Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Is dat zo Floor? Heb me wijs laten maken dat Pregnyl, 10.000 IE heb ik gespoten op 13 april, pas na 14 dagen uit je lichaam is?

Jij als ervaren vroegtester, is het een idee om morgenochtend een test te doen om te kijken hoe donker het streepje (nog van de Pregnyl) is en dit als 0-punt gebruiken?

Nee hoor, ik heb de fabrikant gemaild. 10 dagen zegt het farmaceutisch kompas en voor zeer gevoelige tests houdt de fabrikant een veiligheidsmarge van 11/12 dagen aan. Dus ze hebben je een broodje aap verhaal wijsgemaakt. Hoewel ik geen hard bewijs heb ben ik er meer dan heilig van overtuigd dat in die gevallen waarin nog zo lang 'Pregnyl' te zien was gewoon eigen hcg was wat helaas niet doorzette... Het gaat zo vroeg nu eenmaal vaak nog mis, helaas. Maar goed, als die vrouwen zich er prettiger bij voelen het 'Pregnyl' te noemen, is dat natuurlijk prima. Maar goed. Waarschijnlijk is de Pregnyl op WD 4 wel helemaal weg, want dan is het 10 dagen na de Pregnyl. Als je dan een testje doet heb je grote kans dat ie wit is. En dan gewoon iedere dag even checken :-) Je kan ook vanaf morgen ofzo gewoon iedere dag een testje doen, zoals ik deed (althans, ik deed er 10 ofzo) en dan zie je het streepje eerst lichter tot wit worden en dan hopelijk weer aankleuren. Dat is de enige manier om het helemaal zeker te weten, zo vroeg mogelijk. Anders kan je namelijk toch blijven twijfelen of het een restje Pregnyl is. Als je morgen test en dan niet meer, heb je er ook niks aan, want zo donker is ie pas op WD 10-12 weer, dus dan weet je op WD 5/6 nog niks.

Tot zover mijn college vroegtesten :-) Uiteindelijk alleen testen als je je er goed bij voelt.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Of een stofzuiger die gewoon heel vaak lekker staat te loeien.... Mag ook werkeloos zijn! Wist je trouwens dat er een stofzuiger bestaat waar je je kind op kunt zetten, als zo'n soort loopauto waar ze op kunnen zitten? Heel functioneel! Je kind z'n speeltje en jij een schoon huis!

Geplaatst

Top, dank je wel voor je heldere uitleg!

Manlief vind het onzin om vanaf morgen al te testen, haha. Nuchtere Henkie :-)

Hoe voel je je Floor? Is het al een beetje geland dat jullie een prinsesje krijgen?

Geplaatst

Okay, baarmoederbeer, darmgerommel, stofzuiger, haardroger....... Is dat de reden dat kindjes ook altijd in slaap vallen in de auto? Combinatie van rijden en het geluid???

Van de stemmen weet ik het, hoewel ik wel heb begrepen dat papa makkelijker is door het lage stemgeluid. Wij gebruiken Nijntje eigenlijk meer als alternatief voor zingen want tja, als hij onze genen heeft is het niet zo'n goed idee als hij in de toekomst gaat meedoen aan Idols of X-factor o.i.d....

Minoes, wat fijn dat het lijkt mee te vallen! Idd, plant er meteen uit!

Onze babyboy zal vermoedelijk geen voetballer worden... Wij zijn nl. zgn voetbalhaters. Niet echt het voorbeeldbeeld op voetballer te worden toch? We denken meer aan alle sporten die je in de bergen kunt doen... En als hij erg druk blijkt te zijn is het denk ik wel een goed idee om hem met 4 jaar op judo te doen!

Geplaatst
Top, dank je wel voor je heldere uitleg!

Manlief vind het onzin om vanaf morgen al te testen, haha. Nuchtere Henkie :-)

Hoe voel je je Floor? Is het al een beetje geland dat jullie een prinsesje krijgen?

Tja, als het van de baas niet mag, dan houdt het op hè?!

Ach, hier is het wennen en momenteel vooral overleven. Ik vind het nog behoorlijk onwerkelijk, maar heb net weer een lading roze van de postbode in mijn handen gedrukt gekregen, dus op enig moment dringt het vast wel door...

Geplaatst

Ikke baas Floor, haha ;-)) Heb het nog niet concreet voor deze tp gesproken, maar zo stond hij er vorige keer in. Hij had vanmorgen wel buikpijn voor dat we mochten bellen, dus wie weet is hij van gedachte veranderd!

Echt superleuk een meisje, waar/wat voor kleertjes heb je besteld?

Heb jij nog wat bijzonders gedaan na de laatste tp?

Geplaatst
Okay, baarmoederbeer, darmgerommel, stofzuiger, haardroger....... Is dat de reden dat kindjes ook altijd in slaap vallen in de auto? Combinatie van rijden en het geluid???

Van de stemmen weet ik het, hoewel ik wel heb begrepen dat papa makkelijker is door het lage stemgeluid. Wij gebruiken Nijntje eigenlijk meer als alternatief voor zingen want tja, als hij onze genen heeft is het niet zo'n goed idee als hij in de toekomst gaat meedoen aan Idols of X-factor o.i.d....

Minoes, wat fijn dat het lijkt mee te vallen! Idd, plant er meteen uit!

Onze babyboy zal vermoedelijk geen voetballer worden... Wij zijn nl. zgn voetbalhaters. Niet echt het voorbeeldbeeld op voetballer te worden toch? We denken meer aan alle sporten die je in de bergen kunt doen... En als hij erg druk blijkt te zijn is het denk ik wel een goed idee om hem met 4 jaar op judo te doen!

Weet je, je weet maar één ding en dat is dat je het niet weet... Die van mij doet alles wat níet mag en speelt met alles wat níet speciaal voor kinderen is gemaakt. Vanmorgen heeft hij met zijn 2 jaar en 8 maanden roerei voor ons als ontbijt gemaakt, waarbij ik eigenlijk alleen het vuur moest bewaken. Want koken dat vind hij leuk, samen met heel hard op zijn loopfiets loopfietsen, dansen en rennen en springen ;-) En uiteindelijk wil je dat je kind blij is. Wij haten voetbal ook (en de schreeuwers langs de velden), maar als straks al zijn vriendjes/klasgenootjes op voetbal zitten en ze gaan op zaterdag gezellig samen naar voetbal en voetballen door de week ook samen, wat doe je dan? Mag hij dan nog niet op voetbal? Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Ik probeer het ten koste van alles te voorkomen, heb een paard staan om de hoek, hoop dat hij gaat paardrijden. Maar je kunt ze niet dwingen en uiteindelijk moeten ze doen wat ze zelf leuk vinden en niet wat jij leuk vindt. Ik weet het, ik klink vreselijk truttig, maar ik was ook zo stellig en principieel, alleen ik ben nu al een softe muts aan het worden, want uiteindelijk ben je gelukkig als je kind het is. Dat is namelijk voor een moeder het allerbelangrijkste op de wereld. Zelfs als je daarom verplicht langs het voetbalveld moet staan ;-)))

Geplaatst
Ikke baas Floor, haha ;-)) Heb het nog niet concreet voor deze tp gesproken, maar zo stond hij er vorige keer in. Hij had vanmorgen wel buikpijn voor dat we mochten bellen, dus wie weet is hij van gedachte veranderd!

Echt superleuk een meisje, waar/wat voor kleertjes heb je besteld?

Heb jij nog wat bijzonders gedaan na de laatste tp?

Zonnebanken voor de TP, hoge dosis D 1000 I.E. per dag tot de positieve test. D schijnt echt belangrijk te zijn! Hoge dosis Omega 3 en ik heb als enige keer (net als bij Mini) letterlijk 3 dagen met mijn benen omhoog gelegen. Bij Mini gedaan, daar weten we het resultaat van ;-) Alle andere keren gewoon blijven hollen, daar weten we het resultaat van ;-( Deze keer zei ik: 'Wat er ook gebeurt, ik blijf 3 dagen liggen, zodat die kleine rustig een plekje kan zoeken!'. Tot nu toe heeft het resultaat gehad. Niet Mini getild, niet Mini de trap op getild, geen boodschappen tillen, niet lang staan. Even een klein wandelingetje met de hond, lekker even douchen enzo, maar verder met een boekje op bed, beentjes omhoog... Ik had de TP vrijdag en ben dinsdag weer wat gaan doen. Het is totaal onderbuikgevoel, maar ik denk dat het goed is gewoon even rustig aan te doen, dat kleintje moet even de tijd krijgen om een plekje te zoeken.

Geplaatst
Zonnebanken voor de TP, hoge dosis D 1000 I.E. per dag tot de positieve test. D schijnt echt belangrijk te zijn! Hoge dosis Omega 3 en ik heb als enige keer (net als bij Mini) letterlijk 3 dagen met mijn benen omhoog gelegen. Bij Mini gedaan, daar weten we het resultaat van ;-) Alle andere keren gewoon blijven hollen, daar weten we het resultaat van ;-( Deze keer zei ik: 'Wat er ook gebeurt, ik blijf 3 dagen liggen, zodat die kleine rustig een plekje kan zoeken!'. Tot nu toe heeft het resultaat gehad. Niet Mini getild, niet Mini de trap op getild, geen boodschappen tillen, niet lang staan. Even een klein wandelingetje met de hond, lekker even douchen enzo, maar verder met een boekje op bed, beentjes omhoog... Ik had de TP vrijdag en ben dinsdag weer wat gaan doen. Het is totaal onderbuikgevoel, maar ik denk dat het goed is gewoon even rustig aan te doen, dat kleintje moet even de tijd krijgen om een plekje te zoeken.

Iig is het verstandig om een week niet te sporten en idd zo rustig mogelijk aan te doen! En ja, lachen... Dus zet een leuke DVD op waar je om moet lachen! Bij ons heeft J.eff D.unhamm goed werk verricht!

Geplaatst
Weet je, je weet maar één ding en dat is dat je het niet weet... Die van mij doet alles wat níet mag en speelt met alles wat níet speciaal voor kinderen is gemaakt. Vanmorgen heeft hij met zijn 2 jaar en 8 maanden roerei voor ons als ontbijt gemaakt, waarbij ik eigenlijk alleen het vuur moest bewaken. Want koken dat vind hij leuk, samen met heel hard op zijn loopfiets loopfietsen, dansen en rennen en springen ;-) En uiteindelijk wil je dat je kind blij is. Wij haten voetbal ook (en de schreeuwers langs de velden), maar als straks al zijn vriendjes/klasgenootjes op voetbal zitten en ze gaan op zaterdag gezellig samen naar voetbal en voetballen door de week ook samen, wat doe je dan? Mag hij dan nog niet op voetbal? Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Ik probeer het ten koste van alles te voorkomen, heb een paard staan om de hoek, hoop dat hij gaat paardrijden. Maar je kunt ze niet dwingen en uiteindelijk moeten ze doen wat ze zelf leuk vinden en niet wat jij leuk vindt. Ik weet het, ik klink vreselijk truttig, maar ik was ook zo stellig en principieel, alleen ik ben nu al een softe muts aan het worden, want uiteindelijk ben je gelukkig als je kind het is. Dat is namelijk voor een moeder het allerbelangrijkste op de wereld. Zelfs als je daarom verplicht langs het voetbalveld moet staan ;-)))

Je hebt helemaal gelijk Floor, uiteindelijk is er maar een ding dat telt.... Maar in praktijk, als jij je kindjes gewoon heel vaak meeneemt naar je paardje en ze zien jouw rijden en weten niet beter dan dat dat leuk is, dan is de kans wel heel groot dat zij die keuze ook gaan maken.... En zo geldt dat ook voor mijn bergsporten. Bij ons is niet de discussie of hij gaat p.aragliden maar wanneer hij gaat p.aragliden. Dat zal iets zijn wat bij zijn leventje gaat horen, zoals dat ook bij ons leven hoort. Als hij niet beter weet dan dat dat bij het weekend/de vakantie hoort, dan denk ik niet dat hij snel de keuze zal gaan maken om toch maar lekker te gaan voetballen hoor!

Geplaatst

Ben idd redelijk vaak onder de zonnebank geweest afgelopen weken.

Maar rustig aan doen... Hoe dan met een kindje van 14 maanden? Stil zitten/liggen is er echt niet bij, zeker nu hij ziek is :-(((

Geplaatst
Ben idd redelijk vaak onder de zonnebank geweest afgelopen weken.

Maar rustig aan doen... Hoe dan met een kindje van 14 maanden? Stil zitten/liggen is er echt niet bij, zeker nu hij ziek is :-(((

Precies, dat is ook heel lastig, daarom heb ik het al die keren - tot de laatste keer - ook niet gedaan... Nu heb ik Mini zoet gehouden met filmpjes, boekjes en heb ik gezegd 'Maxi, schatje, liefje, krullebolletje van me, veel succes en vanavond wil ik graag pasta eten... Nee niet van de Italiaan, zelfgemaakt!' Haha, waren best zware dagen voor hem, maar ach, wie heeft er nou meer moeite voor gedaan ;-)

Zonnebank schijnt heel goed te zijn voor de D, zeker als je die speciale lampen bij S.undays neemt (misschien broodje Aap verhaal, maar die schijnen voor nog meer D te zorgen).

Maar weet je, dat is míjn gevoel hè? Er zijn zat vrouwen die zwanger worden terwijl ze gewoon blijven rondhollen...

Geplaatst

Ps. Ik weet nog dat ik pas op forums zat te lezen en een dame vroeg of ze de dag van de TP wel naar Zumba-les zou gaan... Ze had er zo'n zin in... Nou ja, weet je, dan weet ik het ook niet meer ;-) Ik heb hem ongeveer iedere TP aan de artsen en verpleegkundigen verteld en iedere keer lagen ze weer in een deuk. Natuurlijk hoef je geen bedrust te houden, maar (ook) psychologisch gezien is het toch logisch dat je even een beetje rustig doet? ;-)

Geplaatst
Je hebt helemaal gelijk Floor, uiteindelijk is er maar een ding dat telt.... Maar in praktijk, als jij je kindjes gewoon heel vaak meeneemt naar je paardje en ze zien jouw rijden en weten niet beter dan dat dat leuk is, dan is de kans wel heel groot dat zij die keuze ook gaan maken.... En zo geldt dat ook voor mijn bergsporten. Bij ons is niet de discussie of hij gaat p.aragliden maar wanneer hij gaat p.aragliden. Dat zal iets zijn wat bij zijn leventje gaat horen, zoals dat ook bij ons leven hoort. Als hij niet beter weet dan dat dat bij het weekend/de vakantie hoort, dan denk ik niet dat hij snel de keuze zal gaan maken om toch maar lekker te gaan voetballen hoor!

Lieve Beanie,

Ik help het je hopen, want als het zo zou werken dan was mijn kindje een echte boekenwurm geworden. Denk dat ze in 23 jaar misschien 5 boeken heeft gelezen.....terwijl ik altijd met een boek voor me neus zat en haar altijd heb voorgelezen. Haar vader is megasportief, maar helaas ook dit heeft mijn kleine meid niet overgenomen... In tegendeel ze haat sporten in alle vormen, ondanks tennislessen, trampolinespringen, turnen, jazzballet,handbal,voetbal, en nog veel meer sporten.

Ik hoop dat je jongetje het zo oppikt, maar lieverd wees ontspannen als hij niet dezelfde keuzes als jou wil maken....

Geplaatst
Lieve Beanie,

Ik help het je hopen, want als het zo zou werken dan was mijn kindje een echte boekenwurm geworden. Denk dat ze in 23 jaar misschien 5 boeken heeft gelezen.....terwijl ik altijd met een boek voor me neus zat en haar altijd heb voorgelezen. Haar vader is megasportief, maar helaas ook dit heeft mijn kleine meid niet overgenomen... In tegendeel ze haat sporten in alle vormen, ondanks tennislessen, trampolinespringen, turnen, jazzballet,handbal,voetbal, en nog veel meer sporten.

Ik hoop dat je jongetje het zo oppikt, maar lieverd wees ontspannen als hij niet dezelfde keuzes als jou wil maken....

Je hebt gelijk..... Maar ik ga er in eerste instantie van uit dat hij iig de eerste paar jaar wel 'volgzaam' zal zijn. En ik ben er van overtuigd dat je er ontspannen mee moet omgaan en het kind het gevoel moet geven dat het zijn eigen keuze is om dit te willen... Misschien was ik zelf wel zo'n volgzaam dat ik dit ten onrechte ook van mijn kind verwacht! Ach, we wachten het af, komt vast wel goed!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Heb je goed geregeld Floor, manlief is helaas werken dus ik zal zelf moeten koken.

Ik snap dat rustig aan doen in deze fase een positieve bijdrage kan leveren, maar vrouwen die natuurlijk zwanger raken weten in dit stadium nog niks. Zij kunnen in die zin geen rekening houden met de innesteling. Dat geeft mij ook een stukje rust.

Manlief is werken, ik heb al tig wassen gedraaid/opgehangen/opgevouwen, beneden verdieping gedweild en zoonlief de hele dag gedragen. Hij is doodziek, dus ik kan niet anders.

Laat de natuur z'n werk maar doen, ik heb er zelf verder weinig invloed op!

Mooi gesproken Sometimes! Natuurlijk wil je het beste voor je kind, alleen kinderen komen ook op een leeftijd dat ze zelf keuzes gaan maken. Manlief is linksaf geslagen terwijl zijn ouders hem rechtsaf wilden laten gaan, ze zijn diep teleurgesteld in hem omdat hij geen universitaire studie heeft gedaan etc.

Ik vind het belangrijk dat zoonlief doet waar hij goed in is en wat hij leuk vindt, ik zal hem daarin altijd steunen.

Geplaatst

Daarom, Melis, zei ik al dat ík het fijn vond, maar dat zat vrouwen zwanger raken terwijl ze gewoon blijven rennen! Maak je dus geen zorgen om het dragen, wassen en weet ik veel wat. Pak een beetje rust waar het kan, dat doe je, want vanmiddag zei je dat je ook even ging liggen, en verder zie je het wel!

Sommie, haha! Eens! Ik lees Mini steeds de onderzoeken van Einstein over de relativiteitstheorie voor, maar ik weet niet of het werkt ;-)) Mahler, Beethoven, Bach, Purcell, Satie, Einaudi en mijn grote favoriet Bizet, ik heb het allemaal geprobeerd, maar Mini wil gewoon Eyo van K3....

Geplaatst

Wat een stilte hier :-(

Hoe gaat het dames??

Hier een slopende dag achter de rug, zoonlief vraagt veel aandacht en wil alleen maar bij me zijn. Vanmiddag wel 1,5 uur met z'n 3en geslapen, heerlijk!

Nog plannen voor het weekend??

Geplaatst

Hey dames even ego

We hebben ooit schuld van de oude woning overgehouden en van alles en nog wat aankomende week zijn we er vanaf jahoe

Opzoek naar andere auto geweest weten al wat voor 1 het word

Melis ik sporte niet maar deed verder alles wel naar tp alleen ook geen gemeenschap

Wat lekker even met jullie 4 op bed geweest ;-)

Hoe gaaf het verder met iedereen?

Fijne avond

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Wat zal dat een lekker gevoel zijn Minoes, hebben jullie de schuld helemaal afbetaald? Je mag trots op jullie zijn!

Wat voor auto gaan jullie kopen?

Hoe was de zaadtest van manlief trouwens?

Geplaatst

Het is idd wat stilletjes vandaag.... Maar op het hele forum! Iedereen lekker naar buiten geweest om te genieten van het zonnetje? Groot gelijk hoor!

Minoes, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! En nu lekker een nieuwe auto en volgende maand starten met de IVF... Ga je eigenlijk weer in eigen cyclus doen of ga je meteen voor hyperstimulatie?

Melis, het is wat Minoes zegt, jullie lagen lekker met z'n viertjes op bed! Is de kleine man al weer een beetje opgeknapt? Of nog steeds ziekjes? Arm jochie...

Andere dames, alles goed?

Hier vandaag begonnen met opruimen, eerst de berging in de parkeergarage en meteen wat lege verhuisdozen mee naar boven genomen. Daarna begonnen met de toekomstige babykamer terwijl manlief op zijn werkkamer ruimte aan het maken geslagen is, zodat daar wat van mijn spullen heen kunnen... (toekomstige babykamer is nu nog mijn werk/hobbykamer). Het is nog wel een hele klus, maar het begin is er en ik heb natuurlijk door de week genoeg tijd om verder te gaan! We hebben onze 'oude' knuffels ook tevoorschijn gehaald, ik heb ze vanmiddag allemaal in de wasmachine gestopt. Nu ruiken ze weer lekker fris en ze kunnen straks dus op de babykamer staan.

Morgen gaan we kinderwagen kijken/proberen, ben benieuwd!

Vanmorgen dacht ik uit te slapen, maar mister Uk dacht daar heel anders over. Om 6.15 begon z'n feestje, of is hij stiekem al aan het oefenen voor zijn toekomst als sloper? Nou, mama was klaarwakker. Hoe ik ook ging liggen, uk ging gewoon door met z'n karatetrappen! Hmmm... Overmorgen pas 22 weken. Hoe erg gaat dit worden?

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Melis Audi avant maandag even bellen voor afspraak

Ja de hele schuld inlossen financiële meevaller ;-)

Zaad als we niet gebeld worden dan is het goed;-)

Ja eigen cyclus

Beanie word nog erger haha

Kleine voetballer omdat jullie dat zo leuk vinden haha grapje

Dus goed bezig alweer 22 week gaat hard man

Laterzzz

Geplaatst

Haha! Nu al klagen? Moet je even Sommie vragen hoe erg het wordt... Het wordt zo erg dat je nachten niet slaapt, niet weet hoe je moet liggen en soms wordt letterlijk je eten er weer uit geschopt, ondanks dozen Anta.gel en Reg.la pH doet alles zeer aan je slokdarm... En dan toch heb je van die gekken die tig embryoterugplaatsingen doen om de ellende nog een keer mee te maken ;-) Beanie, maak je borst maar nat het ergste moet nog komen ;-))) En als is er straks uit is (dat is een verhaal apart), dan schopt ie niet alleen, maar krijst en poept ie er ook nog bij ;-) Haha, sorry hoor, even plagen! Is grappig bedoeld :-)

ps. Die van mij was vanmorgen ook om 6.15 wakker en dat was een meevaller...

Geplaatst

Okay, ik heb hem al... voorlopig maar genieten van de grote verbouwing in mijn buik, als hij straks geboren is dan begint het feest pas goed! Dan piest en kotst hij er ook nog bij! Ik weet het, vraag me alleen nu al af hoe erg het gaat worden als hij nu al zo 'nadrukkelijk aanwezig' is! Nou ja, we gaan het meemaken... Enne die bevalling, zullen we het daar nog maar helemaal niet over hebben? Eerst maar eens bespreken met de gyn en afwachten of de placenta nog een beetje bijtrekt en of de jongeman nog uit z'n stuit wil komen.... (stuit is dat synoniem voor stuitert?)

Ga maar eens kijken of de buurman me enige rust toe staat vanavond/vannacht... Heb zo het vermoeden van niet, het is al sinds het begin van de avond bal hiernaast. Nou ja, we bellen niet meer aan. Als het te erg wordt dan gaat nu toch echt de politie gebeld worden!

Geplaatst

Haha Floor grapjas je bent je geestelijk er al op aan het voorbereiden haha

Jij was er vroeg bij

En nog geslaagd voor roze glitter jurkjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden