Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013


Doortje

Aanbevolen Berichten

Yolande; Ja Thijs heeft ook de verborgen reflux, spugen doet hij zelden.

Wij hebben de Losec, dat is hetzelfde als Nexium maar dan in de tablet vorm, heel raar....

wie geeft een baby nou tabletten die je op moet lossen? Lukt ook slecht, het blijft korrelig.

Maar ik ga nog proberen of ik de vloeibare Losec kan krijgen via een andere apotheek.

(Kan bij ons dus niet...kost te veel zeggen zeg)

 

O ja, na een half uur pas terug leggen werkt ook amper he?! Hier werd Thijs gerust na 1,5 uur wakker om vervolgens te

gaan huilen omdat alle voeding weer terug liep. Hij sliep overdag amper meer in z'n bedje, omdat het zo'n ramp was.

Nu gaat het echt veel beter joh, die medicatie werkt echt wel, het gaat niet helemaal over, maar als de nachten maar beter gaan....Thijs wilde. s nachts ook om de 2 uur drinken. Nu merk ik zo'n verschil, ook overdag... hij laat er nu 4 uur tussen zitten, krijg. je gelijk iets meer tijd voor jezelf.

Het is ook wel Eem stuk drukker ja, een tweede.... Maar ik vind wel dat het bij de eerste veel meer wennen was, dat voelde zo overweldigend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Tweety,

 

Ja, heb nu ook een buikfoto met berenklauw laten maken. Whahaha, sorry, moest hieraan denken toen je het vroeg. (weet je nog...?)

Heb de meiden en jongensnaam met blokjes op mijn buik laten leggen en inderdaad een gelijke foto laten maken die we ook bij M hebben laten maken.

 

Gelukkig gaat het een heel stuk beter met Thijs en dus ook met mama zelf! Dikke knuffel!

 

 

Yolande,

O, bij jullie zoon ook reflux en hiervoor medicatie gekregen. Wel super dat je al verschil merkt en dat hij nu dus een stuk beter in zijn velletje zit.

Mijn achterbuurvrouw zei juist dat ze een tweede kindje helemaal niet meer 'werk' vond hebben dan dat ze alleen hun dochter hadden.

Het ging allemaal automatisch om voor twee kinderen te zorgen.

 

Ben zo benieuwd hoe dit bij ons gaat zijn.

Moet het toch zelf ervaren om een mening hierover te kunnen geven.

 

 

Schreef ik in een vorig bericht dat we een grote baby zouden krijgen omdat ik geen zwangerschapssuiker heb.

Blijkt bij de 36 weken groei en liggingsecho alles toch wel vrij normaal te zijn.

Baby heeft een iets kleiner hoofdje dan de middellijn en buikomtrek en bovenbeen waren iets groter dan gemiddeld.

Hij/zij werd met 36 weken rond de 3070gr geschat. Dus hij/zij zal ongeveer gelijk aan de grote zus zijn met de bevalling. 3950gr woog onze dochter.

 

Vrijdag is ze jarig, 2 jaar wat een feest!

Ben langzaamaan met de voorbereidingen bezig geweest en alles is nu in huis. (alleen nog kaas, komkommer en tomaatjes enzo) Maar dit haal ik donderdag.

We vieren het vrijdagmiddag en zaterdagochtend. Dan hoef ik geen hele dag te 'sjouwen'.

Zaterdag gaan we de dag met z'n drietjes bij de pannekoekenbakker afsluiten.

Dan krijgt ze een pannenkoek met 'vuurwerk'/sterretjes. Jippie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wish; haha...ja ik moest ook nog aan de beer denken toen ik het vroeg :D

maar gaaf joh, dat je weer zo'n foto hebt met de namen.

De zorg opzich, voor een tweede gaat wel meer vanzelf hoor, het gaat ook gewoon mee

in het ritme, het is alleen drukker met de huishouding, je moet meer plannen wanneer je wat wilt gaan doen.

wat ook wel scheelt is dat Thijs veel bij mij wilde zijn toen hij zo onrustig was, waardoor je bijna nergens aan toe komt.

Deze week merk ik duidelijk dat verschil, nu hij om de 4 uur komt.

Leuk John het grote feest vrijdag, k ben benieuwd hoe ze het vind, ze beseffen nu toch meer dan vorig jaar.

Je ziet vaak dat die groei echo's las kloppen nadat ze er twee of drie hebben gemaakt, ik ben zo benieuwd wat je krijgt.

Ik denk nog steeds aan een jongen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sinds deze week met verlof, heerlijk! Nu kan ik eindelijk de kamertjes verder afmaken. Onze dochter slaapt sinds vannacht op haar nieuwe kamer, dus nu kan ik het babykamertje verder in orde maken. Daar hoeft verder weinig aan te gebeuren behalve alle babyspullen weer even opzoeken en inrichten enzo. Het leuke werk dus.

Zolder moet nog wel verder afgemaakt worden. Is ook wel belangrijk, want daar is onze slaapkamer en daar komt de wieg ook de eerste weken. Dus moet wel even af zijn en grondig schoongemaakt worden na alle verbouwingsstof.

Hier met 36 weken ook een groeiecho gehad. De kleine was 2780 gram, volgens de vk precies gemiddeld. Dus dan neem ik aan dat het gewicht bij 40 weken zo rond de 3500 gram zal uitkomen.

 

Wat lijkt me dat vervelend van die kleintjes met reflux.... Gelukkig lijkt het nu iets beter te gaan met de medicatie.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe we dat gaan ervaren, 2 kinderen. Je hoort van die verschillende berichten. De een vindt de overgang van geen kinderen naar 1 kind groter en de ander juist weer van 1 naar 2 kinderen.

Ik weet wel dat ik na de geboorte van Yente echt alle tijd had voor haar en als ze sliep kon je zelf ook heerlijk even niks doen. Nu loopt er nog een kleine peuter rond van nog geen twee jaar die natuurlijk ook aandacht wil, dus het lijkt me wel erg druk en ik vraag me af of je nog een beetje je rust kunt pakken. Dat lijkt me wel heftig, zeker bij gebroken nachten. Maar we gaan het binnenkort allemaal zelf ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn Eef, dat je alles nu in kunt gaan richten. het lijkte toch zenuwslopend hoor, al dat klussen in je hui

voor de bevalling. maar straks zittijd lekker glad.

heerlijk nu met verlof, ook nietvergeten nog te genieten he?!

Een mooi gewicht dus... ik ben benieuwd ;)

 

Ik vond bij Aron de overgang van 0 naar 1 psychisch zwaarder (zo nieuw en overweldigend) en bij Thijs is het

weer drukker qua huishouding.ik vond het bij Aron wel meer wennen om een ritme te krijgen, na al die jaren van samen zijn en doen waar je zin in hebt naar een baby die dan de boel gaat bepalen. het is echt persoonlijk hoe je het gaat ervaren, ik vind het bij allebei wat hebben, het nieuwe en mooie en speciale bij nummer 1 en het vertrouwde, relaxte en gezellige bij nummer 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb het lijstje er maar weer eens bij gepakt....

 

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

N@nny - zwanger van de 2e - meisje

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - zwanger van de 2e - jongen

 

Wanneer uitgerekend

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Eef78 - 31 oktober controle vk

 

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

29 september: N@nny bevallen van een DOCHTER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweety,

 

Hoe jij het ervaart klinkt mij prettig in de oren. Dat het vertrouwd, relaxed en gezellig is. Dat wil ik ook! ;)

Het huishouden op een lager pitje is niet zo erg. Ik ben zo'n poets en opruim'miep' dat dit voor mij eigenlijk wel goed is dat ik dan niet zoveel kan poetsen en mezelf bezig moet houden met andere veel belangrijkere zaken.

 

Eef,

Hoe ervaar jij deze laatste weken van de zwangerschap?

Het gaat heel goed met mij. Lichamelijk en geestelijk gaat het goed.

Alleen knoept er tijdens het lopen iets linksachter in mij onderrug, boven de taille. Doet geen zeer, maar andere horen dit ook als ik voorbij loop.

 

Mijn beste vriendin is op de verjaardag van onze dochter bevallen van een prachtig, gezond klein meisje. (2385gr) Met 37,2wkn.

Het was bijzonder om samen zwanger te zijn en nu is ze bevallen op een hele mooie dag. Hihi!

 

Ik ben zo benieuwd hoe de bevalling zich zal gaan melden en hoe het zal gaan verlopen.

 

Lisa,

Hoe gaat het met jou en de twee boy's?

 

Met de rest van de meiden en baby's alles in orde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, de tweede verjaardag van onze dochter is trouwens super geweest!

Vrijdagmiddag voor vrienden en kinderen en zaterdagochtend met familie gevierd.

Volgende keer maken we er twee ochtenden van.

En ik denk dat we de komende jaren de verjaardagen van beide kinderen voor de vrienden op 1 dag gaan vieren.

Als ze enkele weken verschillen maken we er voor de familie twee aparte verjaardagen van.

Maar ik zie het niet zitten om in een paar weken tijd de hele bups vrienden en kinderen twee keer over de vloer te krijgen.

Niet dat dit niet leuk zal zijn, maar pffff nee dank je. hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lisa en Wish, hoe gaat het bij jullie? Alles nog rustig? Hier wel.

Heel eerlijk gezegd mag de kleine wat mij betreft wel komen, maar nog geen voortekenen helaas.... Het kan natuurlijk ook zomaar nog een paar weken duren.

Morgen weer voor controle naar vk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hier meiden! De laatste loodjes, het kan nu elk moment gebeuren!

Ik spiek regelmatig maar vind weinig tijd om te reageren met 2 kleine kindjes.

Alles gaat wel goed alleen heb ik een enorm slaaptekort met 5 weken lang 4 tot 6 uurtjes slaap per nacht.

Hopelijk komt er snel meer rust en ritme bij onze kleine meid en worden de nachten wat langer.

 

Maar ik blijf helemaal in love op ons mooie meiske ♥

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

N@nny - 2e kindje

Tweety - 2e kindje

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - 2e kindje

 

Wanneer uitgerekend

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

 

 

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

29 september: N@nny bevallen van een DOCHTER (37.3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eef,

 

Ik ben het zwanger zijn ook echt niet 'beu', maar wil ook dat hij/zij besluit geboren te willen worden.

Hoe was het bij de vk?

 

Ik mocht vanmorgen ook naar de vk.

Bloeddruk blijft prima 120/70. Gewicht ben ik nu 12kg aangekomen.

Kleine wordt net als onze dochter geschat, rond de 4000gr.

 

Ik heb sinds eergisteren in de avond vaker een harde buik en ook steken onderin mijn buik en onderkantje zeg maar. ;)

Vk voelde dat de baby prima ingedaald was, dat merk ik zelf ook.

 

Lisa,

Hoe gaat het met je?

 

Nanny,

Heerlijk om zo in love te zijn! Genieten!!

En weinig slaap kan lastig zijn. Kun je overdag rusten?

 

Hoe gaat het met de andere meiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

N@nny - 2e kindje

Tweety - 2e kindje

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - 2e kindje

 

Wanneer uitgerekend

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Wish-12 nov wekelijkse controle (39,5)

 

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

29 september: N@nny bevallen van een DOCHTER (37.3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog ben ik weer naar huis gestuurd. Wel wat eiwitten in mijn urine gevonden, maar bij inwendig onderzoek bleek mijn baarmoeder nog potdicht te zitten. Dus ze willen nog niet gaan inleiden.

Vrijdagochtend mag ik me weer melden en kijken ze weer hoe het met de eiwitten gesteld is. Indien dit boven een bepaalde waarde zit, zal ik vrijdag worden opgenomen en gaan ze toch inleiden.

Zo niet, dan kijken we na het weekend weer verder geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spannend Eef, het komt steeds dichterbij.

 

Wish, bij jouw ook al wat aan t rommelen?

 

Hier alles les okay met m'n kleine mannen, heerlijk genieten gewoon. Thijs is alweer ruim 7 weken,

wat gaat het toch snel.

 

Lisa, ik ben ook benieuwd hoe t met jouw is? hou je het nog vol? weet je al wanneer ze je

gaan laten bevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag in het ziekenhuis bleken alle uitslagen in orde, dus weer overgedragen naar de verloskundige. Kortom, gewoon wachten tot de bevalling spontaan gaat beginnen...

En daar ben ik dus niet zo goed in. Goh, wat duurt wachten toch lang en dat terwijl ik nog niet eens over tijd ben. Het kan zomaar nog 3 weken duren. Ik moet er niet aan denken eigenlijk.

Kleintje, kom maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge Eef, ik kan me voorstellen, dat als je eenmaal gaat 'ziekenhuizen' dat je denkt: kom maar op! en dan valt vervolgens het wachten weer tegen. Jammer dat je nog geen ontsluiting had. maar wie weet.....

sterkte hoor om te moeten wachten en doe gewoon relaxed, lekker vaak badderen en douchen en leuke dingen doen. dat maakt het wachten dragelijk.

 

succes meid. k Ben erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Op zondag 10 november is onze zoon geboren. Zijn naam is S.tijn.

In de ochtend rond 8.00u had ik een druppel bloedverlies. In de loop van de ochtend kreeg ik om de paar min harde buiken.

We zijn na het ontbijt met z'n drietjes gaan wandelen. Naar de bossen geweest en onze dochter heeft met haar nieuwe regenlaarzen in de plassen staan stampen.

Rond 13.00u kreeg ik om de 5 á 6 min een harde buik en een wee. Maar dit was minimaal (flinke menstruatiekramp) en hield elke keer een sec. of 20 aan.

In de loop van de middag naar de vk gebeld en zij kwam langs.

Bloeddruk 140/85 (de hele zwangerschap 120/75) en ik had 2 cm ontsluiting.

Na haar bezoek ben ik in bad gaan liggen.

Mijn moeder was ondertussen gekomen om op onze dochter te passen omdat wij naar het zkh wilden om daar te bevallen.

Rond 17.00u ben ik uit bad gekomen en had ik om de 5 min. weeën die krachtiger waren geworden en ik dus weg moest zuchten. Ze duurde toen ook zo'n 45 sec.

Toen dit nog eens een half uur duurde hebben we de vk gebeld en we spraken af om naar het zkh te gaan. De vk stond op ons te wachten toen wij kwamen.

Ik heb zelf de rolstoel naar binnen geduwd, laat mij maar lopen dacht ik. Dit is alleen maar goed. ;)

 

In het zkh verliep de ontsluiting snel. Bij binnenkomst had ik 4cm en om 20.50u had ik 8cm en zijn tijdens een wee de vliezen doorgeprikt.

Toen kreeg ik twee flinke weeën op elkaar en schoot ik door naar 9cm en mocht ik bijna mee gaan persen.

Na nog eens 2 persweeën weggezucht te hebben mocht ik mee persen.

Na 7 min persen is S.tijn geboren. 3975gr en zo'n 48 cm. (zal iets meer zijn)

Was wel wat angstig dat ik geen persweeën zou hebben, dit had ik de vorige keer niet.

Toen het hoofdje 'stond' had ik 2 weeën die ik weg kon zuchten en geen persdrang had. Toen dacht ik even dat het weg zou gaan blijven.

Maar niks was minder waar, ik kreeg weer een perswee en kon uiteindelijk S.tijn aanpakken. WAUW!!!!

 

Nou, het is een heel lang verhaal geworden. (oeps)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan vergeet ik nog dat het ontzettend goed met ons gaat!

Grote trotse zus is ontzettend lief voor haar broertje.

Gehoopt dat ze op deze manier zou reageren, maar dat was afwachten.

We hebben de eerste ontmoeting op film staan. Het statief op de slaapkamer gezet en hierna M uit bed gehaald.

Ze begon meteen te knuffelen, aaien, zoenen, zelf vast mogen houden. Zoooo ontroerend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

N@nny - 2e kindje

Tweety - 2e kindje

Wish - zwanger van de 2e

Yolande - 2e kindje

 

Wanneer uitgerekend

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Eef78- 18 nov controle vk

 

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

29 september: N@nny bevallen van een DOCHTER (37.3)

10 november: Wish bevallen van een ZOON S.tijn (39.3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden