Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeft iemand tips?

In Gent hebben ze geadviseerd om in Tilburg (waar we wonen) een ziekenhuis te zoeken die de echo's wil doen voor de punctie. Het ene ziekenhuis doet dit soort echo's niet. Het andere ziekenhuis was niet zo sportief over het feit dat we naar UZ Gent gingen. Maar ik spreek de gynaeloloog vanmiddag. Ik ga het haar wel vragen.

Als zij niet mee willen werken.. hebben jullie nog tips?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Bria, wat zei de gyn?

Wij hadden een kennismaking, een follikelmeting-echo en de bloedtest bij een ziekenhuis dat zelf wel een afdeling fertiliteit heeft maar geen IVF/ICSI doet. Het maakte hen niet uit met welk zkh ze samenwerken, of dat nou in dezelfde stad of in een ander land is. Als we zelf de uitslag maar zouden doorgeven aan Gent.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hi bria,Ik ben nieuw hier, maar begin 23 juni met mijn eerste icsi in Gent.heb al een zoon uit een vierde icsi en ga nu voor een broertje of zusje. Ik zit ook bij d'r Peters. Ben bij cz verzekerd en heb ook via die apotheek van cz mijn medicatie bij mijn eigen apotheek laten bezorgen, zodat ik geen problemen heb met mijn werkdagen. Onhandig dat ze ook maar vier dagen per week leveren...hiervoor woonde ik in Duitsland en kon mijn nedicatie zes dagen per week krijgen in een specifieke apotheek of via een telefoontje bij mij eigen apotheek om ze dan smiddags op te halen...Wel heel fijn dat mijn eigen apotheek hieraan meewerkt!!Ik doe nu de controles eerst allemaal in Gent...

• 3 weken later...
Geplaatst

Hi meiden,

Een vraagje. Ik zou dinsdag met de pil moeten stoppen om met een icsi behandeling te starten. Nu ben ik vandaag en gisteren door de pil heen licht ongesteld geworden. Is dat een probleem voor Gent? Iemand ervaring mee? Ik kan ze maar niet bereiken...zijn ze Zoiezo op zondag bereikbaar in Gent?

Geplaatst

Ik weet niet of gent nu bereikbaar is. Moorgen vast en zeker wel. Ik weet wel dat het vaker gebeurt dat je door de pil heen bloedingen kan krijgen. Dat is ook in gent bekend en kan je ook teruglezen op de bijsluiter.

Ik had tijdens de pilstimulatie continue bloedverlies en dan bleek wel vaker voor te komen. En tijdens de laatste keer pilstimulatie inclusief pipelle bleef ik de laatste week na de pipelle bloeden. Ook dat scheen wel vaker voor te komen volgens gent.

Je kan anders ook proberen een mailtje te sturen. Wie weet wordt5 het toch wel gelezen. Ik weet niet bij welke arts je onder behandeling bent maar ik zelf liep bij de prof en was ooit zo brutaal haar mailadres te zoeken via internet en heb haar toen op een zondag een mail gestuurd. Tot mijn grote verbazing kreeg ik dezelfde dag nog antwoord.

Succes!

Geplaatst

Hi wen,

Bedankt voor je reactie, het zette mij asn nog eens op het internet te kijken! Ik zag net het antwoord op de website van Gent. Het geeft niet en de pil gewoon door blijven slikken. Ik dacht dat ze er misschien voor zouden kiezen om dan eerder met spuiten etc te beginnen.

Ik heb wel eerdere behandelingen gehad, maar nooit eerder in combinatie met de pil....

Geplaatst

Dinsdag in Gent geweest. Bloedingen waren geen probleem. Irritant, maar heeft geen invloed op de behandeling. Zodra ik met de pil stop, hoef ik ook niet perse ongesteld te worden, mag wel. Nu nog een paar daagjes wachten en zaterdag met deca beginnen!

Geplaatst

Dat denk ik wel, al weet je 't nooit zeker natuurlijk... Als jij die ook gaat gebruiken: ze zeggen in Gent dat je er na 5 weken slikken van de ene op de andere dag mee op mag houden. Misschien is dat prima bij zo'n lage dosis (ik had 10 mg en je lichaam maakt zelf het equivalent van zo'n 8 mg) maar volgens bijsluiter moet je bij gebruik van langer dan 10 dg rustig afbouwen. Ik heb het afgebouwd, elke drie dagen een half pilletje minder, en had er mega veel last van (Google op symptomen ziekte van Addison). Maar hoe dan ook, het eerste prednison-embryootje is meteen blijven plakken! Het lab is ook superzuinig geweest met het ingevroren zaad en we hadden weliswaar weinig embryo's, maar wel hele mooie. Ik vind ze daar erg professioneel. Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Maar eerst die deca maar 'ns erin! Zet 'm op!!

Geplaatst

Hi olijfje,

die symptomen klinken niet fijn. Ik zal nog wel verder navragen hoe en wat. Mijn vader slikt (helaas) dagelijks een ongeveer gelijke hoeveelheid prednison. Anders bij hem ook eens navragen naar symptomen.

Voor onze vierde succesvolle icsi was ik in Duitsland onder behandeling en heb toen granocyte gekregen, schijnt ook een vrij heftig medicijn te zijn, maar heeft toen ook geholpen...

nou ja, we wachten het wel af...

ik heb in ieder geval een goed gevoel bij Gent. Dit is ons derde ziekenhuis. In het eerste zijn we gestopt voor ivf, omdat het niet goed voelde. Nu wonen wij weer in Nederland en zijn in België verder gegaan, omdat ze ook echt wat met het auto immuumsysteem probleem doen...

groeten,

penny

Geplaatst

Zolang je blijft slikken is alles fijn, je krijgt de symptomen pas als je stopt. Door pred te slikken, stopt je lijf namelijk met zelf cortisol aanmaken, want dat krijg je nu via pred binnen dus je lijf denkt dat je al genoeg zelf gemaakt hebt voor die dag. Als je opeens stopt met pred, komt dat niet direct weer goed op gang en dan heb je dus te weinig cortisol in je bloed, met alle gevolgen van dien. Maar het goede nieuws is dat je lichaam het op een bepaald moment wel door heeft en de cortisolproductie vanzelf weer oppakt. Dus je moet er gewoon doorheen. En als het afstoting van het embryootje voorkomt, dan is dat het natuurlijk wel waard!

Hoe ging je eerste (van deze ICSI dan) decapeptylspuit?

Geplaatst

Hi Olijfje,

ik zie het dan wel met die prednison, maar denk dat het goed is het een eentje gefaseerd af te bouwen...

die eerste decaspuit ging relaxed. Ik was bij vrienden en heb hem er zo ingezet. De man van mijn vriendin zat vol verbazing te kijken hoe geroutineerd ik dat deed! Hihi! Alleen was er ook wat van de deca op mijn huid gekomen waardoor mijn huid een beetje geïrriteerd was. Naald was niet ideaal, maar dit was wel weer een kant en klare spuit wat wel fijn is...

Geplaatst

HI Olijfje,

vandaag met menopur begonnen, was wel weer een gehannes. Wel weer even wennen... Maar ja daar komen we ook wel weer door!

groetjes,

penny

Geplaatst

Hi olijfje,

ja misschien nog tot en met zondag spuiten, maar ik had het al een beetje verwacht. In voelde nog weinig bij mijn eierstokken. Normaal ging mijn broek strak zitten...en werd dat vervelend.

dus we wachten gewoon nog even af. Ik was vandaag nog even in de stad en kwam langs zo'n fitnesswinkel en daar hadden ze l arginin ( in hele hoge dosering), wat ik in mijn vorige behandeling ter ondersteuning van mijn Duitse arts voorgeschreven kreeg. Het is een voedingssupplement om de opbouw van eicellen te ondersteunen. Dus toch maar weer een fles in huis gehaald nav de resultaten vandaag. Meteen begonnen. De Belgische arts had er geen probleem mee als ik dat nam, had ze al eerder gezegd, dus ik kijk wel of het helpt. Normaal begon ik dan op dag 1, maar ja dan nu wat later...ik weet nu in ieder geval ook dat ik het makkelijk kan krijgen!

ach we wachten het gewoon af. Ik zit nu nog lekker in icsi 1, dat is op zich al relaxed!

Geplaatst

Haha, het is maar wat je relaxed vindt Goede instelling. Nooit gehoord van larginin, goede tip. Jij combineert gewoon het beste van drie landen. Als dat geen succes wordt...!

Geplaatst

Hoi dames,

jammer dat het nog niet zo opschiet Penny. Waar dient dat middeltje voor? Van welk merk heb je het en hoeveel?

olijfje, ik zie dat jij naast de prednison ook aspirine gebruikt? hoeveel Mg prednison slik je en hoeveel aspirine?

ik had vorige pogingen 10mg prednison in combinatie met 1 spuit clexane/fraxiparine.

succes met het verder spuiten Penny..

Geplaatst

H meiden,

dat l arginin kan je dus bij een fitnesswinkel kopen. Het helpt de opbouw van je eicellen volgens mijn Duitse arts. De man in de winkel zei dat het de doorbloeding verhoogd, waardoor je je fitter voelt en sneller hersteld...

je moet het alleen in een hele hoge dosering nemen. Ik Duitsland had ik 3x 6,5 mg, dus 19,5 mg per dag. Ik dronk dan 3x 25 ml. Daar had ik ironmaxx simplex 6500 bij de apotheek vandaan.

http://www.ironmaxx.de/de/arginin-simplex-6500-liquid-1000ml.html

nu heb ik scitec nutrition arginine liquid 5000. Dosering is dus iets lager, maar ik houd het op 3x 25 ml. De man van de fitnesswinkel vond het wel wat hoog, maar zoveel moest ik dus van mijn arts toen nemen en ja, die poging was succesvol met de meeste eitjes van vier icsi's...

normaal begon ik dan op dag 1 van de cyclus...en omdat ik toen ng goedje overhad, heb ik dat genomen tot het op was, een dag of tien na de tp. Ik had toen twee flessen.

http://natural-fertility-info.com/increase-ivf-success

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden