Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Zjoediezzz, je kan bij dec/jan meeschrijven als je wil? Freggel is net een paar dagen verder dan jij ;-))
Lief van je Melis! Ik heb zo af en toe ook een beetje met jullie meegelezen... Ik kruip vanmiddag even wat uitgebreider achter mijn laptop en dan reageer ik uitgebreider.Thnx!!Liefs Judith
Geplaatst

nanny;Fijn dat je wel gelijk over 1,5 week een echo heb. Het zijn natuurlijk ook moment opnames,

waarin de kleine net z'n buikje vol moet hebben toch? met vruchtwater?

Bij ons wordt ook niet standaard de baarmoedermond opgemeten hoor, het is dat ik door m'n harde buiken in

het ziekenhuis belandde voor m'n controles, en zelfs bij de standaard controles kijken ze niet. Toevallig moet ik volgende

week weer op controle, maar ik ga wel vragen of ze kijken. Ik heb vaak steken in m'n buik/baarmoedermond, en ik vertrouw dat voor geen meter.....

Leuk he?! die hikjes, ik voel het nu iedere dag wel, echt schattig.

Lisa; hoe is je vakantie geweest? en hoe is het met jezelf? Leuk datje langzaam aan steeds meer spullen gaat verzamelen.

Het wordt steeds meer tastbaar dan he?!

Eef; wat een klap krijg je dan in je gezicht he?! als je zulke berichten leest. Geef het een plekje hoor, wij hebben die tijd ook gehad, dat we het moesten verwerken.

Hoe gaat het verder met je? Hoe voel je je?

Lisa en Eef zitten ook dichter bij jouw Judith.

Scheelt ook wel dat er 2 maanden samengevoegd worden, dat het verschil in weken dan groot is dan 'vroeger' toen de 'uitgerekend in.....' topics nog druk bezocht werden.

Ik heb t idee dat een jaar of 2,3 geleden er veel meer werd geschreven en het veel drukker was op t forum. Jammer hoor.

Meiden, een fijne dag vandaag.

Geplaatst

Hoi meiden, we hebben inderdaad nog een klein clubje over hier dan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een overzicht heb nu, maar ik zal voor de zekerheid gewoon mijn gegevens neerzetten en dan kan iedereen aanvullen die wil. Ik heb even het voorbeeld genomen van het overzicht dec13/jan14, leek me wel handig. Mochten we nu echt maar met twee mensen overblijven ofzo, kunnen we ook altijd nog 1 groot topic voor okt/nov/dec/jan samenvoegen toch? Maar zoals ik al zei ik ben het overzicht een beetje kwijt.

Wie is wie

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2ejongens!

Wanneer uitgerekend

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Lisa1805 - 16 augustus 2013 – pretecho & 22 augustus controle ziekenhuis

Nou dan kan ik nu beginnen met mijn update inmiddels is hier namelijk ook een heleboel gebeurd. Maar goed, hoe het dus nu met mij gaat is niet echt super. Ik zit op dit moment volledig thuis, in verband met een ontstoken tussenribspier of het syndroom van Tietze (daar zijn de gynaecologen nog niet helemaal over uit). Wij zijn helaas eerder terug moeten komen van onze vakantie, vanwege de pijnklachten aan mijn rib(spier). Ik ben de zaterdag voor onze vakantie hiervoor nog naar het ziekenhuis geweest, aangezien ik ineens een zwelling kreeg bij mijn linkerrib. Er werd toen gedacht aan een lichte kneuzing van mijn ribben (door het uitzetten van mijn buik), die vanzelf weg zou trekken. Wij zijn toen vervolgens dinsdag toch op vakantie gegaan, echter na twee dagen had ik al zoveel pijn dat ik nauwelijks meer iets kon (elke houding/beweging deed pijn). Ik heb toen vanuit Slovenië contact opgenomen met de gynaecoloog in NL. Hij dacht op basis van het gesprek dat de tussenribspier ontstoken was. Het lastige was echter dat ik niet in staat was om langs te komen en het daardoor lastig was voor de arts precies te zeggen wat er aan de hand was. Na overleg hebben we besloten nog een week te blijven. Aangezien het vermoedelijk ging om een ontsteking en daar mag je tijdens je zwangerschap niks anders voor dan pijnstilling, in de vorm van paracetamol. Ontstekingsremmers e.d. mag namelijk niet tijdens de zwangerschap. En verder vooral rustig aan doen, zodat ik de spier niet te veel overbelast. Eigenlijk zouden we nog een weekje langer gebleven zijn, maar dat hield ik niet vol. In Nederland gekomen bleek het inderdaad een ernstig ontstoken tussenribspier of het syndroom van Tietze te zijn. De arts vermoedt dat dit komt door het versneld groeien van mijn baarmoeder (door de tweeling… overigens krijgen we twee jongens weten we inmiddels… echt heel leuk!), waardoor mijn ingewanden zijn gaan drukken op die ribben, waardoor de spier is gaan irriteren en uiteindelijk is ontstoken. Dit komt wel vaker voor schijnbaar. Het lastige is alleen dat je geen onstekingsremmers mag, waardoor je de bron niet aanpakt. Ik slik dus nu dagelijks de maximale dosis paracetamol en dan is de pijn nog niet volledig weg, helaas. In overleg met mijn baas heb ik mij nu dan ook volledig ziekgemeld. Dus werken zit er helaas niet in. Ik had zelf nog het idee nog wel terug te kunnen komen, aangezien de eerste arts die ik sprak zei dat het lichaam de ontsteking ook wel zelf kan genezen. Afgelopen week sprak ik echter een gynaecoloog, die dat toch erg onwaarschijnlijk vond. Aangezien ik zwanger ben van een tweeling en mijn buik nog niet volledig is uitgezet, daar ik pas 23,5 weken zwanger ben. Ik heb me er dus nu (min of meer) bij neergelegd dat werken er voorlopig niet in zal zitten en als het dan anders is valt het alleen maar mee.

Doordat ik nu dus al een paar weken thuis zit heb ik me maar volledig gestort op het zoeken naar spulletjes en inrichten van de kinderkamer (lang leve het internet). Het huis begint nu aardig vol te lopen. Wel heel leuk want nu gaat het inderdaad steeds meer leven, zoals je zei Tweety.

Wat ik ook heel leuk vind is dat ik de kindjes steeds meer begin te voelen. Waar het in het begin echt nog kleine kriebelende vlindertjes waren, voel ik inmiddels heuse voetbalwedstrijden in mijn buik. Dat was ook erg leuk bij de 20w-echo, want de kindjes hebben geen moment stil gelegen. Vaak had ze dan 1 kindje in beeld en dan kwam er weer een voetje van de onder voorbij. Afgelopen voel ik het ook steeds meer als ik ga slapen. Hebben jullie dat ook? In het begin vond ik het wel grappig, nu denk ik ook wel eens ‘laat me slapen!’. Ik heb overigens volgende week vrijdag (16 aug) een pretecho samen met mijn zusje gepland. Ik heb echt al enorm veel echo’s gehad, maar die waren altijd op medische indicatie. Ik heb dus nog geen moment echt relaxed naar onze kindjes kunnen kijken, maar eerder altijd met de gedachte van ‘als alles maar goed is’. Ondanks alle klachten probeer ik toch zoveel mogelijk te genieten van deze zwangerschap en daarom heb ik mezelf deze echo ‘gegund’. Je moet jezelf tenslotte ook een beetje verwennen hè.

Eef, zoals Tweety al zegt, neem je tijd. Wij hebben hier ook al langer aan kunnen wennen en dan kan je altijd nog zien wat je wil. Sterkte en als je hier er iets over kwijt wil mag dat natuurlijk altijd!

Nanny, hoe gaat het nu met je? Wanneer moet je weer precies terug? Ik hoop inderdaad dat het gewoon een momentopname is en dan kan je de extra echo gewoon zien als een keer extra jullie kindje zien.

Geplaatst

Lisa, wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt.... Maar wat leuk, 2 jongens!

Hier gaat alles op zich prima, heb alleen behoorlijk wat last van spataders. Niet alleen erg lelijk, maar ook zo nu en dan behoorlijk pijnlijk. Verder groeit de buik behoorlijk.

Nu nog even vakantie (zit in het onderwijs) dus dat is heerlijk.

Heel vreemd, heb sinds vorige week op vakantie in Italie erge uitslag in mijn liezen. Elke stap deed pijn vanwege het schuren (zeker bij het dragen van een broekje en tja, ik kan moeilijk in mijn blote kont de straat op...). Dus toen ik woensdag terug kwam gelijk een afspraak bij de huisarts gemaakt en kan morgenochtend terecht. En nu? Vandaag is het opeens een stuk minder en heb ik er eigenlijk nauwelijks meer last van. Ik wilde dus eigenlijk de afspraak maar weer afzeggen, maar J. vindt dat ik gewoon moet gaan. Dus nou ja, ik ga maar. Maar vind het wel een beetje stompzinnig om daar te komen en dan te zeggen dat het al bijna over is... Aan de andere kant wil ik toch ook wel weten wat het is en hoe je daaraan komt. Hormoonschommelingen in combi met hitte = erge uitslag? Ach geen idee...

Maandag mogen we weer naar de verloskundige. Eindelijk kan J. ook een keer mee.

Ik zal het lijstje ook even aanvullen.

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e -verrassing! (ook voor onszelf)

Wanneer uitgerekend

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

Eef78 - 12 augustus 2013 - controle vk

Geplaatst

Ik zal het lijstje ook even aanvullen.

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e -verrassing! (ook voor onszelf)

N@nny - zwanger van de 2e - meisje

Wanneer uitgerekend

N@nny - 17 oktober 2013

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

N@nny - 15 augustus 2013 - echo+controle gyn

Geplaatst

Nanny, hoe gaat het nu met je? Wanneer moet je weer precies terug? Ik hoop inderdaad dat het gewoon een momentopname is en dan kan je de extra echo gewoon zien als een keer extra jullie kindje zien.

Ik mag donderdag terug komen voor een echo en controle. Hopelijk wil ze dan ook het gewicht weer berekenen. Ik ben dan precies 31 weken.

Geplaatst

Lisa wat heftig zeg! Maar kan die ontsteking nou nog wegtrekken dan? Of pas na je zwangerschap met medicatie? Wel balen dat je eerder terug moest komen van vakantie trouwens :(

Leuk is het hé, om al die spullen te verzamelen :D Ik vind dat ook echt genieten :)

En 2 jongens is echt gaaf! Ik heb er nu 1 en wij krijgen nu een meisje maar had het echt niet erg gevonden als het weer een jochie zou zijn!!! Ze zijn zo leuk ♥

Geplaatst

Oh Lisa, wat een verhaal zeg. Wat heftig. Is er echt geen antibioticum voor? Zal wel niet, anders had je t al wel gekregen. wat jammer dat je vakantie daardoor in het water is gevallen. Maar wel onwijs gaaf dat jullie 2 jongens krijgen! Bijzonder en mooi ja, om ze zo te voelen in je buik. En let op.... de bewegingen worden alleen maar meer en meer :) (ik zit soms echt ineens rechtop een 'auw'. gevoel door dat er ineens voeten in je organen worden geplant :)

Geplaatst

de iPad weigerde weer eens (altijd hier op t forum) dus maar weer verder in een nieuw stukje.

Lisa, is er verder ook geen fysio of iets voor? En hoe lang zeggen ze dat het gaat duren dan? lijkt mij dat het niet zomaar over zal zijn.

Heftig hoor, sterkte hiermee in ieder geval.

eef; wat vervelend, komt ws omdat je benen dikker worden of niet? dat is bij mij wel t geval, al loop ik weinig, dus bij mij is het niet kapot, maar ik snap wel wat je bedoel. Ik zou wel ff langs gaan, al is het maar om een zalfje te krijgen voor de volgende keer, want dit ga je ws vaker krijgen.

Leuk dat J. ook een keer mee kan naar de verloskundige, mijn J. is ook nog nooit mee geweest, alleen bij de spoed afspraken in het ziekenhuis.

Nanny; je kan het vragen toch? of ze dan meteen het gewicht weer berekenen? hebben ze zo voor elkaar, ff buik, hoofd en been lengte meten en voilà....

Wil iemand mij op net lijstje zetten? het lukt mij niet via de iPad....

Tweety zwanger van de 2de - verassing (voor jullie en onze familie/vrienden)

uitgerekend 4 oktober.

afspraken13-8 verloskundige

15-8 ziekenhuis.

Geplaatst

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e – 2 jongens

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wanneer uitgerekend

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

Tweety - 13 augustus 2013 - controle vk

Tweety - 15 augustus 2013 - controle zh

Geplaatst

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e – 2 jongens

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Wanneer uitgerekend

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Afspraken/echo's.

Wish - 12 augustus 2013 - 3D echo

Wish - 13 augustus 2013 - controle vk

Tweety - 13 augustus 2013 - controle vk

Tweety - 15 augustus 2013 - controle zh

Geplaatst

Heb het lijstje ingevuld.

Lisa,

Wat heftig dat je zo'n pijn hebt. Sterkte!

Tweety,

4 oktober is mijn eerste verlofdag.

Jij bent aan het aftellen naar de bevalling en ik tel de werkdagen nog af naar mijn verlof.

Hihi José, grapjas!

Geplaatst

Haha José, nog eventjes geduld :)

Nanny, bedankt voor de aanpassing, ik ben idd. de eerste.... brrrr....

Maar volgens mij, zit ik nu te denken is er nog iemand voor mij, is dat niet Yolande?

Spannend hoor, het komt al dichter bij in ieder geval.

Voor we t weten liggen we te puffen en te persen :)

Ik ga trouwens wel merken dat ik over de 30 weken heen ben, de moeheid die ik in de eerste maanden had

keert langzaam maar zeker weer terug, dit herken ik nog wel van de vorige keer. Het gaat nu langzaamaan

zwaarder worden. Vanmiddag lekker even weer geslapen, zomaar een uurtje.

Geplaatst

Wat leuk dat het lijstje toch weer steeds langer wordt en er dus nog meiden zijn die de behoefte hebben om hier over onze zwangerschapsperikelen te kletsen.

Wish, ik zie dat het bij jullie ook een verrassing is het geslacht? Weten jullie het zelf wel of is het voor jullie zelf ook een verrassing?

Geplaatst

Meiden, twee jongens lijkt me ook heel bijzonder. Ik krijg gewoon ineens een heel mannengezin.. Hihi. Lijkt me wel gezellig, hoor. Alhoewel ik wel met m'n man al heb afgesproken dat we het aantal auto's gaan beperken (hij is nogal autogek).

Wat betreft de vragen over het genezen van de ontsteking zijn ze in het ziekenhuis niet eenduidig. Ik ben inmiddels zelf wel al een paar keer naar een manueel therapeut/fysio geweest. Al is het maar om iets te kunnen doen. Hij probeert wat meer ruimte te maken tussen m'n ribben, waardoor die spier meer ruimte krijgt en de ontsteking mogelijk minder kan worden. Het lastige blijft dat m'n buik nog lang niet uitgegroeid is, dus ik wacht maar gewoon af.

Tweety en Nanny, wel fijn dat jullie J's mee kunnen naar de afspraak. Mijn man, S, is naar de meeste afspraken geweest, maar vanaf nu krijg ik soms wekelijks/ twee wekelijks afspraken, dus heb ik gezegd dat hij van mij niet iedere keer mee moet.

Wel leuk inderdaad dat we toch nog met een aantal meiden zijn. Jullie datum begint echt dichterbij te komen. Spannend hoor! Hebben jullie ook dat je steeds benieuwder worden?

Geplaatst

Ja leuk he Eef?! dat we toch nog wel een clubje overhouden zo.

Lisa: Vreemd hoor, dat ze in het ziekenhuis niet eenduidig zijn, lijkt me wel fijn om dan naar

een therapeut te gaa, het klinkt best aannemelijk als ze dat zo behandelen.

Ik ben ook zò benieuwd naar ons kindje, hoe zal dit zijn? Hoe ga ik dit ervaren? het is toch weet anders dan bij een eerste,

toen was alles fantastisch, maar ook heel overweldigend, ik ben heel benieuwd hoe ik dat nu ga ervaren. Misschien toch wat meer ontspannen, omdat het niet nieuw meer is??

het moment dat je iedereen mag gaan bellen als je bevallen bent is ook zo geweldig!! Eindelijk mag je vertellen wie er is geboren. wat ik bij A.ron wel had, was dat ik het heel vreemd vond om ineens z'n naam hardop te zeggen :) Ik dacht: nu moet ik het wel goed zeggen, anders is het heel lullig.... whaaaha, alsof je dan ineens een andere naam zou gaan zeggen ofzo, uit pure verwarring en emoties :D

Geplaatst

Haha, de afspraak ging vooral over speelgoedauto's. Hij is wel druk bezig een nieuwe auto uit te zoeken op dit moment, maar dat is er gewoon 1 hoor. Zijn huidige auto is namelijk te klein, dus we gaan nu (heel burgerlijk... Ik moet er zelf nog even aanwennen) voor een stationwagen. 😃

Geplaatst

haha... ik dacht al, zo'n vrijstaande villa met wel 10, 15 auto's voor de deur :)

(grapje).

Station is wel makkelijk, wij hebben een vreselijk normale VW Golf, geen station, een gewone zeg maar,

moet zeggen dat ik het vaak maar net aan vind hoor, campingbedje mee, kinderwagen mee, hoedenplank hangt scheef omdat ik niet fatsoenlijk in kan ruimen :p

weet je al welk merk je wilt?

Geplaatst

Haha, Ja dat zou ik wel willen. Wij wonen gewoon in een appartement en hebben ieder onze eigen, maar dat is heus geen heel wagenpark hoor 😉

Mijn man is aan het kijken voor een ford mondeo station. Vrienden van ons (met twee kindjes) hebben die ook en zijn er erg tevreden over. Het is vooral handig, omdat allebei onze ouders anderhalf uur van ons vandaan wonen. Dus als we naar opa&oma's willen gaan zullen we van alles mee moeten nemen. Wij kunnen helaas niet even langs.

Overigens kreeg ik vanmiddag een smsje van een vriendin, dat ze gisteren/vannacht bevallen is van een zoon. Echt super leuk, maar zij hebben een naam gekozen, Tijn, die bij ons ook op het lijstje stond... Die gaat dus weer van het lijstje 😃. Overigens gaat alles helemaal goed en dat vind ik veel belangrijker hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden