Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolande,

Ik ben aan het duimen draaien dat jullie zoon nog wel even blijft zitten. Net als wat Tweety al schreef, alle dagen zijn meegenomen.

Gelukkig is het niet extreem aan de vroege kant en heb je geen weeën en ontsluiting.

Ben benieuwd hoe het met je/jullie gaat. Maar voel je niet verplicht om hier te reageren, eerst aan jezelf denken!

Heel veel succes!

Tweety,

Ahum, onze buikomvang was dus gelijk aan elkaar. En dit terwijl jij enkele weken verder bent dan ik. hihi

Je kluslijstje is dus bijna helemaal afgevinkt, fijn gevoel zal dat geven.

Eef,

En wat gaat er gebeuren als de kleine voor ligt in groei?

Hier doen ze toch niks aan?

Jij kon dus mooi bij de attracties bij alle spullen blijven staan. ;) Grapje

Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!

Nanny,

Bij een goede vriendin van mij is de kleine met 37 weken nog helemaal omgedraaid. Hij lag met z'n hoofdje beneden en is in stuit gedraaid.

Met 37 weken een draaipoging gedaan en hij lag in een 'wip' weer met z'n hoofdje beneden.

Ze moest toen perse in het zkh gaan bevallen omdat de baby dus nog ruimte had om te kunnen draaien en de vk bij de bevalling niet voor verrassingen wou komen staan en het zekere voor het onzekere wou nemen.

Dus vandaar denk ik een liggingsecho ondanks dat de kleine al netjes met zijn/haar hoofdje beneden lijkt te liggen.

Ik mag morgen naar de vk.

Gesprekje mbt de bevalling en mijn/onze wensen hierbij etc.

Heb het gevoel dat de baby met het hoofdje beneden ligt, ben benieuwd.

Zal dan snel weer op controle mogen aangezien ik nog geen groeiecho heb gehad en ze dit rond de 31/33 weken doen en hierna nog een keer rond 34/36 en dan nog een liggingsecho.

Jippie, nog minimaal 3 keer een kijkje nemen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mijn. Sorry, dat ik zo weinig van me heb laten horen, maar afgelopen weken zijn behoorlijk zwaar en druk geweest. Ik heb wel af en toe zo wat schuin meegelezen, maar ik had even niet de puf om te reageren.

Ik zal beginnen met uitleg geven hoe mijn weken eruit gezien hebben en dan probeer ik zoveel mogelijk op jullie te reageren. Zoals ik al zei ben ik een aantal weken geleden begonnen met een opleiding. Iemand vroeg welke opleiding ik doe. Ik ben gestart met een opleiding tot GZ (Gezondheidszorg)-psycholoog. Ik weet niet of jullie dat iets zegt, maar dat is een postacademische opleiding na de opleiding psychologie. Ik was van plan zo lang mogelijk deze opleiding te blijven doen, maar ben daar wel een beetje mezelf in tegen gekomen. Ik heb gelukkig nog het eerste blok kunnen afronden, maar heb uiteindelijk besloten niet aan het tweede blok te beginnen tot na de bevalling. Het werd echt te zwaar voor mij. Ik werk helaas al niet meer, omdat dat niet gaat vanwege de pijn aan mijn ribben en dan wel een hele dag een opleiding is gewoon te zwaar. Ik ben wel blij dat ik heb kunnen starten, maar ik merkte dat ik steeds meer moe werd (iedere avond lag ik om half 9 te slapen en 's middags sliep ik vaak ook nog). Uiteindelijk bleek tijdens een controle in het ziekenhuis hoe dat kwam, mijn Hb was erg laag. Ik neem nu dus van de ijzertabletten en extra foliumzuur. Verder gaat gelukkig alles goed. Vorige week controle gehad en de kindjes lagen nog te bewegen en mijn baarmoederhals zag er goed uit. Ik was wel erg blij dat ze die nagekeken hebben, want ik heb afgelopen ook veel last gehad van harde buiken. Terwijl ik voor mijn gevoel niet eens zoveel gedaan had (buiten de opleiding dan). Aanstaande donderdag hebben we de groeiecho (bij tweelingen krijg je die meerdere malen, omdat ze niet kunnen voelen hoe de kindjes groeien.. nu dus bij 27,5 weken), dus ik ben benieuwd hoe onze jongens groeien. Ik voel ze regelmatig bewegen. Ik hoop dat het een goed teken is.

Yolande, wat moet het een ontzettend spannende periode voor jou zijn. Wel fijn dat je nu weer thuis bent. Hoe gaat het nu met je? En de baby zit dus nog prima in je buik. Ik hoop dat de kleine jongen gewoon nog lekker even blijft zitten.

Wish, hoe was het bij de vk. Maken jullie ook een bevallingsplan? Ik heb daar over vier weken een gesprek over. Bij ons is dat dus bij 31/32 weken. Via een collega hoorde ik dat me heel goed moest laten voorlichten, veel vragen stellen en veel eisen stellen. Maar ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik dan allemaal moet vragen/willen. Ik ben nog nooit bevallen en ik weet niet eens welke keuzes ik heb. Volgens die collega heb je altijd keuzes, maar ik merk dat ik vooral denk ik 'ik wil wat beste is voor de kindjes'. Natuurlijk heb ik liever geen keizersnede, maar als blijkt dat het niet anders is 'ja, wie ben ik dan... die totaal geen verstand heeft van bevallingen... om anders te willen'. Die collega van mij gaf aan dat je als moeder weet wat het beste is voor je kind. Nou ik mis dan waarschijnlijk dat gen, want ik heb daar niet zo'n uitgesproken mening in. Het enige wat ik weet is dat ik straks beval van twee kindjes en dan wil ik dit graag in het ziekenhuis. Als er iets van complicaties optreedt dan ben ik meteen in het ziekenhuis. Nou wordt dit bij tweelingen ook min of meer ook altijd verplicht gesteld. Hebben jullie nog dingen waar ik aan moet denken?

Eef, kan dat veel kwaad als je baby voor loopt op groei? Ik hoop dat het allemaal goed is 9 september.

Nanny, hoe gaat het met jou? Jouw datum komt ook steeds dichterbij. Alles helemaal klaar? Mijn mijlpaal is bij 32weken (nog vier en halve week dus). Je mag dan namelijk in je eigen ziekenhuis bevallen en alles daarvoor moet in een academisch ziekenhuis. Aangezien tweelingen gemiddeld eerder komen, kijk ik wel uit naar die mijlpaal. Maar voorlopig zitten ze nog lekker in mijn buik. En heb ik nog tijd om me te richten op het klaarmaken van alle dingetjes. Volgende week komt de kinderkamer binnen, die we besteld hebben. Ik ben heel benieuwd, dan wordt het wel heel zichtbaar ineens. Ik heb er in ieder geval zin in.

Ik ga stoppen, want ik ga zo naar de kapper en vanmiddag ga ik lekker even naar het stadstrand. Kan ik nog een beetje genieten van het mooie weer. Ik heb nu weer meer energie en tijd, dus ik ben weer terug hoor ;-). Tot snel allemaal!

Geplaatst

Lisa kan me voorstellen dat het erg zwaar is om zo'n opleiding in dit stadium van je zwangerschap te doen met ook nog eens een tweeling in je buik!

Fijn dat je even rust kon nemen. Wel een leuke opleiding!

Spannend dat je weer een groeiecho krijgt. Begrijpelijk dat ze dat regelmatig doen. Ik vind het wel erg leuk om de gewichten van ons kindje een beetje te volgen. 12-9 mag ik weer.

Yolanda wat fijn dat je weer thuis bent met de baby in je buik!!! Kan de kleine nog even doorgroeien en de longetjes nog wat verder rijpen! Heerlijk dat het goed gaat!

Ben benieuwd naar je hele update!

Wish hoe was de controle vandaag? Jij mag ook regelmatig even naar de kleine kijken :) Leuk!!

Geplaatst

Yolande,

Weer thuis, dan zal het neem ik aan goed met jullie gaan.

Maakt niks uit dat je over jezelf schrijft. Mag en kan hier allemaal, doe net waar je zin/behoefte aan hebt.

Lisa,

Een laag Hb, daar zul je zeker wel last van hebben.

Je bent een pittige opleiding gestart! Nu een goede keuze gemaakt om met de opleiding door te gaan tot na de bevalling.

Vanmorgen bij de vk geweest.

Bloeddruk blijft stabiel: 120/75.

Onze weegschaal thuis zal niet goed hebben gestaan. Ben niks aangekomen. Vorige controle 79kg en nu 78,9kg.

Baarmoeder is 30cm, in 3 weken 2cm gegroeid. Dat gaat prima.

Ik heb het goed gevoeld, de baby ligt met het hoofdje beneden. Dat hij/zij zo maar mooi blijft liggen. ;)

Heb aangegeven dat ik graag met een spiegel mee wil kijken en dat ik ons kindje zelf aan wil pakken als de mogelijkheid daar voor is.

Vorige keer kon dit niet omdat ik geen persweeën meer had en er op mijn buik is gedrukt achter de billen van onze dochter.

Misschien dat de volgende bevalling de persweeën ook weg zullen gaan tijdens het persen, daar heb ik wel kans op maar hoeft niet zo te zijn.

Ze kunnen er niks van zeggen hoe het gaat lopen. We wachten het moment maar af en zien wel hoe het gaat.

Je collega kan dat wel zeggen, maar je hebt het niet voor het kiezen hoe een bevalling zal verlopen.

Je kan je wensen aangeven wat jij en je partner graag willen.

Als je bijv een ks krijgt, dat ze de kindjes niet aankleden. Als het kan alleen een mutsje op en een wikkeldoek om. Zodat jij als kersverse moeder als eerste de kindjes bloot op je krijgt. Je kan dan er dan ook voor kiezen om jouw shirt omhoog/uit te doen zodat ze bloot op jouw eigen blote borst kunnen liggen.

Dit is één van de vele wensen die je aan kan geven.

Hier kun je dus over na gaan denken en jezelf voor laten lichten door de vk. Maar ook door vriendinnen die al kinderen hebben en hier op het forum kun je ook reacties/meningen vragen van andere.

Mijn man en ik willen dat wij eerst samen met de baby zijn en dat als eerste onze dochter erbij zal komen. Zodat zij haar broertje/zusje als eerste kan zien voordat de rest van de familie kennis komt maken.

Dit heb ik al aan onze familie laten weten en die vinden dit prima en zullen ervoor zorgen dat dit dan ook zal gebeuren.

Mijn man zal na de bevalling (willen in het zkh bevallen) niet van mijn zij weggaan dus Oma zal onze dochter moeten brengen. En als het net zoals de vorige keer verloopt mag ik na de bevalling naar huis en dan kan onze dochter hem/haar daar meteen zien.

Geplaatst

icon1.png

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e -
verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1
e
en 2
e
– 2
jongens

N@nny - zwanger van de 2e -
meisje

Tweety - zwanger van de 2e -
verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e -
verrassing

Yolande - zwanger van de 2e -
jongen

Wanneer uitgerekend

Yolande - 3 oktober 2013

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Tweety - 5 september liggingsecho

Eef78 - 9 september groeiecho

N@nny - 12 september groeiecho + controle gyn + gesprek verpleegkundige over keizersnede

Eef78 - 13 september controle vk

Wish - 17 september groeiecho

Wish - 30 september groeiecho

Geplaatst

even ego hoor.... ik ben te moe om op iedereen te reageren. Komt denk ik door de warmte dat ik me zo hondsmoe voel.

(de eerste keer van de zomer dat ik dus last heb van de warmte).

Vanmiddag de liggingsecho gehad, het. kindje ligt prima, het ligt al zo enorm laag en vast in m'n bekken dat je eigenlijk niet meer zag op de echo. Ik heb sinds zaterdag pijnlijke harde buiken dus al soort van voorweeen zeg maar, dat kon heel goed, gezien het feit dat het al zo laag ligt.

mn 'gewone' harde buiken lijken minder, maar als ik ze nu heb, benemen ze me soms gewoon de adem, zo trekt en steekt het dan. Maar goed, er zit nog geen regelmaat in, dus hopelijk blijft hij/zij nog een weekje binnen :)

ook begin ik weer hoofdpijn te krijgen, iets wat ik bij Aron ook had, hoofdpijn,misselijk en sterretjes zien, gelukkig geen eiwitten in de urine en een normale bloeddruk (100/60)

Geplaatst

Oh Tweety, voel je niet rot om niet te reageren. Ik heb beloofd dit L een paar dagen geleden te doen maar het lukt me gewoon niet. Ik lees alles van alle dames in dit topic en leef ook echt mee!!

Spannend van die voorweeen.... Bij mij is alles weer erg rustig na de hectische dagen vorige week... Wel erg vermoeid etc maar geen bloed, slijmprop etc meer...

Ik heb wel erg veel vocht in voeten....

Geplaatst

Tweety herkenbaar, ik heb het ook dat harde buiken je echt de adem ontnemen. Moet ze echt weg zuchten...

Trouwens ook herkenbaar dat je soms even alleen ego wilt posten hoor ;) Ik heb ook lang niet altijd de puf om overal op te reageren!

Yolande wat fijn dat het weer rustig aan het front is! Nog heel even en dan mag het kindje komen!

Geplaatst

Nanny, jij dus ook al aan het puffen? Haha, dan hebben jullie serieuzere voorweeen dan ik want ik heb nog niet hoeven puffen. Hoe is het met jullie enkels en voeten? Bij mij zie je geen overgang meer, echt vreselijk veel vocht houd ik vast.

Geplaatst

Nanny jij dus ook al van die pittige voorweeën, gisteren avond dacht ik echt ff dat het ging beginnen.ik zat al niet helemaal lekker in m'n vel, en ik gehad ze gewoon om de 15-10 min. dat t pijn deed. Op bed zakte het weer af gelukkig.

Vandaag 36 weken, dus het wordt alleen maar beter en veiliger.....

Yolande, gelukkig zit het bij jouw ook nog veilig binnen.

Gisteren avond hield ik vocht vast, niet overdreven hoor, heb vannacht met m'n voeten omhoog geslapen,

voeteneind van t bed 2 tandjes omhoog zeg maar, dan moet je wel iedere 2 uur plassen, maar ik had vanmorgen weer normale enkels.

Toch gaat t vocht overal wel een beetje zitten hoor, ik voel het ook in m'n gezicht, m'n lippen zijn iets dikker en m'n wangen (hamstertje :) )

Geplaatst
Nanny, jij dus ook al aan het puffen? Haha, dan hebben jullie serieuzere voorweeen dan ik want ik heb nog niet hoeven puffen. Hoe is het met jullie enkels en voeten? Bij mij zie je geen overgang meer, echt vreselijk veel vocht houd ik vast.

Met mijn zoontje was ik 20 kg aangekomen, voornamelijk vocht. Ik kon niet 1 schoen meer aan. Nu echt tegenovergesteld. Nergens last van. Snap er niks van :P

Geplaatst

Gelukkig zitten alle beebjes nog veilig in mama's buik.... Houd nog even vol meiden!

Hier last van slecht slapen en maagzuur. Oh ja, en onrustige benen. Kortom, de nachten zijn niet zo leuk...

Hopelijk wordt dit binnenkort weer iets beter, want met werken erbij vind ik het redelijk vermoeiend op het moment.

Maandag de groeiecho. Ben benieuwd....

Geplaatst
Gelukkig zitten alle beebjes nog veilig in mama's buik.... Houd nog even vol meiden!Hier last van slecht slapen en maagzuur. Oh ja, en onrustige benen. Kortom, de nachten zijn niet zo leuk...Hopelijk wordt dit binnenkort weer iets beter, want met werken erbij vind ik het redelijk vermoeiend op het moment.Maandag de groeiecho. Ben benieuwd....
arme Eef, rot van je nachten en klachten! Het is dan zeker vermoeiend met werken erbij! Wanneer heb je verlof? Hopelijk snel...Ik lig nu ook al wakker van 23-3 kan maar niet in slaap komen. Terwijl ik geen maagzuur of i.d. heb. Zo frustrerend. Iemand toevallig wakker nu? Kunnen we samen schaapjes tellen;-)
Geplaatst

Oh tweety, ben het helemaal eens met Yolande hoor. Af en toe gewoon lekker even een ego-berichtje plaatsen. Geen probleem. Dan blijven we wel op de hoogte hoe het met je gaat. Succes meis!

Dat vocht vasthouden komt bij mij 'gelukkig' alleen voor op warme dagen. Gisteren en eergisteren dus, maar als ik dan slaap met m'n voeten omhoog is het de volgende dag gelukkig ook weer verdwenen.

Hey Eef en Yolande, wat balen dat jullie zo slecht slapen. Ik ben vannacht voor het eerst in tijden, maar 1x uit bed geweest. Dus voor mij nu weer eens een goede nacht. Hopelijk hebben jullie ook goede nachten er tussen. Zeker als je nog werkt, lijkt me dat ook heel zwaar. Heb je al bijna verlof, Eef?

Geplaatst

Ik ben trouwens vandaag officieel in m'n derde trimester (28 wkn) "aangekomen". Nou heeft m'n baarmoeder al de grootte van 32/33 weken, dus qua lichaam enzo had ik al het gevoel in het derde trimester te zitten maar het is toch leuk weer zo'n mijlpaal te halen. Wat gaat het soms super snel... Ik kan me nog goed herinneren dat ik (voor m'n gevoel nog niet zo lang geleden) zo'n test deed en twijfelde of ik nu wel of geen streepje zag. Nu er is nu geen twijfel meer mogelijk 😉

Donderdag een groeiecho gehad en onze jongens liggen mooi op de curve allebei (eentje op en eentje boven de middellijn). Ik ben dus helemaal blij. Verder (tussenschot, vruchtwater enz) zag er ook allemaal prima uit. Ik moet nu over twee weken weer op controle. Nu dus even genieten van de goede uitslagen.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Wat fijn Lisa, dat met de jongens alles helemaal goed is. En gefeliciteerd met het aankomen in het laatste trimester! Hoewel jij helemaal die 40 weken niet gaat volmaken, dus stiekem zat je eigenlijk al in het derde trimester.....

Gelukkig vannacht wel oke geslapen, dus ben weer even opgeladen. Moet nog 6 weken werken, want ga pas 4 weken van tevoren met verlof....

Vandaag precies 30 weken zwanger

Geplaatst

Wat een slaap problemen! Hier gaat het erg wisselend.

Vannacht was een goede nacht maar het komt zeer regelmatig voor dat ik van een uur of 3 tot 6 wakker van me af lig te kijken.

Lijkt wel of ik dan gewoon niet moe ben!

Alleen 's morgens als mijn zoontje wakker wordt ben ik helemaal brak omdat ik dan net lekker de slaap te pakken heb :P

Ik wordt wel iedere 2 uur wakker om te plassen trouwens. (En om te draaien want dat doe ik ook niet meer slapend)

Hopelijk hebben jullie vannacht ook wat beter geslapen!

Geplaatst

Eef, het lijkt me erg vermoeiend om te werken en slecht te slapen.

gelukkig vannacht wel goed geslapen. Best een pittig vooruitzicht, nog 6 weken werken.

Leuk dat je maandag de echo hebt, weer even binnen gluren :)

Fijn Lisa dat alles goed is met je mannetjes. Wat gaat het snel hè?! Alweer je laatstetrimester ingegaan.

Wat fijn dat de jongen goed op de groei zijn, dat scheelt denk ik voor straks ook weer, als ze eerder gehaald worden toch?

Het vocht was bij mij gelukkig dus ook alleen met de warme dagen. Nu is het weer weg, ik hou nog wel wat vast, maar niet erg veel. Bij Aron was ik echt veel dikker door het vocht, toen had ik zulke dikke voeten en een dikke toet :)

Yolande dus ook al een slechte slaper. Ik was ook veel wakker de afgelopen nachten, toen ik vocht vast hield, k had m'n benen iets omhoog liggen, maar dan moet ik zo vaak plassen. Vannacht wel weer eens goed geslapen.

!aar gerust dat ik halverwege wakker word en gelijk klaar wakker blijf.

Wat bij mij helpt is om er even uit te gaan, even een glas melk en een bakje vla eten (gewoon omdat dat lekker is, niet omdat ik maagzuur heb hoor.) Vaak val ik daarna weer wat sneller in slaap, dan wanneer ik in bed blijf liggen wachten op de slaap.

Bij jouw dus ook Nanny, ik herken het zoals jij t beschrijft, over t slapen. Het hoort er ookwel bij denk ik....

dat we nu lichter gaan slapen zodat we voorbereid zijn op straks.

Hoe ist bij jullie met de voorweeën en harde buiken? Gisteren had ik een goede dag, vandaag heb ik weer meer last van m'n buik, sowieso een menstruatie gevoel steeds en zere harde buiken.

Geplaatst

Tweety,

Het is dus het één of het ander... Dikke enkels of vaak plassen.

Hihi moet wel lachen dat je s nachts een bak vla naar binnen werkt. #gewoonomdathetkan ;)

Yolande,

Je hebt 4 uur wakker gelegen, blijf je dan in bed of wat ga je doen?

Als ik wakker lig of wordt ga ik er standaard even uit om naar de wc te gaan, anders moet ik dit toch net als ik weer in slaap dommel.

Last van vocht vasthouden, vervelend hoor. Zou wisselbaden nemen niet helpen? Dat je met de sproeier koud en warm af gaat wisselen en dan met je voeten rondjes draaien? Ik roep maar wat hoor.

Heb er zelf geen last van, maar het lijkt met lastig.

Eef,

Maagzuur én onrustige benen herken ik wel.

Ik heb naast het bed Rennie liggen. Pak dit niet vaak, alleen als het zuur in mijn keel blijft hangen en ik er niet van kan slapen.

Onrustige benen pffff, steeds een koud plekje in bed opzoeken of benen buiten de dekens gooien en aanspannen en ontspannen. Vermoeiend is dat.

Hoeveel uur werk jij?

Lisa,

Jij hebt een geweldig bericht gepost.

Wat fijn dat het zo goed met jullie jongens gaat!

Dan gaat het met jou zelf ook prima!

Nanny,

Ook al zoveel wakker.

En dan in de ochtend paraat staan voor je zoontje.

Ik haal onze dochter uit bed en dan gaan we standaard op ons bed liggen en dan mag ze een half uurtje filmpjes kijken op mijn telefoon.

Dan kan ik rustig aan wakker worden.

Ik heb gelukkig geen vroege diensten meer (om zeven uur beginnen) alleen nog maar late diensten van 15.30 t/m 22.45u.

Ben ze aan het aftellen, in totaal nog 7 diensten werken.

30 september is mijn laatste werkdag. Die dag werk ik wel een vroege dienst, van 7.00-11.00u dat is echt een luxe dienst die ik nog nooit heb gehad.

Hoeveel kg is iedereen nu aangekomen?

Ik was afgelopen keer bij de vk niks aangekomen. Nu in totaal 7kg.

Bij de eerste zwangerschap was ik 18kg aangekomen. Dit zal ik nu denk ik niet gaan halen.

De laatste 10 weken kom ik toch geen 11kg meer aan?!

Geplaatst

Jaha Wish..... heerlijk hoor die vla :)

Kan me voorstellen dat je je dagen aan t aftellen bent wat betreft je werk, je

hebt ook nog eens zwaar werk, dus dat is niet goed voor je lichaam.

7 kg. is netjes, ze zeggen dat de 'standaarden' bij 20 weken zo rond de 5 kg. liggen

en bij 30 weken zo'n 10 Kg. ik doe mee met de standaarden :)

Vorige week zat ik aan de 16 kg. dus vanaf de 30 weken is er bijna een kg. per week bijgekomen :(

Het kan dus nog wel.... hoop het niet voor je hoor ;) Maar al zou je t wel halen is er nog niets aan de hand.

Ik ga het wel weer halen hoor, die 18 kg.

Of ik moet voor die tijd al bevallen.

Geplaatst

Ik ben nu 9.5 kg aangekomen. Bij mijn zoontje was ik in totaal 20 kg aangekomen.

Dat hoop ik nu niet te halen. Ik hield wel veel meer vocht vast als nu.

Ach, het gaat er vanzelf weer af!

Geplaatst

Wish, ik werk 4 dagen per week. Dus zit al af te tellen: nog 6 weken is 6x4=24 dagen werken. Hahaha, erg he?

Ben nu ongeveer 5,5 tot 6 kg aangekomen. Wel netjes dus. Bij mijn vorige zwangerschap was dat rond deze tijd een kilo meer en toen kwam ik uiteindelijk uit op 10 kilo.

Hopelijk is het nu ook weer zoiets....

Geplaatst

Jeetje meiden, jullie gewicht is om jaloers op te worden. Hier is m'n buik al behoorlijk rond. Ik ben nu 11,5kg aangekomen en ik moet officieel nog tot 30nov, dus er zullen zeker nog wel wat kilootjes bijkomen... Het zal er vast ook mee te maken hebben dat ik normaal echt veel sport en nu zit ik al weken vooral thuis. En het enige sportieve wat ik nog kan is naar de supermarkt lopen en terug ;). Ik zie er wel naar uit dat ik straks weer mag sporten (als ik er dan überhaupt nog tijd voor heb).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden