Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek ff in:(iets aangepast ter verduidelijking)

Niet doen, oraal! Je moet echt ze in vagina doen. Kan zijn dat t dezelfde bollen zijn maar dan in vagina stoppen.

Stuur anders iemand naar je HA om recept op te halen of bel HA om recept door te faxen naar apotheek en laat iemand t daar halen. Dan weet je zeker dat je de goede hebt.

Klaar uit! Niet meer in discussie met zh lui. Geeft alleen maar stress.

Sterkte! En weer beetje relaxen :-)

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*inbreker voor Happinez*

Zijn het niet gewoon dezelfde? Er is namelijk tegen mij gezegd dat de utrogestan bolletjes voorheen oraal ingenomen moesten worden. Maar men kwam er achter dat ze vaginaal toch beter hun werk doen. Als je in de bijsluiter van deze mutsenbollen leest, dan staat er volgens mij ook dat ze voor oraal bedoeld zijn...

Hoop dat je snel naar huis mag trouwens. En wenn natuurlijk ook!

*breekt weer uit*

Geplaatst

@Mees en fleur: Bedankt! Weet je wat het is - ze zeggen nu dat ze wat anders dan de 'bolletjes' bij de apotheek hebben gestuurd omdat ze die bolletjes niet hebben. Maar ik wil idd geen experimenten - waardeloos. Dus ik zal idd mijn HA bellen in de hoop dat die deze keer mee wil helpen. Voor Turkije wilde hij ook helemaal niets voorschrijven omdat hij de medicatie niet kent. Het is hier wat - stelletje boeren! Grrr ben boos:) sorry!

Geplaatst

Ja, kan me voorstellen dat je boos bent! Wat n lullo's allemaal, incl huisarts!

En die meds..hallo, die zijn t zelfde als in ned. Heb hier en buitenland meds gekregen en gewoon t zelfde. Als ie utro niet kent??

Ja, zo stom dat ze moeilijk doen als je in bepaals land behandeling doen.

En ja, die HA gaat jou gewoon helpen anders roep mij maar ;-)

Tot in t maart topic he!!

Knuf

Geplaatst

Utrogestan niet oraal innemen inderdaad. De bollen zijn er gewoon hoor! Idioten!!

Vaginaal werken ze veel beter en wordt er een hogere concentratie Progesteron afgegeven, direct aan de baarmoeder. Het slijmvlies in de vagina neemt het dan op. Het is daarom ook niet in het bloed aan te tonen, mocht je ooit op de waarde prikken. Het slijmvlies neemt het binnen 10 minuten op.

In bijsluiter staat het niet en bij Apotheek weten ze vaak niet dat het ook vaginaal kan. )Gewoon niet in gesprek gaan daarover, ze snappen het toch vaak niet...zeg maar gewoon ja, en thuis lekker vaginaal doen! ;-))

de tabletten bestaan vaak uit synthetische hormonen en zijn niet natuurlijk. Hoop dat je ze kunt krijgen, toch te gek?

Succes en gefeliciteerd! Sterkte in het ziekenhuis. Hoop dat je snel opknapt. Ik heb ook eens met ernstige ohss ruim 2 wekenin het ziekenhuis gelegen....beterschap hoor!

Freggel

Geplaatst

Helemaal eens! En als ze je niet willen helpen gewoon vertrekken en naar een ziekenhuis gaan waar ze je wel willen helpen. Utrogestan is primair voor orale toediening, dat staat ook in de bijsluiter, maar bij IVF moeten de capsules vaginaal worden ingebracht. Als ze zo blijven dwarsliggen zou ik echt opstappen hoor Tina! Denk aan jezelf en je kleintjes, je wilt nu de juiste behandeling en daar heb je ook recht op! In het uiterste geval willen ze je ook in Amstelveen wel helpen, dan maar 1,5 uur de auto in. Denk aan jezelf hoor! Xxx

Geplaatst

Ik sluit me aan bij dit advies! Gewoon voor de utrogestan gaan.... Bij mij stond ook altijd op het doosje dat ze voor oraal gebruik waren maar ik heb ze nooit geslikt! En verder sluit ik me bij Floor aan: desnoods 1,5 uur in de auto en dan ben je in A'veen! Waarschuwing: ik kom je dan wel opzoeken!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb nu tegen hun gezegd dat ik die progestan bollen wil of niets , maar dat ik het nu langzaam ook een beetje beu ben alles tot in het detail te moeten uitvechten. Gelukkig zijn de verpleegsters wel heel aardig. Maar de artsen hier pfff dat wordt nog wat de komende maanden...

Ze wilden dus vandaag ook geen hcg bloedtest doen - urinetest was toch positief mevrouw, hoeft dus niet grrr. Ik heb mijn schoonmoeder een cb digitaal laten meebrengen vanmiddag die ga ik lekker morgenochtend zelf nog eens doen.

Vraagje: daar zou dan zwanger 1-2 weken moeten staan, toch? wanneer kan ik dan de volgende doen om te zien of het blijft doorzetten? over 1 of 2 weken? Sorry ik ben echt een absolute "beginner" als het om zwanger zijn gaat:))))

Hoest hier verder? Ik blijf maar mijn egoberichtjes sturen, sorry hoor. Maar ik vind het ook zo spannend nu.

Geplaatst

Lieve Tina lekker ons lastig vallen hebben wij ook wat te doen ;-)

Wat een strijd zeg met de dokters gewoon voet bij stuk houden hoor??

Wat belachelijk dat ze niet even bloedtest willen doen grrrrr

Leuk he zo'n positieve test geniet er lekker van

Een hele dikke toet

Geplaatst

Ik heb nu zo veel vragen. Ik ben zo benieuwd hoe nu verder? Wanneer eerste echo. Etc. Is nu natuurlijk anders omdat de IVF kliniek niet in nl is. Ik heb net de arts gevraagd.

Ik mag nu naar huis maar moet nog onder poliklisch controle blijven. Zaterdag terugkomen voor onderzoek. Zij willen mij dan oom begeleiden de komende weken. Wanneer hadden jullie het eerste echo?? Hij zegt zo met 7 of 8 weken. Vanaf wanneer tel je dan??? Sorry ik weet echt niets;)

Geplaatst

Lieve Tina, de dag van de punctie min twee weken is de eerste dag van je zwangerschap! Als het dus twee weken na de punctie is ben je vier weken zwanger. De CB digitaal meet vanaf bevruchting, dus 1-2 is dan vanaf de punctie want toen was de bevruchting. Twee weken na de punctie zit hij dus net op de grens van 1-2 en 2-3. Bij mij was sprong de test 14 dagen de TP van 1-2 naar 2-3, maar jouw embryo's waren ouder, dus hij springt misschien wel eerder (ik denk ook dat het er vast twee zijn ;-) later meer, ben onderweg, dikke knuffel! Xxx

Geplaatst
Ik heb nu zo veel vragen. Ik ben zo benieuwd hoe nu verder? Wanneer eerste echo. Etc. Is nu natuurlijk anders omdat de IVF kliniek niet in nl is. Ik heb net de arts gevraagd.

Ik mag nu naar huis maar moet nog onder poliklisch controle blijven. Zaterdag terugkomen voor onderzoek. Zij willen mij dan oom begeleiden de komende weken. Wanneer hadden jullie het eerste echo?? Hij zegt zo met 7 of 8 weken. Vanaf wanneer tel je dan??? Sorry ik weet echt niets;)

Lieve Tina,

Allereerst fijn dat je naar huis mag! Thuis knap je toch het snelste op... En wel goed dat ze je zo strak in de gaten willen houden.

Over je vraag: normaal is dat een echo wordt gemaakt als je zeg maar minimaal 6,5-7 weken zwanger bent. Dan kunnen ze namelijk op z'n vroegst beoordelen of er hartactiviteit is. Als er (veel) vroeger een echo wordt gemaakt is er misschien nog niks te zien. Vanaf 5 weken zou er trouwens wel een zgn. zwangerschapsring te zien moeten zijn.

Klopt het dat je de punctie op 18 juni hebt gehad? Ik heb net ff op de Freya website gekeken, daar staat een soort rekenmodule waarmee je kunt bepalen hoe lang je nu zwanger bent. Ik kwam uit op 4w2d. Dus je zou over 2 weken op z'n vroegst de eerste echo kunnen laten maken, op 6w2d. Het kan zijn dat dat nog te vroeg is. Als je iets meer zekerheid wilt zou je rond de 7 weken de eerste echo kunnen plannen, dus over 2 weken en 5 dagen. O ja, misschien ook wel leuk om te weten: je bent uitgerekend (als de punctiedatum klopt iig) op 11.03.2014.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Dringt het al een beetje tot je door? Jammer trouwens dat ze niet een of twee keer Hcg willen prikken...

Beterschap meis!

Geplaatst

Jahoe Tina je mag naar huis lekker genieten van je zwangerschap ;-)

Ik denk ook dat het er twee zijn ;-) ben heel benieuwd ik had de eerste echo bij 6 week en 7 dagen

Geplaatst

Klopt precies! 18 juni min twee weken is 4 juni als eerste dag, ds nu 4+2.

Ik had een kloppend hartje bij 6+2 en 6+3, en mijn arts zei dat er dan al een hartje te zien moet zijn, dus zo boven de 6 weken. Heel soms is het later, maar meestal is de bevruchting dan iets later geweest en bij IVF gaat dat dus niet op.

Soms wordt de echo pas later gepland, maar volgens mij doen ze dat omdat het dan voor die tijd al spontaan mis is gegaan, als het mis gaat natuurlijk. Dan hoeven ze zelf niet het slechte nieuws te brengen. Als het hartje niet gaat kloppen dan komt het er vaak voor een week of 8/9 wel uit, dus dat is lekker makkelijk voor ze. Mijn arts zei letterlijk: 'als het hartje met 6+3 niet klopt, dan klopt er iets niet!' Kortom: het kan best eerder dan met 8 weken ofzo ;-)) xxx

Geplaatst

Dank jullie wel dames! Nu ben ik weer een stuk wijzer!:) Wat spannend is dat allemaal. Ik ben ook heel blij nu weer thuis te zijn en samen met manlief dit goede nieuws te laten bezinken. Daar hadden we nog helemaal geen gelegenheid toe.

Dus ik zal zaterdag vragen voor een afspraak zo over 2.5 - 3 weken weken:)!! Ik had dus vanaf de bevruchting gedacht - dat leek me ineens zoooooo lang tot week 7/8 :)

BEDANKT!!

Geplaatst

Veel plezier vandaag, Sandra! Wat een prachtig weer om een verjaardag te vieren! Enne... Alvast gefeliciteerd! Wanneer is ze echt jarig?

Tina, ben je al geweest voor je controle? Hoe was het?

Andere dames: geniet van het mooie weer!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Lieve Sandra alvast gefeliciteerd met jullie dochter

Fijne dag vandaag

Beanie hoest met jou hou je het een beetje vol met dit warme weer?

Tina hoest met jou meid ?

Fijne dag meiden

Geplaatst

Sandra, veel plezier met het feestje van jullie prinses. Alvast van harte gefeliciteerd!

Tina, hoe is het met jou?

Minoes, dikke toet!

Beanie, hou je het nog een beetje vol met deze warmte?

Geplaatst

Lieve Sandra. Van harte gefeliciteerd met jullie kleine!! Wat een weertje daarvoor maar ja als engelen jarig zijn😉kan het weer ook alleen hemels zijn😉.

Ik was vanochtend bij de controle. Vocht is al goed teruggetrokken. Bloed was ook weer een stuk beter, vooral de eiwit waardes. Dus het gaat de goede kant op. Voel me ook veel beter. Vandaag zelfs weer de stad in geweest, kon echt niet meer liggen😜.

Maandag moet ik weer voor controle. En dan maken we ook een afspraak voor het eerste echo!! Zo spannend!!😉😉

Vanavond BBQ met onze vrienden. Dus lekker genieten van dit weer. Lekker forel bij de visboer gehaald voor op de bbq mmmmhhhh zin in.

Ik wens jullie een heel fijn zonnig weekend.

Geplaatst

Fijn te horen Tina! Ja, het blijft nu echt spannend, en niet alleen tot de eerste echo!

Eigenlijk heb ik weinig last van de warmte, al moet ik wel zorgen dat ik niet te veel kleding aan heb en heel veel drinken! Hoe is dat bij de andere zwangere dames?

Geplaatst

Overal waar ik ben/heen ga heb ik een halve liter water bij me. Drink eigenlijk alleen maar water, af en toe een glaasje frisdrank.

Ik vind het niet lekker in de warmte, ik zit liever koel binnen of in de schaduw.

Geplaatst

Melis, heel slim... veel water drinken (waterijs eten en watermeloen, niet te vergeten!). En schaduw... Of binnen blijven. Zo ben ik de vakantie ook doorgekomen! Met een hoed dan ook nog op... Desondanks wel heel veel sproeten op voorhoofd, neus en jukbeenderen gekregen. Zal toch wel zwangerschapsmasker zijn vrees ik.

Sandra, hoe was het feestje vandaag? Of zitten jullie nog lekker te lounchen in de tuin?

Wij hebben trouwens decoratie besteld voor uk zijn kamertje via kidscreations, die heb ik gevonden via jouw FB. Echt super leuk! Ik zag dat je het bericht geliked had waarin wordt gezegd dat de boom voor (mijn mans naam) verzonden gaat worden... Grappig! We zullen een foto (op hun verzoek trouwens) op FB plaatsen als de boom hangt!

Minoesje, jij ook lekker aan het genieten met man en dochter van het mooie weer? Kom je wel weer een beetje tot rust en tot jezelf?

Andere meisjes: alles goed? Dikke knuf (en toet natuurlijk!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden