Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames

Wat zien we er toch lekker uit met die prachtig gevulde buiken :)..........dat we allemaal nog maar flink mogen groeien.

Ben vanmorgen aan de badkamer begonnen grote schoonmaak en ja dondert (sorry) heel mn handdoeken kast in mekaar.....:sad:

Dat wordt dus naar de Ikea morgen pfffff hebben jullie aan het einde van het salaris ook een stukje maand over.......

Het weer wordt er niet beter op dus dan maar binnen rommelen.

Jee melis das een hoop euries...phoe dat zijn dan wel hele dure ff alleen zonder ventje dagen.

Hoe vond je de kleertjes?

freggel lekker aan t shoppen... haha leuk he...have fun.

Ga ff een bakkie doen en dan maar weer verder rug is nog niet veel maarja hele dagen bank hangen is ook niks.

x

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk alle buiken op een rij ;-)

Hier alles oke hoor, maar ben gewoon zo moe en heb een drukke week. Dus vandaar nu even weinig teruglees-reactie. Bedrijfsarts was iig oke, blijf voor 50% ziek tot mijn verlof. Mocht dit niet meer haalbaar zijn moet ik terug naar de bedrijfsarts. Bugaboo nog niet gekocht, ook uberhaupt geen tijd gehad om helemaal naar drachten te rijden.

Fijne dag dames!

Geplaatst

Hallo dames!

Ik heb even flink wat terug te lezen!!

Wauw Melis en Freggel, wat zijn jullie lang! Ik heb ook maar een 'normale' 1.76 m... en dan ben ik van mijn vriendinnen meestal wel de langste! hahaha...

Mooie foto's ook! Mij wordt ook regelmatig gevraagd of ik al bijna ga bevallen en mijn buikomvang op navelhoogte is 106 cm, mensen zeggen maar wat toch?

Ik heb ook liever dat ik een mooie ronde buik heb ipv geen positiekleding te hoeven dragen! juist leuk...

Lollige foto ook Eve!

Wat balen dat je niet kan/mag werken... als dat betekent dat je je niet top voelt! Wat voor werk doe je?

Enneh... zeg maar Judith tegen Spoediezzz hoor! hhahaahaaha.... heb er om zitten lachen!

Freggel: Schrik je je toch ook helemaal het alles als er ineens een emmer verf op de grond knalt!! mijn hemel... wat een ellende om op te ruimen!

Wel lekker dat het plafond nu gewit is, dat is altijd zo'n k.u.t. klus vind ik!

Kicken trouwens een geschaafd eiken vloer... mooi! Wij hebben gewoon de vloerbedekking die er al lag (wel onze eigen vloerbedekking hoor) op de gehele slaapverdieping.

Heb je nog leuke dingen kunnen shoppen vandaag?

Leuke foto ook trouwens met die buikband! Ik draag ze zelf niet omdat ik er niet heel erg van hou, maar deze staat wel heel erg leuk moet ik zeggen!

Succes morgen bij je controle.

Lindaah heb jij al zo'n grote zoon? Cool zeg... En dan nu een meisje!

Leuke foto en een leuk shirt! Blijft nu ook iedereen van je buik af? Vind ik altijd zo irritant als mensen dat doen.

En wat is dat klote als er wat kapot gaat!!! Grrr... altijd wanneer het niet uit komt!

Hier het afgelopen jaar ook vanalles kapot geweest: koelkast, vaatwasser, koffieapp, wasmachine, badkamerkast en keukentv! Droger heb ik vlak voor Linck zijn geboorte vervangen. Je loopt er helemaal op leeg!

Hadden we ook nog een auto gekocht voor mij (2e handsie Opel Meriva) laten we hem in januari keuren: 1300 euries!!! Kachingggg... we zijn gewoon opgelicht!

Oh melis wat sneu dat je kleine man niet meer naar de creche kan daardoor... Linck vindt het ook superleuk (gaat 1 dag per week) Maar het is wel heel duur!

Ik heb hem net ingeschreven bij een psz... Ik hoop dat hij na mijn verlof daar heen kan.

Mooie buik ook al!

Ik zal ook even kijken naar een buikfoto...

Vandaag weer gewerkt (maandagmiddag, dinsdag en woensdag werk ik, dus weinig online of pas later)

Linck zijn nieuwe kamer is in principe klaar, alleen nog erg kaal... dus het stylen moet nog!! Leuheukkk!!! Foto volgt ook, ik had een filmpje gemaakt maar die is volgens mij te groot om te plaatsen.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Mooie buik Judith, ook leuk om je helemaal te zien, haha! Wat leuk dat Linck z'n kamer al af is, al een idee wanneer hij daar gaat slapen?

Freggel, hoe was het shoppen? Wat heb je allemaal gekocht?

Eve, wat vervelend voor je dat je je zo moe voelt :( Lekker rustig aan doen waar mogelijk!

Morgenochtend naar de vk en 's middags de GUO bij de gyn. Ben benieuwd, heb er zin in! Eindelijk weer ff kijken!

Geplaatst

Woehoe 20 weken vandaag!!! :clap2:

Freggel suc6 vandaag....

Melis jij morgen ook eindelijk weer eens kijken wachten duurt lang he...

Judith wat een mooie buik zeg lekker rond.

Jaja al een grote jongen van 9,5.

Mijn vriend heeft een dochter van 4 en zoon van bijna 3 deze wonen alleen niet bij ons.

Jij werkt ook nog veel is het niet allemaal wat veel of voel je je goed?

Eve.....waarom kan je niet voor 100% de ziektewet in....als je nu al zo moe bent....

Morgen wordt ik gebeld door de gyne uitslag bloed maar weer eens.

28 aug weer controle bij de gyne....

fijne dag dames...

Geplaatst

Melis ik heb de pakjes binnen zooo schattig dank je wel :)

x

Geplaatst

Hoi meiden,

even snel ego, later meer...

Met ons mannetje alles goed. Mooi op schema!

Mijn gewicht was weer wat omlaag gegaan (surprise!) en bloeddruk was goed.

Baarmoeder zat al zo goed als tegen de ribben aan(!) jeutje! Geen wonder dat ik best al een flinke buik heb.

De GTT (glucosetest) was niet goed. Waarde na het drankje mocht max 7 zijn voor zwangeren, en ik zat op 8,8.

Kon meteen bij de diabetisch verpleegkundige terecht. Wat kleine aanpassingen in mijn eetpatroon en ik moet nu 2dagen per week een dagcurve prikken thuis. Heb glucosemeter gekregen ook. Nuchter, elke 2uur na het eten en savonds.

dat noteren in een dagboekje.

Maandag wordt ik gebeld hoe het gaat en wat de waardes zijn. 21 aug naar de internist (is standaard bij hogere glucosewaardes)

Tot nu toe kom ik niet boven de 6 uit na het eten, dus als dat zo blijft is het prima.

Mocht het hoger gaan worden, is er een kans dat ik insuline moet gaan spuiten. Ik heb dus geen zwangerschapsdiabetes, maar zit wel verhoogd.

als ik bij de VK had gelopen waren ze hier niet achter gekomen, omdat ik nuchter gewoon prima zit.

Vraag dus de GTT aan meiden. Nu kunnen we dit binnen de perken houden, anders was dat heel slecht geweest voor ons mannetje.

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

14 augustus - Melis25 - 20 weken echo GUO & controle verloskundige (19w3d)

15 augustus - Eve1980 - controle verloskundige (18 weken)

21 augustus - Freggel - internist ivm glucose (25w1d)

27 augustus - Eve1980 - 20 weken echo GUO & gesprek gynaecoloog ivm medicatie (19w5d)

02 september - Freggel - controle gyne (26w6d, op verjaardag!)

Geplaatst

Jemig Freggel, wat zit je baarmoeder al hoog!

Wat een domper dat je glucosewaarde niet nuchter niet goed is :-( Hoop voor je dat het met de juiste aanpassingen in je voeding op peil gehouden kan worden. Of moet je ook al insuline spuiten?

Mijn vk zei vorige controle dat ze wel een glucosetest doen in de vorm van bloedprikken niet nuchter. Dus zonder glucosedrankje. Denk dat ik hier geen genoegen mee ga/kan nemen omdat het niet hetzelfde is als de GTT. Ik ga het morgen even bespreken tijdens de controle bij de vk.

Morgen de 20 weken echo, spannend!!

Geplaatst

Jeetje Freggel!! Ik ga ook zeker die GTT met de vk bespreken... Hoe lang na het drankje gingen ze prikken? Balen dat het niet goed was maar wel top dat je het nu weet. sterkte dr mee...

Fijn dat verder alles goed was en wat zit idd je bm al hoog zeg! En je bent niet klein van stuk toch?

Lindaah das toch al een hele club zo bij elkaar! Kunnen de kids allemaal goed met elkaar overweg?

Linck heeft al 2 avonden in zijn peuterbedje gelegen maar dan kon hij toch niet slapen! Toch maar weer in zijn oude kamer. Nu heb ik het plan om het eens met een middagslaapje te gaan proberen en anders als de kamer ook helemaal klaar is. Er moeten nog wat leuke styling dingen aan de muren enzo.... Komt vast wel goed.

Donderdag ben ik vrij en dan ga ik met hem naar de Kievit (hele grote speeltuin) en als hij dan helemaal moegespeeld is lukt het misschien! Ben benieuwd.

Ik ben ook best wel gesloopt na een dag werken maar gelukkig gaat het nog wel. Ik vind mijn werk zwaar maar zooooo leuk! Ik ga wel 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof want dit werk is sowieso te zwaar om te lang door te werken.

Geplaatst

Thanks!!

Lig al in bed lekker tv te kijken, maar volgens mij val ik zo in slaap. En dat terwijl ik op manlief (23.30 uur) zou wachten, slechte vrouw ben ik zeg..

Trusten!

Geplaatst

Jee, domper Freggel. Hopelijk kun je inderdaad met je voeding het stabiel houden. Toch vervelend elke keer dat geprik nu en de onzekerheid. Wel heel goed dat je dit hebt laten checken. Zijn er bij jullie familieleden met diabetes of houdt dat geen verband?

Fijn Linda, 20 weken. Gefeliciteerd!!

En geniet ervan Melis morgen. Fijn dat je jullie manneke weer kunnen zien!

Ik wil wel proberen om die 50% te blijven werken. Doe het ook graag, werk als woonbegeleidster op een groep voor mensen met een matig tot licht verstandelijke beperking. Ik wijt die moeheid van nu maar aan een (te) drukke agenda en het gestopt zijn met de prednison. Het is sinds die tijd erger namelijk. Mocht het niet te doen zijn kan ik alsnog aan de bel trekken bij mijn leidinggevende.

En ik ben jaloers op al jullie buiken, die van mij is nog vrij mini. Maar ik ben natuurlijk ook wel de laatste hier ;-) Over een tijd zal ik 'm vast vervloeken. Als ik mijn nagels niet meer mint kan lakken bijvoorbeeld ;-)

Hier nu ook mijn bedje in. Welterusten!!

Geplaatst

Goedemorgen dames, lekker geslapen?

Zojuist terug van controle van de verloskundige, alles was prima. Bloeddruk is wonderbaarlijk laag voor mijn doen, 122/72. Baarmoeder groeit goed. Heb nog even de GTT aangekaart, maar ze moet er een indicatie voor hebben wil ze deze aanvragen.

Mijn glucose is bij 14 weken geprikt en was toen niet nuchter 5,4, prima volgens haar. Op eigen verzoek prik ik vanmiddag nogmaals glucose niet nuchter.

Om half 3 de 20 weken echo, spannend! Vanavond lekker met manlief uit eten bij La Cubanita, jammmmmie!!

Geplaatst

Wie is wie

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

27 augustus - Eve1980 - 20 weken echo GUO & gesprek gynaecoloog ivm medicatie (19w5d)

11 september - Melis25 - controle verloskundige (23w3d)

Geplaatst

Hey meiden,

wat is er veel geschreven! Kijken of het goed onthouden heb;-)

Judith, ooh meis wat balen dat Linck niet kon slapen....het is ook een hele stap. Voor ouders en ook voor de kids. Misschien helpt het idd, dat 'opbouwen' met middagdutje. Het duurt nog even voor de baby komt, voor die tijd lukt het vast en zeker;)

Hoe wil je de kamer gaan inrichten/decoreren?

En een super buik heb je!!

Bij GTT hebben ze bij mij 2 uur na het drankje geprikt. Je hebt ook ziekenhuizen die na 1,2 én 3 uur prikken. Dan ben je echt een middag zoet! Er zit geen diabetes de familie oid hoor! Ik ben gewoon een van de tig vrouwen die hier toevallig mee te maken krijgt. Ik heb nog geen zwangerschapssuiker hoor, maar wel een groot risico op, indien ik niets zou aanpassen. Ik spuit geen insuline. Waarschijnlijk hoeft dat ook niet. Tot nu toe is de suiker keurig!

Melis, de slechte vrouw (hihi) en....gaan slapen rond half 9? Lekker is dat, geef je er maar gewoon aan toe. Gisteren lagen wij beiden nokkie om 21.00uur. Succes en geniet ervan vandaag!!

Ik heb een winterslaapzak, dekentje, grof metalen mand, denim kleed en wat accessoires gekocht. Echt super leuk!

er zit een verschil in niet-nuchter tussen GTT en geen GTT, Want je hebt geen snelle suikers tot je genomen. Scheelt enorm. Maar, het zal vast niet hoor! Eet anders flink wat zoets....anders heb je er weinig aan ;-)

Eve, zolang je het goed vol kunt houden, is het fijn om te werken. Je kunt later altijd nog stoppen.

en dat buikkie komt echt wel hoor! Sneller dan je denkt ;-)

Met de Pred ben je dus gestopt. En met de rest? En de Utro?

linda, ja wat leuk, allemaal ronde en gevulde dames al hihi! En gefeliciteerd met je 20 weken!!

Geplaatst

Thanks voor de tip Freggel!

Ik heb zojuist een blikje Fernandes (mierzoete limonade) gekocht en die drink ik vlak voor het prikken op. Ben benieuwd!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Heb me er ff tussen gezet.

Vandaag krijgen we een nieuwe keuken van onze huurbaas zo helemaal in mn nopjes......das t voordeel van particulier huren....smile

lees vanavond alles ff bij.

Wie is wie

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's.

28 augustus - Linda - controle gyne

11 september - Melis25 - controle verloskundige (23w3d)

12 oktober - Linda - 4D pret echo

Geplaatst

Lindaah, is de keuken al geplaatst? Mooi geworden?

Ben helemaal in de wolken! Net terug van de 20 weken echo en alles is helemaal goed :-D Gyn heeft ook nog 3D/4D gekeken en de baby lijkt zo onwijs veel op zoonlief!

We gaan dit goede nieuws vanavond lekker samen vieren en gaan uit eten in een tapasrestaurant!

Hoe was jullie dag dames??

Geplaatst

Mooi Melis! Leuk ook om te zien dat jullie kindje zo op V lijkt!! Veel plezier vanavond!

Linda, gaaf nieuwe keuken! Mooi geworden?!

Ik ben wat verkouden geloof ik (slijm in keel, hoofdpijn en loopneus) dus heb alleen wat bank gehangen. Vindt je het ook gek met de ommeslag van het weer. Van heet tot koud.

Afgelopen nacht ook mega slecht geslapen daardoor. Bah...

Het eten staat klaar voor manlief en daarna duik ik m'n bed in denk ik!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden