Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha sproet wel gek dus niemand reageert haha

Och zo'n last van medicatie dikke toet voor jou

Sometimes meid ik wou dat ik je kon helpen

Jullie gaan wel samen wonen

Huil hier maar lekker uit

Blondi nooit vertellen wat je eet mannen haha

Kleine meid was tegen kwart over 7 wakker voor fles en daarna lekker geslapen tot half 10 kon ik ook even bij tanken

Buik wel beurs haha en k..t ook haha;-)

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet: Gefeliciteerd!! De eerste deca alweer erin! Ik ga heel erg met je meeleven. Kreeg ook beide keren zo verschikkelijk hoofdpijn de eerste dagen ervan.

Minoes: Wat fijn zeg - even bijtanken:) Het zij je gegund.

Sometimes: Ja, het is ook zwaar altijd weer deze kleine "afscheide". Mijn man en ik hebben 2 jaar een weekend-om-en-om-relatie gevoerd als ik nog in Duitsland woonde. Ik vond dat heel erg slopend. Juist als je even wat emotioneel bent en graag tegen iemand aan wilt kruipen, dan moet je weg... Sterkte en lekker hier komen 'dippen'!

Ach Beanie: wat een leuke 'intermezzo':))) Heb je je moed nog weer gevonden?

Hier de afgelopen dagen erg druk met studiezaken en het uitruimen van ons appartemente in Brussel. Morgen gaat het definitief weer naar huis! Enerzijds is dat heel mooi straks weer een gewoon leven op een plek te hebben maar anderzijds vind ik het ook altijd weer jammer dat zo'n avontuur over is:) Gisteren heb ik er dan nog eens flink gebruik van gemaakt en was ik lekker winkelen in Brussel - dat gaat stukken beter dan in Sneek hahaha:) Heb mijn kooplust dan helaas moeten beperken tot shirtjes en truien, omdat ik donderdag echt aan de "lijn" ga slaan en er minimum 5-7kg eraf gaan, dus broeken en rokjes etc durfde ik niet te kopen...hihihi. Btw:

Sandra: hoe gaat het met je shakes? Je hebt mij zo gemotiveerd dat ik er nu echt mee wil beginnen:) Lukt het nog een beetje?

Geplaatst

Hey allen,

Hier ben ik weer een keertje.

@beanie , hoe gaat het nou met jou meis? En al nieuws voor de derde poging?

@happinez, heb je het allemaal een beetje een plaatsje kunnen geven al?

@minoes, Jij al een beetje aan het opknappen??? Hoe gaat het met de kleine I?

@floortje, Is mini alweer een beetje aan de beterhand? Heeft die nog veel overgegeven gisteren?

Aan alle andere die ik vergeten ben srr, ik reageer als er nog iets voorbij komt.

Ego, zaterdag dus de eerste spuit deca gezet en sedert zondag de gonal-f erbij.

Gaat momenteel redelijk met me, ook bijna van de ongi af pfff gelukkig maar.

en op 5/11 de eerste fm meting, dus hoop dan ook bijna voor de punctie te kunnen gaan, ben er alleen nu wel een pak banger voor dan de vorige keer.

@colle, srr om te lezen dat jij zo een lang traject moet gaan doen weer.

Even duidelijkheid over mijn pogingen, ik heb in september de eerste ondergaan met punctie, toen ook de bollen moeten gebruiken maar was negatief, waarom ik in oktober na de bollen wel voor men cryoos mocht en ik hier las na bollen nooit nieuwe poging , geen idee dus waarom ik dan wel, ik moet wel zeggen heb er wel altijd zelf achter gevraagd om gelijk door te gaan,

dus nu oktober weer negatief,maar doordat deze keer cryoos gebruikt zijn mocht ik nu wel gelijk door voor de punctie, had het een verse poging geweest en nu weer had het niet gemogen.

Hoop je hier een beetje wijzer mee gemaakt te hebben

groetjes en knuffel allemaal xxx

Geplaatst

Gelukkig maar:))

EENS - ik wil ook een schoonmakster:)) Ik probeer het momenteel als "sportieve invulling' te zien hahaha omdat ik momenteel niet naar de sportschool kom. Dan krijgt het wat meer positieve kanten voor mij:) Succes verder!

Moed is gevonden hoor, nu even pauze maar verder druk bezig.... Blergh wat heb ik er toch een hekel aan!
Geplaatst

@beanie, gelukkig dat je de moed eindelijk gevonden hebt, was hier niet anders, maar ja moet af zijn de poets hier voor zaterdag.

Dan vieren we alle drie de verjaardagen ineen keer, men man, ons dochtertje en ik.

We verjaren met zen drietjes binnen anderhalve maand, dus praktischer te regelen zo.

Maar ja moet natuurlijk wel de moed hebben alles af te krijgen.

Heb nu ook werk voor 4,5 uur per week, is niet veel maar beter dan helemaal niks.

Ik word ambasadrice voor de gemeente culemborg , bij baltus fundraising, dus hoop dat dit iets voor mij is.

donderdag eerste kennismaking met het bedrijf en krijg ik gelijk visitekaartjes op mijn naam nog wel hahahaha.

pfff voel me zo lui heb er echt geen zin in lol maar het moet, volgende week dinsdag is onze kleine meid alweer 6, wat gaat de tijd toch hard he...

Eventjes verder doen nu

groetjes all xxxx

Geplaatst

Zo ik heb eindelijk de data dat ik kan ingevuld op de datumprikker. Ik kan niet op heel veel data, want januari en februari zit bij ons vol met verjaardagen, waaronder die van mezelf en mijn kleine vent.

Sproet de eerste deca zit er weer in las ik. Spannend weer. Heb je altijd veel last bijwerkingen van de deca of valt het mee? Dipjes gewoon met ons delen hoor, gedeelte smart is halve smart(of dip)

Jessica beterschap! Leuke foto's staan er op fb. Wat een mooie krullen heeft je kleine meid! Vind ik altijd zo mooi een krullebol.

Sometimes, hebben jullie al wel plannen om te gaan samenwonen? Lijkt mij ook heel vermoeiend om altijd maar die weekendtas weer mee te slepen als je naar elkaar toe gaat.

Beanie wat een leuke uitspraak van Pluk haha. Ja wat moet je je er soms toe zetten he om wat te gaan doen. Bij mezelf heb ik wel gemerkt dat ik 's ochtends het meest productief ben. Als ik eerst ga lanterfanten dan komt er later niet veel meer uit mijn handen. Nou scheelt het wel dan Joël al om een uurtje of 7 wakker is, anders was ik vast nooit zo vroeg opgestaan.

Happinez raar idee dat je straks gewoon weer in Nederland bent. Hoe lang hebben jullie in Brussel gewoond?

Geplaatst

Blondine: Gezellig een drietal verjaardagen in een dag! Dat wordt zeker druk in huis. Leuk dat je weer een uitdaging hebt, ook is het eerst een kleine - wie weet misschien groeit daar straks wat heel mooies uit?!

Ansje: Het was maar een half jaar en ik ben ook veel heen en weer geswitched omdat ik bezig ben met het opbouwen van mijn eigen bedrijf, maar het is toch altijd (we doen /deden dat vaker ) dat je er een tijdje helemaal weg bent. Dat vraagt ook veel om bijvoorbeeld vrienden en relaties te onderhouden. Maar nu kijk ik echt even uit naar de gezellige wintertijd thuis:)

Geplaatst

Ja eerder afspreken kan toch ook? Ik denk toch dat het lastig wordt een datum te vinden dat iedereen kan zag ik op de datumplanner.

Jessica ja die foto bedoel ik haha

Geplaatst

even heel kort datumprikkertechnisch...

zo wordt het een lang verhaal, maar dit komt er uit...zitten jullie er klaar voor..op beschikbaarheid.

90% * 3 februari. Alleen Ansje kan niet

80% * 20 januari. Ansje en Minoes kunnen niet

80% * 10 februari: Ansje en Sandra kunnen niet

80% * 24 februari: Ansje en Sandra kunnen niet

En vanaf dat moment kunnen er steeds 3 of meer niet..maw...3 februari is alleen ansje er niet (kun je iets verzetten Ansje misschien?.)

Lemme know! :-)

X

Geplaatst

Hello ladies, ik ben er even uit geweest. Was goed ziek, en had beetje een dip. Dat vriendlief weer 's voor d.efensie in 't buitenland is hielp niet mee..

*einde ego-momentje*

Hoe gaat het hier? Ik ga zo eerst maar eens even bijlezen.. Is 3 februari nu de nieuwe datedatum zie ik?

Geplaatst

Laten we dan iig 3 februari vastleggen als bomen-date?!

Mama's hoe gaan jullie om met je kindje als die huilt om aandacht te vragen? Als ik dat huilen negeer lijkt hij alleen maar overstuur te worden en uiteindelijk ontroostbaar :-(

Geplaatst
Laten we dan iig 3 februari vastleggen als bomen-date?!

Mama's hoe gaan jullie om met je kindje als die huilt om aandacht te vragen? Als ik dat huilen negeer lijkt hij alleen maar overstuur te worden en uiteindelijk ontroostbaar :-(

Uhm, ik zeg meestal (op droge toon) 'doe even normaal B.rando'.... En dat werkt meestal.. Als hij echt overstuur raakt is er wat meer aan de hand en til ik hem op om te knuffelen. Ik ga er dan vanuit dat er iets is omdat hij nou eenmaal veel te verwerken heeft op een dag :happy:

Geplaatst

Thanks Misa!!

Thuis krijgt hij alle aandacht, maar op kdv kan dat natuurlijk niet en dan gaat hij huilen. Ik probeer en goede balans te vinden tussen negeren en troosten/knuffelen/aandacht geven. Kan ook best zijn dat hij nu in een sprongetje zit. Sowieso heeft hij last van z'n tandjes.

Geplaatst

Dat blijft toch lastig Melis. Hij kan het je niet uitleggen dus het blijft gokken. Maar tandjes zijn vaak (de uitzondering daar gelaten) wel een garantie voor huilbuitjes en aandacht zoeken. Sprongetjes ook trouwens...

Buiten dat is de wereld enorm groot voor ze, en zijn voor ons alledaagse dingen voor onze kleintjes een hele gebeurtenis.

Ik merk bij B.rando dat hij goed reageert als ik rstig blijf. Direct oppakken en troosten vind ik persoonlijk bij hem niet zo handig omdat ze heel snel door hebben hoe dat truukje werkt :happy:. Ik praat tegen hem, korte zinnen, en vertel hem dus dat hij niet zo raar moet doen. Dat doe ik ook bij een driftbui. Maar alle kidds zijn anders, dus misschien werkt dit niet bij jouw kleintje..

Geplaatst

Enne, soms gaat hij ook gewoon in 'flipmodus' en is er met hem ook geen land te bezeilen. Dat is voor hemzelf ook geen pretje denk ik dan maar, dus dan ga ik wat leuks met hem doen om hem af te leiden :happy:

Geplaatst

Bedankt voor je tips! Zal morgen, nieuwe rondes nieuwe kansen, je tips eens in de praktijk brengen! Wie weet werkt het. Enig idee na hoe lang effect zou moeten hebben?

Geplaatst

Haha, geen idee mop! Gewoon proberen, werkt het na en aantal keren niet dan helaas... Ik denk dat het sowieso altijd goed is om rustig te blijven. En als niks werkt, zet je hem bij zijn speelgoed of bij papa neer en moet die of hijzelf zich maar even kalmeren. Soms werkt mama alleen maar averechts en gaan ze nog harder huilen ...

Maarre, dat zijn alleen maar mijn ideeen en ervaringen en die zijn niet heel uitgebreid omdat ik een erg makkelijk mannetje heb (knock on wood, hopelijk blijft het zo haha). Er zijn hier veel mama's, maar ook nog-niet-mama's, met genoeg goede tips!

Geplaatst

Ik zal kijken wat ik kan doen wat betreft 3 februari. De kans is groot dat mijn broer zijn verjaardag dan viert. Zo ja dan kan ik de 3e dus niet maar ik zal hem nog wel even vragen.

Melis lastig he? Konden die kleintjes maar vertellen wat er was....Joël zit ook in zo'n periode. Erg lichtgeraakt op het moment en vaker huilen. Aan het huiltje kan ik vaak wel horen of het echt verdriet is of dat hij boos is. Als hij verdriet heeft troost ik hem gelijk, maar als hij boos is laat ik hem ook wel eens even. Niet te lang natuurlijk maar ik pak hem dan niet bij iedere kik op. Het is toch een kwestie van je gevoel volgen. Ik denk zelf ook niet dat je ze nu al kan verwennen. Voor V.ince is het natuurlijk best een grote stap van gastouder naar kdv. Hij moet wennen dat hij niet altijd direct de aandacht kan krijgen wanneer hij dat wil. Dat heeft tijd nodig maar komt goed! :)

Geplaatst

Ik hoop dat het lukt!

Ben me aan het opmaken om (ietwat te laat) naar school te rennen. Maar wat slaap ik toch vreselijk slecht van die deca meiden. O o o. Hoofdpijn prima. Misselijkheid overheen te komen. Opvliegers te doen nog maar meteen dat hele slechte slapen. Blegh!! Wordt beter als ik over twee weken met de puregon begin maar toch.... Bah!

Zo. Sproet is weer klaar met zeuren. :-))

Ik ga lesgeven. :-)

Maken jullie er een mooie dag van? Ik ga vanmiddag ff rustig eea bijlezen!

Xx

Geplaatst

Hey Misa,

ik ben dan wel nog-niet-mama:) maar heb wel veel kinderen in mijn omgeving (mede) groot gebracht:) Toevaallig hadden we het afgelopen weekend met mijn trainster (psychotherapeut) over hechting en onthechting bij baby's en zij had een zeer interessant filmpje van een studie laten zien:

misschien interessant om te zien hoe dat werkt als baby's aandacht vragen en krijgen of dan ineens niet meer krijgen.

Bedankt voor je tips! Zal morgen, nieuwe rondes nieuwe kansen, je tips eens in de praktijk brengen! Wie weet werkt het. Enig idee na hoe lang effect zou moeten hebben?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden