Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Happinez, inderdaad een interessant filmpje, thnx!!

Ansje, hoe lang laat jij J huilen als hij om aandacht vraagt en er verder niks aan de hand is? V is bijv. snel verveelt en zodra ik wegloop, begint hij te huilen. Langer dan 10-15 min vermaakt hij zichzelf niet en is er dan op uit gekeken.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet doen lekker rustig aan meid dikke knuf en dat snel van die rommel af bent haha en andere krijgt

Happines kan filmpje niet goed zien kijk hem nog wel

Ansje hopelijk viert je broer zijn verjaardag niet dan haha

Melis wat naar van v is dat altijd al zo geweest of komt dat ineens?

Dikke toet

Met onze dame gaat het goed dikke boef nou al haha

Hier gaat wel ben zo moe en misselijk zal de griep wel zijn die er aan komt heb ik weer Bleh

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Ben vandaag wat later uit bed gevallen, manlief is vrij dus ik hoefde hem niet naar het station te brengen....

Ansje, zou leuk zijn als jij ook de derde februari kunt! Lastig wel, al die verjaardagen.... en om daar nu al mee bezig te zijn? Wij zijn nog niet eens bezig geweest met kerst! Trouwens, het 's morgens oppakken van dingen vind ik heel herkenbaar. Ik heb dat heel erg met sporten: 's middags lukt het niet maar 's morgens wel! Waarschijnlijk geldt dat dan ook wel voor huishoudelijke klussen. Maar het is gisteren gelukt hoor!

Melis, is de kleine man al weer wat rustiger? Het zal idd wel een enorme omschakeling voor hem zijn, zo op het KDV...

Sproet, heerlijk he die deca... En dat 2 weken. Ik heb het met je te doen... En ik benijd je niet! Maar goed, je weet waarvoor je het doet!

Floortje, waar ben je???? Alles goed met je? En met Mini? Ook als het niet goed is horen we het graag van je... Tenzij je natuurlijk je energie terug hebt en gewoon alleen maar bezig bent met leuke dingen doen, en geen tijd voor ons hebt. Wat ik voor je hoop!

Sandra, ik was even nieuwsgierig: heb je nog gewogen maandag? Gaat het goed met de shakes??

Geplaatst

bedoelde trouwens Melis:))

Happinez, inderdaad een interessant filmpje, thnx!!

Ansje, hoe lang laat jij J huilen als hij om aandacht vraagt en er verder niks aan de hand is? V is bijv. snel verveelt en zodra ik wegloop, begint hij te huilen. Langer dan 10-15 min vermaakt hij zichzelf niet en is er dan op uit gekeken.

Geplaatst

Happinez, wat een leuk filmpje en wat prachtig om te zien hoe het kindje op alle mogelijke manieren de aandacht van haar mama vraagt.

Melis, ik laat Joël ook niet langer dan 5 á 10 minuutjes huilen hoor. Hoe langer ik hem soms laat huilen hoe meer overstuur hij anders wordt en dat vind ik ook zielig. Op mijn vorige werk werkten we volgens de methode van Emmi Pikkler. De positieve dingen die ik daar uit haalde was dat als je bijvoorbeeld 10 minuutjes echte aandacht hebt voor je kind, bijvoorbeeld tijdens een verschoonmoment of een schootspelletje, het kind daarna zichzelf een tijdje alleen moet kunnen vermaken omdat dan is voldaan aan zijn behoefte aan emotionele aandacht. Dus niet dat je je kind op schoot hebt en ondertussen met iemand anders zit te praten maar echte exclusieve aandacht voor je kind. Tijdens het verschonen kun je het leuk maken door precies te benoemen wat je doet en echt wachten tot je een reactie terug krijgt. Als wij op het werk een kindje verschoonden en een collega wilde wat vragen, moest het wachten tot het verschoonmoment klaar was.

Misschien is V.ince iets meer uitdaging nodig en wil hij meer dan hij kan. Het kan best zijn dat als hij eenmaal kan kruipen, het gelijk over is met zijn boze buien. Dan heeft hij meer de controle en kan hij doen wat hij op dat moment wil en pakken wat hij wil.

Wat speelgoed betreft: (ook volgens de Emmi Pikkler methode) Ik ben laatst naar de I.kea geweest en heb allerlei verschillende plastic/metalen bakjes, een afwasborstel, een rubberen ding waar je ijsblokjes mee kunt maken, boeren zakdoeken, flexibele cakevormpjes, plastic vergiet enz. gekocht. Ik heb wel even goed gelet op scherpe randjes en of het veilig was. Joël vind het helemaal geweldig! Omdat het verschillende materialen zijn leert hij verschillende structuren kennen. en met bakjes e.d. kan je van alles, weggooien, er mee slaan op de grond, het ene bakje in het andere doen enz. enz. Heel goedkoop en ze hebben er veel plezier van. Ik zelf, maar dat is persoonlijk, heb het niet zo op al dat kant en klare speelgoed, waarbij je alleen maar op een knopje hoeft te drukken en het speelgoed de rest doet zeg maar. Gesloten speelgoed noemen ze dat. Open speelgoed daar kan je veel meer mee. We hebben dat ooit eens getest op een pedagogische avond op het werk en het is echt zo en ook op mijn opleiding kwam dit aan bod.

Het is wel een heel pedagogisch verhaal geworden Melis, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik doe er voor mezelf mijn voordeel mee, neemt niet weg dat ik dingen zelf ook wel eens lastig vind hoor. Je eigen kind is natuurlijk toch anders dan andere kinderen en als Joël huilt kan ik ook wel eens onzeker zijn.

Geplaatst

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie Ansje! Iemand zin om vandaag mee naar de IKEA te gaan? ;-) Vooral het exclusieve aandacht besteden aan je kindje vind ik een goed punt! En wat betreft speelgoed, geluidjes vind hij prachtig maar hij heeft de hele dag een plastic garde in z'n handen! Haha, ga dus straks maar ff naar de IKEA..

Hoe gaat het met J? Hoe groot/zwaar is hij nu? Vind het nog steeds erg leuk dat ze precies even oud zijn!

Geplaatst

Melis, lieverd, ik kwam met dezelfde vraag/opmerking bij het CB toen Mini ongeveer een jaar oud was en ze gingen echt keihard lachen! 10-15 minuten zichzelf vermaken is heel erg lang voor een kindje van 8 maanden!!! Bovendien schijnt het zo te zijn - is niet mijn eigen wijsheid - dat kinderen tot een jaar of anderhalf echt nog niet manipuleren zoals volwassenen dat kunnen. Ze huilen gewoon als ze behoefte hebben aan hun moeder! Dus echt hoor, je hoeft volgens mij niet zo streng te zijn, ze hebben veiligheid en geborgenheid nodig, zodat ze er op gaan vertrouwen dat je er altijd bent als ze je nodig hebben. Niet dat ik zo'n geweldige moeder ben, want ik troost Mini nog steeds 'op verzoek', met als resultaat dat hij al drie maanden tussen ons in in bed slaapt ;-))) Maar goed, V.ince is nog geen twee, dus lekker troosten als je dat zelf ook zo voelt en 10-15 minuten zichzelf vermaken is echt veel. Hij leert op het kdv wel dat hij soms even moet wachten, toch? Maar nogmaals, ik geloof dat Ansje of Tina het al zei, ieder kind is anders en iedere moeder ook, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Ansje, wat een interessante aanpak. Hij lijkt erg op hoe op de vrije school wordt gewerkt. Ik kan me er wel in vinden, hoewel ik ook wel van dat afschuwelijke 'gesloten' speelgoed in huis heb... Maar ik moet je bekennen dat Mini er vaak snel op is uitgekeken. Hij heeft twee weken geleden een houten treinbaan van me gekregen en het is echt een daverend succes, dus ik denk dat ik binnekort nog maar wat van dat verantwoorde spul ga inslaan.

Beanie wat fijn dat je je moed weer hebt gevonden! Ik heb regelmatig het gevoel dat ik samen met mijn moed in mijn schoenen ben gezakt en mijn schoenen vervolgens door de vloer zijn gezakt, dus herken het volledig! Jammer dat manlief zo weinig open staat voor nieuwe smaken, dat wordt wat als jullie een kleine krijgen: dan kunnen ze samen op smaakontdekking ;-) Maxi houdt bijna van alles, alleen lust hij niet alle soorten vis, maar dat is om overheen te komen en zelf ben ik ook niet echt van de schaaldieren e.d. Ik heb als kind ooit eens een mossel ontleed en toen was ik er ook meteen helemaal klaar mee ;-)

Tina, wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie de donkere dagen voor kerst gewoon lekker samen thuis zijn! Ik kan me voorstellen dat dat ook wel weer even rust geeft! Hoewel Brussel in kerstsfeer ook niet verkeerd is, maar toch.

Misa, wat naar dat je man naar het buitenland is. In een vorig leven woonde ik samen met een jongen die als eerste groep naar K.osovo moest, en dat waren behoorlijk rotte maanden, dus ik weet hoe het voelt om een partner bij d.efensie te hebben. Het is een angstig bestaan als thuisfront... Hopelijk is hij niet te lang weg!

Arme Sometimes, ik kan met voorstellen dat het in deze periode extra moeilijk is om niet samen te zijn, balen zeg!

Jessica! Nu weer aan de griep,wat zit je toch steeds in de lappenmand meiske! Ik hoop op beter tijden voor je, maar het scheelt wel dt je meisje steeds zo lekker slaapt!

Blondine, jemig, wat kan je snel door, niet te geloven! Fijn voor je! Neem wel de tijd om ook deze klap een plekje te geven!

San, hoe gaat het met de shakes? Lijkt me lastig nu het wat kouder wordt en de tijd van warme chocolademelk met speculaas aanbreekt.

Tja, ik was even een beetje afwezig. Helaas niet om mijn bruisende energie kwijt te raken, maar omdat ik al mijn energie nodig heb voor Mini. Hij heeft het het afgelopen jaar ook behoorlijk te verduren gehad met een moeder die steeds ziek of verdrietig was en hij heeft gewoon kwalitatief hoogwaardige aandacht nodig en niet een mama die maar te pas en te onpas met een of twee handen zit te tikken naar haar digitale vriendinnetjes, hoe zeer ik daar ook zin in heb! Ik zal niet zeggen dat ik hem heb verwaarloosd, maar ik kan gewoon wel even wat extra aandacht gebruiken. Het is ook een heel gevoelig jongetje, omdat hij behoorlijk vlot is in zijn ontwikkeling is de wereld ook heel groot voor hem en hij heeft de grote, warme hand van zijn mama (en papa) nodig om hem door die grote, enge wereld te helpen wandelen. Hij heeft net niet een sprongetje, maar een SPRONG achter de rug (ineens hele zinnen en hele verhalen praten, bijna zindelijk, etc. etc.) Ondertussen heb ik erg veel last van mijn oude rsi-klachten in één arm. Die zijn ooit ontstaan doordat mijn wijsvingertop (hij zit er weer op hoor) werd afgebeten door een paard, waardoor ik die niet kon gebruiken met typen terwijl ik wel een boek aan het schrijven was. Niet echt aan handige combi dus en die spieren zitten behoorlijk in de knoop. Als ik een tijdje te veel tik speelt het weer op en moet ik even een beetje voorzichtig doen. Ik ga dus even lekker het najaar inluiden met cake bakken, het huis versieren met winterse dingetjes en prulletjes en ik ga proberen morgen eens even een lekkere boswandeling te maken met mijn kleine mannetje. Hij is honderduit aan het kletsen, het is gewoon een hele leuke periode en een hele leuke leeftijd en ik wil er eigenlijk geen moment van missen. Maar, ik meld me wel hoor! Alleen niet de hele dag... Ik probeer het een beetje te beperken tot de momenten dat hij slaapt. Fulltime moeder zijn is meer fulltime dan een fulltime baan is in ieder geval mijn ervaring ;-))) Maar het mooiste wat er is hoor, dus ik klaag niet.

Melis, ben je trouwens nog bij I.kea geweest??

Andere dames die ik niet heb genoemd, ben jullie niet vergeten!

Nou, dat was weer een behoorlijk langdradig praatje Floor... Vooral niet lezen als je er geen zin in hebt hoor!

XXX

Geplaatst

Floortje, lieve schat, wat fijn om weer wat van je te lezen hier!!

Groot gelijk dat je de tijd met Mini zo maximaal mogelijk wil benutten, het gaat allemaal al zo snel! Ben niet meer naar de IKEA geweest, ben hier ff de stad in geweest.

Zojuist weer een poepfestijn achter de rug, zure (tanden)poepluier was 'ontploft', tijdens het verschonen ging hij er vrolijk in rollen. Pfff, smerig, maar hij had weer de grootste lol, haha. Kleine viezerik!

Hoe gaat het met je? En met Mini en Maxi?

Geplaatst

Melis, twee week terug ben ik op het cb geweest en woog Joël 9,5 kilo en was hij 71 cm. Ja ik vind het ook leuk dat ze op dezelfde dag zijn geboren. Dat konden we ook niet bedenken toen we in het uitgerekend in maart topic schreven :) Jij was een week na mij uitgerekend.

Die V.ince toch, een beetje rollebollen door de poep haha, nou als hij maar lol heeft toch? Mams iets minder denk ik ;)

Floortje groot gelijk hoor dat je aandacht nu even naar mini uitgaat. Die is veel belangrijker dan wij. Geef hem maar lekker veel aandacht en haal de schade van het afgelopen jaar maar lekker in.

Wij hebben trouwens ook wel speelgoed met geluidjes ed. in huis, gekregen als kraamkadootje. Joël vindt het wel leuk maar is daar ook sneller op uitgekeken dan op ander speelgoed.

Hoe is het met de ander dames?

Geplaatst

Hi dames,

Lieve Floor, je hebt zeker groot gelijk! Mini is het allerbelangrijkste, samen met Maxi... Je wilt en kunt hem een veilig gevoel geven, door er voor hem te zijn, hij heeft je nu zo hard nodig nu hij de grote boze wereld gaat ontdekken! Wow, gewoon in een keer en goed gaan praten en zindelijk worden... Valt niet mee!

Qua eten is manlief wel een beetje raar hoor.... Hij houdt van een heleboel niet maar wel van redelijk uitgesproken smaken.... Vooral pittig! Idd, als er ooit een kleine is wordt dat nog leuk! Kreeg een tijdje geleden van een oud-collega de tip om tzt het boek Opperdepop van de A.lbert H.eijn aan te schaffen, daar schijnen wel goede recepten voor kindjes in te staan. Neem aan dat je kleine kindjes beter geen J.amie O.liver voor kunt zetten?

Ansje, heb jij vandaag nog pompoensoep gemaakt? En, is het gelukt? Ik zag vandaag dat jij goede tips hebt voor kleine kindjes... Dus als het bij ons nog lukt kan ik mijn vragen bij jou neerleggen? Ik heb natuurlijk ook 0,0 ervaring met kleine kindjes...

Jeetje, Melis, klinkt niet echt lekker! Gelukkig maar dat de kleine man er lol in had... Mama vast wat minder!

Jessica, voel je je al weer wat beter?

Geplaatst

Beanie de soep was heerlijk! Ik had zelfs nog over want heb er in mijn eentje van gegeten, de rest heb ik in de vriezer gedaan dus binnenkort weer genieten :)

Het opperdepop boek heb ik ook gekocht en er staan inderdaad leuke recepten in, ook dingen waar ik zelf niet opgekomen zou zijn. Joël moet er nog wel een beetje aan al die nieuwe smaken wennen maar komt wel goed.

Wel lastig dat je man niet alles lust en van pittige smaken houdt. Daar houden kleine kindjes niet van haha. Maar je kan altijd later nog wat ingedriënten toevoegen om het eten wat pittiger te maken.

Geplaatst

krijg jullie effe niet bijgelezen...sorry, doe ik echt zsm...;-) Ik heb vanavond effe aan mijn omega 3 gewerkt...we hebben zo zwaar lekkere lekkerbekken gegeten!!! En een harinkje ernaast...ik had zo'n zin in vis...en ik wil zo proberen deze IVF / ICSI minder tussendoor te snoepen dat het erin ging als zoete koek! HEerlijk....ik ben 6 kilo aangekomen in de laatste poging en ik wilde er graag niet nog 6 bij op tellen ;-) dan ben ik een propje namelijk met mijn 1.65 ;-))

Ik denk aan jullie en krijg de indruk dat we 3 februari een date hebben!!! En weten jullie..dat is echt zo hoor! December is ene gekkenhuis (november eigenlijk al...) en dan januari uitrusten en februari...floep...daar is het dan al!

Floortje, wil jij definitief de 10e laten vervallen? xxxx

Geplaatst

Sproet, ondanks dat je de vraag aan Floor stelde, wil ik wel ff reageren ;-)) Het lijkt mij iig erg gezellig om de 10e af te spreken met de meiden die kunnen. Vond het idee van Floor, de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos, erg leuk! Hoop dat er meer animo is om de 10e door te laten gaan.

Weltrusten lieve meiden!!

Geplaatst
Sproet, ondanks dat je de vraag aan Floor stelde, wil ik wel ff reageren ;-)) Het lijkt mij iig erg gezellig om de 10e af te spreken met de meiden die kunnen. Vond het idee van Floor, de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos, erg leuk! Hoop dat er meer animo is om de 10e door te laten gaan.

Weltrusten lieve meiden!!

Jaaa...onwijs knus hoor..maar ik begreep dat Floortje effies misschien het niet zag zitten maar die geitenboerderij...top idee..is dat ook in a.lmere?

Sometimes? Jij ook nog steeds? Anders kruip ik in mijn eendje ;-) en tuf naar Al.mere hoor ;-) xxx

Lekker slapen mooie vrouwen!

Geplaatst

Joepie geen fraxiparine meer!!!er is volgens het bloedonderzoek geen risico op longembolie enz tijdend de zwangerschap. Alleen bij bedrust en in het kraambed hoef ik nog te spuiten. Ik ben zo blij! Mijn buik is helemaal beurs.

Nu ff bijkomen.. :)

@ sproet ik laat de 10e ff voorbij gaan.

@ floor, wij willen zeker samenwonen en zijn druk bezig met huizen zoeken, als we het er maar overeens konden worden waar dat huis zou moeten staan, dan was het simpel..:)

@ melis, ik zou echt niet meer weten wat ik deed toen mijn dochter klein was. Maar ik zou zeggen dat als ze door blijveb schreeuwen dan kun je beter wat aandacht geven of afleiden. Echt verwennen kun je ze zo klein niet meen ik.

Zoja ka ik je vertellen dat het weer goedkomt als ze 18 zijn. Mijn dochter slaapt in ieder geval niet meer bij me in bed, hoor. Dat leren ze wel weer af.. Hihihihi ;)

Van dat concentratievermogen en zichzelf bezig houden dat weet ik niet... Ze blijft me wel stalken meerdere keren per dag met vragen over dr huiswerk... Hihihi

Geplaatst

Ja hoor, kennelijk hebben we een date voor de 3 februari. Ik noteer het. Ik moet je zeggen dat ik bij wijze van spreken niet eens weet of ik dan nog wel in Nederland woon, getrouwd ben, toerekeningsvatbaar - voor zover ik dan nu wel ben dan - etc., maar prima! Ik ben nogal een mens dat leeft bij de dag en vond drie weken vooruit plannen al heel wat... Vind het al erg genoeg dat dat plannen zakelijk soms moet. Maar goed, gezellig meiden!!!

En voor wat betreft de 10e vind ik de Geitenboerderij in het A.msterdamse B.os, dat vreemd genoeg niet in A.lmere ligt helemaal leuk. Het is een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar ze hebben er heerlijke koffie en appeltaart!

Nou, Beanie, het verschilt per kind en is ook waar je je kleine aan went... Vrienden van ons hebben een Italiaans restaurant en hij eet alles mee, zelfs de pasta met knoflook en pepers. Hij houdt alleen niet van vlees en niet gesmolten kaas. Dus als jullie kleine op manlief zou lijken, is hij misschien ook wel al snel van het pittige en anders zet je de pot sambal er gewoon naast toch?

Fijne dag dames!

Geplaatst

Hey dames

Ik denk er nog even over ligt het heel ver van Almere vandaag? Sorry hoor stomme vraag misschien maar ben niet zo bekent haha ;-)

Melis die kleine v haha in zijn poep rollen

Floortje hoe gaat met jullie?

Hier gaat het wel jeetje word gek van die dippen ups en downs grrrr

Ben nog steeds in de sch ,.. En misselijk komt wel weer goed

3 feb zet ik in de agenda

Liefs

Geplaatst

Ansje soep was lekker dus ga het ook maken ben heel benieuwd

Sometimes dus druk opzoek naar woning heel veel succes en dat je snel je plekkie hebt;-)

Beanie ja scherp eten kan ik ook niet zo heel goed tegen haha

Mijn man is kok geweest heel handig maar die eet echt alles prullenbak zelfs haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden