Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Jep, deze maand 6 jaar getrouwd :)
Oww leuk!! Toch niet op je verhaardag getrouwd? ;-) wij 27-04-2012 getrouwd... Gahah na 10 jaar samen vonden we dat toch wel leuk nog!! Hebben jullie oen ook een feest gegeven met alles etop en eraan??
  • Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laatste dag van deze maand ;) Een bruiloft, zoals hij in onze ogen hoort. Maar dat is ieder zn eigen keuze natuurlijk. Ouderwets met alles erop en eraan inderdaad. Van s morgens tot s avonds in de late uurtjes. Echt een topdag! Mijn man vindt doedelzakmuziek mooi om te horen. Had dus stiekem een doedelzakspeler geregeld die ons vanuit het gemeentehuis naar de koffietafel heeft begeleid. Iedereen in een stoet er achteraan. Ook mijn klas toendertijd was erbij, heel bijzonder. Ik werk op een uur afstand qua rijden, dus ja.....

We hebben die dag echt heel wat duiten uitgegeven, maar ja, als net goed is, trouw je maar 1 keer.

In oktober zijn we nog op honeymoon geweest naar de Dom. Republiek. Pachtig, prachtig en nog eens prachtig.

en jullie?

Geplaatst

Oh ik breek even in jose. Mijn man had voor mij een doedelzakspeler geregeld op onze bruiloft. Hij kwam spelen toen mijn man mij kwam halen en in het stadhuis :)

Mijn man is ook in kilt getrouwd en de kinderen waren ook in kilt :)

Geplaatst

Wat klinkt dat goed!!! En wat bijzonder een doedelzak... Haha weet niet eens hoe dat klinkt zo 123..

Bij mij was mijn paard op de bruiloft, dat was voor mij ook heel speciaal! Wij dachten ook, we doen t goed aangezien we t maar een keer doen! Ik kijk er super leuk op terug!!!

sandra: dat is ook bijzonder in kilt trouwen, komt je man uit Ierland toevallig?? 9,5 jaar samen is ook al lang hoor!!

owwww jaaa ik ben ook zoooow blij met mijn mannetje! Fijn is dat he! We hebben al veel meegemaakt samen, vl door de icsi.... Toen we gingen trouwen vroegmn schoonmoeder zelfs ofik wel bij hem wilde blijven (mn man is bijna onvruchtbaar...) ik was eerst vetboos toen ze dat vroeg... Maar ik begrijp ook wel dat ze zich misschien zorgen maakte ofzo... Al blijf ik het als ik eraan denk nog steeds een stomme vraag vinden.....

mn manneke is echt een schat en door alle gebeurtenissen hebben we samen veel geleerd en zijn we enorm gegroeid samen. Liever had ik dit op een andere manier geleerd natuurlijk, maarja daar hebbie niks aan :-)

Geplaatst

Wat leuk zeg ook allebei een bruiloft met alles erop en eraan:-)

Wij zijn begin 2012 getrouwd en vlak voor onze bruiloft slaagde de 1e ICSI poging dus uiteindelijk geen champagne voor mij en mijn trouwjurk kon nog maar net dicht haha:-)

Heb gelukkig geen bloedverlies meer. Sinds vanmorgen wel weer wat buikpijn. Onzekere gevoel is dus nog niet helemaal weg.

Clickstar wat is het dan verleidelijk om al wat te kopen he! Ik heb het bij eerste zwangerschap niet gedaan. Pas na de 12 weken echo ben ik me gaan uitleven.

Tegen die tijd zijn er vast ook wel weer leuke aanbiedingen hoor.

Hey Quin jij hebt al best snel een echo staan bij het MCK zie ik. Bij mij hielden ze nu de 7 weken aan. Vorige zwangerschap had ik een echo met net 6 weken.

Geplaatst
Wat leuk zeg ook allebei een bruiloft met alles erop en eraan:-)Wij zijn begin 2012 getrouwd en vlak voor onze bruiloft slaagde de 1e ICSI poging dus uiteindelijk geen champagne voor mij en mijn trouwjurk kon nog maar net dicht haha:-) Heb gelukkig geen bloedverlies meer. Sinds vanmorgen wel weer wat buikpijn. Onzekere gevoel is dus nog niet helemaal weg.Clickstar wat is het dan verleidelijk om al wat te kopen he! Ik heb het bij eerste zwangerschap niet gedaan. Pas na de 12 weken echo ben ik me gaan uitleven. Tegen die tijd zijn er vast ook wel weer leuke aanbiedingen hoor.Hey Quin jij hebt al best snel een echo staan bij het MCK zie ik. Bij mij hielden ze nu de 7 weken aan. Vorige zwangerschap had ik een echo met net 6 weken.
Gelukkig kon je jurk wel nog dicht! T zou wat wezen... BbhaaahahahaNouMeis ik snap je onzekerheid, wat naar! Gelukkig geen bloedverlies meer!! Misschien kun je t zhuis waar je onder behandeling bent bellen en eerder dan de 15e nog voor een echo?? Die buikpijn kan ook 'normaal' zijn.. Toch?!!!!Nou meis ik hoop dat je snel weer wat meer kan genieten!!!Hier het gevoel alsof ik buikgriep krijg.. Maar als ik dan qat eet dan wordt t minder... Maar dan na 15 min begint mn buik weer te 'borrelen'.. Echt vervelend zeg! :-(
Geplaatst

Wij zijn 7 juni van dit jaar getrouwd!! Newly weds dus! Haha

Ook met alles erop en eraan! Onze kleine prinses was bruidsmeisje en heeft de ringen aangegeven. Heel bijzonder!

Toen we de eerste avond thuis waren uit het ziekenhuis nadat onze dochter geboren was, heeft hij me gevraagd!

(Ook dat is op tv geweest! Clickstar klopt je hebt de goede gevonden! Haha)

Ook hier regelmatig krampjes en steekjes, verder voel ik me wel goed! Doe het lekker rustig aan!

Als alles goed gaat ben ik trouwens 14 april uitgerekend. Zou iemand mij in het lijstje kunnen zetten?

Het lukt me niet op de i-pad.

Geplaatst
Wij zijn 7 juni van dit jaar getrouwd!! Newly weds dus! Haha

Ook met alles erop en eraan! Onze kleine prinses was bruidsmeisje en heeft de ringen aangegeven. Heel bijzonder!

Toen we de eerste avond thuis waren uit het ziekenhuis nadat onze dochter geboren was, heeft hij me gevraagd!

(Ook dat is op tv geweest! Clickstar klopt je hebt de goede gevonden! Haha)

Ook hier regelmatig krampjes en steekjes, verder voel ik me wel goed! Doe het lekker rustig aan!

Als alles goed gaat ben ik trouwens 14 april uitgerekend. Zou iemand mij in het lijstje kunnen zetten?

Het lukt me niet op de i-pad.

Hahaha sorry Miekske, kon t niet katen heb je ook opgezocht... Helaas kan ik niets bekijken op mn ipad.. :-(. Wel super leuk een bn mama met wie ik op n forum chat! Hahahaha

ow wat romantisch hoe hij je heeft gevraagd! Zo lief!! En zo leuk je dochter bruidsmeisje!!!!!!! Hier het lijstje.. Alleen weet niet wanneer j ej eerste echo hebt... Klopt het zo?

Uitgerekend:

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014 :Puck78 ( brusje)

2 april 2014: clickstar (eerste)

4 april 2014: Armanda (brusje)

4 april 2014: Inflame (eerste)

5 april 2014: Quin

14 april 2014: Miekske (brusje)

Echo/controle:

12 aug: José

12 aug: Inflame (eerste, bij verloskundige :-))

15 aug: Quin

19 aug: Puck78

21 aug: Armanda (eerste)

21 aug: clickstar (eerste)

? : Miekske

Ik ben net wakker, meeeen wat voelde ik me beroerd vanmiddag.... Ik had een wandeling en ben ernaartoe gegaan, maar rond 15.00 was ik weer thuis en ben meteen mn bed in gedoken... Ik dacht echt ik krijg buikgriep... Nu lekker geslapen en ik voel me wat beter! Gelukkig maar!!! Manlief is nu een patatje halen... Hahaha ik was vergeten eten in huis te halen... Heb gewoon NIKS meer hahahahaah naja patatteke is ook lekker!! Ik ben me toch een potje sjenuwagtig (:-D) voor de echo morgen... Pfffffffffff hahaha

Geplaatst

Thanks! Moet pas om 1530 uur, dus jullie horen laat pas iets van me ;)

inflame en kimky jullie ook veel succes morgen!

Geplaatst

Thanks meiden!! Zo lief!!

jaaaaa JOse, jij ook spannend! Laat maar weten als je nieuws hebt! Gelukkig eerst werken . Vliegt de tijd ;-)

pen kimky: die uitslag is echt wel goed hoor meis!!! Ik duim ook voor jou en we horen het wel!!

Knuff en fijne avond allemaal

Geplaatst

@puck, de echo is week eerder omdat ik a.s. vrijdagochtend met vakantie ga. Ze zeiden wel dat er een kans is dat de hartslag nog niet te zien is. Na de vakantie was weer te laat ivm de prenatale screening.

De vorige behandeling is ook MCK geweest, twijfelde toen tussen l.umc en mck, met rede dat ik werk in het l.umc en veel te maken heb met het hoofd ivf hebben wij toch voor mck gekozen. Wij hebben V.erhulst als arts, lekker zakelijk kort en snel. Sommige vinden haar niks en wij geweldig.

Ik ga ook eens kijken op babyboom;-).

Wij zijn dit jaar 15 jr getrouwd en 18 jaar samen.

Geplaatst

Quin, ik verwacht dat er wel hartslag te zien zal zijn hoor :-) Ze nemen vaak liever paar dagen speling zodat ze zeker zijn dat het te zien zou moeten zijn. Fijn dat je toch nog voor jullie vakantie terecht kunnen. Wij hebben dr B.eckers maar ze is nu op vakantie dus de echo hebbben we bij dr H.eijnsbroek. Over dr. B.eckers zijn ook de meningen verdeeld. Wij hebben goede ervaringen met haar.

Wij zijn eerst ook naar het LUMC gegaan maar daar was na de intake hele lange wachttijd en omdat ze elke keer weer medische gegevens van mij wilde opvragen in Belgie waar ik bij de neuroloog onder behandeling ben hebben we het besluit gemaakt om over te stappen.

Ben overigens wel voor alle controles onder behandeling in het LUMC en erg tevreden ook over de begeleiding tijdens zwangerschap en bevalling. Leuk dat je in LUMC werkt:-) woon je vast ook regio Leiden net als wij.

Nu hopen dat de meiden straks met positieve berichten komen! Ik duim voor jullie. Veel succes en plezier met de echo

Geplaatst

Nou ik ben terug :-).

Er was hartactie te zien, dus we zijn heel blij.. Maar.. Er was ook een 2e vruchtzakje te zien. De vk dacht ael dat die leeg was en er zelfs al wat bloed in zat..

Nu ben ik natuurlijk blij met de hartactie, wat een verrassing! Maar ook wel onzeker over t 2e vruchzakje.. Ik ben zoww bang dat t een herhaling wordt van de vorige keer!

De vk zei wel dat ze dit vaker zag en ik me er niet druk om moet maken, maar dat ze wel begreep dat dit lastig is voor ons door de vorige zw! We gaan as maandag daar weer heen (we betalen deze echo's zelf en ik vond het prettiger als in t zhuis eerlijk gezegd. Natuurlijk blijft de echo in t vu ook staan, 2 keer in een week in mn buik kijken is heeeelemaal niet erg! Haha

Ik ben benieuwd hoe t bij JOse gaat vanmiddag! Een of twee :-D

Geplaatst

Oh lieve meis....wat fijn een knipperlichtje, maar ook zooooo ontzettend logisch dat de angst je naar de keel grijpt.

Probeer, hoe moeilijk ook, de arts te vertrouwen. Het komt ook weinig voor, werd ons toen ook gezegd. Dus de kans is groter dat het je niet weer overkomt. Bovendien is de kans aanwezig dat het lege zakje nooit iets geweest is en jullie andere topper het gewoon super doet.

Ik probeer moed in te praten, want ik weet hoe moeilijk het is om vertrouwen in je lijf te hebben.

Het feit dat je nu vaker controle hebt, stelt je hopelijk gerust. En misschien straks een doppler?

Heeft ons vanaf 9 weken tot de schopjes er doorheen gesleept.

Hier nog twee uurtjes aftellen.....

Geplaatst
Oh lieve meis....wat fijn een knipperlichtje, maar ook zooooo ontzettend logisch dat de angst je naar de keel grijpt.

Probeer, hoe moeilijk ook, de arts te vertrouwen. Het komt ook weinig voor, werd ons toen ook gezegd. Dus de kans is groter dat het je niet weer overkomt. Bovendien is de kans aanwezig dat het lege zakje nooit iets geweest is en jullie andere topper het gewoon super doet.

Ik probeer moed in te praten, want ik weet hoe moeilijk het is om vertrouwen in je lijf te hebben.

Het feit dat je nu vaker controle hebt, stelt je hopelijk gerust. En misschien straks een doppler?

Heeft ons vanaf 9 weken tot de schopjes er doorheen gesleept.

Hier nog twee uurtjes aftellen.....

Jaa daar heb je gelijk in... Vertrouwen proberen te hebben!!!

ik heb geen knipperlichtje gezien, maar je zag iets zwart/grijs knipperen :-) overduidelijk de hartslag hihi. Volgende week zien we vast wel een knipperend puntje... Hahah

jaaa nog 2 uurtjes! Hoe was je eerste werkdag??

Geplaatst
Nou ik ben terug :-).

Er was hartactie te zien, dus we zijn heel blij.. Maar.. Er was ook een 2e vruchtzakje te zien. De vk dacht ael dat die leeg was en er zelfs al wat bloed in zat..

Nu ben ik natuurlijk blij met de hartactie, wat een verrassing! Maar ook wel onzeker over t 2e vruchzakje.. Ik ben zoww bang dat t een herhaling wordt van de vorige keer!

De vk zei wel dat ze dit vaker zag en ik me er niet druk om moet maken, maar dat ze wel begreep dat dit lastig is voor ons door de vorige zw! We gaan as maandag daar weer heen (we betalen deze echo's zelf en ik vond het prettiger als in t zhuis eerlijk gezegd. Natuurlijk blijft de echo in t vu ook staan, 2 keer in een week in mn buik kijken is heeeelemaal niet erg! Haha

Ik ben benieuwd hoe t bij JOse gaat vanmiddag! Een of twee :-D

*breek ff in*

Allereerst gefeliciteerd Inflame!

Ik wil je alleen proberen wat minder ongerust te maken. Bij mijn laatste poging heb ik 2 verse embryo's laten terugplaatsten, en bleek daar zwanger van. Hoge HCG-waarden ook. De eerste echo was met 7 weken, duidelijk een vruchtzakje met vruchtje en hartactie. En nog een tweede veel kleinere (lege) vruchtzak te zien. De verpleegkundige van de poli fertiliteit die de echo maakte heeft er toen een gynaecoloog naar laten kijken, en die feliciteerde me en zei me dat ik me geen zorgen moest maken! Hij vertelde dat dit veel vaker gebeurt, dat het lege vruchtzakje zou gaan verschrompelen en opzij gedrukt worden door het groeiende kindje. Dit is ook gebeurt. Ik heb nooit bloedverlies oid gehad, en bij de tweede echo, anderhalve week later moest de FA al heel erg zoeken naar het restant van het tweede vruchtzakje. Het kindje in het andere vruchtzakje bewoog toen al een beetje!

Nu vandaag precies 38 weken zwanger, we krijgen een zoon en dat zal nog maximaal 8 dagen duren... Het andere vruchtzakje was op de latere echo's niet meer te zien... Zal waarschijnlijk vergroeid zijn met de placenta!

Maar het is wel fijn dat je volgende week weer terug mag komen.... Sowieso om regelmatig echo's te krijgen. Bij mij heeft er steeds maximaal 3 weken tussen gezeten, en dat was een uitzondering (meestal 2,5 week tussen 2 echo's)! Inmiddels heb ik denk ik wel 25 (of meer!) echo's gehad. Het heeft mij de zwangerschap goed doorgeholpen.

Andere dames die vandaag een echo hebben: heel veel succes en ik duim met jullie mee!

*breek weer uit*

Geplaatst
*breek ff in*

Allereerst gefeliciteerd Inflame!

Ik wil je alleen proberen wat minder ongerust te maken. Bij mijn laatste poging heb ik 2 verse embryo's laten terugplaatsten, en bleek daar zwanger van. Hoge HCG-waarden ook. De eerste echo was met 7 weken, duidelijk een vruchtzakje met vruchtje en hartactie. En nog een tweede veel kleinere (lege) vruchtzak te zien. De verpleegkundige van de poli fertiliteit die de echo maakte heeft er toen een gynaecoloog naar laten kijken, en die feliciteerde me en zei me dat ik me geen zorgen moest maken! Hij vertelde dat dit veel vaker gebeurt, dat het lege vruchtzakje zou gaan verschrompelen en opzij gedrukt worden door het groeiende kindje. Dit is ook gebeurt. Ik heb nooit bloedverlies oid gehad, en bij de tweede echo, anderhalve week later moest de FA al heel erg zoeken naar het restant van het tweede vruchtzakje. Het kindje in het andere vruchtzakje bewoog toen al een beetje!

Nu vandaag precies 38 weken zwanger, we krijgen een zoon en dat zal nog maximaal 8 dagen duren... Het andere vruchtzakje was op de latere echo's niet meer te zien... Zal waarschijnlijk vergroeid zijn met de placenta!

Maar het is wel fijn dat je volgende week weer terug mag komen.... Sowieso om regelmatig echo's te krijgen. Bij mij heeft er steeds maximaal 3 weken tussen gezeten, en dat was een uitzondering (meestal 2,5 week tussen 2 echo's)! Inmiddels heb ik denk ik wel 25 (of meer!) echo's gehad. Het heeft mij de zwangerschap goed doorgeholpen.

Andere dames die vandaag een echo hebben: heel veel succes en ik duim met jullie mee!

*breek weer uit*

Beanie: thanks meis!!!! Dat geeft inderdaad hoop dat t niet altijd verkeerd hoeft af te lopen!! Super bedankt voor je reactie!!

Ennee. Geniet van je resterende zwNgerschap en straks van je babyboy!!!! Xxx

Geplaatst

Inflame :-) :-) :-)

Gefeliciteerd meid...maar je bent nog niet overtuigd?! Logisch meid snap ik echt wel. Maar er is een hartje te zien meid...een hartje....yessssssss

Thnx voor je support beanie. Jij sterkte met de laatste loodjes. ...

Jose nu jij! Suc 666

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden