Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink, thnx!! Hoop dat we weer samen mogen schrijven in een uitgerekend topic!!

Floor, lief van je, dank je wel! Ben zo benieuwd, maar ben bang voor teleurstelling. Ach, we zien het wel, heb er geen invloed op!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks Tina!!

Wat lief van jullie dat jullie zo meegaand zijn :-)))

Kleine man kotst me net onder en heeft diarree :-(( Kan dat komen door de inentingen?

Geplaatst

Sorry, heb wat weinig tijd om te schrijven en te lezen. Mijn vriendin is voor een week op bezoek. Gisteren was zij jarig:) we hebben voor haar een klein verassingsfeestje georganiseerd, zodat ze zich hier ook een beetje jarig mocht voelen. Leuk was het!

Sproet - heel veel sterkte met je mama! Ik hoop het allerbeste voor ze en jullie. Denk aan je.

Minoes meid:) nog 3 weekjes! geweldig. Nu wordt het echt weer spannend, toch? Blij voor je!

Sommie: Oh wat lijkt me dat zwaar... je bent een dapper toppertje! Verhuizen en bijna bevallen tegelijk. Ik hoop dat je niet te veel stress hebt en dat alles een beetje draagbaar blijft. Sterkte meid!

Alle andere lieve dames: sorry, heb nog niet alles teruggelezen. Hoe gaat het met jullie? Shoppen, genieten, kleuren op elkaar afstemmen, deadlines wegwerken, op de bank uithangen, moe, misselijk, vrolijk, verdrietig, bang of juist niet:)? Den k aan jullie, hoor:)!

Hier gisteren gesprek in Groningen voor een grote opdracht gehad. Ben er heen gegaan met de gedachten: mmhhh weet niet of ik dat nu echt wil momenteel - 4 dagen per week en mijn eigen bedrijf en mijn grote wens zwanger willen worden... Maar het gesprek was leuk en ik werd eigenlijk erg enthousiast, dus tot een minuut geleden had ik nog zo iets van : het zou wel leuk zijn... Net belden ze: IK HEB DE OPDRACHT! WoW... Nu even slikken en organiseren:)))

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hij is goed ontdooit! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Snel douchen etc, want om 11.00 uur is de TP!!!

Thanks voor al het duimen lieverds, het heeft onze cryo geholpen!!

Geplaatst
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hij is goed ontdooit! :d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

snel douchen etc, want om 11.00 uur is de tp!!!

Thanks voor al het duimen lieverds, het heeft onze cryo geholpen!!

succes !!!!

Geplaatst

Jahoe melis op naar jullie toppertje

Hier ook weer wat Ilana heeft aan plant gegeten nu goed in de gaten houden maak me zorgen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Zo, ik zit weer op de bank, met een blastocyst aan boord!

Net voordat we bij het VU aankwamen kotst zoonlief zichzelf en de hele auto vol, alles zat onder. Was zo zielig om hem zo te zien :-(( In de kofferbak, gelukkig hebben we een grote auto, verschoond op de weg en hem daarna in een deken mee naar binnen genomen.

Hij ligt nu lekker te slapen, wil helaas niks eten/drinken.

Hoe gaat het met jullie (en de kindjes)?

Geplaatst

Jahoe melis dat klinkt goed ;-)

Wat zielig van v hopelijk knapt die snel op geef hem maar een dikke knuffel

Ik denk dat ik zo naar ha ga plant is giftig ze heeft er geen last van ga zo eerst weer bellen pffff

Geplaatst

Melis, gefeliciteerd met de blasto! En nu heel hard duimen.... Wanneer ga je testen? (ik vond dit altijd zo'n rotvraag.... Maar jij bent toch een vroegtester?)

Minoes, dat kan ik me heel goed voorstellen! Heb je een gifwijzer? Dan kun je zelf al kijken wat je direct moet doen. Wel heel verstandig dat je even contact opneemt met de HA! Sterkte, laat je ff weten hoe het is afgelopen?

Geplaatst

Bij zoonlief heb ik idd vroeg getest, ik ga dat deze keer ook weer doen. Een exacte datum weet ik nog niet, even met manlief bespreken.

Ga ff lekker een tukkie doen, V. slaapt ook.

Hoe gaat het met jou Beanie, hoe voel je je?

Geplaatst
Bij zoonlief heb ik idd vroeg getest, ik ga dat deze keer ook weer doen. Een exacte datum weet ik nog niet, even met manlief bespreken.

Ga ff lekker een tukkie doen, V. slaapt ook.

Hoe gaat het met jou Beanie, hoe voel je je?

Idd, altijd verstandig om dit in overleg te doen.... Wel spannend hoor! Met een blasto kun je best vroeg testen geloof ik....

Ik hoop dat V. snel weer beter is! Is toch maar niks, zo'n ziek ventje... Slaap lekker iig!

Eigenlijk voel ik me sinds ik de misselijkheid achter me heb gelaten best wel okay, mag denk ik niet klagen! Volgens mij geen last van mijn bekken, voor zover ik het kan inschatten nog geen harde buiken... Ik kan zelfs nog half op mijn buik slapen! Nou heb ik ook nog geen enorme buik...

Ik moet vooral nog wennen aan dat gevoel in mijn buik, aan 2 zijkanten af en toe dat getrap en geduw... Vind het zo bizar! En het is toch een klein druktemakertje! Ik weet ook precies waar hij met z'n voetjes ligt, soms bij z'n hoofdje, dan trapt hij links van de placenta, soms met gestrekte beentjes dan trapt hij rechts van de placenta. Ook trapt hij af en toe flink in de placenta volgens mij... Af en toe trapt hij al best behoorlijk hard, dan voel ik echt een bult onder mijn hand als die daar toevallig ligt! Maar misschien is dat geen toeval, trapt hij bewust in mijn hand? Bij manlief doet hij dat iig niet!

Nog zoiets grappigs: we hebben van zwager en schoonzus zo'n Nijntje met muziekje voor in z'n bedje gekregen. Is echt een heel irritant muziekje.... Maar ik had begrepen dat het wel goed is om voor de geboorte al kennis te laten maken met bepaalde geluiden, dat zou rustgevend kunnen zijn na de geboorte als hij dan de herkenbare geluiden hoort. Dus ik dacht laat ik het proberen met de Nijntje. Nou, ik weet eigenlijk niet of hij het erg kan waarderen.... Hij reageert echt als ik die Nijn op mijn buik zet! Wel heel grappig!

Geplaatst

Ik had ha al gebeld maar voor de zekerheid nog maar een x

Ik had gelijk melk gegeven en koekie dat was goed

Ze heeft geen opgezette tong en ook niet rood hoefde me geen zorgen te maken zij had contact opgenomen met gifwijzer centrum kunnen er niks aan doen ik wist helemaal niet dat die plant giftig was nou hij staat nou in de schuur en vanaf bij grofvuil

Geen planten meer voor mij ;-)

Ben er zelf ziek van

Melis spannend zeg dus we gaan jou ook volgen als vroeg tester haha

Beanie fijn he dat je knulletje voelt schoppen

Word vast een voetballer :-)

Ja de geluidjes zijn heel misselijk haha maar wel goed succes ermee

Geplaatst

Oh, Minoesje, wat een schrik toch weer! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen! Doe maar rustig aan en voel je niet te schuldig, die dingen gebeuren. Flikker lekker die plant weg en klaar!

Geplaatst
Idd, altijd verstandig om dit in overleg te doen.... Wel spannend hoor! Met een blasto kun je best vroeg testen geloof ik....

Ik hoop dat V. snel weer beter is! Is toch maar niks, zo'n ziek ventje... Slaap lekker iig!

Met een blasto van 5 dagen oud kan WD 5/6 makkelijk. De Pregnyl is dan al 11/12 dagen geleden, dus dat zou geen probleem hoeven zijn.

Geplaatst

Is dat zo Floor? Heb me wijs laten maken dat Pregnyl, 10.000 IE heb ik gespoten op 13 april, pas na 14 dagen uit je lichaam is?

Jij als ervaren vroegtester, is het een idee om morgenochtend een test te doen om te kijken hoe donker het streepje (nog van de Pregnyl) is en dit als 0-punt gebruiken?

Geplaatst
Maar ik had begrepen dat het wel goed is om voor de geboorte al kennis te laten maken met bepaalde geluiden, dat zou rustgevend kunnen zijn na de geboorte als hij dan de herkenbare geluiden hoort. Dus ik dacht laat ik het proberen met de Nijntje. Nou, ik weet eigenlijk niet of hij het erg kan waarderen.... Hij reageert echt als ik die Nijn op mijn buik zet! Wel heel grappig!

Haha, wat dacht je van jullie stemmen? Jouw stem kent hij het best hoor en daar zal hij het meeste aan hebben, daar kan geen vals zingende Nijntje tegenop. De reden dat ze zo rustig worden op je buik is omdat ze je geur herkennen, maar ook bekende geluiden horen: kloppen van je hart, ademhaling, gerommel van je darmen, dat stelt ze gerust. Het is daarbinnen al een behoorlijke herrie, dus ik zou me niet te veel zorgen malen om muziekjes/geluidjes ;-) De meeste baby's schijnen trouwens rustig te worden van de stofzuiger, omdat dat op een bepaalde manier lijkt op de herrie in je buik. Op een gegeven moment stopt dat wel, maar het eerste jaar hielp het bij Mini geweldig. Kortom: dat wordt een heel schoon huis straks ;-)

Geplaatst

Of de haarfohn-app, was hier een enorme uitkomst! Of de afzuigkap of zoals Floor al aangaf, de stofzuiger.

V.ince heeft enorm veel gehad aan Doodoo, de baarmoederbeer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden