Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

FF kort ego berichtje van mij :) we zijn weer back.. we hebben het heerlijk gehad..

Hier al weer 17 weken JEEJ! morgen mag ik naar de VK... btw de echo bij dokter papa was SUPER!

we weten wat het word :))))

Fijne zondag allemaal!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom terug :-) en leuk dat je weet wat het is! Hou je het verder stil?

Ik begin de kriebels te krijgen voor woensdag..... Toch wel weer heel spannend. Gisteren weer behoorlijk last van buik nadat ik vrij veel gedaan had. Heb dan ook het idee dat ik minder beweging voel en dat maakt me onzeker, zucht... Vind mezelf af en toe zo'n zeur.

Roos jullie dinsdag de twintig weken. Heb jij ook wel een beetje die spanning of kijk je er alleen maar naar uit?

Geplaatst

Hey lieve meiden breek even in

Henne ik heb het ook heel moeilijk gehad en was ook zo bang en onzeker en dat hou je ook ook als het er is

Je geniet op je eigen manier

Iedereen geniet er van

Geplaatst

Even inbreken voor Henne: het is heel logisch dat je minder leven voelt als je druk bent: je let er minder op EN koekie wordt in slaap gewiegd als jij bezig bent. Aks je rust neemt dan wordt hij wakker en gaat hij bewegen. tip als je twijfelt: drink iets zoets, appelsap ofzo, dan krijgt ie een suikerkick en gaat hij meer bewegen. Xx

Geplaatst

@mijnbaby wat fijn dat jullie een lekkere vakantie gehad hebben. En dan ook nog een mooie echo, mogen wij weten wat het is?

@Henne, ik ben tot nu toe relaxt, dat was ik bij Jane ook maar toen ik eenmaal het echoapparaat op mijn buik had vond ik het allemaal toch wel erg spannend. Het is dubbel, je gaat de mooiste echo zien van je hele zwangerschap, je weet ook het geslacht, maar wat het spannend maakt dat ze alle lichaamsdelen afgaan. Maar mijn gevoel zegt dat alles ok is, daar ga ik maar op af. Ben ook erg benieuwd of mijn gevoel over het geslacht juist is, een jongen dus. Maar ik snap dat het voor jou extra spannend is, hopelijk krijg je woensdag mooie woorden tijdens de echo en krijg je wat rust erbij. Ze kunnen erg veel zien tijdens de echo zo wonderlijk.

Vandaag naar de dierentuin geweest, was druk! Hoorde op de terugweg op de radio dat het overal in de attractieparken druk was. Iedereen dacht dat het de laatste zomersedag zou zijn. Jane vindt het ook steeds leuker om naar de beestjes te kijken, ze heeft er steeds meer oog voor.

Geplaatst

Minoes en Fren bedankt voor jullie berichtjes. Fren ik voel idd het meest als ik rustig lig, maar ja heel veel meer doe ik ook niet. Het wisselt gewoon ook per dag, dat moet wennen. Eerst luisterde ik elke ochtend naar eht hartje, nu wil ik graag die bevestiging in beweging. Maar Koekie is nu eenmaal niet altijd precies gelijk met mij wakker ;-)

Roos ik kijk er ook vooral naar uit hoor. Maar wat je zegt, het is toch spannend. Het feit dat er tot nu toe geen gekke dingen zijn gezien en ik het druk voel bewegen stelt me wel enigzins gerust al, maar je weet het gewoon nooit. Ben ontzeeeeeetend nieuwsgierig naar het geslacht. De eerste weken wist ik zeker dat het een meisje was, maar daar ben ik inmiddels van teruggekomen. Tenminste....ik weet het nu gewoon helemaal niet meer. Hoop ook erg dat de placenta al omhoog gegroeid is. En wil vragen of mijn baarmoederhals opgemeten kan worden. Puur voor mijn eigen geruststelling vanwege de hare buiken.

Zo, ga me nu even opgeven voor zwangerschapsgym (start pas in november maar oke) en dan denk ik nog even slapen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Gaat hard hier bijna de 20 weken echo's spannend! Ik vond het toendertijd super spannend het is en blijft een check..

Hier gaat het goed, ik voel me goed, ben tegen de 23.00 wel helemaal op en val dan als een blok in slaap.

Ik merk dat ik wel veel droom en savonds ook echt er uit moet om te plassen, gelukkig val ik dan wel meteen als

een blok weer in slaap...

Wij houden het naast ons ouders en broer en zussen geheim voor de rest, we hebben het de vorige keer ook zo gedaan.

vind het toch leuk om het voor de rest geheim te houden. anders is de spanning er zo vanaf en is de volgende vraag hoe gaat de kleine heten GRRR! haha

Maaaaar met jullie wil ik het heel graag delen, jullie staan toch verder van mijn af ( jullie weten vast wat ik bedoel)

Wie het wil weten stuur me even een PM, want je weet nooit wie er hier met je mee leest... ( bekende?? )

Geplaatst

Tuurlijk willen we het weten..., ha ha, ik stuur je een pb tje

Gaat idd toch wel hard, we zijn allemaal bijna op de helft! Henne en Roos deze week al :)

Ik moet morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Vandaag helaas wel weer een beetje bruinverlies..., na 11 dagen zonder :(. Eerst weer in de stress, maar heb mezelf goed aangepakt. Het zal wel bij deze zwangerschap horen.

Bovendien heeft de gyn vorige week nog gezegd dat er best nog wat kan komen omdat het ene kindje (wat al niet meer te herkennen is) nog voor bruinverlies kan zorgen. Die ligt er gewoon voor de baarmoedermond.

Henne, meten ze de baarmoedermond niet standaard op bij de 20 weken echo?? ik weet het niet, maar dat leek me zo logisch.

Ik vraag ook maar voor de zekerheid.

Af en toe denk ik dat ik het voel....., maar weet het echt niet zeker. Merk wel dat het alle kanten op draait, want moet nu het hartje steeds ergens anders zoeken, ha ha. dat belooft wat.

Geplaatst

Leuk he Dion, wij hebben al een paar keer gehad dat het hartje tijdens het luisteren aan de wandel ging :-) Wel balen van het bruinverlies.

Ik stuur je ook een pb mijnbaby, tuurlijk willen wij het weten!

Geplaatst

Roos twintig weken, hoeraaaa, wauw zeg. En veel plezier vandaag bij de echo! Hoe laat mag je? Wij morgenochtend al om 8.30 uur! Wel erg vroeg op, maar ook weinig tijd om de zenuwen te krijgen ;-) Donderdag ook weer naar de vk, wil dan een 'goed gesprek' aangaan over die harde buiken want maak me daar nu best veel zorgen over en misschien is dat wel helemaal niet nodig. Beetje tegen beter weten in hoop ik na morgen en donderdag weer wat meer vertrouwen te hebben en wat beter te kunnen ontspannen.

Geplaatst

Roossie wow je zit al weer op de helft.. en wat spannend dat je vandaag de 20 weken echo heb..

Ik hoop dat het een mooie echo is en dat jullie lekker van jullie kleine hebben kunnen genieten...

En ben erg benieuwd of je gevoel klopte..

Geplaatst

Roos 20 weken..., en Henne morgen!! Toch spannende echo's weer! Henne willen jullie ondertussen weten wat het wordt? En Roos jullie?

ha ha wij twijfelen nog steeds, het lijkt me zo spannend als je het niet weet......, maar een tante (op leeftijd) van mij die vindt me ouderwets !

Mijn baby, Leuk dat we via een pb tje toch mee mogen genieten wat het bij jullie is! Wordt wel echter als je het geslacht weet :toppie:.

Controle en echo was weer goed vandaag! Tjonge wat was het kindje aan het stuiteren, ha ha. Manlief kan zich niet voorstellen dat ik dat allemaal niet voelde.

Ik voel het beebje wel soms, maar meer als het aan het duikelen is, nog niet zozeer schopjes. Placenta ligt ook voor, en fungeert als een aardige stoot kussen.

Afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, zo gaan we steeds een stukje verder :)

Hoe is het verder bij jullie? Er is wel een klein groepje overgebleven van alle februari dames, wel jammer! Was zo benieuwd hoe het met de anderen zijn zoals Star, Ymkeh, bloempje, pucca, enz.

Geplaatst

Dion super dat de controle weer goed was, toch een fijne bevestiging elke keer. En wat een druktemakres he! Ik voe het dus wel en kan zeggen, soms snap je niet dat zoiets kleins zoveel kracht heeft! Hier zeggen we ook al voor de gein: dit kind komt met een zwarte band naar buiten, trappen dat ie kan! soms komt er ook opeens een soort bult uit m'n buik omhoog, volgens mij is dat geen harde buik, maar een draaiend Koekie ;-)

Wij willen wel graag weten wat het is ja. Ik wilde dat altijd al, maar J is nu ook overstag. Natuurlijk is het ook leuk om de verassing uit te stellen tot na de bevalling, ik wil het zelf vooral ook uit praktische overwegingen weten. Heb nu al zin om volgende week dan eens lekker behangetjes te gaan kijken :-) Heb twee kleurenschemas in m'n hoofd en ben erg benieuwd welke het dus gaat worden.

Jammer hè, dat dit topic zo uitgedund is. Misschien komen er alsnog weer meiden meekletsen nu het allemaal wat 'leuker' wordt. We hadden ook wel ellende op ellende en ik kan me voorstellen dat je dan liever afstand neemt. En veel meiden kampten ook nog me vermoeidheid en drukte dus wie weet trekt het nog aan de komende weken, zou wel erg gezellig zijn.

Geplaatst

@Henne heel goed hoor om je harde buiken te bespreken.

Succes morgen en vooral plezier!

Onze 20 weken echo was helemaal goed, alles ziet er perfect uit! Hoofdje ligt al naar beneden kan nog wel draaien. Ennnnnn mijn gevoel klopte niet, het is een meisje haha erg leuk straks twee meiden.

En Jane loopt sinds gisteren achter de loopkar en vlot ook.

Geplaatst

Fijn Roos, alles goed! En een meisje erbij, superleuk toch :-) wel grappig dat je gevoel dan toch niet klopte, ach je hebt 50% kans hè ;-)

Pcca, Loes, Miems, hoe is het met jullie?? en Star? En Ymkeh? Danielle lees je nog mee?

Suuz ben je inmiddels van de slaapdiensen af? En hoe gaat het me je rug/bekken?

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
19 september 20w

[/TD]

[TD]
30 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]
25 september 20w

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems (31), 1e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Henne, fijn dat J overstag is. Het is natuurlijk ook praktisch als je het weet. Wat grappig dat jij al een bult ziet, als koekie zich omdraait! Dat duurt nog wel even bij mij.

Klopt idd dat we niet echt de meest vrolijke zorgeloze toppic waren, tja als je het allemaal aantrekt dan kan ik me ook wel voorstellen dat sommigen daardoor wat afstand hebben genomen. Maar nu gaan we de tweede helft in van de zwangerschappen, dus wordt het "iets" relaxter.

Roos, Gefeliciteerd met je meidje! Gek he, dat je gevoel je zo kan bedriegen. Fijn dat de 20 weken echo goed is. Ik probeer me daar niet druk over te maken, en zie wel hoe het zal gaan.

Ik neem aan dat als er echt iets spannends hadden gezien, ze dat wel hadden gezegd met al die echo's die we hebben gehad.

Als ik alle foto's inplak in een fotoboek, heb ik een half boek vol. (ha ha een beetje overdreven :laugh::laugh: )

Geplaatst

Kreeg net bij de post ook de wikkeldoek van MvM :-)

Ja laten we de tweede helft lekker zorgeloos doen, lijkt me heerlijk, goed plan Dion haha. Tja, het komt zoals het komt hè, maar we hadden hier wel opvallend veel pech. Als je nagaat hoeveel meiden er die maand positief getest hebben... Brrr....

Maar we krijgen nu natuurlijk ook de periode dat we dingen gaan kopen enzo en met het kamertje bezig gaan. Iemand vroeg vanochtend of we daar al mee bezig waren....nou ja in m'n hoofd wel veel ideeën, maar nog niks gekocht ofzo. Daar gaat de komende weken wel verandering in komen. Ik wil het kamertje graag voor de feestdagen zover af hebben, want rond Kerst en Oudjaar doe je niks en daarna is het wel heel kort dag. Prima om die laatste maand aan de details te werken, kleertjes te wassen etc, maar het grote werk moet dan wel klaar zijn: behangen, verven, meubeltjes en gordijntjes...

Ik begin ook enorme opruimkriebels te krijgen, wil elke kast en la 'uitzoeken'. Heb er alleen geen energie voor, beetje frustrerend ;-)

Geplaatst

Ik herken dat niet, mijn baby. Misschien spierpijn? heb je onbewust ander bewegingen gedaan dan anders, of iets zwaars getild.

Henne, heel veel succes en ook plezier! morgen met de echo! Wel fijn dat je zo vroeg mag, loop je jezelf toch minder zenuwachtig te maken.

Geplaatst

Henne meis, hoe is het gegaan?

Las in het babbelhoekje dat je een slechte nacht had gehad. Knuf voor je!

Hier nu wel zeker dat ik beebje voel, zooo mooi. Wat is het ook een wonder!

Mijn baby, fijn dat het nu minder is, je gaat ook vanalles bedenken wat het kan zijn. Terwijl als je niet zwanger bent, misschien er veel minder bij stil staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden