Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had destijds ook extreme diarree :-( Mijn buik ontplofte bijn van de gasvorming en was ook opgezet. Goed blijven drinken, wellicht ook iets van drinkontbijt ivm vezels en vitaminen?En idd je gewicht goed blijven peilen, overstimulatie kan nog wel een tijdje na de stimulatie/punctie komen opzetten.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, dan hoop ik maar dat ik je mag volgen:)!! Heb net gewogen - wat sowieso momenteel niet echt een feest is:) - en gelukkig geen bijzondere toename aan gewicht te verkennen. Dus drinken, rusten en blijven hopen!!!!

Geplaatst

Lieve Tina,

Het is en blijft gewoon zo spannend, die wachtweken... En helaas moet je ze hoe dan ook door. Wat je ook probeert, het is niet te zeggen of het is geslaagd of niet! Dat kan alleen je test woensdag uitwijzen! Wat zegt je eigen gevoel? Of durf je daar al helemaal niet aan?

Weet je wat het is, wat je ook voelt, het kan nog steeds 2 kanten op. Dus idd het advies rustig aan doen en veel drinken is gewoon het beste, en verder blik op oneindig en verstand op nul. Woensdag wordt het vanzelf en tot die tijd kun je uitzien of vrezen... En als je woensdag echt niet durft te testen, dan test je toch gewoon een dagje later? Of nog een dagje later? Soms is die politiek ook helemaal niet slecht hoor! Zolang je niet negatief test ben je gewoon zwanger (tenzij je menstruatie doorbreekt natuurlijk...).

Sterkte meis, ik denk aan je en ik duim voor je!

Geplaatst

Beanie, je hebt zo verschrikkelijk gelijk:). Ik moet zeggen dat ik het wachten deze keer niet zo lang vind - komt ook omdat ik deze keer fulltime daarnaast werk dat laat de dagen vliegen. Dus ik zou je raad behartigen en mijn geest op andere nuttige dingen richten:) Mijn gevoel?? Het is gelukt - het kan niet anders, het is gewoon gelukt:)

Geplaatst

Tina meid komt helemaal goed met jou hele dikke knuffel nog paar dagen en dan mag je testen op naar alles wat je zoooooooo graag wil Xx

Meiden ik zal hier even niet zo vaak meer zijn zal wel mee lezen maar voel me even niet op mijn plaats en er gaat van alles door mijn hoofd

Succes meiden

Geplaatst

Lieve lieve meiden. De meesten van jullie hebben het al gezien op het andere topic, maar graag wil ik het ook hier met jullie delen.

Het blijkt deze keer daadwerkelijk gelukt te zijn. Ik heb vanochtend een dag eerder op wens van manlief getest en ja:) er was een streepje of beter gezegd twee. Ik kan het niet echt geloven, maar dat zou wel komen.

Het minder goede nieuws is dat ik nu in het ZH lig opgenomen met ohss. Ik weet nog niet hoe ernstig, want ik wacht sinds 13u al op uitslag van de bloedwaardes😞 maar dat zal ik wel nog te horen krijgen.

Ik wil jullie zooooo hartelijk bedanken voor al jullie steun en opbouwende woorden altijd. Ik heb door jullie veel dingen geleerd die zeker mede een bijdrage aan dit resultaat hebben.

Heel dikke digi knuffel voor iedereen.

Xxxx Tina

Geplaatst
Lieve lieve meiden. De meesten van jullie hebben het al gezien op het andere topic, maar graag wil ik het ook hier met jullie delen.

Het blijkt deze keer daadwerkelijk gelukt te zijn. Ik heb vanochtend een dag eerder op wens van manlief getest en ja:) er was een streepje of beter gezegd twee. Ik kan het niet echt geloven, maar dat zou wel komen.

Het minder goede nieuws is dat ik nu in het ZH lig opgenomen met ohss. Ik weet nog niet hoe ernstig, want ik wacht sinds 13u al op uitslag van de bloedwaardes😞 maar dat zal ik wel nog te horen krijgen.

Ik wil jullie zooooo hartelijk bedanken voor al jullie steun en opbouwende woorden altijd. Ik heb door jullie veel dingen geleerd die zeker mede een bijdrage aan dit resultaat hebben.

Heel dikke digi knuffel voor iedereen.

Xxxx Tina

Lieve Tina,ontzettend gefeliciteerd!!! Wat geweldig!!! Nu doen wat de dokter zegt... Tot de overstimulatie onder controle is en daarna heerlijk genieten van het gevoel!! Superblij voor je! Xxxxx

Geplaatst

Oh lieve Tina, we zijn allemaal zo blij voor je! Je hebt er zo vreselijk veel voor gedaan en het is je zo gegund! Je bent werkelijk ál die tijd zo optimistisch gebleven (behalve dan de laatste paar dagen voor het testen) en ik vind dat echt geweldig knap! Ik kon het niet en weet dat je de kracht steeds verder moet taan zoeken, dus maak een diepe buiging voor je! Lieve Tina, pas goed op jezelf en word gauw weer een beetje beter. Ohss is heel pittig, dus neem het heel serieus! Laat je zo de uitslag even weten? Liefs, heel veel liefs!

Minoesje toch, wat is er toch? Zit je niet lekker in je vel? Wat jammer dat je je niet op je plek voelt, je bent altijd een lieverd met een luisterend oor en ik probeer dat (ik spreek voor mezelf) ook altijd voor jou te hebben! Sorry, als je je toch op een of andere manier niet welkom of gesteund hebt gevoeld, ik hoop dat je je bedenkt!!! Het zou maar niks zijn hier zo der jouw 'dikke toet' op z'n tijd. Ik wil 'dikke toeten' toegewenst krijgen, wat jullie andere dames? ;-))) Ansje is ook al weg, ook zo jammer, ik hoop dat het goed gaat met haar thuishuis...

Geplaatst
Tina meid komt helemaal goed met jou hele dikke knuffel nog paar dagen en dan mag je testen op naar alles wat je zoooooooo graag wil Xx

Meiden ik zal hier even niet zo vaak meer zijn zal wel mee lezen maar voel me even niet op mijn plaats en er gaat van alles door mijn hoofd

Succes meiden

Ik sluit me aan bij floor!!

Dikke toet!!!

Geplaatst

Lieve meiden

Ik weet zelf niet eens waar ik thuis hoor voel me zo k*t

Goed zaad overtijd niet zwanger wat dan gelukkig dan toch ongie geworden

Dit sloopt me wat gebeurd hier zit zo in een rollercoaster of hoe je dat ook schrijft door de tranen van jullie lieve berichtjes

Ik heb geen geloof dat ik zo zwanger raakt en dat breekt me op sorry voor mijn ego

En ik wil jullie ook niet kwijt maar ben zelf zo van slag

En oooooooo lieve Tina meid wat ben ik blij voor jou echt waar je bent een gesprek hier in huis je bent zo'n vechtertje

En lieve Floor je bent zo'n schat

En iedereen natuurlijk

Liefs x

Geplaatst

Oh, lieve Minoesje toch! Ik denk dat de onzekerheid misschien nog wel groter is als je het ineens natuurlijk móet gaan proberen van je artsen dan wanneer je uitzicht hebt op een nieuwe IVF poging. Vreselijk onzeker, want je hebt helemaal geen vertrouwen in je eigen lichaam natuurlijk. Maar juist dan kan een beetje steun en lieve woorden gebruiken en je hoort er gewoon bij op dit forum en in dit topic. Eens een IVF moeder, altijd een IVF moeder, want je blijft altijd onzeker en niet zo onbevangen als een vrouw die nooit met artsen, puncties, spuiten, echo's en weet ik veel wat te maken heeft gehad! Wie weet is het wonder je wel gegund dat je natuurlijk zwanger wordt en mag je dat ook nog een keertje meemaken. Dat zou heel bijzonder voor je zijn. En als het nou na een paar maandjes toch niet lukt, dan kan je nog weer een gesprek hebben met je arts? Trek er bijvoorbeeld drie maanden voor uit en als je dan niet zwanger bent ga je het bespreken. Als je er geen vertrouwen in hebt en je doet liever in eigen cyclus IVF, dan kan je daar toch gewoon om vragen? Klant is koning en we zijn voor die suffe ziekenhuizen gewoon betalende klanten hoor! Het is gewoon een hele grote emotionele omslag. Je stelt je in op IVF en ineens moet je 'klussen', ik zou helemaal in de stress raken en spontaan geen zin meer hebben, zo'n shock zou ik zijn! Lieverd, neem je tijd en laat alles even bezinken en als het beter voelt vraag je gewoon om IVF!!!! En hier hoor je gewoon en hopelijk kan je dat zelf ook zo voelen! Dikke toet voor jou en een dikke knuffel ook (hup, laten we vandaag eens gek doen en knuffelen en toeten door elkaar ;-)

Geplaatst

Happinez, heb je de bloeduitslagen al binnen? Hoop dat het allemaal meevalt, denk aan je!

Minoes, doen waar jij je op dit moment goed bij voelt. Vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit meis, hoop dat je je snel wat beter voelt. Ook al is het geen originele Minoes toet, je krijgt van mij een dikke toet!

Geplaatst

En ook van mij een dikke toet lieverd! Het is ook niet makkelijk... Alleen maar verwarrend denk ik! Maar, lieve Minoes, we steunen je onvoorwaardelijk, in je wens voor een tweede kindje. En of dat er nou linksom of rechtsom komt, dat maakt helemaal NIETS uit!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Dikke toet lieverd!! Vertel ons gewoon wat je dwars zit hè! Daar zijn we voor! Maar is niet raar dat je het zo voelt hè. Eerst moet je de mmm in en nu ineens is het niet meer nodig. Maar komt goed schatje!

Tina ik ben zo onwijs blij voor je!!! Maar let nu even heel goed op jezelf en je kleintje(s). Ohss moet je niet onderschatten. Maar ze zullen vast goed voor jullie zorgen daar. Laat je snel iets weten?

Geplaatst

@ minoes: ach lieve meid. Ik kan me zo voorstellen wat je voelt. Ik zou er ook echt van slag van zijn. Maar weet je, de wonderen zijn de wereld niet uit en ik duim heel hard voor je dat jullie droom op deze mooie natuurlijke manier mag uitkomen. Ik weet bijna niet meer hoe dat moet vrees ik. Je bent zo'n lieve meid, ik zoude je verschrikkelijk missen als je ons niet meer komt vergezellen. Dus ik heb besloten dat ik dat gewoon niet accepteer:). Heel dikke toet😘😘😘😘😘 voor je

@ lieve floor. Ik heb tranen in de ogen van je lieve woorden. Je bent juist mijn groot voorbeeld geweest de hele tijd - de aanhouder wint, hè?:)😉 dank je!!!

De bloeduitslag was net op het randje dat ze me aan de infuus willen hebben. Dat dus nog niet, maar ik mag ook niet naar huis😞. Elke dag wordt nu gemeten, gewogen en geprikt en dan bepalen ze elke dag opnieuw wat er gaat gebeuren. Hoe lang??? Geen idee. Ze kunnen er niets van zeggen😖. Nou, daarnaast heb ik " strikte bedrust met uitzondering van naar de wc en douche". Oh je. Dat duurt hopelijk niet zo lang.

Weten jullie wat het vervelendste is? Ik voel me de hele dag veel beter dan gisteren bv nog. Ik wordt er alweer zo onzeker van, de kleintje(s) zullen toch niet gestopt zijn dat daarom de klachten afnemen?

Geplaatst

Jeetje mina meiden wist niet dag er ook mensen zijn die wel om je geven ;-)

Echt waar jullie zijn schatten dikke toet terug

Lieve Tina meid je gaat je beter voelen omdat je overstimulatie naar beneden gaat ;-)

En je krijgt gewoon drie ;-) wel leuk ben je de tweede op de site

En meiden meld plicht iedere week hoe het met je gaat lekker puh

En over alles en nog wat zeiken vooral jij nu beanie duurt niet lang meer

En Tina wij houden je op afstand bezig in het ziekenhuis deal

Lieve Floor hoest nou met jou?

Melis bijna geslacht bepaling leuk zeg

Sometimes vol op genieten of niet dan;-)

Geplaatst

Ik wil me best regelmatig melden hoor, maar ik heb nog zo'n 8 weken te gaan! Ja, het schiet wel op, maar nee, laat hem nog maar lekker minimaal 4-5 weken in mijn buik (natuurlijk verpakkingsmateriaal) zitten! We zijn nu druk bezig met z'n kamertje, dat moet eerst af hoor! En uk moet nog wel wat groter worden, anders past hij niet in de kleertjes die ik nu voor hem heb gekocht!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Haha beanie voor je het weet zijn de 8 weken om hoor ;-) was ook maar grapje ;-)

Kamertje is dus af lekker he ik liep altijd s'avonds even door haar kamertje om te ruiken kijken en voelen ;-)

Geplaatst

Lieve Minoes! Ik noem Mini zelfs heel vaak 'toetie van me!', dat komt door jouw dikke toet ;-) Fijn dat we je een beetje hebben opgebeurd, het komt echt allemaal goed!

Tina, hoe voel je je? Gaat het al iets beter? Met rust, drinken en eiwitten knap je hopelijk op zodat je niet aan het infuus hoeft, ik ben benieuwd naar je bloedwaarden! Saai hè dat liggen?! De opoffering voor ie kleintjes begint al vroeg ;-))

Ik werd wakker met enorme buikpijn en schrok enorm, maar het zijn mijn darmen. Daar heb ik niet vaak last van, dus nu ben ik weer meteen bang voor listeria. Gisteren heb ik een taartje met kwark en vruchtjes gegeten, ben ik meteen helemaal in de stress dat ik daar ziek van ben, althans dat de baby er ziek van is! Oh, die zorgen toch! Mini gisterenavond laat helemaal hysterisch wakker. Rende keihard rondjes door het huis en bleef huilen, pas na een minuut of toen liet hij zich troosten. De rest van de nacht heeft hij tegen mij aan geplakt gelegen. Ik weet niet wat het is, groeipijn of nachtmerries of zoiets, iemand ervaring?

Geplaatst

Minoes maak me niet bang. 👶👶👶? Ik zou niet weten wat ik dan moet denken haha. Maar eerlijk ? Ze zijn allemaal welkom en meer als dat😉.

Jullie afleiding is zeker welkom!😉 Welterusten dames.

Geplaatst

Hey hey, nu geen berichtjes uit Turkije meer maar uit het zh😉

Hier een onrustige nacht gehad - zo snurkend kamergenoot en een vreemd bed zijn goede combi:)

Bloedwaardes vandaag nog niet gehoord, maar gewicht en buikomvang zijn ietjes terug gegaan. Dat is goed. Ja eiwitt: ze hebben hier ook geen enkel verstand van ohss. Ik let nu wel zelf erop dat ik meer eiwitt binnen krijg, niet dat zij hier iets aan doen hoor!

@floor: jeetje. Laat me niet zo schrikken. Hoe voel je je nu? En wat zielig voor mini. Hoop dat hij morgen weer beter kan slapen.

@ minoes. Dikke toet😘😘😉

Geplaatst

Sorry alweer hulpvraag en ego:

Ohhhhhh ik wordt nog gek. heel vervelend : ik moet van de arts in Turkije de komende 12 weken de bolletjes verder nemen. Nu zijn die bijna op en heb ik dus morgen ochtend nieuwe nodig. Je geloofd het niet, ze willen me doen geloven dat de progestanBollen niet verkrijgbaar zijn en ze daarom een vergelijkbaar oraal tablet voor willen schrijven. Grrrrr. Hun constatering is dat het die waarschijnlijk alleen in Turkije geeft ( omdat mijn huidige verpakking uit Turkije is). Heb je zoiets ooit gehoord. Ik heb hun nu uitgelegd dat ik deze pillen al 4 keer in Sneek in de apotheek gekregen heb de afgelopen 2 jaar en dat ik me erg over hun uitspraak verbaas.

Heeft iemand van jullie ooit orale progesteron gekregen???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden