Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hartelijk dank lieve meiden:) We hebben een geweldige dag gehad. Voor het eerst in mijn leven een hammam behandeling ondergaan - wat is dat zalig!:) Nu ga ik lekker mijn bedje induiken. Weltrusten allemaal! Zachte dromen voor iedereen!

Geplaatst

Ja ik kan het iedereen alleen aanraden:) Als je een vakantiegevoel nodig hebt is dat een mooie insteek:)

Hoe gaat het hier verder met iedereen? Ik heb veel zin in deze week. Woensdag naar het ZH - hopelijk kunnen we snel ons ijsbeertje ophalen. Vandaag veel administratiewerk te doen - grrrr ik heb er een hekel aan, maar ja het moet wel. Ik wens jullie een hele fijne begin van de week!

Geplaatst

Ja ik deed het hier voor ook wel maar na de zwangerschap schaam ik me een beetje ;-)

Ik hoop ook dat jullie je ijsbeertje kan ophalen succes ook met de administratie

Vanmorgen lekker uitgebreid gegeten lekker eitje erbij Ilana vond eigeel niet zo lekker haha

Hier ligt weer een dikke pak sneeuw ik wil mooi weer

Geplaatst

Hoi meiden, pffffff ben echt woest! heb net weer i.ncase gebeld voor mijn ehbo certificaat en zij zeiden dat ik moet afwachten. Nou dacht het dus niet dus heb een telefoonnummer gekregen van het oranje kruis. Blijkt dat zij helemaal geen gegevens van mij hebben! Ja mevrouw dan moet u bij i.ncase aan de bel trekken zeggen ze dan, zo'n enorm domme doos die achter haar bureautje geld zit te verdienen met niets doen. Dus i.ncase weer gebeld. Oh raar we hebben wel gegevens gestuurd. Maar ze zou er wel even achter aan bellen zei ze. Ik heb min of meer geëist dat ze mij straks ook even belt en zo niet dan bel ik straks zelf weer.

To be continued.....

Geplaatst

Ansje! Wat een bureaucratische ei.kels! Ik kan me voorstellen dat je je heel erg boos maakt! Alsof je verder niks te doen hebt, wat ontzettend vervelend voor je zeg! Tel tot tien, haal diep adem, ze zijn het niet waard dat je er een hoge bloeddruk van krijgt!

Tina, wat klink je sterk en positief! Wat vreselijk knap met die Progynova! Ik heb echt bewondering voor je, zet 'm op!

Minoes, ik wil óók zomer!!! Mini lust ook geen eigeel, eet alleen het wit - hij wil het ei per se in één stuk, mag het niet snijden - en zegt dan 'jeeele bal niet lekker, jeeele bal sies'.... ;-)) Denk dat meer kinderen daar last van hebben.

Vanmorgen het hartje gehoord, met de doptone :-) Helemaal leuk. Morgen een echo voor de combinatietest. Ze doen tegenwoordig een termijnbepaling - dus precieze meting - op de dag van het bloed prikken... Hij zou niet lang zijn.. Hoeft ook niet, heb donderdag nog gespiekt. Over twee weken hebben we dan de nekplooimeting. Best wel spannend vind ik het. Ik ben zo blij dat ik het hartje nu kan horen, dan heb ik niet meer zo veel behoefte aan echo's en kan ik af en toe even luisteren als ik een onzeker moment heb. Bij Mini deed ik het één keer per week een minuutje of maximaal twee, tot ik hem voelde met 16 weken. Heerlijk geruststellend was dat!

Geplaatst

Ansje - wat een stelletje.... vreselijk deze instelling van mensen. Alsof ze niet kunnen bedenken wat het voor jou betekend als je maar steeds achter hun aan moet. Volhouden!! Goed zo:) Sterkte daarmee.

Minoes: Een pak sneeuw??? Waar zit jij:) Vreemd weer is dat , toch? Hier vanochtend vreselijk grijs en regenachtig, maar vanmiddag lekker zonnetje erbij.

Floor - oohhhh zo fijn dat je hem/haar nu kunt horen. Kan me dat gevoel niet echt voorstellen - omdat ik het zelf nog nooit meegemaakt heb - maar kan me denken dat het tussen de echo's door rustgevend is. Hoe veel weken ben je nu precies? Het gaat allemaal zo snel. Nou ik weet voor jou en ook de andere zwangeren waarschijnlijk soms niet snel genoeg, maar als 'toeschouwer' rent de tijd:)

Geplaatst

Hi Tina, leuke quote trouwens! Ik zie die nu pas voor het eerst bewust! Lekker trouwens hè, zo'n hammambehandeling? Ik kon ook altijd erg van uitjes naar de sauna genieten, maar sinds Mini er is genieten we van dingen doen met hem ;-) Sauna komt wel als hij ouder is! Bovendien schaam ik me, net als Minoes... Vroeger mocht ik er best zijn - niet arrogant bedoeld - en voelde ik me prima zelfverzekerd, maar sinds Mini is dat helaas voorbij :-((

Ik ben trouwens morgen 10 weken zwanger en ik vind het ook vreselijk snel gaan. Ik heb ook al een flinke buik, eerst was dat al zo door de hormonen van de IVF, maar nu is het onmiskenbaar een zwangere buik. Gelukkig ben ik nog niet aangekomen en ik hoop dat ik het deze keer een beetje binnen de perken weet te houden, want met Mini was het vreselijk. Overigens was ik na een jaar weer keurig op gewicht, dus ik hoop dat het deze keer binnen een half jaar lukt.

Soms vind ik het wel moeilijk om er over te parten, voor de dames die nog niet zwanger zijn, zoals jij en Sproet en Mir, maar eigenlijk is dat heel stom, want hoer doen we het toch allemaal voor? Het zou raar zijn als je er vervolgens niet over mag praten. Ik heb er zelf met de dames waar ik close mee was (zoals Sommie) ook nooit moeite mee gehad, maar toch.

Waar ik trouwens wel moeite mee heb is met vrouwen waar ik verder helemaal geen persoonlijk contact mee heb, die een miskraam krijgen. Ik vind het vreselijk voor ze en kan me hun verdriet zo goed voorstellen, maar ik kan niet echt goed steunen. Het confronteert me zo met mijn eigen miskraam en dus met mijn angst nu, dat ik ervan van slag raak. Dat klinkt vast heel egoïstisch, maar hopelijk weten/vinden jullie dat dat niet zo is. Het is heel anders met vrouwen waar ik wel persoonlijk contact mee heb en waar ik dus emotioneel mee begaan ben, want dan overheerst het gevoel dat je hun nare gevoel wilt wegnemen/ze wilt troosten en komt je eigen gevoel en angst niet of pas véél later aan bod.

Geplaatst

Ansje he gatver wat een gedoe ze kunnen de diploma gewoon sturen daar heb je recht op grrrr

Tina wij wonen boven Groningen einde van de wereld haha

Floor ja ik herken het gevoel durfde ook niet op dat soort topics te kijken uit angst en niet wetend wat ik zeggen moet

En ja voor Ilana was ik redelijk straks dus ja en paar tijger strepen verder word de drempel best hoog

Zou me ook niet lekker voelen en heel onzeker worden en straks ik huilen uitbarst

En ja ik vond ook heel moeilijk te praten over Ilana of zwangerschap omdat er ook zoveel zijn die de wens koesteren

En hier ook weer k dag mijn vader zou de luiers betalen maar dan moet ik continu smeken en dat vertik ik of je weet toch waar je ze moet kopen

Hij belooft altijd van alles en komt niks na

En dan zit mijn broertje te zeiken dat ik zoveel bij mama zit daar word over gekletst grrr word hier zo moe van

Sorry voor ego bericht

Hoest met de andere meiden

Liefs x

Geplaatst

Dikke knuffel voor jullie. Het. Is. Hier. Belachelijk. Druk. Ik geef les. Ik speel. Ik geef nog meer les. Ik zwem. Ik repeteer. En weet je. Ik ben kapot!!

FloortjePoortje!!!! Bellen deze week hoor!! Je hoeft je voor mij niet ongemakkelijk te voelen hoor!!!!! Xxxxxxx

Geplaatst

Lieve Floor, voor mij hoef je je zeker ook niet ongemakkelijk te voelen!!! Wij hebben alle het meeste recht van spreken om de hele dag er maar over te mogen praten vooral als het eindelijk gelukt is! Ik ben oprecht blij voor iedereen die uit deze verschrijkelijk MMM uit mag stappen en het wondertje mag beleven, dus zeker voor jou en ook alle andere zwangeren. Ik vind het juist leuk jullie verhalen en gvoelens te mogen horen, dat laat mij vaak weer sterker geloven dat het voor mij ook nog de tijd zou komen. Nu ben ik zeker mentaal een redelijk sterk persoon, maar ik geloof gewoon heel vast erin dat alles wat gebeurd een reden heeft en zelf als het voor mij nooit zou lukken, kan ik mijn rust erin vinden dat mijn leven een andere invulling zou krijgen die me ook gelukkig laat zijn.

Ik wens iedereen het geluk elke dag te mogen genieten van wat je ook maar doet en hebt !!! Dikke knuf voor je en geniet a.u.b. ook openbaar verder:)

Geplaatst

Ik ben dol op succes verhalen!!!!!!

Erg maar de verhalen van dat het nooit gelukt is en met z'n 2en verder gaan.. Wil ik niet lezen.. Kop in het zand en dan is het er ook niet..Dus hou je voor mij ook niet in!

Dikke knuffel voor jou

Geplaatst

Klinkt als.. MEGA druk!!! Succes Sproet

Dikke knuffel voor jullie. Het. Is. Hier. Belachelijk. Druk. Ik geef les. Ik speel. Ik geef nog meer les. Ik zwem. Ik repeteer. En weet je. Ik ben kapot!!

FloortjePoortje!!!! Bellen deze week hoor!! Je hoeft je voor mij niet ongemakkelijk te voelen hoor!!!!! Xxxxxxx

Geplaatst

Jullie zijn lief!!! Heel erg lief!

Tina, ik heb niet teruggelezen, maar klopt het dat je - uit mijn dementeren hoofd - morgen naar het ziekenhuis moet?

vandaag voor een echo voor de combitest, staat op het formulier 'buikwand: fysiologi.sche her.nia'. Ze zei iets over ingewanden die nog niet helemaal in de buik zitten en nog naar binnen groeien ofzo, maar ik was een beetje in een waas door het zwaaiende kindje op een monitor dat kennelijk in mijn buik zit :-) Kwam ik thuis, sloeg de stress natuurlijk in volle kracht toe. Ik Maxi mailen dat ik bang was dat we een niet levensvatbaar kindje hebben, waarvan de ingewanden uit zijn buik hangen.... Hoezo doemdenker? Maxi de gyn gebeld her en de arts die de echo heeft gemaakt in A'dam, zeiden ze allebei dat het juist iets goeds is. Het is iets wat je kán zien, maar niet altijd daadwerkelijk ziet met deze termijn. Het stond dus vermeld als een soort 'goede' constatering, samen met de vermelding dat handen en voeten zichtbaar waren. Maar, ze snapte bij nader inzien onze paniek wel... Handen en voeten oké, lijkt me positief, maar een of andere hernia, waar dan ook klinkt een leek niet direct positief in de oren, zeker niet als het in je meer dan welkom zijnde, spartelende foetusje zit!!! Maar goed, alles lijkt goed dus!

Gisteren trouwens uitslagen van een uitgebreid bloedonderzoek. Alles oké. Zelfs leverwaarden (waar Maxi en ik vervolgens natuurlijk vreselijk over grapten ;-)))))) Geen soa's dus we hebben elkaar niet bedrogen. Bij mij was dat sowieso niet opgekomen, want ik had al een affaire met een echostick :-)

Geplaatst

Oh je, ja ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent bij verhalen over 'nog niet helemaal op z'n plek zittende ingewanden'. Gelukkig dat dat positief is! :) Wat fijn dat er alles drop en dran zit en alles voorspoedig ontwikkelt.

hahaha - affaire met een echostick:)))) Die is goed. Ik ga morgen idd mijn affaire met de stick voortzetten. Ik heb idd morgen mijn bms meeting, dus nu wordt het weer echt spannend

Geplaatst

Hihihi, gekke floor, die ingewanden horen buiten de buik, zitten als het ware uitgestulpt in de navelstreng en als je ongeveer 20 weken bent dan beginnen ze zich weer naar de buikholte te bewegen. Dat kun je dan mooi zie op de 20 weken echo. Dus niet druk maken meis, ze zitten op de goeie plek.

Xxxx

Geplaatst
Oh je, ja ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent bij verhalen over 'nog niet helemaal op z'n plek zittende ingewanden'. Gelukkig dat dat positief is! :) Wat fijn dat er alles drop en dran zit en alles voorspoedig ontwikkelt.

hahaha - affaire met een echostick:)))) Die is goed. Ik ga morgen idd mijn affaire met de stick voortzetten. Ik heb idd morgen mijn bms meeting, dus nu wordt het weer echt spannend

Succes morgen tina!! Gaat goedkomen, we duimen voor een mooi bms.

Knuffel

Geplaatst

Och Floor wat zul je geschrokken zijn gelukkig hoort het zo

En haha de affaire met de echo stick volgens mij hebben we die allemaal( gehad) ;-)

Tina succes morgen

Geplaatst

Hoe was het Tina? Ik hoop op een mooi bericht!

En hoe is het met de andere dames? Ik hoor ook Beanie niet meer. Ga je vreemd met 'uitgerekend'? ;-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden