Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, jammer dat je nog een maand langer moet wachten. Je gedachte erover is wel mooi dat alles met een reden gebeurt.

Vervelend al die werk perikelen. Maar straks ben je thuis en heb je wel alle rust voor de cryo behandeling.

Floortje goede voornemens...heb ook jááren gerookt en ben er nu 4 jaar vanaf en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad. Heb wel eens geprobeerd te minderen, maar bij mij is het alles of niets.

Ben nu aan het wachten totdat mijn kleine knul wakker wordt. We hebben straks familiedag.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieverds,

Dat ik heus wel meelees hoor met jullie maar ff niet zo veel te vertellen heb, het druk heb en zo... Maar ik zal ff proberen. 5 dagen lesgeven is best pittig. Dat zijn 34 klassen en dat is aardig veel. Wel leuk maar veel.

In de weekenden veel spelen en ook niet echt om de hoek. L.elystad, P.urmerend (viel mee), G.oes, H.ilversum en U.den. Ook wel weer zalig. Vrij volle zalen, veel fans en plezier. Merk wel dat ik echt anders geworden ben. Ik kan echt minder van dingen genieten merk ik. Goed om te ontdekken en ik probeer er ook aan te werken.

Gisteren wel veel plezier gehad toch in L.elystad.

Verder...tsja, in april moet ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de hysterische scopie en de P.ipelle en dan krijg ik deze in mei en stap de in juli weer in voor poging 3... Dat vind ik eng. De laatste in principe. Als alles een beetje ok gaat overwegen we nog nummer 4. Maar als het niet goed is houdt het op met poging 3. Dus... Spannend. Het komend halfjaar moet gaan uitwijzen of ik ooit moeder zal worden en ML vader.

Een mooie zondag voor jullie allemaal. Ik draai me nog effe om.... ;-)

Kussen!

Ps. Zuipen doen we samen hoor Floortje. Op m'n tuin. Op de loungeset! ;-))

Geplaatst
Hallo lieverds,

Dat ik heus wel meelees hoor met jullie maar ff niet zo veel te vertellen heb, het druk heb en zo... Maar ik zal ff proberen. 5 dagen lesgeven is best pittig. Dat zijn 34 klassen en dat is aardig veel. Wel leuk maar veel.

In de weekenden veel spelen en ook niet echt om de hoek. L.elystad, P.urmerend (viel mee), G.oes, H.ilversum en U.den. Ook wel weer zalig. Vrij volle zalen, veel fans en plezier. Merk wel dat ik echt anders geworden ben. Ik kan echt minder van dingen genieten merk ik. Goed om te ontdekken en ik probeer er ook aan te werken.

Gisteren wel veel plezier gehad toch in L.elystad.

Verder...tsja, in april moet ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de hysterische scopie en de P.ipelle en dan krijg ik deze in mei en stap de in juli weer in voor poging 3... Dat vind ik eng. De laatste in principe. Als alles een beetje ok gaat overwegen we nog nummer 4. Maar als het niet goed is houdt het op met poging 3. Dus... Spannend. Het komend halfjaar moet gaan uitwijzen of ik ooit moeder zal worden en ML vader.

Een mooie zondag voor jullie allemaal. Ik draai me nog effe om.... ;-)

Kussen!

Ps. Zuipen doen we samen hoor Floortje. Op m'n tuin. Op de loungeset! ;-))

Lieve Sproet, weet dat ik met je meeleef....

Kweet nog zo goed hoe het voelt om met de allerlaatste poging van start te gaan. Voor ons was de derde poging echt de laatste. Overigens staat dat momenteel nog steeds, met name manlief wil de ellende van de wachtweken gewoon niet meer meemaken. De spanning. Dus ook als het nu allemaal goed gaat en deze er is, zullen we zeer waarschijnlijk niet nog voor een tweede gaan (hoewel we daar nog net wel tijd voor zouden hebben). Zeggen we nu moet ik er bij zeggen.

Maar daar heb jij niks aan. Ik weet hoe moeilijk het is, ik wilde de laatste poging het liefste uitstellen omdat het zo de laatste poging en de laatste hoop was. Toch kon ik er uiteindelijk ontspannen in gaan, en ik hoop zo dat dat jou ook gaat lukken! Dat je het toch een beetje van je af kunt zetten! Dat je het net zo beleeft als ik, dus dat alles over een ander lijkt te gaan en dat het niet over jou gaat, maar dat je alleen maar op een afstandje toe kijkt.

En ik hoop ontzettend voor je dat je heel binnenkort weer je plezier en lol in het spelen volledig terug vind... Het is ook zo moeilijk meis, je hebt zo'n rotperiode achter de rug.... Over rug gesproken, krijg je niet een dezer dagen de uitslag van de MRI?

Even over de p.ipelle, moet die niet later gebeuren? Volgens de 'literatuur' zou het ongeveer een maand voor de TP moeten zijn. Ik had natuurlijk het korte protocol en heb hem laten doen ongeveer een week (8 dagen) voor ik stopte met de pil. Normaal zou het ongeveer op dag 21 van je cyclus moeten zijn, dus ik denk in het lange protocol ongeveer als je start met de deca? Ik weet niet hoor, misschien iets om nog even in de gaten te houden?

Iig een hele grote knuffel voor jou, ik denk aan je!

Geplaatst

En niet op ok klikken dan he... Dank jullie wel voor de hart onder de riemen!

Mijn vriendinnetje is na 7 ivffen zwanger geworden in Leuven met een Pipelle ruim 2 maanden ervoor volgens protocol zodat het geen écht wondje meer is. Beetje googelen leert me dat het op en rond de drie maanden zit...

Geplaatst

Lieve meiden,

Veel geschreven dit weekend:)! Ik was er even niet - zaterdag de hele dag college en gisteren heeft mijn schat me met een verwenndag sauna verrast! Heeeeerlijk. Zalig.

Sproet: Ik voel ook zo met je mee. Het lijkt in eens zo 'eindelijk' als je aan de derde / laatste poging gaat beginnen. Ik hoop zo voor jullie dat dit jullie jaar wordt. Je hebt er alles voor gedaan. Het moet eenvoudig lukken:)!

Beanie: 16 weken alweer. Zo mooi:) Kan me goed voorstellen dat jullie er nu niet aan moeten denken de vreselijke horror van nog een keer door de mmm te gaan voor een tweede. Maar wie weet komt de wens er later wel nog:) Nu is alleen eentje belangrijk die straks heel erg welkom zou zijn!

Melis: Wat sneu voor jullie, maar aan de andere kant ook zeker zoals je zegt - niets gebeurd zonder een reden! Nu heb je nog de druk van je baan/wissel/sollicitatie. Misschien is het volgende maand alles veel rustiger en kan je er veel ontspannender ingaan! Ik duim heel hard voor je dat we straks toch nog samen op de 12-wachtbank gaan zitten:)))

Sometimes: Je bent toe aan een borreltje:) Is die ronde buik van je nog wat te dragen:)) Wie weet worden het toch nog twee - geintje: maar we hebben het wel al eens meegemaakt - bij een collega. Ze was zwanger en kreeg wat te vroeg weeen. In het ZH hebben ze besloten dat ze moest blijven en ze haar onder controle wilden houden. Bij een additioneel echoonderzoek waren er opeens twee hartjes!! 24 uur later is ze per keizersnee van een tweeling bevallen zonder er ooit iets van gewist te hebben! ongeloofelijk, toch?

Ansje: Hoe was de familiedag?

Sandra: Hoe is het met je?

Floor: Non, niet roken, drinken, geen vlees,..... ja hoor:))) hahaha - hoe gaat het met je? De lol zit er weer in volgens mij:)

Minoes: Hoe was de baby shower? Leuk idee een wiegje uit luiers:) Wat betreft je vraag mbt prikinstructies: ik weet het niet zeker, maar als ik begon en de prikinstructie kreeg waren er ook dames die al eerder een traject gevolgd waren en die konden bij de informatiebijeenkomst gaan als we bij de prikinstructie kwamen. Een tje wilde wel blijven omdat het zo lang geleden was dat ze graag nog eens wilde kijken hoe en wat.

Ik heb vandaag eindelijk iemand in het ZH te spreken gekregen - lang verhaal, zou ik jullie besparen - 19 maart hebben we alweer onze echo en dan krijgen we te horen wanneer de tp is! Ik hoop dat ze me deze keer niet weer nog drie weken naar de echo de progynova laten slikken omdat ze het "druk" hebben grrrrr. Maar omdat het hun fout was dat we nu nog een keer voor een cryo moeten gaan hoop ik dat ik wat meer 'druk' bij hun kan maken. Ik kijk echt niet uit naar die huil en depribuien van deze kl*te pillen. Sorry voor mijn taal.

Geplaatst

Sproet wat moeilijk meis...ik hoop echt dat 3 x scheepsrecht is voor jullie

Dat minder kunnen genieten van dingen herken ik heel erg van toen ik met pogingen bezig was. Bij alles wat je doet hangt de ongewenste kinderloosheid als een donderwolk boven je. Het ene moment gaat het beter dan het andere maar zwaar is en blijft het. Kon het maar wat makkelijker gaan he als je iets zo graag wilt.

Logisch dat andere dingen dan even wat minder belangrijk lijken. Het genieten komt wel weer.

Ik ga enorm voor je duimen! Dikke knuf

Geplaatst

Ansje, mooi gezegd, het hangt inderdaad gewoon boven je hoofd, als een donderwolk (en een zwaar van Damocles).

Dus, we gaan hier gewoon allemaal zwanger raken dit jaar. 2013 wordt het Bomen jaar ;-)

Oh Tina, ik reageer ook vreselijk op Progynova. Ik heb de laatste keer zelfs afgesproken dat we cryo's nóóit meer met Progynova doen. Ze kúnnen het namelijk ook met Clomid doen (ik ben daar toevallig ongevoelig voor, maar goed), of met een lage dosis Puregon, waarmee ze één ei laten springen en dan terugplaatsen. Dit is alleen voor het ziekenhuis veel lastiger, want lastiger te plannen!

Ik heb vanmiddag een echo gehad en die kleine stinkerd heeft armpjes, beentjes en beweegt. Oh ja, en ruim 2/3 bestaat uit hoofd, maar hé dat kan natuurlijk niet anders, het zusje van Mini is ook een Einstein, net als haar broertje :-) Wel een Einstein met ADHD, want dit is ook al zo'n wiebel, want dat was Mini ook al.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Ik stuiter nog steeds door hoor hihi

Vind het zo supergaaf :)

En natuurlijk lijkt ze op mini. Wie wil daar nu niet op lijken??

Verder hou ik het even ego. Moet ff tussen de bedrijven door.

Ik kruip vanavond achter de laptop, heb wel het een en ander te melden ;)

Sproet voor jou nog ff een extra knuffel! !!

Geplaatst

Ohhh armpjes, beentjes en natuurlijk een Einstein hoofdje;-))) wat geweldig Floor.

Mhhhh ik wist niet dat er ook andere medicatie mogelijk is voor de cryo. Maar ja dit is gewoon de laatste keer, want deze keer is raak😃.

Geplaatst
Ik stuiter nog steeds door hoor hihi

Vind het zo supergaaf :)

En natuurlijk lijkt ze op mini. Wie wil daar nu niet op lijken??

Verder hou ik het even ego. Moet ff tussen de bedrijven door.

Ik kruip vanavond achter de laptop, heb wel het een en ander te melden ;)

Sproet voor jou nog ff een extra knuffel! !!

Ben nu wel benieuwd naar wat je te melden hebt San....

Geplaatst
Mij werd verteld dat het moet gebeuren tussen de 1 en 3 maanden voor de TP (volgens Leuven)....

Okay, zal wel kloppen hoor, en zij kunnen het weten want zij zitten er op....

Geplaatst

Ja Sandra ben ook wel benieuwd

Hier al paar dagen chagrijnig haha geen idee waar door

Ik wil zon het is koud brrrr

Hoest met iedereen

X

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even uit het hoofd:

Tina, weer starten met die rotpillen.... Kunnen ze er niet standaard een anti-depressieva bij voorschrijven of zo? Is toch niet leuk als je er elke keer een soort wrak van wordt? Nou ja, alles voor het goede doel zullen we maar zeggen! Veel sterkte iig en schrijf het maar allemaal van je af als het nodig is! Wij zijn er voor je en bieden een virtuele schouder meis!

Floor een mooie echo, gewoon lekker zo door gaan en ik zag dat je nu de knop hebt omgezet en je gaat realiseren dat het echt is en dat er een zusje (?) komt voor Mini... BTW ook een vriendinnetje voor onze uk hoor! Zoveel gaan ze niet schelen, maar 7 weken toch?

San aan het stuiteren en ook druk...

Minoes leuk die wieg, zag foto op FB, echt super!

Ansje, al wat binnen? Zag gisteren een item op het journaal geloof ik over de kosten die een gemeente rekent voor inspectie voor je als gastouder aan de slag kunt... Hoop dat dat bij jou mee valt! Moest iig meteen aan je denken!

Dames, fijne dag allemaal, doe een Siberische berenmuts op je hoofd en je handschoenen met verwarmingselementen maar aan als je naar buiten gaat!

Dikke zoen!

Geplaatst

Floortje geweldig om ienieminie (mini heb je al;)) hihi in beeld te zien en dat alles erop en eraan zit. Super!

Jessica vandaag schijnt het zonnetje lekker, in ieder geval hier, dus ik denk bij jou ook wel, zover wonen we niet bij elkaar vandaan.

Beanie, helaas moet ik ook een torenhoge lege betalen, dik 400 euro, echt schandalig! Het schijnt dat steeds meer gemeentes leges willen heffen. Gelukkig krijg ik van Thuishuis een tegemoetkoming van 200 euro. Je zou maar in Leusden wonen, daar betaal je 1000 euro.

Mijn vriend heeft een mailtje gestuurd naar onze gemeente dat hij het echt een belachelijke gang van zaken vindt. als antwoord kreeg hij dat die 453 euro kostendekkend is voor hen. Ja ja, ik zeg een makkelijke manier om geld in je zak te steken.

Geplaatst

Ansje, ik ben het met jullie eens: het is belachelijk! In Hilversum wordt er niks gerekend... Het is gewoon een makkelijke manier om aan geld te komen, ze hebben maar een uurtje werk of zo! Jij rekent toch ook geen tarief van 450 euro per uur? Volgens mij moet je daarvoor nog meer dan een topadvocaat zijn.... Slaat gewoon nergens op!

(Maar ja, zo is de gemeente A'dam zakkenvuller met de erfpacht: in ons vorige huis (koopappartement) betaalden we 1700 euro per jaar! En wat kreeg je er voor terug? Niks! Wat was het feitelijk? 1/4 appartementsrecht van een stukje grond dat we huurden. Huurprijs van die grond: ongeveer 7000 euro per jaar voor 80m2! Tja, ze moeten toch ergens het geld van de Noord/Zuidlijn vandaan halen....)

Geplaatst

Ik ga er vanmiddag voor zitten. Hihi. Was gister om half 12 thuis. Vond het wel prima toen.

Was schandalig die prijzen!!! das idd makkelijk geld verdienen >:(

Geplaatst

Mhhh 450 eur per uur - ik denk ik ga mijn tarieven aanpassen:))) Ik ben gewoon bijna gratis vergeleken daarmee. Ik denk dat ik mijn diensten maar probeer via de gemeente aan te bieden, misschien in Friesland geen 450 eur waard ,maar met de helft was ik al blij:) BELACHELIJK! Overhedenwillkeur noem ik dat - ze kosten ons alleen maar geld en wat krijg je ervoor terug?? Sterkte Ansje!

Beanie: A.u.b. ja geef maar de anti-depri pillen ook nog daarbij hahaha

Sandra: Klinkt spannend;-) Ben nu wel nieuwsgierig...

Allen een fijne dag!

Geplaatst

Jeetje belachelijk wat een geld Ansje

Ja gemeentes sterkte ermee

Tina haha bijna gratis misschien verhuizen haha

Beanie hoest met je en mini

Floor bij jou dan besef je het allemaal een beetje

Sproet dikke knuffel

Melis hoest met jou meid?

Sorry wie ik vergeten ben hoest met jullie?

Hier leuk nieuws we gaan beginnen voor een tweede beetje dubbel om het zo te zeggen hier met iedereen die ook zo hart een wens heeft

29 maart hebben we intake

Mijn bui is weer voorbij ben gezellig bij mijn oma

Fijne dag meiden

Geplaatst

Ik ben een beetje op de achtergrond maar lees wel mee hoor!

Floor wat fijn dat de echo goed was en je een mooi, druk,klein, mini zusje voor mini hebt gezien! Gefeliciteerd!

Tina succes met die rot pillen.. is dit het zelfde als die utrogestan bollen of kun je ze met water slikken? Misschien een rare vraag, maar heb nog nooit een cryo gehad.

Ansje schandalige bedragen! Die gemeentes ook..

Minoes leuk! Spannend om weer te starten!

Sproet Succes met alles! Ik hoop echt dat 3x scheepsrecht voor jou is!

Beanie hoe is het met jou? Hebben jullie al leuke dingentjes gekocht of besteld? Of wacht je daar nog mee?

Kom vanavond nog even om de hoek kijken hiero wat Sandra te vertellen heeft..

Fijne avond allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden