Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh 3!!! Blasto's Nog wel! Meid nu broeden als een gek en laat je lekker vertroetelen! !

Floor Hoe is het daar?

Beanie naar huis, ook heerlijk!

Minoes alles goed?

Hier sterre iets opgeknapt. Geen koorts maar weinig drinken en veel slapen.

Ze is wel heel helder hoor.

Fijne zondag dames!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie zoooooo. Ik weet niet of ik al die tijd had doorgestaan zonder jullie steun!!! Jullie zijn allemaal toppertjes.

Ik heb net tegen mij man gezegd hoe bijzonder ik jullie vind. Allemaal Danke!!!

Ik hoop dat we deze keer echt geluk hebben en zal ook de komende dagen daar alles voor doen - rust en geen stress.

@ Sandra. Wat goed dat je meisje weer wat opknapt, nu maar hopen dat ze snel weer helemaal fit is en blijft.

@ beanie. Goede reis;)

@ minoes hoe gaat het met je?

Geplaatst

Lieve Tina dan doen we met alle liefde ;-)

Sandra zolang ze maar 1 dikke plas luier hebben ja het goed

Beterschap met je meisje

Hier gaat het wel goed ben beetje uit mijn doen en mijn humeur word er ook niet echt beter op ;-)

Donderdag uitslag zaadonderzoek ben heel benieuwd

Deze week ga ik nog even gezellig met Ilana naar ameland mijn opa en oma zitten daar twee week en ze missen Ilana zo haha blijven ook lekker slapen

Gister feest gehad was niks aan haha

Aankomende vrijdag trouwerij lekker druk dus

Hoest met de andere dames?

Geplaatst

Rondje hap zo maar weer. Kind staat onder de vlekken. Ben vorige week op de biblebelt geweest en nu word afgeraden daar met babies te komen.

Even mazelen uitsluiten want ze is nog niet ingeënt.

Geplaatst

Just landed;). In de auto - op naar huis;)!

@ minoes. Oh wat fijn een paar dagen naar ameland. Lekker genieten.

@ san. Jeetje toch niet mazelen!? Wat is dat ook verschrikkelijk dat die mensen daar hun kinderen niet laten inenten.

Geplaatst

Oke geen mazelen...

Neus oor en keelontsteking in combinatie met de 6de ziekte. Pcm en drinken.

Ben er niet gerust op. Ik zat daar samen met vriendin en haar zoon is opgenomen met verdenking van nekkramp. Daar waren wij dus vorige week. Ik ben als de dood voor sterre. ..

Babyfoon zit aan mijn oor geplakt vannacht

Geplaatst

Nou even ego mevr van fysio zei dat we Ilana moesten helpen om te gaan staan haha nou Ilana denk kan ik heus zelf wel dus die is alles onveilig aan het maken

Sandra hoest met je meisje ?

Hoest met de andere dames ?

Liefs

Geplaatst

Lieve dames,

San, hoe is het met de kleine meid vandaag? Hoe is het vannacht geweest? Ik hoop dat ze snel opknapt!

Tina, wow, 3 blasto's aan boord! Ik ga zo voor je duimen en kaarsjes branden!

Sproetje, dikke knuffel voor jou!

Minoes, wat een actie van je meisje! Maar gelijk heeft ze!

Floor, hoest met jou?

Wij zijn gisteravond weer thuis gekomen.... Wel nog via het ZH gegaan, had de hele dag harde buiken nl. Maar CTG liet niet meer dan de normale activiteit zien en verloskundige heeft in overleg met de dienstdoende gyn besloten nu even geen verder onderzoek te doen. Woensdag toch weer controle bij mijn eigen gyn.... En bij twijfel kunnen we altijd bellen en weer langskomen! Gelukkig doet uk het hartstikke goed, hij was wel weer gedraaid (tenminste, daar leek het op) en lag nu overdwars. Moet wel doorgaan met de buscopan en de magnesium...

Vanmorgen had ik een afspraak bij de anesthesist, voor het beleid met de antistolling en de bevalling. Was een duidelijk verhaal. Eerstvolgende actiepunt is nu verder met gyn bespreken hoe we verder gaan met de medicatie en kijken wat de beste manier van bevallen voor mij is!

Geplaatst

'Beste manier van bevallen'? Is er een beste manier dan? Haha! Ik heb een trauma van bevallen. Het werd altijd ontkend, maar er is vorige week iemand gepromoveerd op een proefschrift over PTTS na een bevalling! 'Zie je wel!', zeiden wij, ik heb allerlei gedoe en angststoornissen sinds mijn bevalling. Niet dat ik daarvoor helemaal normaal was ;-)) Maar in ieder geval veel minder 'belast' dan nu!!

Wat nou 'dikke kus San!', Sproet! Ik wil ook een dikke kus! Heb je geappt, laat je even wat weten? Ben heel benieuwd.

Geplaatst
'Beste manier van bevallen'? Is er een beste manier dan? Haha! Ik heb een trauma van bevallen. Het werd altijd ontkend, maar er is vorige week iemand gepromoveerd op een proefschrift over PTTS na een bevalling! 'Zie je wel!', zeiden wij, ik heb allerlei gedoe en angststoornissen sinds mijn bevalling. Niet dat ik daarvoor helemaal normaal was ;-)) Maar in ieder geval veel minder 'belast' dan nu!!

Wat nou 'dikke kus San!', Sproet! Ik wil ook een dikke kus! Heb je geappt, laat je even wat weten? Ben heel benieuwd.

Goeie vraag! 'Ze' hadden best wat leukers kunnen verzinnen om dat kind er uit te laten komen.... Waarom moet het (normaal gesproken dan) wel leuk zijn om een kind te maken maar niet leuk om op de wereld te zetten?

Dus: ik ga die vraag neerleggen bij dr. O. En mijn persoonlijke voorkeur aangeven... Moeten we misschien toch zo langzamerhand maar eens over gaan babbelen! Volgens mij heb ik nog zo'n 6-10 weken en dan moet mijn mannetje er toch wel zijn... (wat gaat dat beangstigend snel opeens!)

Geplaatst

Bevallen hoeft niet eng te zijn hoor, ik vond het heel bijzonder om te doen en kijk er positief op terug. Sterker nog, ik kijk er naar uit ;-)

Geplaatst

Ja, sommige vrouwen hebben geweldige herinneringen aan bevallen! De meeste vrouwen vinden het 10 cm wijken van bekken en baarmoedermond en uitpoepen van een halve meter kind, door een gaatje waar normaal net met een beetje duwen een tampon in past, niet echt prettig. Zo van 'Jeetje, wat zal ik vandaag toch eens doen? Oh, weet je wat bevallen, want dat is zo leuk!' Koekoek!!! Het hoeft niet 'eng' te zijn, maar daarmee is het nog geen feest. Ze hebben niet voor niets pijnstilling uitgevonden. Weeën doen pijn, een kind door dat gat persen doet pijn en als je koppijn hebt of menstruatiepijn, dan neem je toch (soms) ook een paracetamol?

Dus Beanie lieverd, bevallen is niet eng (als je geen trauma hebt, als je een geweldige ervaring hebt zeker niet!), maar doet wel pijn, dus ga lekker met lieve doc O pijnstilling bespreken!

Trouwens Beanie, jij doet toch vaak bevallingen? Wat is jouw gemiddelde indruk waarom die vrouwen zo kreunen? Zou het puur genot zijn vanwege de geweldige ervaring, of zou het misschien iets anders zijn???

Geplaatst
Ja, sommige vrouwen hebben geweldige herinneringen aan bevallen! De meeste vrouwen vinden het 10 cm wijken van bekken en baarmoedermond en uitpoepen van een halve meter kind, door een gaatje waar normaal net met een beetje duwen een tampon in past, niet echt prettig. Zo van 'Jeetje, wat zal ik vandaag toch eens doen? Oh, weet je wat bevallen, want dat is zo leuk!' Koekoek!!! Het hoeft niet 'eng' te zijn, maar daarmee is het nog geen feest. Ze hebben niet voor niets pijnstilling uitgevonden. Weeën doen pijn, een kind door dat gat persen doet pijn en als je koppijn hebt of menstruatiepijn, dan neem je toch (soms) ook een paracetamol?

Dus Beanie lieverd, bevallen is niet eng (als je geen trauma hebt, als je een geweldige ervaring hebt zeker niet!), maar doet wel pijn, dus ga lekker met lieve doc O pijnstilling bespreken!

Trouwens Beanie, jij doet toch vaak bevallingen? Wat is jouw gemiddelde indruk waarom die vrouwen zo kreunen? Zou het puur genot zijn vanwege de geweldige ervaring, of zou het misschien iets anders zijn???

Om eerlijk te zijn heb ik alleen ervaring met keizersnedes.... En dan liggen sommige vrouwen nog te gillen en te krijsen (maar dat heeft meer met beleving te maken). De 'normale' bevallingen waar wij bij komen om een epiduraal te zetten, daar liggen de dames niet bij te juichen omdat ze mogen bevallen! Mogelijk dat ik dus een totaal vertekend beeld heb...

Maar ik heb nu ik er op terug kijk al een soort van mini-trauma over gehouden aan mijn eerste MA. Ik denk dat ik er daardoor ook zo tegen op zie, de bevalling... En ik kan pas een epiduraal krijgen 8 uur nadat ik de laatste keer clexane heb gespoten. Spinaal bij KS is daarentegen geen probleem. Het is nog de vraag of een epiduraal überhaupt kan ivm een mogelijke allergie (dat weet ik pas over 3 weken). Nou ja, eerst maar eens afwachten wat de placentapositie nu is. En hoe uk er bij ligt. Hij draait nog alle kanten op, van stuit naar normaal naar dwars... Wat dat betreft kan het dus nog alle kanten op!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Kennelijk wordt mijn reactie nogal uit z'n verband getrokken, jammer is dat...

Beanie, ik wilde je alleen proberen gerust te stellen voor zover dat mogelijk is. Iedere vrouw ervaart bevallen op een andere manier en daar heb jij verder weinig aan. Jij gaat het op jouw manier doen en ik weet zeker dat jij dat kan!

San, hoe is het met je meisje? Knapt ze al een beetje op?

Geplaatst

Grrrrr hele verhaal getipt en weg;(

Opnieuw. Hoi allemaal,

Wat een dag... Gisteren om 22u thuis geweest en vanochtend om 6u er weer uit naar het werk😖. Iedereen blij dat ik er weer was, behalve mezelf 😉.

Nu ben ik bekaf en lig languit op de bank. Ik weet waarom ik het nooit leuk vind direct de volgende dag naar vakantie te gaan werken.

Verder de hele dag aan mijn 3 emmies moeten denken - welkom in de WW;)

@ Floortje: het is niet makkelijk als je zo trauma bent opgelopen. Vreselijk vooral dat er vaak niet serieus naar gekeken wordt en ook zelfs soms van " aanstellerij" gesproken wordt.

Ik hoop dat je deze keer een beter ervaring mag maken of dat het tenminste niet al te heftig wordt. Heb je al afspraken met je verloskundige kunnen maken?

@ melis. Hoe is het met je? Hoe ver ben je nu eigenlijk? Sorry kan je handtekening nu niet zien. Hoe voel je je?

@ beanie. Dank je voor het kaarsje! Hoe voel je nu? Gelukkig dat je nu weer veilig thuis bent. Ik hoop dat je uk toch zijn tijd wil uitzitten😃.

Minoes: wat goed van je meid. Waarom zegt de fysio dat??? Ik snap niet waarmee men zich bemoeid. Als ze dat maar op andere gebieden zouden doen;)

Geplaatst

Minoes, je hebt gewoon een heel slim meisje!! Die het lekker op haar eigen manier doet! ;)

Beanie, kun je het laatste deel ook in het Nederlands doen? Clexane? Spinaal bij ks?

Help! ;)

Bevallen doet zeer! Ik heb 2 droom bevallingen gehad. Een half uur en 3 uur. Maar ik kan niet zeggen dat ik het zo speciaal vond. Het moest eruit hihi en gauw!

Tina weer in het koude kikkerland?

Kort nachtje geweest zo! 3 emmies. Kwik kwek en kwak! Hihi

Sterre gaat de goede kant op. Ben wel nog naar de ha geweest vandaag. 100 cc op im 3 uur en geen plasluiers. Maar moest me geen zorgen maken ze was te vrolijk.

Vanavond heeft ze een hele fles op :) mama blij!

Ze zit wel nog over de vlekken arm mupke.

De kleine van mijn vriendin met waarschijnlijk hersenvliesontsteking knapt ook goed op. Ab slaat aan. Is het arme kind uit zijn bedje gevallen vandaag. Gelukkig niks aan de hand maar Jeetje wat schrik je!

Ladies fijne avond!

Geplaatst

Oh ik heb vrijdag mijn tattoeage bij gewerkt :) nu ja Ikke niet natuurlijk hihi

En heb samen met mijn vriendin en mooi strikje laten zetten voor ons 12,5 jarig vriendschap jubileum

Geplaatst

Sorry, Sandra!

Clexane is dagelijkse injectie die ik gebruik voor tegen trombose zeg maar (ontstolling). Is dus de naam van het medicijn. Spinaal is de verdoving (ruggeprik) die je krijgt bij een KS (keizersnede). Is het zo duidelijker? Je hebt gelijk hoor, Jip en Janneke is handiger....

Ben wel blij te lezen dat je meisje weer opknapt, vrolijk is en weer drinkt!

Geplaatst

Whahaha ks wist ik dan wel hihi

Thx voor de uitleg, ik ben niet heel medisch onderlegd ;)

En ik heb dan nog wel een jaar op neurologie gewerkt. Ben er natuurlijk niet voor niets weg. Ik weet alleen nog dat ik daar mijn eerste erectie tegenkwam en hem nog moest wassen ook whahaha!

Smeerlap ;). Was een jongen van 28 met een hersentumor. Ik moest hem wassen maar schijnbaar alleen zijn benen. Hij maakte dat even misbruik van Door te zeggen dat hij zijn private parts ook niet kon wassen. Toen mijn begeleiding binnen kwam had ik ondertussen knalrode wangen. Ik was 16 en maagd! Hahaha

Hihi tina, ja kon ook niet missen natuurlijk.

Ja ben ook erg blij dat ze goed opknapt. Arm meisje heeft een zwaar weekend gehad

Geplaatst
Whahaha ks wist ik dan wel hihi

Thx voor de uitleg, ik ben niet heel medisch onderlegd ;)

En ik heb dan nog wel een jaar op neurologie gewerkt. Ben er natuurlijk niet voor niets weg. Ik weet alleen nog dat ik daar mijn eerste erectie tegenkwam en hem nog moest wassen ook whahaha!

Smeerlap ;). Was een jongen van 28 met een hersentumor. Ik moest hem wassen maar schijnbaar alleen zijn benen. Hij maakte dat even misbruik van Door te zeggen dat hij zijn private parts ook niet kon wassen. Toen mijn begeleiding binnen kwam had ik ondertussen knalrode wangen. Ik was 16 en maagd! Hahaha

Hihi tina, ja kon ook niet missen natuurlijk.

Ja ben ook erg blij dat ze goed opknapt. Arm meisje heeft een zwaar weekend gehad

Hihihi... Ben je zo groen als gras en krijg je daarmee te maken... Truc van het natte koude washandje niet geleerd?

Gelukkig heb ik niet zo veel 'pielemuizen' hoeven wassen, of alleen bij oude knarren. Heb je daar niet zoveel last van. Maar wel blaaskatheters ingebracht... Moet je af en toe ook aan de voorhuid trekken en tja, dan kan het gebeuren... Maar daar werd dan meer over gegrapt dat het het inbrengen van een katheter wel veel makkelijker maakte! Gelukkig zijn die mannen dan onder narcose, dus dit maken ze zelf niet mee. Ze kunnen er in ieder geval niet een 16-jarige mee in verlegenheid brengen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden