Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, lig nu aan het ctg apparaat. De bloeding komt door de placenta previa. Ws een vat gesprongen van de placenta. Continue verwacht maar nooit gekomen... Nu verwachtte ik het niet meer omdat het zolang goed was gegaan en ineens was het daar.

De baby heeft gelukkig nergens last van. Het gevaar is voor mij en niet voor de baby.

Heb wel harde buiken dus wordt mss wel over geplaatst naar de verlos zodat ze me beter kunnen monitoren.

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Nanny, schrikken zeg!!! Gelukkig ben je idd over de 37 weken en houden ze je goed in de gaten! Sterkte met alles en we denken aan je!!!

Meiden, sorry ben zo moe dat ik geen puf heb gehad te schrijven en op jullie verhalen te reageren... Heb alles wel bijgelezen hoor!

De kleine B.enjamin doet het fantastisch, een zoet ventje dat slaapt en drinkt. Hij is inmiddels in een week van 3200 naar 3650 Gr. Gegroeid! De reden dat we zo moe zijn is dat we al vier nachten op rij vanaf 3.00 uur wakker zijn door onze andere zoon die z'n hoektanden krijgt en daar ondanks zetpillen en andere middeltjes giga last van heeft en dan niet meer slaapt! Een baby die super slaapt en dan dit... Wat een timing van onze bijna twee jarige man.

Ik hoop over twee weken betere nachten te hebben....

Geplaatst

Hier ook even erg ego hoor, ik lees wel alles en leef met iedereen mee maar ben erg moe en weinig puf om op de telefoon te tikken.

Ik heb de eerste longrijpingsspuit gehad. Morgen de 2e en dinsdag de ks als ik niet eerder weer ga bloeden.

Geplaatst

Zondag morgen zijn we trotse ouders geworden van onze prachtige dochter. Ze is gehaald nadat ik weer een heftige bloeding heb gehad za op zo.

Ik was 37.3 wk zwanger en ze doet het super goed!

Geplaatst
Zondag morgen zijn we trotse ouders geworden van onze prachtige dochter. Ze is gehaald nadat ik weer een heftige bloeding heb gehad za op zo.Ik was 37.3 wk zwanger en ze doet het super goed!
Wauw Nanny, van harte!!!! Fijn dat alles goed gaat!! Met jou ook alles ok?Geniet lekker van je meisje! Liefs
Geplaatst

nieuwe poging, de iPad bleef hangen.

Hoe zwaar woog jullie meisje Nanny? (Thijs was 37,4 weken dus ik ben benieuwd of er veel verschil is).

Yolande, wat beroerd joh, dat je nu net gebroken nachten heb, terwijl je je rust zo kan gebruiken. Heftig.

Fijn dat alles goed gaat met de kleine man, wat een gewicht al joh. geef je borst of fles?

Met onze kleine man ook alles Okay, echt super genieten hier. wel een stuk drukker met 2 kids. de vrije tijd die ik normaal over had met Aron, word nu opgevuld door Thijs. Maar wel heerlijk. ik voel me echt super goed. ik ga s middags nog wel even rusten, dan kak ik in, en s avonds voel ik het ook wel. maar t is alweer heerlijk om zelf weer alles te kunnen en te mogen doen.

Hoe is het alle zwangere dames? voor jullie komt het ook steeds dichter bij he?! hoe ervaren jullie dat?

Geplaatst

Nanny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet er lekker van!

Hier gaat alles in principe oke. We zitten nu wel midden in de verbouwing thuis, maar gaat vast goed komen.

Vorige week bij de vk bleek mijn bloeddruk aan het stijgen te zijn, dus zou het eigenlijk iets rustiger aan moeten doen. Ik ben wel nog steeds aan het werk, maar probeer 's avonds toch wel mijn rust te pakken.

Ook ben ik deze week een keertje iets eerder naar huis gegaan, zodat ik eerst nog even een klein uurtje op de bank kon liggen voordat ik Yente van de creche moest halen.

Vrijdag terugkomen bij de vk om te kijken hoe het met mijn bloeddruk is gesteld en of er eiwitten in mijn urine zitten. Hopelijk blijft mijn lijf nog even een goed huisje voor de kleine, want we zijn er nog niet helemaal klaar voor hoor!

Geplaatst

Jemig Nanny, wat een heftige berichten heb je gepost.

Maar gelukkig is alles in orde met jou en jullie kleine meisje! (ben wel benieuwd naar de naam)

Lieve Bianca,

Krijg nog altijd een brok in mijn keel als we elkaar via wa spreken en als ik aan je denk.....

Wat toch vrij regelmatig voor komt.

Ik blijf ontzettend hard voor jullie hopen dat L.ente een broertje/zusje mag gaan krijgen!

Tweety,

Geloof goed dat je probeert om te gaan rusten als dit er even in zit. Het zal een hoop energie vergen om het huishouden draaiende te houden.

Vooral zo in het begin als je nog wat routine moet ontwikkelen en herstellende bent van de bevalling.

Ben ontzettend nieuwsgierig naar ons tweede kindje! Hij/zij is de laatste dagen nog drukker aanwezig dan ie al was.

Heb afgelopen week 1 middag en avond flinke steken gehad onderin mijn buik. En ook een drukkend gevoel aan mijn onderkant.

Zal het indalen zijn.

Heb ik bij de vorige keer niet gehad.

Heb ook vaker harde buiken. Afgelopen week heb ik meer harde buiken gehad dan de hele zwangerschap.

Voorbereiding voor de komende bevalling, laat maar komen!

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen? Met de kersverse mama's en met de diegenen die nog even geduld moeten hebben?

We zitten hier op het forum precies in zo'n tussenfase he? Het duurt waarschijnlijk nog even voor de volgende gaat bevallen.

Hier vandaag precies 34 weken, dus het begint aardig op te schieten. Vorige week bij vk begon mijn bloeddruk alweer te stijgen, maar gelukkig bleek gisteren bij de controle dat hijw eer was gezakt en geen eiwitten in mijn urine. Dus so far so good.

Verder zitten we nu midden in de verbouwing thuis. Druk, maar het wordt wel mooi allemaal (uiteindelijk dan, nu is het 1 grote rotzooi haha)

Nog 2 weekjes werken en dan lekker met verlof. Lijkt me heerlijk! Dus hopelijk wordt mijn kleine niet net zo vroeg geboren als bij de rest van de dames op dit forum, want ik zou erg graag eerst nog even met mijn benen omhoog willen zitten voordat de kleine zich aandient. Dus gewoon ergens in week 39 ofzo, dat lijkt me wel wat. Over tijd lopen hoeft nou ook weer niet....

Geniet allemaal van de kleintjes (in de wieg of nog in de buik).

Eef

Geplaatst

Ik denk dat je gelijk hebt, Eef. We zitten inderdaad een beetje in een tussenfase. Fijn dat je bijna met verlof kan. Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar aan toe bent. Ik zit al weken thuis, maar ik zou er niet aan moeten denken om nu nog te werken. Knap hoor, dat je in die verbouwing zo rustig blijft!

Hier gaat eigenlijk alles goed. Althans met de kindjes dan. Ik had donderdag weer een groeiecho en de kindjes zitten beiden op het gemiddelde gewicht. Wat echt heel mooi is voor een tweeling bij 32weken. Dus mijn kleine "dikzakjes" groeien goed daarbinnen en dat begin ik nu ook echt wel te voelen. De kindjes wegen ieder ongeveer 1800gram (geschat) dus ik heb een gewicht en een omvang van iemand de normaal bijna uitgerekend is of net bevallen is. Als ik even mag klagen, valt me dit dan ook echt zwaar en ben ik het af en toe wel eens beu. Natuurlijk ben ik super blij met onze wondertjes hoor, maar de laatste week denk ik wel eens oh was het er maar één geweest. Ach, het zal ook wel door alle hormonen komen, want ik ben in weken niet zo emotioneel geweest. Ik huil echt om alles ☺️.

Verder heb ik donderdag ook te horen gekregen dat de bevalling, als het zo blijft, gaan een geplande keizersnede wordt. Eentje ligt namelijk in stuit en de andere ligt dwars. Dit vind ik ook best wel lastig. Ik had gewoon heel graag een natuurlijke bevalling gehad. Niet dat bevallen me nu zo'n pretje lijkt, maar zo'n zware buikoperatie zit ik ook niet op te wachten. Daarbij komt dat de beleving van een bevalling toch heel anders is als je met allerlei toeters en bellen op een OK ligt. Maar ja, het is niet anders helaas.

Nou dat was mijn update. Sorry, dat het deze keer even niet echt vrolijk is, maar zoals ik al aan gaf zit ik even een week niet zo lekker in m'n vel.

Geplaatst

Joh, dat je af en toe niet zo lekker in je vel zit is niet meer dan logisch hoor! Lijkt me ook een behoorlijke opgave: zwanger zijn van een tweeling!

Ik loop hier soms al te mopperen dat ik mijn oude lichaam weer terug wil...

En een keizersnee valt wel even tegen als je gehoopt had op een natuurlijke bevalling, maar het is niet anders helaas. En ook dat komt dan wel weer goed.

Even lekker balen en dan volgende week weer lekker gaan genieten van het getrappel in je buik en het fantaseren hoe je kleintjes eruit zullen zien enzo, want voor we het weten is het voor ons ook zover hoor!

Ik begin soms ook alweer de kriebels te krijgen voor de bevalling. Ik ben niet het type die heel blij wordt van een natuurlijke bevalling... Hoewel ik natuurlijk ook niet een keizersnee zou willen hoor, begrijp me goed. Maar de vorige keer vond ik de weeën wel erg heftig (ik ben toen ingeleid en had een weeënstorm). Ik zie er nu dus wel erg tegenop om dat weer te moeten doorstaan. Gelukkig weet ik dat het uiteindelijk klaar is en dat het cliché waar is dat je de pijn al snel weer vergeten bent als je zo'n lief baby'tje op je buik hebt liggen.

Geplaatst

Hoi Wish,

Super dank je wel ik duim met je mee!

Ben zo benieuwd wat het bij jullie gaat worden. En hopelij is de uitslag oke.

Hopelijk mag die er voor Lente zeker komen!

Ik houd je iig op de hoogte.

We spreken elkaar immers met regelmaat op de whatsapp.

Kus voor uk in je buikkie!

Liefs xxx

Geplaatst

Bianca, hier even een kort berichtje voor jou.

Weet dat ik met grote regelmaat aan je moet denken. Ik vind het heel knap dat je zo af en toe hier op het forum komt posten, want dat moet toch niet gemakkelijk zijn lijkt me zo....

Hoe gaat het met je/jullie?

Liefs

Geplaatst

Lisa,

Je mag best even spuien hier hoor. Je bent ontzettend blij met deze zwangerschap daar zal niemand aan twijfelen!

Gisteren een bellyshoot gehad. Ik samen met onze dochter.

Heb vanmiddag de foto's al via de mail gekregen en ik ben er reuze blij mee!

Heb ze net op fb gezet. Dan komen er wel gemengde gevoelens naar boven.

Denk dan aan de personen hier op het ivf forum en natuurlijk ook mensen die hier niet meeschrijven.

Nooit gedacht dat wij 1 kindje zouden hebben en nu zwanger van een tweede kindje, als ik hieraan denk schiet ik alweer vol....

Geplaatst

Ik heb afgelopen vrijdag een glucosetest in het zkh moeten doen.

De vk moest me dit nav de laatste groeiecho aanbieden omdat het kindje wat boven gemiddeld is.

Maandag de uitslag gekregen en het was prima in orde!

Geen zwangerschapssuiker, 'gewoon' een grote baby. ;-)

Hoe gaat het met de rest!

Geplaatst
Ik heb afgelopen vrijdag een glucosetest in het zkh moeten doen.

De vk moest me dit nav de laatste groeiecho aanbieden omdat het kindje wat boven gemiddeld is.

Maandag de uitslag gekregen en het was prima in orde!

Geen zwangerschapssuiker, 'gewoon' een grote baby. ;-)

Hoe gaat het met de rest!

Fijn dat het geen zwangerschapssuiker is!! De baby heeft het gewoon veel te goed bij jou ;)

Geplaatst
Gisteren een bellyshoot gehad. Ik samen met onze dochter.

Heb vanmiddag de foto's al via de mail gekregen en ik ben er reuze blij mee!

Wat leuk zeg! Zo samen met je dochter!

Ik zit er nu aan te denken om eens een shoot te doen met ons als nieuwbakken gezinnetje...

Geplaatst

Nanny,

Wij gaan ook een newbornshoot doen. Dit hebben we bij onze dochter ook laten doen.

We krijgen nu korting omdat we voor een tweede keer bij dezelfde fotograaf een bellyshoot en newbornshoot laten maken.

Hoe gaat het met je dochter? En hoe is je zoontje eronder?

Knuffelig of juist niet?

Hoe gaat het met de rest van de pasgeboren kindjes?

En met het herstel van de mama's?

Geplaatst

Leuk zeg, zo'n newbornshoot!

Met onze dochter gaat het super! Ze is enorm tevreden en huilt nauwelijks. Als ze huilt is ze erg goed te troosten met de borst.

De borstvoeding loopt als een zonnetje dus ik zit bovenop een roze wolk ;)

Zoonlief vond het in het begin allemaal maar niks maar hij begint er nu aan te wennen. Vanmiddag wilde hij haar steeds knuffelen, zó lief!

Doordat ze veel slaapt kunnen we hem zijn 'normale' aandacht geven.

Geplaatst

Lijkt me heel leuk zo'n newborn shoot. Ik zal eens kijken of ze die hier in de buurt van Tilburg ook hebben.

Fijn om te horen dat alles zo goed gaat Nanny. Klinkt echt als een heerlijk en tevreden meisje! En ook mooi dat jullie toch nog tijd overhouden voor je zoontje.

Geplaatst

Nanny,

Wat fijn dat de bv goed gaat!

Leuk om te lezen dat je jullie zoon voldoende aandacht kan geven. Dit lijkt me ook zo belangrijk om te blijven doen!

Natuurlijk moeten ze leren dat wij de aandacht moeten verdelen tussen de kinderen in het gezin, maar in het begin is er al zoveel wat anders is/gaat dat ik de meeste aandacht aan onze dochter wil geven. (in hoever dit gaat natuurlijk)

Hoe gaat het met de rest van de meiden die zwanger zijn en met de mama's van de newborn baby's en de baby's zelf? ;-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Zo dames, hoe gaat het met jullie zwangerschap of baby?

Nanny, fijn dat het allemaal goed is met jullie meisje, genieten is dat he? Hoe voel je jezelf?

en, niet onbelangrijk, hoe kijk je terug op je keizersnee? ( omdat je de vorige keer gewoon bevallen bent).

Wish, de foto's van de shoot waren echt prachtig!! Heb je nu ook weer buikfoto's met de beide namen gedaan?zoals je bij M. had?

Hier er gaat alles weer goed, Thijs werd de afgelopen 2 weken steeds onrustiger, bleek/blijkt dus reflux te hebben, gelukkig waren we er op tijd bij, hij ging vorige week steeds meer huilen (ik dus ook) maar gelukkig kon ik starten met de medicatie en die werkte al snel, nu gaat het echt een stuk beter. de nachten gaan ook steeds beter, vannacht kwam hij zelfs pas om half 5 :) (voorgaande weken kwam hij dus zeker 2x om te drinken en daarnaast nog iedere keer de speen erin, ik was echt zò moe!! Het is ook echt onwijs zielig als je kleintje pijn heeft, dat breekt je hart!

Geplaatst

Gaaf Wish dat je bellyshoot hebt gedaan!

En ja dames hoe is het met jullie en de moeheid en kwaaltjes of valt het mee?

Nanny, lekker aan het genieten??

Tweety, jouw verhaal is exact mijn verhaal. Is het bij T.hijs ook verborgen reflux? Ik doe nu 2,5 schep Johannes broodpitmeel door de fles met aventspeen 2 en sinds drie dagen krijgt hij medicatie: nexium. We merken ook zo'n verschil en hij sliep sindsdien 7-9 uur door! Daarvoor sliep hij slecht en hikte steeds. Ik heb ook bedje etc schuin staan maar zelfs met alle hulpmiddelen wordt hij vaak nog onrustig ook al hebben we hem 45 min rechtop gehouden na de voeding... Is dat bij T.hijs ook? Wel erg genieten van de twee jongens! Maar de overgang van 1 naar 2 vinden wij wel pittiger dan van 0 naar 1.

Maar ook wel erg leuk om nu een echt gezin te zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden