Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sometimes, wat een vreselijke onzekerheid zeg, bah! Ik hoop voor jullie dat het bloeden snel stopt en dat je kan gaan genieten van je zwangerschap i.p.v. je zorgen te maken.

Sandra, hoe is het met je prinsesje? Is ze al een beetje opgeknapt?

Geplaatst

Lieve meisjes, dank voor jullie lieve berichtjes. Was beetje lastig in twee topics reageren, maar ben weer thuis.

Tsja en watbweet ik meer... Eigenlijk niets behalve dat alles prima is met de beeb. Bloedverlies wordt geweten aan de placenta die gedeeltelijk voor de baarmoedermond ligt, pijn wordt wss veroorzaakt door groei van de baarmoeder of bandenpijn.

Dus eigenlijk gewoon paracetamol en uitzitten tenzij het bloedverlies erger wordt ofmeer pijn krijg.

Nou ik ben iig blij dat alles goed is met de beebie. Maar egt heel fijn voelt het niet. Tis een egt bloedbad op de toilet, heel raar.

Maar jullie zijn zo lief dat jullie zo meeleven.

K

Dikke kus

Geplaatst

Sometimes, gelukkig is alles met semmie in orde. Hopelijk is het snel over en kun je lekker verder genieten.

Melis, ons meisje had vanavond 37.2. Op zich goed maar ben benieuwd morgen. Dit patroon hadden we gister namelijk ook... Ben gelukkig vrij.

Vrijdag hebben we een crematie in lelystad. Vader van vriendin overleden aan k. Binnen 2 weken na diagnose :(

Geplaatst

Sometimes: gelukkig dat met de kleintje alles goed is. Ik kan me alleen proberen voor te stellen hoe vreselijk ongerust je moet zijn. Ik hoop dat het snel over gaat en je weer mag genieten van je blije verwachting! Sterkte en een dikke knuf.

Geplaatst

Yay SOmetimes!! Fijn meissie!! He, wat ffijn!!!! Blij Blij BLij.......!! Hopen dat ze je wat rust gegeven hebben? Dat hoop ik zo!

San, Happy, serieus..ik meteen...wát heb ik gemist...3 dagen...wat? Is het lijnen!!! Schrik me rot echt gekke meiden...niet dat het onbelagnrijk is he...ik wil ook...paar kilootjes, maar denk pas na deze poging ;-)

Hier...? Ach...deca hier, deca daar, deca overal..voor het gemak in het kleine stukje slaap dát ik doe snachts gelukkig gewoon 25 keer alvast een punctie gedaan..ah.joh, dan heb ik het maar vast gehad...zucht...

Verder, pijn in mijn harses, moe, opvliegers, darmen, opgejaagd...eigenlijk heel goed dus! :-)

KUssen en welterusten..morgen drukke dag werken en rug doet geeveedee nie lekker mee nog...

sliep well poppies!

XXX

Geplaatst

o o o o...vergeet helemaal...krijg er ook dikke tetten van..en dat vind ik leuk!

:happy7:

die dan vervolgens wel zeer doen..maar da's een detail....

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

Sometimes, wat ben ik blij dat alles goed is met Semmie en dat het bloedverlies 'onschuldig' is! (Niet dat onschuldig voor jou onschuldig is, je bent zwanger en wilt gewoon geen bloed zien!). Heb je vannacht wel een beetje kunnen slapen? Voel je je nu wat beter? Ik hoop in ieder geval dat het bloeden snel stopt (of liever: dat het al is gestopt) en dat jij kunt gaan genieten.....

Arme Sproet, het valt ook allemaal niet mee he. Wanneer heb je de uitgangsecho? Wanneer denk je dat je mag gaan stimuleren? Heb je vannacht een beetje kunnen slapen of spookt het nog steeds?

Melis, hoe is het met de oogjes van V.?

Sandra, is je kleine meid al beter? Zielig he, zo'n ziek meisje! Wat naar, vrijdag een crematie. Is wel heel erg snel gegaan... Sterkte in ieder geval.

Tina, hoe is het met jou? Hoe gaat het met het afvallen?

Floortje, hoe is het met jou? Nog getest?

Jessica, knap jij al wat op? Ben je nog bij de huisarts geweest?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Sometimes meid ben zo blij dat alles goed is met de kleine

Hopelijk stopt het bloeden snel en kan je genieten

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hoi sproet, fijn die deca. Maar voordeel os dat je nu al weet hoe je dr uit gaat zien als je zwanger bent. Ben beniewd, ik bn van D naar F cup gegaan, gun ik jou ook meid..:)

San is je meisje nog ziek geworden? Hoop van niet.

Minoes, schatje laat je je ff goed checken, je zit wel lang in de lappenmand. Eet je goed fruitjes enzo voor je weerstand?

Floor een ovulatie? Doe eens gek... Nou hou je ei bij en als een gek aan de klus :)

Beanie, hb jij vrijdag as de pipelle? Spannend het komt dichterbij.

Ansje, hoe gaat het met jou ? Befalt voor de lie e woordjes, meid.

Melis,, zijn v.. oogjes iets beter nu?

Happi, wat goed dat je kan lijnen,oj lukte het echt niet, kwam van de hormonen net zo hard weer bij. Dus na bevallig moet ik aan de slag met de xtra kilo's.

Andere meiden dikke kus

Liefs

Geplaatst

Sometimes, gelukkig dat alles goed is met je kleintje..dat is wel weer een opluchting. Nu maar hopen dat dat stomme bloedverlies snel stopt want ik kan me heel goed voorstellen dat dat je onzeker maakt ondanks dat je weet dat met je kleintje alles goed is. En wat betreft de lieve woorden..graag gedaan hoor. We zijn hier om elkaar te steunen in moeilijke tijden! Heb zelf toen ik met behandelen bezig was ook enorm veel gehad aan het forum, dat sleepte mij er ook altijd weer doorheen.

Nu maar even lekker rustig aan doen en lekker in bed blijven liggen. Jij en je kleintje zijn nu het belangrijkst!

San wat heftig voor je vriendin. Het is echt een K.. ziekte! Hoe is 't met je meisje?

Sproet heeft die deca toch nog een voordeeltje haha, maar toch hoop ik voor je dat je snel met de puregon mag beginnen. En als je zwanger mag worden zijn je boobs 9 maanden lang huge en daarna ook nog als je borstvoeding geeft.:)

Hier vandaag maar ff rustig dagje. Ben niet echt vooruit te branden:sleeping:

Geplaatst

Lieve sometimes meid gatver wat een onzekerheid

Had ziekenhuis ook gezegd dat nog kan blijven bloeden?

Anders gewoon weer aan de bel trekken als je dat gerust stelt sterkte meid

Ja ik eet goed en goed vitamines

Snap er ook niks van ben gewoon 5 kilo gegroeid?? Eet niet meer dan normaal

Hoest met andere dames

Sorry ben de helft weer kwijt

Liefs

Geplaatst

Hoi minoes. Ja het ziekenhuis heeft gezegd dat het bloeden nog wel ff kan aanhouden en als het erger wordt moet ik weer aan de bel trekken. Nu het is niet erger of minder erg dan gisteren. Hetzelfde eigenlijk. Dus ik probeer me niet ongerust te maken.. het is gewoon heel verontrustend om bloed te zien als je zwanger bent. Ik blijf voorlopig maar thuis van werk.

Misschien zwangerschap testje? Minoesje.... :)

You never know... Het zal je maar overkomen..

Geplaatst

Sometimes, wat vreselijk dat je nog steeds zoveel bloed verliest, meid wat zul jij (ondanks dat beebje het goed doet) onwijs onzeker zijn! Digi knuf!

Ansje, hier ook niet vooruit te branden, haha. Hoe gaat het met J? En nog wezen shoppen voor kerstcadeau's?

San, wat erg, gecondoleerd! Heel veel sterkte a.s. vrijdag tijdens de crematie. Ook voor jou een digi knuf!

Hier alles goed, niks bijzonders te melden. V.ince zit denk ik in z'n 8,5 maand sprong, niks is goed en alles is huilen. Dat in combi met doorkomende tanden en niet lekker zijn, maakt de dag wel erg lang. Maar net de radio keihard aangezet en samen wild gedanst, dat was leuk!!

Fijne dag meiden!!

Geplaatst

Bah, net tegen beter weten in voorliggende placenta gegoogled. Ik haat internet. Nu hb ik allemaal griezeldingen gelezen, van keizersnee tot volledige bedrust en andersom. Bahbah, mijn vriend vindt dat ik overdrijf en rustig moet blijven, maar mijn hoofd wil dat niet. In mijn hart weet ik ook wel dat alles goed is, we hebben gisteren de echo gehad. Maar al dat bloed...

Zucht, ik had niet moeten googlen.

Geplaatst

Jij komt de rest van de zwangerschap niet op google! Afgesproken???

Mijn nichtje heeft elke maand haar "menstruatie" gehad. Ze wist pas met 33 weken dat ze zwanger was. En elke maand bloed. Ook zij had een voorliggende placenra en is gewoon normaal bevallen omdat de placenta in de laatste 2 weken is gaan schuiven. Niks aan het handje! En omdat ze het pas zo laat wist heeft ze nog flink gefeest, gedronkrn en gerookt! Ze was ook nog maar 16. Maar bloedverlies is niet leuk, je wilt het niet maar het kan zoveel zijn meis. Probeer, hoe moeilijk dat ook is, te ontspannen.

Hier m'n meisje 37.6. Het stijgt iets maar gelukkig normaal.

Minoes ik zou ook even een testje wagen.... Het klinkt zo......

Ja die ziekte is echt vreselijk. En die goede man was net 2 maanden gescheiden en had z'n eigen plekje. Soms zo oneerlijk. Mijn vriendin is nu ook een week of 10 onverwacht zwanger van nummer 4. Helaas mag hij dat niet meer meemaken

Geplaatst

Sometimes, vooral tijdens je zwangerschap moet je absoluut niet gaan googlen, vanaf nu heb je een google verbod! ;-))

Ik had ook een voorliggende placenta, op slechts een paar cm voor m'n baarmoedermond. Ik had danwel geen bloedverlies, maar heb me hier toch echt een aantal weken serieus zorgen overgemaakt. Ook ik had gelezen over een keizersnede etc. De voorliggende placenta zagen ze bij een pretecho van 14 weken al, bij de 20 weken echo was de voorliggende placenta er nog steeds. Toen heb ik met 28 weken een extra echo gekregen om de ligging van de placenta te bekijken, in 9 van de 10 gevallen groeit de placenta mee omhoog met de baarmoeder. En guess what? Dit was het geval! Ik heb me wekenlang druk gemaakt om niks want ik was ook als de dood voor een keizersnede, maar het was allemaal voor niets.

Lieverd, ik weet dat het onwijs moeilijk is (ik kon het zelf ook niet), maar probeer in het nu te leven en vooral te genieten. Denk niet aan wat er allemaal kan gebeuren of wat er mis kan gaan. Door mijn enorme onzekerheid dat het mis zou gaan, heb ik een angelsound gekocht. Wil je die van me lenen? Misschien dat dit jou ook enigzins gerust kan stellen zolang je je beebje nog niet voelt.

Geplaatst

Heb ook google verbod gekregen van mijn dochter... Pfff ik bn zo suf. Ga niet meer kijken. Dankjewel doet me goed melis en ansje om wat tegenwicht te lezen.

Ik hb een angelsound, maar dankje voor je aanbod. Ga gewoon vanavond weer luisteren.

En nu hou ik dr over op.

Dr is niks aan de hand. Beebie komt over 5.5 maand en daarmee uit. Hahahaha

Geplaatst

Lieve Sometimes,

Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames: niet meer googlen op zwangerschapsellende! Je mag leuke dingen opzoeken, over het kamertje, namen, luiers, you name it, maar niet over de 'negatieve' dingen! Richt je maar op je Semmie die er over 5,5 maand is.... Hij doet het hartstikke goed, dat is voor nu het belangrijkste... Die bevalling komt ook heus wel goed. En meis, MOCHT het een KS worden, moet je je daar al helemaal niet druk over gaan maken! En zeker niks opzoeken op Google... Ik neem aan dat er de nodige horror verhalen over bestaan, maar geloof me, ik heb er echt veel gezien en ik zou er voor tekenen (maar ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik nog nooit een 'normale' bevalling heb gezien en dan heb je het dus over het onbekende...). Mocht je tzt vragen hebben over een KS, je weet me dan te vinden he?

Wat goed dat je dat nog weet.... Idd vrijdag de Pipelle. Het komt zo wel weer heel erg dicht bij... Om heel erg eerlijk te zijn ben ik er nog niet zo mee bezig, maar als ik me bedenk dat ik over 2 weken alweer de eerste spuit deca moet zetten... Punctie heb ik de vorige twee keer niet als iets vreselijks ervaren, maar dat zal ook wel komen doordat ik steeds maar weinig follikels had. We gaan het zien. Ik sta er op dit moment nogal onbevangen in, bijna alsof het de eerste IVF is, maar dat zal nog wel gaan veranderen vrees ik...

Voor nu: ik hoop dat het bloeden nu heel snel stopt, dat je het kunt vergeten en dat je placenta gewoon opschuift (wat hij meestal doet) zodat je je daar ook niet meer druk over hoeft te maken... Ga je maar lekker richten op de leuke dingen van je zwangerschap en probeer er van te genieten!

Geplaatst

Even snel ben druk

Sometimes als het een ks word is ook prima te doen als ik de vrouw naast me zag lopen haha stond s'avonds weer op de benen

Maar jij gaat gewoon normaal doen en de baby komt gewoon lekker over 5 maanden

Liefs

Geplaatst

Het gaat super. Voel me goed en heb eigenlijk ook weinig last van honger, maar ik doe ook de "lichte" variante cb 800 :-)> Morgen wegen - ben benieuwd:)

Happinez hoe us het nu? 1ste 3 dagen overleefd??
Geplaatst

Melis, alles goed met Joël. Volgens mij heeft hij ook last gehad van een sprongetje. Vaker huilen, slechter/korter slapen en veel meer aandacht vragen. Ik sla er af en toe het oei ik groei boek op na. 'Onze' jongens gaan weer een goeie periode tegemoet als het goed is...;) haha. Hoe gaat het nu met V op het kdv? Is ie nog steeds zo moe van alle indrukken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden