Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen!

Hier terug van een paar dagen zalig aan zee. Zo fijn om alles in een rustig tempo te doen!

Verder gaat het allemaal goed, buik begint echt wel te groeien (en borsten nog veel meer)! Onzekerheid gaat op en af.

Hebben jullie een fijn weekend gehad? Allebei aan de gang geweest met het kamertje?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat heerlijk dat je zo genoten hebt aan zee! Waar zijn jullie ook alweer geweest?

Wij zijn idd druk bezig in de nieuwe kamer van onze oudste. Zijn huidige kamer blijft babykamer voor z'n broertje. Zonde om alles opnieuw te doen, het is een heel mooi kamertje verder!

Vandaag staat er restjes behang krabben, gaten vullen en muren schuren op het programma. Afhankelijk van onze snelheid wellicht ook alvast een witte ondergrond sauzen.

We hebben iemand die zoonlief z'n naam in graffiti in z'n nieuwe kamer gaat spuiten, zo gaaf!!

Morgen word ik gebeld door UWV, controle van de ziektewet. Hoe ervaren jullie dit? Zijn ze erg gericht op herstel of bellen ze puur uit formaliteit? Wellicht beb ik dan heel negatief, maar geloof niet dar er zwangeren zijn die halverwege de zwangerschap uit de ziektewet komen. Klachten worden alleen maar erger en de zwangerschap zwaarder.

Geplaatst

Hoi meiden!!

Eef, wat lekker!! Wat zal het heerlijk geweest zijn aan zee. Heb je ook gezwommen?

hou he gevoel maar lekker lang vast! En een groeiend buikje klinkt ook als muziek in mijn oren, heerlijk!!

Melis, wat knap dat jullie zo grondig te werk gaan. Het wordt vast een super kamer voor V!!!

Uwv valt mij iig niet meer lastig.

Krijg dus nog 11 weken zw uitkering. Daarna 16 weken verlof en na dat verlof ga ik de ww in. (Mits alles met bevalling goed gaat)

Het valt vast mee!! Heeft uwv nu al bepaald of je klachten zwangerschap gerelateerd zijn? Anders zou je toch geen controle meer krijgen?

ik zo boodschapjes doen en ook verder met kamer en was.

Gisteren flink last gehad van groeipijn. Zweet brak me uit. Maag en darmen...nu is het weer over!

Geplaatst

Geen idee, ben 1x gebeld na mijn ziekmelding om mijn klachten te bespreken. Twee dagen later kreeg ik een brief dat ik een ziektewetuitkering a 100% krijg. Lijkt mij dan dat het zwangerschapsgerelateerd is??

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Ook ikke is terug van weggeweest 14 dagen heerlijk met de caravan naar een camping hier in nederland geweest.

goed bruin en uitgerust.

mannetje is vandaag weer begonnen met werken.

morgen alweer 19 weken wat gaat het hard zeg.

woensdag naar de uwv arts ben benieuwd.

het gaat redelijk wel veel last van de rug en bekken misselijkheid is ook even terug geweest.

vrijdag de 20 weken echo ben zo benieuwd aangezien ik nog steeds niks voel heb de placenta aan de voorkant zal ik blij zijn om onze kleine meid weer te zien en te horen.

liefs

Geplaatst

Freggel, 23 weken vandaag, tijd gaat snel! Nog steeds alles goed met je? Ook al druk in de babykamer?

Lindaah, welkom terug! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, vandaag alweer 19 weken!

Zou vandaag tussen 9-12 uur door het UWV gebeld worden maar niks gehoord... vaag!!

Geplaatst

Ik heb voor een jongetje een lime groen broekje met bijpassend shirt met lange mouwen wit met blauw en lime setje liggen maatje 56

en kreeg bij de felicitas een nieuw noppies shirtje maatje 80 wit met blauw.

wie kan ik hier blij mee maken?

Heb dat setje in een opwelling gekocht omdat ik toen dacht dat het een jongetje was.

Geplaatst

Hoi meiden!

Linda, welkom back!! Fijn dat ook jullie een fijne vakantie hebben gehad! Genieten! En bijna de 20wkn echo....oh, wat spannend!!! Hoe laat mag je?

Melis, uwv is niet heel trouw met die tijden. Heb ook 2x voor nop zitten wachten. Om vervolgens de dagen erna op de meest ongunstige tijden gebeld te worden...grrrr.

Wij zijn echt begonnen met de kamer inderdaad!!! Manlief is nog steeds bezig om het plafond te witten, en ik ben de muur aan het schilderen geweest. Ging heel goed, maar ik merk dat het zoetjes aan ietsje zwaarder word. Ben echt bek-af! Mijn buik is ook al heel flink, dus dat zal ook wel meetellen.

Net wat friet etc besteld, zo ophalen. Beiden geen puf om te koken dit keer! ( wij eten maar 1x per maand friet ongeveer)

Geplaatst

Heb je foto's Lindaah? En wat wil je ervoor hebben?

Ik heb nog 3 nieuwe boxpakjes voor een meisje. Ruilen?

Net gebeld door UWV, 25 november gaat mijn verlof in en tot die tijd blijf ik in de ziektewet. Ik word niet meer gebeld en hoef niet langs te komen bij de arts.

Freggel, geniet van je friet! Ben jaloers ;-))

Geplaatst

Freggel.....ik mag om 8.55 al voor de echo en dan om 9.35 naar de gyne.......de waardes in mijn bloed zijn gedaald maar blijf nog onder controle staan een transfusie is van de baan (voorlopig)

wat leuk dat jullie ook al aan t kamertje begonnen zijn wij zijn er bijna mee klaar alleen nog een muur verven en een rolgordijntje ophangen.

Een kennis van ons gaat van de trouwjurk van een vriendin van ons het hemeltje en een soort van sprei maken voor het ledikantje.

onze vriendin is in mei dit jaar getrouwd en heeft haar jurk doormidden geknipt zodat ze het bovenlijfje in kan lijsten de rok en sleep krijgen wij was een jurk van €4000!!!!!!!!

Vind het zo gaaf..is ivoor van kleur en heeft tal van steentjes als afwerking....:smile:

Melis......Ik kan geen foto maken helaas....is gesneuveld tijdens de vakantie. Ik wil wel ruilen.

Van het uwv kan je niet op aan ik ben al vanaf 17 juni bezig om eindelijk de week betalingen kloppend te krijgen ze vinden rekenen schijnbaar erg moeilijk daar.

Morgen om 13.00 mag ik bij de arts van het uwv komen vertellen waar ik last van heb en of ik kan gaan werken hahahahahahahaha ik kan zonder zwangerschap al niet zonder medische hulp vanwege die rug laat staan nu maar goed dat moeten hun zelf maar zien morgen.

Ben weer alleen deze week manlief is weer aan het trucken.......ga aardappels bakken en een flinke broccoli naar binnen werken zalig heb groente tik op het moment.

Melis stuur je gegevens ff in een pb bericht als ik je kleertjes toe moet sturen.....dan stuur ik de mijne

xxx

Geplaatst

Hier gaan de betalingen van het UWV prima, op een keer na. Had een week een restant van mijn WW gekregen en ziektewet, dat moest ik uiteraard terugbetalen.

Ben wel blij met het feit dat ik tot mijn verlof in de ziektewet blijf, geeft een hoop rust. Ik hoop zo dat de rust mijn bloeddruk positief zal beinvloeden en ik niet weer zo'n ellendige zwangerschap heb als bij zoonlief en uiteindelijk met het HELLP syndroom eindig in het ziekenhuis!

Freggel, hoe waren je frieten? ;-))

Wij gaan pannenkoeken eten, laters!

Geplaatst

Friet was lekker! Normaal geef ik er niets om, maar had zo'n honger dat het er goed in ging.

En rust doet idd veel voor je. Ik merk het ook aan alles. :-)

Over 20 minuten gaat de wekker, dan opstaan en de glucose test in het ziekenhuis. Neem de Ipad mee, zodat ik iig wat spelletjes kan doen. Duurt alles bij elkaar wel even.

Tot laterz!

Geplaatst

Zo....nog 1uur en 3 kwartier wachten.

Suiker nuchter was prima. 4,9.

Vies drankje op, en na 2 uur opnieuw prikken. Dan zu hause!

fijne dag dames!!

Geplaatst

Melis, nee.

Alleen na de nuchtere prik. Want als je dan te hoog zit, krijg je het glucosedrankje niet.

de uitslag van de tweede afname krijg ik volgende week bij de controle.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

09 augustus - Lindaah - 20 weken echo (19w3d)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

Geplaatst

Freggel hoe is het gegaan? hoop op een goede uitslag.

Zojuist bij het uwv geweest........krijg tot na de bevaling zwangerschaps/ziektewet uitkering de arts zag me aan komen lopen en wist genoeg.

Melis gaaf joh zon graffiti......heb je nog intresse in de kleertjes?

Geplaatst

Heerlijk Lindaah, lekker vooruitzicht toch? Mij laten ze ook met rust tot na de bevalling

Heb zeker interesse in de kleertjes! Jij ook nog? PB me anders even je adres.

Geplaatst

Heb je die graffitispuiter van de straat geplukt ;-) Knap wanneer iemand dat goed kan, de naam van je zoon wordt het toch? En wat voor kleuren? Post je tzt een fotootje?

Freggel, fijn dat de eerste glucose uitslag goed is. Je voelde je ook goed toch? Krijgt iedereen standaard zo'n test eigenlijk met die termijn?

En LInda, wat fijn dat je bloedwaardes nu redelijk zijn. Hopelijk blijft dat zo, zal wel stiekem voor nu een grote opluchting zijn geweest.

Ik ben zo moe. Ik kan de hele dag wel slapen en voel me echt een dweil. Mijn rug begint ook weer zeer te doen. Ik moet maandag naar de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. In principe werk ik nu voor 50% thuis. Ik ga wel regelmatig binnen die uren naar het werk, maar ben dan boventallig aanwezig. Ondanks dat het nu rustig is qua bloedingen, zie ik het niet gebeuren dat ik weer volledig aan de gang ga. Ik heb inmiddels zo'n ander tempo aangenomen qua fysieke belasting. Meer dan wat ik nu doe durf ik ook eigenlijk niet.

Sjee, morgen gewoon 17 weken. Het zal een rare dag zijn, de eerste sterfdag van mijn moeder....

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

09 augustus - Lindaah - 20 weken echo (19w3d)

13 augustus - Freggel- controle gyn (24w)

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

15 augustus- Eve1980 - controle verloskundige (18 weken)

27 augustus- Eve1980 - 20 weken echo GUO & gesprek gynaecoloog ivm medicatie (19w5d)

Geplaatst

Van de straat? Was het maar zo'n feest! Uiteindelijk via een meisje van het forum iemand in mijn eigen woonplaats gevonden. Moet er wel 250 euro voor betalen, maar ja, dat is zoonlief dubbel en dwars waard. We waren op zoek naar iets blijvends voor op de muren, wat op vrijwel elke leeftijd nog leuk/stoer is.

Hij komt a.s. zaterdag en zal van het eindresultaat wel een foto plaatsen.

Eve, wat knap dat je nog werkt, volgens mij ben je de enige van ons topic, haha ;-)) Als het te zwaar wordt, wel op tijd aan de bel trekken he?! Morgen alweer 17 weken, gaat snel he?! Lijkt me heel dubbel morgen, je moeder moeten missen tijdens je zwangerschap. Ik weet zeker dat ze vanaf haar wolkje alles meekrijgt en enorm trots op je is!

Geplaatst

Eve, wat knap dat je nog werkt, volgens mij ben je de enige van ons topic, haha ;-)) Als het te zwaar wordt, wel op tijd aan de bel trekken he?! Morgen alweer 17 weken, gaat snel he?! Lijkt me heel dubbel morgen, je moeder moeten missen tijdens je zwangerschap. Ik weet zeker dat ze vanaf haar wolkje alles meekrijgt en enorm trots op je is!

Lief van je Melis!

Geplaatst

Eef, gefeliciteerd met je 17 weken!!ondanks dat dat super is, toch een rotdag. Ik hoop dat jullie vandaag ondanks het grote gemis en verdriet, fijne en warme herinneringen op kunnen halen. En anders komt dat in de toekomst vast en zeker. Sterkte saampjes en familie.

Je vroeg over die GTT (GlucoseTolerantieTest) als je bij gyne loopt krijg je hem standaard, rond week 24.

Bij de vk vaak niet. Daar prikken ze enkel keertje nuchter (zegt nog niets) en that's it. Wel slecht....want het kan zelfs link zijn voor je kindje als je echt zw diabetisch ontwikkeld, en het blijft onontdekt.

Melis, ook ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de graffiti!! V vindt het vast super!!

Linda, morgen dé echo! Spannend......ik duim dat alles 'gewoon' goed is. Ik besefte me des te meer wat een wonder onze kindjes zijn!!!

De kamer voor onze knul is bijna af! Wauw, zo blij! Heb gisteren flink (alleen, manlief werken ) aangepakt. Heb zelfs al 2 banen kunnen behangen. Daarna mijn specialiteit: inrichten en gezellig maken!! Zin in!!

Straks naar de stad met zusje en haar dochter, wat uitzet spulletjes en kleertjes kopen!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Euh... de GTT is inderdaad erg belangrijk meiden. Omdat mijn vriendin deze niet heeft gehad in de zwangerschap maar wel dramatisch schommelende glucosewaardes had, heeft ze zwangerschapsdiabetes ontwikkeld en is ze met 36 weken zwangerschap haar dochtertje hierdoor verloren.

Niet om jullie bang te maken, maar laat de test aub wel doen!

Eve, sterkte vandaag!

Freggel, veel plezier met shoppen, heerlijk!!

Oh ja, ik heb Zjoediezzz uitgenodigd om hier mee te schrijven, ze is 6 december uitgerekend. Ze schrijft sporadisch in okt/nov maar vindt daar weinig aansluiting ivm het grote verschil in zwangerschapsduur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden