoe is het bij jullie? Pucca misschien al bevallen.....?

Hier gaat het oke. Gisteren wel teveel gedaan, dan word ik moe en misselijk. Vandaag dus maar een kalm dagje inplannen. Wil eigenlijk wel naar de kapper, eens kijken of dat gaat lukken. Morgen 36 weken, donderdag controle, het wordt allemaal zo echt opeens. Roos is moet sowieso 24 uur en misschien langer blijven, dus heb een halve garderobe in mn ziekenhuistas ;-) Weet natuurlijk niet zo goed wat ik na de bevalling wel/nog niet aankan dus heb twee maten pyjamabroek, gewone shirts (met knoopjes) en voedinggsshirts, badjas (dat ding neemt ruimte in zeg!), vest, sokken, pantoffels, badslippers, pfff.... Moet nog even een voedingsbh kopen maar twijfel over de maat. Het groeit hier echt enorm, slaat helemaal nergens meer op.

Gisteren bij de huisarts geweest en weer compliment over mn buik, zo grappig. En bij de fysiosport waar ik wekelijks kom, merkten twee vaste medesporters op dat mijn buik 'gezakt' is. Dat had ik net zondag tegen mn man gezegd, vond het wel frappant dat anderen dat dan ook zien! Het is geen bal meer zeg maar, maar meer een druppel. Volgens mijn apps gaat het kindje vanaf 36 weken indalen dus dat doet hij dat netjes ;-)

Wanneer gaan jullie trouwens het bed verhogen? En een zeiltje op de matras leggen? En, waarschijnlijk hele stomme vraag, leggen jullie dan ook iets op de bank? Een nieuwe matras is hier denk ik voordeliger dan een nieuwe bank ;-) en ik lig er nogal veel... Hoor wel altijd mensen over een vuilniszak in de auto, maar om nu overal waar ik ga zitten en liggen eerst een plastic zak neer te leggen is ook zo wat. Ik zal wel weer te ver doordenken ahem...

Moet gaan douchen en bedenken wat ik ga doen. Heb ook wel zin om lekker aan het boxkleed te gaan frobelen dat ik wil maken (oud kleed overtrekken).

Geplaatst

Nee hoor nog niet bevallen...morgen 35 weken! Afgelopen vrijdag wogen ze rond de 2500 gr en er is al 1 flink ingedaald....vrijdag weer echo en dan weten we weer meer. Merk wel dat het zwaar word nu....maar gelukkig nog maar 2 weken en misschien wel eerder???

Doe s'middags altijd paar boodschapjes want een hele dag binnen zitten das niks voor mij en dan denk ik ook als ik bij de winkels loop stel je voor dat je vliezen nu breken....haha

Ben ook wel beetj angstig hoor wat staat me allemaal te gebeuren? Ik weet ook wel er worden honderden kinderen geboren maar ja nu moet ik het zelf doen das toch ff anders....

Geplaatst

Ik vind het ook eng hoor Pucca. En gek genoeg krijg ik nu vooral verhalen van mensen bij wie de bevalling appeltje eitjes was. Vier kilo zonder hechtingen, 7cm ontsluiting zonder weeën, dat soort dingen. Terwijl ik nu al best vaak kramp in m'n rug en benen heb en dan denk...hellup dat wordt straks alleen maar erger!! En hoe voel je je na de bevalling en dan moet je voor een kindje zorgen etc etc. Maar denk dat dit vrij normale angsten en twijfels zijn. Tenminste dat hoop ik de maar ;-) Vind het zelf erg lastig dat je gewoon niet weet wanneer het gaat gebeuren. Kan vandaag zijn, kan nog zes weken duren....Heb zelf sterk het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen, maar eerder dan 38 hoeft voor mij echt niet. Ben nog niet klaar met zwanger zijn geloof ik :-) Bij jou wordt het max 37 weken? Wel fijn om een soort 'deadline' te hebben.

En mooi gewicht zeg voor jouw kleintjes! Dat is echt wel fijn lijkt me. Ik moet er toch eens aan denken om donderdag te vragen hoe groot 'groot' nu is, of misschien ook maar liever niet ;-)

Vandaag wel lekker naar de kapper geweest, knippen en highlights. Zag er tegenop. Lang zitten en het is er vaak warm. Had ook flinke opvliegers en ben gelijk door mn energie an vandaag heen, maar zooo blij dat ik weer een lekker fris koppie heb, zie er gelijk een stuk minder verlept uit.

Geplaatst

@Henne, het bed gaan wij pas verhogen als de kraamverzorgster er is. Wij hopen dat we dezelfde hebben als de vorige keer, of iemand die net zo relaxt is als zij. Wij hoefden de vorige keer het bed niet te verhogen. We hadden een compromis gesloten. Ik deed zelf de thermometer in mijn kont, manlief hielp met bed verschonen en ze vond het niet erg om mijn hechtingen te checken door ietsje te bukken. Wel moesten we het matras van manlief op mijn matras leggen mocht zij ziek worden en een invaller komen. Als wij het bed moeten verhogen, dan moet onze hele bedombouw weggehaald worden. Wij hebben trouwens nog geen bedverhogers geregeld, ga ik denk ik via de kraamzorg bestellen lekker makkelijk.

De vorige keer hadden we een vuilniszak in de auto gelegd en zo'n matje op bed met een handdoek erover onder het hoeslaken. Verder eigenlijk geen plastic neergelegd.

Uiteindelijk is het vruchtwater toen naast het bed gevallen, vond ik wel netjes van mezelf hahaha........Ik ga dit morgen ook maar alvast allemaal neerleggen, you never know!

Ik wil ook nog voedingsbh's kopen, die ik nu heb zijn wel aardig versleten. De maat is best moeilijk, op internet kun je wel vinden hoe je jezelf kunt opmeten voor de maat.

Leuk hé die complimenten om je buik, ik krijg die ook vooral ook omdat ik nu niet zo dik ben als bij Jane toen hield ik veel vocht vast. Ik heb nog niet van iemand gehoord dat mijn buik aan het zakken is.

Ik kan me voorstellen dat jullie het allemaal erg spannend vinden, je hebt veel info gekregen maar hoe je zoiets echt gaat beleven en hoe het bij jezelf zal gaan is alleen maar afwachten. Ik vond het ook erg spannend bij Jane, nu vind ik het ook spannend al heb ik nu een ervaring achter de rug, bij een tweede kan het toch allemaal heel anders gaan.

Voor je kindje zorgen, eerste tijd is de kraamverzorgster die je helpt en daarna is het best spannend voor het eerst met je kleintje, maar ik vond het zelf heel bijzonder dat je veel toch al goed doet op je gevoel. Wat ik een goede tip vond is bijv. met aankleden, bedenk wat je zelf fijn zou vinden. Bijv. dat de kleertjes glad liggen onder het ruggetje als de kleine in bed ligt.

Het is gezonde spanning hoor, het is ook harstikke spannend allemaal, je leven veranderd ineens. Alles draait ineens om het kleine hummeltje, maar ook onwijs genieten ga je daar maar op verheugen en lekker die kraamtranen laten komen.

Hahaha grappig ik ben vandaag ook naar de kapper geweest. Ik ga altijd bij iemand die ik ken van zwangerschapsyoga toen ik van Jane zwanger was. Ik kan Jane dan gewoon meenemen die gaat dan met haar zoontje spelen. Ze heeft een kapsalon aan huis en na het knippen drinken we even een kop thee.

@Pucca, goed zeg dat ze 2500 gram wegen, spannend nog een paar weekjes!

Ik heb nu verlof!!! Eindelijk kan ik nu mijn rust nemen. Vandaag nog een paar laatste dingetjes van mijn werk in orde gemaakt, alles is nu klaar.

Vandaag ook naar Dreumesdans geweest, was leuk al moest Jane natuurlijk wel erg wennen en heb toch ook een beetje mee moeten doen.

Ben wel moe na zo'n druk dagje. Morgen naar de tandarts en naar de opticien, dan ben ik er wel klaar mee met die drukte.......

Vandaag ook bij de zeeman twee nachtshirts gehaald, de cassiere zei al je bent je aan het voorbereiden? hahaha...... Ik dacht dat ik thuis nog een stapel oude nachtshirts had, maar die had ik weggedaan blijkbaar want ik kan ze niet meer vinden.

Morgen is manlief lekker thuis, dan is het papadag, misschien gaat hij met Jane nog zwemmen we hebben eindelijk zwemvleugeltjes in huis, best moeilijk te krijgen voor die kleintjes. Uiteindelijk via bol.com gekocht.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ons bed is wel heel erg laag, maar 30cm, merk ook dat ik er steeds moeilijk uit kom vooral snachts. Dus ophogen is misschien voor mezelf ook wel fijn. Misschien ga ik kraamzorg nog even bellen of zij klossen hebben die passen. Probleem is dag we geen poten hebben maar een doorlopend hoofd-en voeteneind. Gewoon een plank ze maar. Als je die alleen op de hoeken gaat steunen, is de kans ook nog aanwezig dat je bed doorzakt omdat het gewicht niet goed verdeeld is. We gaan nu aan beide kanten drie kratten zetten.

Wat voor een slaapshirts heb je? Ik heb gewone tshirts ingepakt, daar slaap ik altijd in. Tijdens de bevalling is iets langer misschien wel prettig als je beetje rondloopt of naast het bed wilt staan... Zee.man nog maar even bezoeken dan ;-)

Geplaatst

Oh opticien heb ik vorige week al gehad, net sinds zaterdag nieuwe bril ;-)

En bh heb ik wel gemeten, maar buik zat natuurlijk nog best hoog dus de omtrek leek me zo groot...die buik is tenslotte na de bevalling weg. Ga morgen ofzo nog keer meten nu m'n buik wat gezakt zou zijn en dan maar wat verschillende maten bestellen en passen.

Geplaatst

Bij de zeeman heb ik een donkerroze met witstreepje en een roze met snoopy nachtshirt gekocht. Ik vond ze wel iets te lang, maar tijdens de bevalling gaat je shirt toch omhoog. Wel fijn idd als je op gaat staan om een wat langere te hebben en ze zitten lekker ruim.

Ja vaak wordt er op internet gezet dat je ook je taille moet meten hahaha vind ik best raar. Ik sla die maat altijd over, meet alleen onder de borsten op en de borstomvang over de tepels. Maar ik kan dan iedere keer op een hele rare maat uit 95AA, die is ook moeilijk te krijgen. Ik heb nu zwangerschapsbh's en borstvoedingsbh's gebruikt maat 80E, dus tja wat moet ik nu nemen? Misschien toch maar weer 80E, was toen bij prenatal gaan passen en die vond ik het meest comfortabel zitten, ligt ook aan het merk. Heb ook voedingsbh's van de otto waar ik toch een stukje tussen moest zetten voor onder mijn borsten. Ben nu aan het speuren op internet naar bh's.

Geplaatst

Taille meten is volgens mij voor de bijbehorende slips hihi. Wat raar dat jouw maat dan zo verschilt? Misschien doordat je borsten meer hangen nu? Ik zeg maar wat raars... Ik mat de laatste keer 80D/E...normaal heb ik 70/75B...slik. Vooral die 80 zit ik mee, want nu zijn mijn ribben opzij geduwd door m'n buik, maar na de bevalling toch niet meer. Denk dus dat ik 75D/E ga bestellen en kijk wat het lekkerste zit. Ik vind rondomeva.nl daarvoor een hele fijne site, die hebben echt leuke dingen. Niet supervoordelig, maar ik heb tot nu toe al erg veel plezier gehad van de twee die ik er besteld had. Zijn nu alleen te klein. Je moet wel slim bestellen, dus veel keus en meerdere maten want met ruilen betaal je opnieuw verzendkosten. Ik kan ook hier naar de pre.natal gaan, die hebben ook redelijk wat, maar dan moet ik weer zo'n warme winkel in, trap op, pfff...misschien morgen even als ik uit het ziekenhuis kom.

Geplaatst

Henne, ikmoet smakelijk lachen om je bh-taferelen ;) houd er ook rekening mee dat ze krimpen. Ik had voor mijn zwangerschap grotere dan nu (:( ). Het is nu werkelijk 1 slappe hap geworden. Dus ook niet weer teveel inslaan. Succes meid met de laatste loodjes. Je droom is bijna werekelijkheid, wauw, wat een pracht.

Geplaatst

Wilde er nu eentje kopen Jose, en dan maar kijken hoe het na de bevalling groeit en of niet bloeit ;-) Op dit moment heb ik niks passends en draag ik een soort elastisch sportding, niet echt geweldig.

Heb trouwens net een geboorteplan ingevuld via de site van de knov, heel simpel online invullen en uitprinten. Was er snel mee klaar en toch staat alles erin. Aanrader.

Geplaatst

Hahha ja de taille lijkt me ook voor slipjes hahaha......

Ik had een bevalplan formulier van mijn vk gehad, vorige keer ook. Is wel fijn om alles op papier te hebben.

Een voedingsbh kun je best bestellen hoor, ik was de vorige keer van 75D naar 80E gegaan, heb nu besloten om 85E te kopen, ik zit nu steeds op de laatste haakjes.

Heb gisteren bij bonprix mooie gevonden maar die zijn niet voorradig, krijg een melding als ze die weer hebben.

Ik heb nog oude liggen dus echt haast heeft het nog niet.

Hier alles achter de rug tandarts zonder verdoving kunnen doen gelukkig, het kan wel maar liever niet. Ogen waren goed en geboortekaartje wordt verder vormgegeven bij de drukker.

Geplaatst

Ja heerlijk! Manlief gaat straks de etiketten printen hij zit nu toch achter de pc met printer. Is wel fijn zo'n papadag met z'n drietjes, al moet mijn man dan altijd nog wel een paar uur werken.

Moest net toch heel even werken.

nu maar eten koken Jane kijkt Sesamstraat

Geplaatst

Haha wat lopen wij toch heerlijk gelijk op. Hier net de etiketten geprint op gewoon papier voor een laatste check :-D

Manlief meldde net dat hij morgen toch mee kan met de echo, dus ben helemaal blij.

Geplaatst

Grappig inderdaad hahaha.......maarja is ook niet gek we zijn op 1 dag na op dezelfde tijd uitgerekend. Ben benieuwd wie het eerst komt, the boy or the girl.

Hier gisterenavond veeeeellll te laat naar bed gegaan, was ineens een groot probleem op een site. Ik deed een upgrade en woep hele site weg blank page. heb het nu net kunnen reparen ben weer blij pffffff......ik ga nu echt verlof houden. Ik wilde alleen maar een pluginnetje installeren, kwestie van 5 min. maar dat liep dus anders.

Gisterenavond ook met manlief etiketten geprint en wat dingen gescand en administratie opgeruimd.

Vandaag boodschapjes doen en relaxen!

Liefs Roossie

Geplaatst

De strijd der seksen ;-) maar we schelen idd maar 1 dag dus alles kan. En Pucca gaat natuurlijk eerder bevallen dus die verslaat ons beiden misschien nog wel.

Hier vanochtend echo en controle. Allemaal prima. Groeispurt is gestabiliseerd dus kans op een achtponder een stuk kleiner, wel beetje een opluchting als ik eerlijk ben. En de vk schatte op basis van wat ze voelde zelfs dat het een 'niet heel groot kind' is. Kortom: klein maar dik? We zien wel ;-) Hij is idd al ingedaald trouwens en dat ik meer harde buiken en krampen Hennie normaal, zelfs goed.

Fijn gesprek gehad, punten uit geboorteplan doorgenomen en ook men gevoel uitgesproken over in het ziekenhuis moeten liggen. Ik associeer dat toch met de miskramen en zie er erg tegenop, maar het erover hebben hielp al.

Op terugweg idd even bij de pre.natal een voedingsbh gekocht. Vanmiddag ziekenhuistas definitief maken en even lekker fröbelen aan het boxkleed dat ik aan het maken ben.

Gewoon lekker aanklungelen dus met wasjes, strijken, boodschapjes en allerlei regeldingetjes, maar ook bank en boek gelukkig.

Roos nu echt niet meer werken, heerlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden