Ga naar inhoud

'Hoort erbij' - zwangerschapskwaaltjes


Henne

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

het is inderdaad soms heel erg ongemakkelijk die kwaaltjes en ik ben bij ong. 14 weken zelfs uitgedroogd in het ziekenhuis beland omdat ik wekenlang dag en nacht liep te spugen maar alles is wat mij betreft veel minder erg en belastend dan de stress en lichamelijke ongemakken van al die pogingen en de onzekerheid en angst om nooit zwanger te zullen worden.

 

maar heel lief van je hoor! jij veel sterkte en succes met de komende behandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne, wat lees ik nu! Wat een goed nieuws. Ik ken je van het prednisolon topic maar had daar al een tijdje niet meer meegelezen. Gefeliciteerd! Heb je nog prednisolon gebruikt bij deze poging?

 

Wat betreft de kwaaltjes... Ja het hoort er inderdaad bij. Al heb ik meerdere vriedinnen in mijn omgeving die helemaal nergens last van hadden (was ik wel jaloers op)! Ik moet wel zeggen dat je het ook heel snel vergeet als de kwaaltjes voorbij zijn. En dan komen er weer andere kwaaltjes voor in de plaats....

Hier mijn lijstje:

De eerste paar weken kon ik heel erg slecht slapen.

Ik had last van rommelende, opgezette darmen en obstipatie.

Afscheiding (nog steeds trouwens).

Zoet ruikende urine (niet echt een kwaal maar wel iets waardoor ik wist dat ik zwanger was. Dit komt volgens mij door het hcg hormoon).

Misselijk en overgeven. Vooral als ik moe was. Veel kokhalzen en niet tegen vieze geuren kunnen.

Geen zin in warm eten.

En de ergste vermoeidheid. Alsof je wekenlang niet hebt geslapen. Ik was niet vooruit te branden en voelde me verschrikkelijk lamlendig. Zelfs een keer in de auto in slaap gevallen. De verloskundige adviseerde om vooral goed naar mijn lichaam te luisteren en het rustig aan te doen. Dat werd echter wel wat lastig met mijn werk.

De misselijkheid en vermoeidheid gingen gelukkig na ruim 4 maanden over. Ook ben ik floradix gaan gebruiken wat wel iets heeft geholpen.

 

Inmiddels ben ik 26 weken zwanger en komen er andere kwaaltjes voor in de plaats. Die overigens lang niet zo erg zijn als die vreselijke vermoeidheid.

Nu nog steeds wel snel moe maar het is goed te doen als ik 's avonds maar voldoende rust neem en floradix plus zwangerschapsvitaminen slik. En luister naar mijn lijf.

Voetproblemen doordat mijn banden oprekken.

Maagzuur.

Soms niet weten hoe ik moet gaan liggen in bed.

En sinds vorige week een drukkend gevoel bij mijn middenrif. Vooral als ik zit.

Sneller vocht vasthouden en krampen in mijn kuit.

 

Ondanks alles ben ik zo blij. De eerste weken vond ik het lastig om echt te genieten van de zwangerschap door alle kwaaltjes en ook ik had soms een neerslachtig gevoel. Maar na die 4 maanden veranderde dit en nu kan ik er zo van genieten. Vooral als de kleine beweegt en reageerd op mijn hand of die van mijn vriend op mijn buik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbare kwaaltjes allemaal.

Ik ben alleen de eerste 7 weken misselijk geweest, toen zakte het af, en dacht dat het 'fout' zou zitten,

meer nee hoor.... t was gewoon over, de misselijkheid.

Idd. ook heel erg moe, moe, moe, kon wel iedere dag janken van de moeheid, 'k ging iedere middag liggen,

sliep dan soms 1.5 uur, en 's avonds lag ik er weer vroeg in, vanaf de 12de week werd dat geleidelijk aan minder!

Veel witte afscheiding en een zeurbuik. Ook tot 12 weken gehad!

Bizarre dromen, levensechte (soms hele enge) dingen.

En honger!! Ik at alles wat los en vast zat, alles leek me lekker, en vond ik dan ook heerlijk ;)

 

Afain...het gaat weer over en je kan het je naderhand amper meer voorstellen....

Het enige wat me écht het meest 'dwars' zat als kwaaltje was de moeheid, ik kon er alles tegen slikken,

slapen, rusten, maar het hielp gewoon niet.

Dus ben ik toen maar bij de dag, (lees dagdeel) gaan leven, zo was het vol te houden! En als ik het

even niet meer zag zitten ging ik weer op de bank liggen.

 

Meiden, heel veel geluk, kwaaltjes ;) en gezondheid en een prachtige zwangerschap gewenst!

Genieten valt écht niet altijd mee, maar geniet van de mooie momenten dat je weer een echo hebt,

en dat je (straks) leuke dingen mag gaan kopen.... Hoe ver het allemaal nog weg lijkt, het vliegt echt voorbij!!

(maar dat zie je pas achteraf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menstruatie pijn rug pijn tot 16 week misselijk s'morgens en s'avonds met spugen humeurig maagzuur slecht slapen nou ja eigenlijk is alles al genoemd

Ik hoop dat je kan genieten hoe moeilijk ook heel veel sterkte en dat je straks over de grens heen bent

 

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En weer een kwaaltje erbij :-) Heb al gehoord de het vaker voorkomt: last van ogen/lenzen. Als het niet perse hoeft, doe ik gelijk m'n lenzen uit, zo snel droge ogen! Meer meiden last van? Ik moet nu eigenlijk m'n bril gaan vervangen maar las ook ergens dat de sterkte van je ogen kan veranderen als je zwanger bent? Beetje zonde om dan nu nieuwe bril/glazen aan te schaffen, maar met de oude zie ik niet goed meer. Benieuwd of hier ervaringen over zijn :-) weer eens wat anders dan misselijk en moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer een kwaaltje erbij :-) Heb al gehoord de het vaker voorkomt: last van ogen/lenzen. Als het niet perse hoeft, doe ik gelijk m'n lenzen uit, zo snel droge ogen! Meer meiden last van? Ik moet nu eigenlijk m'n bril gaan vervangen maar las ook ergens dat de sterkte van je ogen kan veranderen als je zwanger bent? Beetje zonde om dan nu nieuwe bril/glazen aan te schaffen, maar met de oude zie ik niet goed meer. Benieuwd of hier ervaringen over zijn :-) weer eens wat anders dan misselijk en moe.

 

Ja had ik ook. Inmiddels wel een stuk minder. Tip: bij de opticien oogdruppels halen. Zorgt voor extra vocht en verfrist. Gaat het goed verder Henne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, goede en sleche dagen zowel fysiek als mentaal. Heb pillen gekregen tegen misselijkheid en dat werkt goed. Nog wel erg moe, doe niet veel. En onzekerheid blijft bij vlagen hard toeslaan. Zeker deze weken, de periode waarin het eerder mis ging. Vandaag weer echt een twijfeldag, maar eigenlijk denk ik steeds meer dat ook dat erbij hoort als ik zo op het 12weken bankje kijk.

 

Zal iig proberen morgen even langs de opticien te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super topic dit. Mijn klachten zie ik terug in jullie lijstjes;

Moe, misselijk, last van allerlei geuren, geen trek in warm eten, obstipatie, afscheiding, migraine, hartkloppingen stemmingen... Ik houd op.

Wat is "de klont" in de keel? Excusez le mot... Een brok in je keel, slijmvorming? Ik heb sinds ik zwanger ben licht ontstoken amandelen, gaat maar niet over. En verstopte

neus. Kan dat (ivm weerstand) door zwanger zijn komen?

 

Een leuk iets: ik slaap als een roos sinds de zwangerschap. Val ook zo in slaap.. Heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik nu ook wel benieuwd naar ben: wanneer verdwenen dingen als misselijkheid en vermoeidheid? Ik ben nu bijna elf weken en opeens veel minder misselijk. Vind dat nogal eng gezien onze geschiedenis (ma met 12 weken), maar wat ik overal lees is het wel goed mogelijk rond deze periode...?

 

Juul ik ben ook veel verkouden, keelpijn etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brok in de keel en dikke keel (gevoel) herken ik wel hoor! Werd minder met een week of acht geloof ik. Neus snottert nog lekker verder, is een bekend fenomeen! Ik verzin er zelf bij dat je zo beter beschermd bent tegen ziektekiemen maar geen idee hoor waarom t zo is!

 

Henne ik ben niet misselijk geweest en een van de 'gelukkigen' die mag blijven genieten van extreme vermoeidheid :-( maar ik lees overal dat tussen de 10 en 12 weken de klachtjes minder horen te worden. Ik begrijp goed dat jij er minder fijne asociaties mee hebt! Dat begrijpen ze toch wel in Voorburg? Extra echo vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorpressa in Voorburg zijn ze superlief, als ik had gewild had ik elke week een echo gemogen en kan zo bellen voor een extra. Vandaag echter weer 'gewoon' misselijk en moe dus weer wat geruster. Volgende week donderdag laatste echo op de IVF afdeling, ga ze nog missen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ha dat ook, was echt emotioneel de laatste keer (en ik ben door de hormonen al

zo'n doos). Had celebrations meegenomen en een kaartje omdat ik toch iets terug wilde

doen. Zo bijzonder dat die mensen levens creëren en levens veranderen! Wonderbaarlijk. Anyway ik dwaal

af... Goed dat ze zo meedenken maar ook goed dat je wat meer op je lichaam en je kleintje vertrouwt nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joh, even off topic, mag best.... Wij hadden de vorige keer met twaalf weken ook wat meegenomen, maar ja...dat kon dus in de tas blijven. Twijfel dus nu een beetje. Moet toch met 16 weken nog naar verloskunde dus denk dat we misschien dan wat langs brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja t gaat meer om je eigen idee dan dat ze daar een groot chocladetekort hebben, dus of je met 12 of 16 weken gaat... Je krijgt ook een formulier voor na de geboorte of je ze op de hoogte wil houden enzo trouwens.

Heb nu ook een hele aardige arts (zwangerschapscontroles bij de gyn) maar niet zoals daar. Toch meer routinewerk voor deze meneer. Maar goed zoals mijn vriend t al zei, als ze je daar tot negen maanden begeleiden kunnen ze veel minder babies maken. En zo is het ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je nog wel in Voorburg dan? Ik hoop dat ik na die 16 weken controle gewoon naar de vk mag, anders evt naar het ziekenhuis hier. Poli zit op tien minuten lopen, wel zo handig. Al moet ik zeggen dat ik met alles van de afgelopen jaren ook wel in Voorburg/Delft wil blijven voor de vertrouwdheid. En nee, een chocoladetekort zullen ze niet hebben haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weer even in topic dan....het is wat in zegt Dees, de ene dag minder, de andere dag meer. Maandag nauwelijks misselijk, gisteren weer flink en vandaag heel vaag af en toe. Ben er nu gelukkig niet zo van in de stress als maandag, vertel mezelf de het erbij hoort en dat ik juist blij moet zijn dat ik me wat beter voel.

 

Probeer de focus op andere dingen te leggen, bijvoorbeeld het alles ruiken, dat is nog steeds heel sterk aanwezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden