Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik spiek ook elke dag even of er al wat in die wieg naast m'n bed ligt, maar tot nu toe nog niks...

Maar van ons mag die ooievaar nu wel komen hoor! :B-0009:

Ben nog maar 38 weken heen, maar m'n buik is zo vol en zwaar...

Tenminste; zo voelt het. Wat last van m'n darmen en maag. Maar echt zwaar ben ik niet eens; ben tot nu toe maar zo'n 9 kg. aangekomen.

Geplaatst

@Roxanne, gefeliciteerd met je man!

Bedankt voor het meeleven dames.

@Bloempje misschien beval je wel eerder dan Henne en ik.

Hier nog steeds niets aan de hand. Krijg steeds meer berichtjes met de vraag ennnnnnn? Volgens mij wordt ons huis ook veel bekeken of er al wat hangt.

Gisterenavond was Emmy2 wel heel druk in mijn buik, dacht misschien wil ze er nu wel uit. Maar nee heb wel goed geslapen hoefde er vannacht niet eens eruit voor wc.

Morgen wordt ik gestript eens kijken of ze daarvan onder de indruk raakt.

Geplaatst

Hier beetje zelfde, gisteravond enorm druk mannetje. Vanochtend is hij rustiger, blij dat ik zo controle heb. Eerst naar kno arts om cyste in keel weg te laten halen, daarna vk. Neem vluchttas maar mee naar ziekenhuis, voelt heel raar.

Geplaatst

@Henne oh ook dat nog een cyste, succes!

En ben benieuwd bij vk wordt je nu gestript? Heel goed om vluchttas mee te nemen misschien raakt koekie onder de indruk en kun je blijven.

onze vk zit 5 min rijden verderop, wij gaan dan sowieso eerst naar huis.

Geplaatst

Nou, terug van het ziekenhuis. Het zit niet meer potdicht, maar meer dan een cm ontsluiting kon ze er ook niet van maken. Niet genoeg om vliezen te breken, wel geprobeerd te strippen. Kwam wat bloed mee, wat zij wel positief vond, teken dat er beweging in zit. Maar ik moet maar nergens op rekenen, kan het alleen meevallen. Als het niet spontaan op gang komt, woensdagochtend om 8 uur melden. Ze kijken dan nogmaals of ze misschien vliezen kunnen breken, anders moeten we aan de gang met pilletjes ed. Laat er ajb iets gebeuren de komende dagen meiden!

Cyste weghalen viel alles mee, keel voelt nu wel beetje rauw, maar verder geen pijn ofzo.Trouwens, het strippen viel me ook wel mee. Toch erg goed getraind in ontspannen en doorademen ;-) Heb nu wel bloedverlies, wat raar zeg na al die maanden, beetje in de gaten houden als het veel wordt en helderrood dan bellen.

Ga nu even m'n vluchttas overpakken. Heb er de afgelopen weken van alles ingemikt waarvan ik dacht 'kan handig zijn'. Nu even pakken wat ik denk nodig te hebben bij spontane start en apart leggen wat mee moet als we gaan inleiden en ik misschien toch langer (en zwangerder) daar rond loop.

Geplaatst

@Henne nog 9 cm te gaan! Fijn dat het meeviel! Hopelijk gaat er nu iets gebeuren. Wat zijn dat dan voor pilletjes? Ik dacht dat je dan infuus zou krijgen met weeenopwekkers.

Fijn dat die cyste weg is en dat het meeviel!

Ik heb morgen om 14.40 een afspraak met de vk. Duurt nog even.

Geplaatst

Roossie ook spannend voor jou!!! Wij zaten samen in het uitgerekend augustus topic 2011. Lees nog steeds graag je belevenissen van J het leeftijdsgenootje van R :)

Nog even en jullie hebben je 2e wondertje in hullie armen!!!! Succes.

Geplaatst

Ja hoor alles gaat prima. Sommige fases zijn best pittig, maar dat hoort er allemaal bij. Hij heeft het pittige karakter van zijn moeder zeg maar hihi.

Geplaatst

Ik ben ook zo'n meelezer op dit topic. Ooit begonnen met meelezen voor henne, maar inmiddels ook zo benieuwd geworden en gaan meeleven met alle meiden hier!

Voor degenen die nog moeten bevallen: heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Daarna is ons topic aan de beurt, sky.

Geplaatst

Roos als je nog niet genoeg verweking/ontsluiting hebt krijg je eerst vaginale tabletten met een ande hormoon, pro nog wat.... Pas als je een cm of 3 ontsluiting hebt, gaan ze oxitocyne geven via infuus. En evt dus als het kan bij ca 2 cm de vliezen breken in de hoop dat weeen alsnog spontaan komen. Maar als je met die tabletten moet beginnen kun je zo een (halve) dag verder zijn, na inbrengen kijken ze pas na vier uur wat het effect is.

Vooralsnog merk ik aan mn lijf nog niks, maar van die 1cm heb ik ook niks gemerkt dus wie weet.

Maart-Meiden, jullie kunnen ons zo nog voor zijn hoor :-)

Geplaatst

*breek in*

Hier ook zo een die nieuwsgierig is naar henne (was trouwe DD meisjes fan maar nu geen tijd meer om te volgen, helaas)

Tip van mijn kant, gooi n rol 4 laags toilet papier in je zh tas, als straks je Onderkantje n beetje beurs is of je hebt knipje gehad voelt dat zoveel beter als dat schuurpapier wat ze in het zh hebben)

meiden zet hem op

*breek uit*

liefs eer

Geplaatst
Oh en Henne, ik vond het erg prettig om in het zkh op m'n eigen kussen te liggen/slapen. Zeker prettig als je een paar dagen moet blijven :-))

Toiletpapier, kussen, iets te lezen voor als het inleiden lang duurt, eigen eten vanwege allergieën.... Ik denk dat ik een grotere koffer moet pakken :-D

Geplaatst

*breek even in*

Die tip van eer over wc papier is echt een aanrader! Ik was blij dat ze vlak voor mij bevallen is en de tip al gedeeld had. Verder de schone kleren, deo en tandpasta voor manliefnet vergeten.

Succes dames met de laatste loodjes, spannend!

* breek weer uit

Geplaatst

Die lijsten met wat er allemaal in je ziekenhuistas/vluchttas moet zijn allemaal anders, maar bij ééntje staat dat je moet zorgen dat het in één tas past. Ja, amehoela; hoe dan??? :icon_scratch:

Met een harde buik lijkt het hier trouwens wel of de dame weer dwarsligt; ik voel rechts- en linksonder wat hards, maar bovenin m'n buik niks. Toch heb ik steeds het gevoel alsof er zich wat tussen m'n benen door wil duwen, dus dat lijkt er juist wel op alsof madame lekker ingedaald is. Ik weet het allemaal niet goed meer, maar dat geeft ook niks. Morgen, eind van de ochtend heb ik een afspraak met de verloskundige. Moet zij maar zeggen wat ze denkt hoe de vlag erbij staat.

Wel redelijk veel harde buiken vandaag. En al een hele tijd wat verkouden; neus dicht, niet ernstig ov zo, maar wel lastig. Die neusspray mag je maar een week gebruiken, maar daar zit ik al overheen. Ik gebruik wel de kindervariant; 1 of 2 keer per dag, die is niet zo scherp. Maar hoe moet je slapen met een dichte neus? Dat zoute water (de babyneusspray) helpt ook voor geen meter.

En dochterlief ook nog half ziek; misselijk en ze heeft rugpijn. Voor een kind van 8 vind ik dat raar, dus maar even met 'r naar de huisarts geweest vandaag. Het was een spier, die we maar warm moesten houden. Nou, klinkt als een beginnend griepje. Lekker weer dan... Dat vermindert m'n kans om over die verkoudheid heen te komen. Als ik straks moet bevallen wil ik wel graag gezond zijn, as 't effe kan...

Geplaatst

@bloempje, oh ik hoop voor je dat ze niet gedraaid is! Het gevoel van een druk naar beneden had ik ook toen ze ging indalen. Balen die verkoudheid en harde buiken hopelijk heb je wel kunnen slapen! En beterschap met je dochter!

@Henne ik hoop dat het strippen toch effect gehad heeft!

Ben vroeg wakker en dan ga je liggen nadenken. Dacht ineens aan het toiletpapier, jullie bedoelen natuurlijk om af te vegen en niet als maandverband hahaha mijn hersenen werken ook niet meer zoals het zou moeten. Ik weet niet meer hoe het de vorige keer was, moest wel een nachtje blijven omdat ik snachts bevallen was. Het is ook meer deppen dan vegen. Maar meestal is het idd schuurpapier wat ze in jet zkh hebben.

Verder hier niets gebeurd, bij ieder krampje denk ik jaaa het gaat gebeuren, maar nee. Ik heb nu wel in ieder geval een week langer verlof :-)

Geplaatst

Bloempje hoop dat ze niet gedraaid is! Misschien idd ingedaald, dan voel je opeens ook minder bovenin je buik.

Voor je verkoudheid: Google eens op rhino horn of neusdouche. Je spoelt daarmee met zout water, dus dat mag gewoon met zwangerschap. Ben zelf al weken aan het kwakkelen met dichte neus en dit helpt echt. Verder stoom ik met kamille en soms een heel klein beetje d.ampo.

Oh en die tas....volgens mij maakt het echt veel verschil of je poliklinisch 'even' in het ziekenhuis gaat bevallen of dat je er toch wel langer ligt vanwege inleiden of medische indicatie. Ik heb een behoorlijke stapel shirtjes erin zitten, maar als je bedenkt dat ik twee a drie keer per nacht wissel omdat ik zoveel zweet (ach, ik hou tenminste geen vocht vast ;-)), is dat echt niet te veel. Ik 'smokkel' nu wel: ik laat m'n gewone tas thuis en stop wat geld ed in een tas met eten, tijdschrift, iPad, camera etc. Dat scheelt een handtas en ruimte in de vluchttas hihi.

Beterschap voor je dochter! Die griep epidemie moet nu echt maar eens over zijn hoor, al die zieke kinderen...bah.

Roos!!!! 41 weken! Hoe krijgen we het voor elkaar meid. De extra week verlof is idd wel lekker haha, ik moest zes weken van tevoren vanuit de ziektewet dus dat weekje langer is een leuk kadootje van Koekie.

Ben heel benieuwd of ze vanmiddag bij jou ook kunnen strippen en wat dat dan 'oplevert'. Wij hebben een rustige nacht gehad, ik verwacht er niet heel veel meer van vandaag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden