Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie allemaal! Lieve berichten! Kan iemand de geboortedatum in het overzicht aanpassen? B.enjamin is namelijk op 10 september geboren.

Alles gaat goed en ben sinds vrijdag thuis. Wel heel pittig qua nachten want hij komt elke twee uur omdat hij nog zo jong is. Wel alweer snel op z'n geboortegewichtndus de bv gaat goed! Maar ik ben kapot van moeheid. Ons andere zoontje is superlief voor hem en verder ook erg aanhankelijk momenteel. Ik lees hier mee maar reageren lukt me niet! Ik hou jullie goed in de gaten en Tweety jij rommelt al

Flink dus spannend!

Liefs en geniet nog even van je slaap allemaal;-)

Geplaatst

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e – 2 jongens

N@nny - zwanger van de 2e - meisje

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - zwanger van de 2e - jongen

Wanneer uitgerekend

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Wish - 17 september groeiecho

Eef78 - 27 september controle vk

Wish - 30 september groeiecho

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON (B.enjamin) (36.2)

Geplaatst

Yolande wat lees ik nu, jullie kleine man is geboren! Gefeliciteerd en geniet ervan! Wat zal T trots zijn op zn kleine broertje.

Geplaatst

Jippie Tweety,

Kan ik je hier ook van harte feliciteren met jullie tweede prachtige zoon! (het is echt een heel mooi mannetje)!!

Nu herstellen van de bevalling en flink genieten van jullie gezin.

Dikke knuffel en liefs

Wij hebben afgelopen dinsdag groeiecho gehad. Ons kleintje weegt rond de 1950gram. Iets boven gemiddeld, dus mijn gevoel dat ie groter zou zijn dan onze dochter rond deze termijn had ik dus mis.

Alles was prima in orde. Bloeddruk blijft stabiel 125/65 en Hb was 7.6.

Ben nu 8kg aangekomen, weeg nu 80kg.

We hebben nu nog 1 groeiecho en 1 groei cq liggingsecho.

Mijn pijnlijke rechter bil is vrijwel niet meer aanwezig. Soms nog voelbaar, maar veel minder dan afgelopen weken. Hoe dit kan, geen flauw idee.

Wel voel ik af en toe mijn linker zitbotje tijdens het staan of lopen. Als ik ga zitten is dit over. Dus dan maar af en toe op het werk gaan zitten.

Nog maar 5 diensten werken en dan heb ik verlof!

Nesteldrang is 'nog' niet toegeslagen, misschien komt dit omdat we alles nog in huis hebben van onze dochter.

Heb van mijn moeder een blauw mutsje gekregen. Ze kon het niet laten om iets blauws te kopen.

Ze zei dat als we een zoon gaan krijgen hij dan wel meteen iets blauws aan moest krijgen. Hihi, zo schattig.

Geplaatst

Wie is wie

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

Wanneer uitgerekend

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs

Geplaatst

Wie is wie

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

Wanneer uitgerekend

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

N@nny - 26 september controle gyn

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

Geplaatst

Wauw, tweety een zoon! Heel erg gefeliciteerd! Geniet van elkaar en jullie gezinnetje. En ik ben ook benieuwd naar je verhaal. Hopelijk gaat alles goed met jou.

Wish, goed om te lezen dat alles goed was bij de controle. En zo lief van je moeder om iets blauws te kopen. Al die kleine blauwe spulletjes vind ik sowieso echt super schattig. Mijn moeder kwam vorige week ineens met van die uberschattige kleine blauwe stokjes met autootjes erop aanzetten. Zo lief!

Hier gaat verder alles goed. Gisteren weer controle gehad en de jongens liggen allebei goed op groei, hebben genoeg vruchtwater en ze bewegen meer dan genoeg. Voor dat laatste had ik echt geen echo nodig om dat te weten. Maar het was wel weer een geruststelling. Mijn waardes waren ook prima; urine schoon, gewicht 12kilo aangekomen nu, bloeddruk 114/70 en Hb was nog steeds aan de lage kant, maar daar heb ik tabletten voor.

Hier ook nog niet echt nesteldrang hoor, Wish, en ik krijg toch echt m'n eerste kindjes. De kinderkamer staat nog steeds in dozen op het babykamertje en het gaat me eigenlijk prima af om daar niet aan te komen. Volg week zondag gaan we die in elkaar zetten. Eerst morgen nog een bruiloft van goede vrienden van ons, dus daarna zal ik wel een weekje nodig hebben om bij te komen. We zijn er namelijk echt de hele dag bij, dus ik hoop maar dat ik het volhoudt.

Geplaatst

Tweety, gefeliciteerd met de geboorte van T.hijs! Hopelijk is de bevalling een beetje soepel verlopen.

We horen het graag zodra je daar een beetje aan toe bent.

Wat bevalt iedereen tot nu toe vroeg zeg. Zou die trend zich voort gaan zetten?

Geplaatst

Tweety, van harte met de geboorte van T.hijs!!!!! Zo heet onze oudste ook dus ik vind het een superleuke en stoere naam!Hoop dat alles goed gaat!Wish, hier gaat het wel goed.B.enjamin doet het geweldig en ik moest van wat verder komen na de nachtmerrie van een bevalling. Nu geniet ik eindelijk echt!Ja en de trend van zeer vroeg bevallen is inderdaad gezet dames!! Ben benieuwd wie er zal volgen!! Ik lees dat de kamers zo langzamerhand in orde zijn of bijna! Ik was achteraf erg blij dat we met 34 weken alles af hadden op enkele details na....Ik lees mooi groeiecho's hier, fijn! Liefs

Geplaatst

bedankt voor de felicitaties.

Het is echt genieten hier. Heerlijk,

Afgelopen dinsdag ging ik dus voor controle naar de verloskundige, en daar zat ik er flink doorheen, ik brullen. Achteraf was ik er gewoon ook erg 'klaar' mee, ik was versleten. M'n bloeddruk was aan de hoge kant, voor mijn doen dan en ik voelde minder leven, wat ws door de voorweeën kwam. dus toch ff aan de CTG gegaan, alles was goed, de gyn. voelde meteen en ik had dus al 3cm en alles was verweekt en verstreken, ze heeft me toen meteen iets gestript. Met daarbij de afspraak dat ik vrijdag (vandaag) met 38 weken ingeleid zou worden, omdat ik dezelfde klachten had als bij Aron, en zijn hart slag toen ging dippen.

Maar goed, ik ging dus dinsdag avond al meer en meer 'rommelen' en om 21.30 uur heeft de verloskundige m'n vliezen gebroken en toen had ik 4cm. vanaf toen ging het als een speer, want om 22.50 uur is Thijs geboren, ik ben dus met 1uur en 20 min. bevallen!!

De weeën waren wel pittig, maar achteraf gezien logisch, omdat het zo snel ging. Het is weer zo bijzonder allemaal, en wat een rijkdom toch weer!! Ik voel me een stuk rustiger, zekerder en lichamelijk beter dan bij Aron, niet dat ik dat toen door had hoor, dat zie ik nu pas.

Meiden, zo'n voorspoedige bevalling gun ik iedereen.Maar Genieten jullie nog maar lekker van jullie buikjes hoor :)

Geplaatst

Tweety wat fijn dat je je zo goed voelt! Heerlijk! Geniet er lekker van meid!

Ik zie dat ik nu de volgende zou moeten zijn... Spannend hoor :P De tijd begint nu echt snel te gaan!

Geplaatst
Yolande wat lees ik nu, jullie kleine man is geboren! Gefeliciteerd en geniet ervan! Wat zal T trots zijn op zn kleine broertje.
Dank je José!!! Alles gaat hoed ondanks dat jij bijna vier weken te vroeg was.En bij jou?
Geplaatst
Dank je José!!! Alles gaat hoed ondanks dat jij bijna vier weken te vroeg was.En bij jou?

Moest je berichtje even een paar keer lezen ;) Denk dat je met jij, hij bedoelde.

Fijn dat alles goed gaat. Hoe reageert T op zn kleine broertje?

Geniet ervan.

Hier gaat het ook goed :) Voelt soms nog steeds onwerkelijk. Maar wauw wat is het weer bijzonder.

Geplaatst

Hoe is het meiden??

Hier donderdag controle. Ik hoop dat ik dan de datum van de ks te horen krijg. Ik weet al wel de ws datum en ze wilde als die niet kon 1 dag eerder dus eigenlijk weten we het wel ongeveer...

Ik voel me verder wel oké. Heb wel ERG veel last van mijn rug/bekken waardoor lopen soms nauwelijks gaat. Maar omdat ik weet dat het niet meer lang gaat duren is het te overzien en vol te houden.

De baby blijft lekker actief, vooral 's avonds als ik op de bank plof.

Op ons dressoir staat een foto van onze zoon net geboren. Als ik me dan bedenk dat precies hetzelfde nu in mijn buik zit vind ik dat wel erg onwerkelijk hoor! ;)

Hoe gaat het met de geboren kindjes?

Geplaatst

Ben ook enorm benieuwd hoe het met de twee zonen gaat die geboren zijn.

Nanny,

Dan ben jij denk ik de eerstvolgende die zal gaan bevallen.

Je gaat de datum niet met ons delen? :happy:

Wat vervelend dat je zoveel last van je rug/bekken hebt. Dit zal wel pijnlijk zijn.

Ik ga duimen dat jullie donderdag de definitieve datum te horen krijgen.

'Raar' om dit te weten en aan de andere kant ook wel prettig lijkt mij.

Bianca,

Als je dit leest en wil reageren. Denk nog heel vaak aan je. :hug:

Ik hoef nog maar twee dagen te werken en krijg dan verlof.

Als ik lang moet staan, krijg ik wel een drukkend gevoel op mijn onderkant.

Denk dat de kleine zijn/haar definitieve plaats aan het zoeken is om met het hoofdje te gaan liggen.

Zal ik 30 sept met de tweede groeiecho wel te horen krijgen.

Mijn conditie is sinds afgelopen week minder en ik moet iets vaker naar de wc om te plassen.

Verder heb ik denk ik alles in huis, zal binnenkort eens ff een checklist gaan zoeken en kijken of dit echt zo is.

Puntjes op de i zetten doe ik komende weken wel. Kinderwagenbak op de kinderwagen zetten, tummytub en badje van zolder halen en afstoffen. hihi

Mijn moeder komt over 2 weken t/m begin dec. elke donderdag enkele uurtjes in huis om mij te helpen.

Ze wil voordat ik ga bevallen de badkamer mee poetsen en de keuken. Denk dat zij meer last heeft van nesteldrang dan ik. whahaha

Ik mag de was laten liggen zodat mijn moeder die dan kan strijken. Ik kijk wel of dat ik dit elke week laat liggen, wil niet dat mijn moeder hier alleen maar komt poetsen enzo.

Laat haar maar lekker met onze dochter spelen, dan kan ik even rustig blijven zitten.

Geplaatst

Hoi Wish,

ik denk ook meer malen per week aan jou;-)

het blijft gewoon erg maf!

Eens in de paar dagen komen ik toch even hier kijken omdat hoe confronterend soms ook ik reuze nieuwsgierig ben.

ik ben super blij te lezen dat met jou en de baby alles goed gaat.

vond je kaartje ook erg lief!!

geniet nog even lekker van het getrappel in je buik! En laat je maar flink in de watten leggen door iedereen!!

liefs xxx

Geplaatst

Ik lig in het zh na een flinke bloeding rond etenstijd. Bloed gieterde eruit, dacht dat mijn vliezen braken.

Met ambulance naar zh gebracht en nu is het gelukkig over.

Morgen wordt ik besproken. Ik denk dat ik longrijping ga krijgen en dan begin volgende week de ks.

Geplaatst

Jeetje N@nny, wat een verhaal! Dat is schrikken! Gelukkig ben je 'al' de 37 weken gepasseerd en 'mag' het officieel dus gewoon geboren worden!

Met de kleine is alles goed neem ik aan? Anders had je dat wel gemeld....

Sterkte en misschien houd je jullie kleintje al heel snel in je armen.

Geplaatst

Jeetje Nanny, wat heftig inderdaad. Gaat het met jezelf toch een beetje? Lijkt me vreselijk schrikken. Weten ze waardoor de bloeding kwam? Nou rust maar goed uit. Hopelijk komt alles goed en hebben jullie straks een meisje in jullie handen. Zoals Eef ook al zegt, gelukkig ben je over de 37weken, maar het blijft spannend natuurlijk. En hoe gaat het nu met jullie meisje in je buik?

Wat gaat het ontzettend snel he, meiden, met alle bevallingen. Hoe gaat het met de "nieuwe" mama's? Nou Eef en Wish wij doen voorlopig nog maar even rustig aan, toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden