Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Faye, nog een paar uurtjes en dan weet je gewoon wat jullie krijgen, wauwie! Have fun en geniet ervan!!

Hahahaha, ik ben ook zo'n ongeduldige doos... Heb net dr. Papa gebeld met de vraag of er wellicht heel toevallig misschien per ongeluk iemand de afspraak voor vandaag heeft afgezegd zodat ik die tijd mooi kan opvullen ;-)) Maar helaas, ik moet écht tot donderdag wachten!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Faye, geniet ervan straks!!!!!! Ben errug benieuwd!!

Melis, oooh jij bent idd erg! Je lijkt mijn beste vriendin wel haha! Die vraagt echt elke keer of we toch niet eerder het geslacht willen weten. "Neeheeeee, we wachten tot de vlg controle of 20 wkn echooooooo"

Ach, nog paar daagjes joh! Dat is vol te houden.

Ik heb vannacht trouwens té erge nachtmerries gehad. Vreselijk....

werd helemaal nat van het zweet en betraande ogen wakker. Pfffff durfde niet meer te gaan slapen.

Kunnen jullie nog redelijk slapen met de warmere kamers?

meiden, geniet van het weer! Van de zwembadjes, grillen (nee, niets aangekomen ;-)) wandelen, vrolijke mensen en elkaar!

x

Geplaatst

I know, maar ik wil zooooooooo graag iets voor ons wonder kopen! Niks wits, nee echt roze (!!!) Of blauw :-)

Knap dat je zolang kan wachten Freggel!

Ga zo naat de verloskundige, fijne dag dames!!

Geplaatst

Faye, hoe was het bij dr. Papa? Bijzondere ervaring hé?!

Net terug van controle bij de verloskundige. Bloeduitslagen goed, hartje gehoord, en wat kleine dingen besproken. Gezien mijn vorige zwangerschap mag ik niet thuis bevallen. Ik krijg met 27 weken een glucose test, 28/32 weken een groeiecho en ze gaan de bloedgroep van de baby checken met 28 weken omdat mijn bloedgroep A negatief is. Nu over 5 weken weer terug.

Mijn zusje belde net, ze wordt morgen ingeleid. Spannend!!!

Gast Eve1980
Geplaatst

Jeuj een meisje! Wat super leuk! Konden ze het direct goed zien, en kon je het zelf ook goed zien?

Haha Melis, ik snap je helemaal. Wie weet hadden ze plek gehad, dan had ik het ook wel geweten op die termijn ;-) Nog 3 nachtjes slapen..

Geplaatst

Wauw Faye, wat gaaf, gefeliciteerd!!

Ik heb de hele dag zitten uitkijken naar dit berichtje van je, echt supergaaf!!

Eve, hoe is het met jou?

Gast lindaah
Geplaatst

Faye een meisje wauw zo leuk!!! proficiat....xx

Mag me om 14.00 bij de gyne melden vanmiddag.

Ben zo zenuwachtig hoop zo dat het meevalt.

krijg een uitgebreide echo misschien dat ze ook kunnen zien wat het bij ons is......hoeven we niet tot zaterdag te wachten.

Meiden geniet van het mooi weer.

Ik ga zo een kleding kast overschilderen even mn gedachten ergens anders op.

x

Geplaatst

Jaaaa Faye! Een meisje, wat super leuk!!! Haha!! Ga lekker fantaseren!!!!

hoe was de echo zelf? Net zo mooi als ze zeggen??!

Linda, veel succes. Begrijp dat het elke keer nu ontzettend spannend is. Ik duim voor je.

hier vandaag 19 weken! Jeuj!! Nog 6 dagen en dan...op de helft!

vanmiddag naar het UWV. Bah zo geen zin in. Gesprek met de arts daar. Ben benieuwd.

x

Geplaatst
Faye een meisje wauw zo leuk!!! proficiat....xx

Mag me om 14.00 bij de gyne melden vanmiddag.

Ben zo zenuwachtig hoop zo dat het meevalt.

krijg een uitgebreide echo misschien dat ze ook kunnen zien wat het bij ons is......hoeven we niet tot zaterdag te wachten.

Meiden geniet van het mooi weer.

Ik ga zo een kleding kast overschilderen even mn gedachten ergens anders op.

x

Meis heel veel succes en hoop dat je toch een beetje kan genieten en verwonderen!

Gast Eve1980
Geplaatst

Linda, heel veel succes straks. Ik begrijp dat het heel spannend is. Hopelijk kun je ook genieten. En wat zou het leuk zijn als ze het geslacht als kunnen vertellen.

Freggel, jij gaat hard! Gewoon bijna op de helft. Wat moet dat een fijn gevoel geven. Waarom moet jij bij het uwv op gesprek komen? Of is dat omdat jij nu niet te maken hebt met een bedrijfsarts? Ik moet in augustus naar de bedrijfsarts, ben voor 50% ziek gemeld. De andere 50% werk ik thuis.

En Faye, vertellen jullie ook in jullie omgeving het geslacht?

Melis, fijn dat je gisteren weer even hebt mogen luisteren. Krijg je dan geen echo controle?

Ik voel me best redelijk, merk dat mijn lijf ook wat begint te veranderen. Daarom maar wat nieuwe kleding geshopt. Voor iets meer comfort. Ik hoor ook steeds meer geklots/geblub (beweging) met de angelsound. Zou dat zijn omdat de bewegingen van het kindje krachtiger worden? In ieder geval heel leuk om te horen.

Ik denk dat ik een afspraak ga maken met een echobureau wat ik gevonden heb wat vanaf 15 weken geslachtsecho's maakt. Voor vriend hoeft het niet, maar ik wil eigenlijk best heel graag tussen de 14 en 16 weken echo in het zkh een extra echo. Mochten ze het met 14 weken het toch kunnen zien bij de verloskundige kan ik altijd nog afzeggen. Ik ben ook heel-heel-heel erg ongeduldig ;-)

Geplaatst

Hoi Eve,

groot gelijk dat je een afspraak maakt in o.ss. Afzeggen kan immers altijd nog.

Oooooh en dat geblub met de Angelsound, dat komt inderdaad doordat je kindje steeds sterker wordt! Prachtig is dat hè?

je bent zo goed als 13 weken, dus het gaat snel nu :-))

worden spannende weken voor jullie. Maar heus, komt goed. Voel het aan mijn (vrucht)water ;-)

Fijn ook dat jij thuis kunt werken, ideaal. Ben jij al naar bedrijfsarts geweest?

Inderdaad heb ik officieel geen werk meer, dus geen bedrijfsarts. Daarom arts UWV. Ging goed trouwens. Was pittige dame, maar dat kan ik ook zijn;)

Uitkomst; over 15 weken zwangerschapsverlof aanvragen (34 wkn) en tot die tijd 100% in de zw.

als ik vragen had mocht ik bellen. Super fijn hoor, toch een geruststelling.

Meiden, geniet van het weer!

x

Geplaatst

Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar vraagt een UWV arts allemaal als je er komt vanwege ziekte door zwangerschap?

Ik heb nog steeds last van zwangerschapsmigraine, maar ben zo bang (uit negatieve ervaring vorige zwangerschap) dat ze het aanstellerietes vinden :-(

Met welke klachten zit jij in de ziekte wet?

Geplaatst

Hey melis,

ik zit vanwege de eerste periode nog steeds in de zw. Bloeding en hematoom met 10 weken. En daarna lang bruinverlies. (Hetzelfde als Eve)

ondanks dat het nu goed gaat, blijft er altijd een risico, zeker omdat onze zwangerschap ontstaan is dmv eiceldonatie. Zijn vaak complicatiezwangerschappen. Nemen ze geen enkel risico mee. Kans op herhaling ligt rond de 60%, zonder aanpassing van leefregels.

ze vroeg hoe het nu ging, naar mijn afgelopen functie, hobby's, wat ik wel en niet mocht.

Ze legde uit dat zij beoordeeld of je ziekmelding/reden van ziek zijn te maken heeft of eengevolg is van je zwangerschap. Als dat zo is, behoudt je 100% salaris. Omdat ziek door zwangerschap een uitzondering is.

als zij van mening is, dat dat niet zo is, val je onder de normale zw. Krijg je iets van 70% salaris.

zit jij nu ook 100% thuis? Heb je je migraine daarvoor opgegeven?

Geplaatst

Ik bedenk me net dat in jouw geval, mócht je er heen moeten, een verklaring arts of gyne/vk handig is.

heb je er ook veel last van eigenlijk? Lijkt me vreselijk, vaak een migraine. Zeker omdat we nu geen medicatie mogen. En een paracetamolletje doet zo weinig hè bij migraine.

:-(

Geplaatst

Hoi meiden,

Even inbreken op het uwv verhaal.

Ik heb me eins april ziek gemeld. Die man vertelde dat hun gaan beoordelen of t ten gevolg is van mn zwangerschap en ze zouden een bedrijfsarts contact op laten nemen. Maar een week later kreeg ik een brief dat ik 100% uitkering kreeg zonder keuring of gesprek dus. En heb sinds eind april nog steeds niks gehoord en krijg netjes iedere week mn geld. Maf toch? Wellicht denken hun het kost ona meer om gesprekken te voeren en een baan vinden is al niet te doen laat staan als je zwanger bent. Dus ben benieuwd wanneer ik iets ga horen.

Wel fijn dat het er is he zo zit je toch met een geruster gevoel thuis

Wat fijn trouwens om te lezen dathet t jullie ook allemaal zo goed gaat. Blijven ge nieten he!

Liefs bianca

Geplaatst

Ik zit sinds een maand in de WW, ben door mijnj vorige werkgever uitgekocht ivm re-organisatie.

Ik ben lang, 1m90, en heb soms giga last van m'n rug. Plus migraine die de kop opsteekt is geen pretje. Ik heb mijn zoontje aangeleerd zelf de trap op te gaan want ik kan hem soms niet eens tillen. Ik wil niet zielig doen ofzo, verder gaat alles goed hoor. Maar ben bang dat ze mijn klachten niet serieus genoeg vinden.

Waarom zit jij in de ZW als ik vragen mag Bianca1?

Geplaatst

Oh beter zeg Bianca :-)

fijn dat je niets hoort. Geen slapend honden wakker maken! Geniet van je extra tijd, je kindje is het belangrijkste nu:-)

ik hoef ook niet meer terug te komen. Super fijn!

melis, ik zou het gewoon proberen. En idd een vk de achter je staat doet ook veel!

Geplaatst

Hoi freggel

Ja toch dat vond ik ook. Vind t prima. En ik hou mn mond wel. Krijg jij nu wel die honderd procent? T is dus maar 1 malig dat je daar heen moet?

Melis, hoezo zielig? ? Iedereen ervaart t toch weer anders en heeft andere klachten. K vind ook altijd dat ik veel aan t klagen ben hihi.

Maar mijn rug is op bepaalde plekken versleten en had zon giga last van mn buik plus kon geen baan vinden dus dacht gooi mezelf in de ziektewet. Heb heel eerlijk tegen die man gezegd dat t vermoedelijk door mn versle t en rug kwam maat ze zouden t uit zoeken. Niet dus. Ze geven het dus de schuld van mn zwangerschap.

Melis de ene arts van t uwv is de andere niet he misschien tref je t wel en heb je een aardig persoom voor je aan wie je alles gewoon duidelijk uit kan leggen.

Geplaatst

Ai Bianca, die rug klinkt niet zo best. Groot gelijk, doe rustig aan.

geen idee hoe vaak je normaliter naar de arts UWV of de bedrijfsarts moet komen. Ik zit vanaf 28 april al 100% in de zw.

eigenlijk bijna de gehele zwangerschap dus.

En inderdaad, werk vinden gaat met onze termijn al niet meer joh. Heb daar niet echt over nagedacht, maar belachelijk dat die sollicitatieplicht er nog is, als je in de ww zit. Wie neemt een 5 maanden zwangere nu aan?

Geplaatst

melis, een kennis van mij was die afwijzingen na een gesprek zooooo zat...zij was ook rond 4-5 maanden zwanger.

je investeert toch tijd en energie.

Ze vermeldde subtiel ergens in de brief dat ze zwanger was. Prompt daarop werd ze niet meer uitgenodigd voor gesprekken, maar ze had wel mooi gesolliciteerd en aan haar plicht voldaan. En mocht je wel op gesprek komen, weet je meteen dat je zwangerschap geen issue is. Ook wel lekker.

Ligt er ook aan of je rond kan komen met de 70%. En hoe lang je ww krijgt. Als je dat redt tot verlof zou ik het wel weten ;-)

Geplaatst

Bianca, Melis,

Ik zit even mee te lezen.

Bijkomend voordeel van de ZW is dat je een vangnetter ben, waardoor je je WW niet opsnoep.

Dan kun je de periode na je verlof echt gebruiken om te solliciteren.

Ik heb 2 jaar geleden vaak de volgende opmerking mogen ontvangen, meid geniet van je zwangerschap, het is heel speciaal en duurt niet lang.

Werken moet je nog zolang, wij waarschijnlijk tot ons 70e levensjaar, dus je weet wat je te doen staat.

Daarbij hebben werkgevers zoveel keuze dat ze niet staan te pobbelen om een zwangere dame aan te nemen.

Die vervolgens ook nog 4 maanden verlof heeft en vakantie.

Geplaatst

Vlinder, precies. Zo redeneer ik ook. Na verlof heb ik nog mijn ww en kan ik rustig op zoek. Alle tijd.

succes Melis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden