Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wen: hoop idd dat het snel verkocht word, zijn gelukkig al wat woningen verkocht in ons wijk.

Hoop dat wij dat geluk ook hebben. Nee we hebben niet een huis op het oog, maar wel een hele leuke

Wijk met mooie 1 gezinshuizen.

Beanie: nee tussen mijn kids zit nu 3 jaar vind het best. Mochten we toch nog een keer er voor gaan,

Vind ik 3 jaar verschil ideaal.. Mijn zoon van 4 kleed zich zelf aan, eet zelf dat is zo fijn.

Maar eerst verhuizen en dan kijken we wel weer.. Stiekem heb ik net als wen ook een ideaal beeld van 3 kids..

Wie weet gaat die wens uitkomen, zo niet ben ik enorm gezegend met me jongens.

Hoop dat als jullie weer in de mmm zitten,snel een broertje of zusje gaat komen..

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@wen:

Hoeveel dagen werk je dan dat je zelf ook een voorraadje moest aanleggen?

Ik werk maar 2 dgn, moet toch te doen zijn. Ik weet alleen niet hoeveel ze per dag drinkt.

Mijn vriend staat er niet zo achter, op zijn zachtst uitgedrukt. Nu komt het... Hij zegt:

-op een gegeven moment moet je ook verder. Ik zeg 'wat is dan verder volgens jou?'. Hij zegt je moet verder op babypoeder.

- en hij vindt dat je andere mensen geen gekolfde melk moet laten geven. Vindt hij 'smerig'. Ik zei dat ze het toch niet zelf op hoeven te drinken.

Grrrrrr....wat een domheid. Zucht.

Maar goed. Ik heb nu een swing. Zou het werken om een 1de hands swing erbij te halen? Ik heb verder wel alles al qua slangetjes, flesjes etc. Mijn vriend valt ook over het geld. Maar een 2de swing scheelt in tijd.

Ik ben overigens niet zo iemand (denk ik) die de kolf meeneemt als ik op stap ga. Kijkt niemand daar raar van op.

Heb je ooit wel eens opmerkingen gehad over kolven in het openbaar?

Het voorraadje heb ik gewoon als extra. je weet maar nooit. Stel dat ik een keer ziek ben en hierdoor minder kolf of onverwacht een avondje weg ga, terwijl ik niets in de koelkast heb staan. Dan kan ik dus altijd de vriezer open trekken Daarnaast kan je het gewoon gebruiken bij het bereiden van normale voeding. (voor je kindje dan). Beetje melk erbij om het eten (aardappelen etc) wat smeuiger te maken.En stel dat ik op een gegeven moment ga afbouwen dan kan ik voorlopig nog vooruit.

De afgekolfde melk op mijn werk gebruik ik voor de opvangdagen. Ik werk op maandag, donderdag en vrijdag. Ik kolf dus op maandag en dat gaat op donderdag mee naar de opvang. Wat ik op donderdag kolf, wordt op vrijdag gebruikt etc.

Ik denk dat je gewoon moet doen wat bij jou / jullie past. De een kiest voor borstvoeding en de ander voor flesvoeding. Met beide is niets mis! Ik heb zelf nooit BV gehad en ben ook gezond groot geworden. Het is veel belangrijker te doen waar jij je goed bij voelt en geen stress geeft.

Geplaatst

Wij houden het bij onze 2 meiden, soms denk ik ook wel eens dat een derde erg leuk zou zijn, maar manlief is nu 44 en vind zichzelf gewoon te oud worden daarvoor.

Dat respecteer ik. Wij hebben nog 15 cryo's al zegt dat bij ons niet heel veel. de vorige keer hadden we er 7 en daar is er maar 1 van ontdooid.

En bedenken wat we met de cryo's moeten doen, vind ik erg lastig.

Doneren? het lijkt me geweldig om een stel met een kinderwens te kunnen helpen, maar het idee dat er een kind van "ons" rond loopt vind ik dan weer heel erg moeilijk.

We hebben gelukkig nog even de tijd!

Tiktak, lastig dat jullie niet op 1 lijn liggen, kan me voorstellen dat dat grote irritaties met zich mee brengt.

Hier is manlief niet de moeilijkste en past zich graag aan. Tuurlijk komt het meeste op mij neer, maar hij werkt zichzelf dan ook een slag in de rondte voor ons.

En verder doet hij alles zoals ik het graag wil, omdat hij vind dat vrouwen daar nou eenmaal een betere kijk op hebben :)

Geplaatst
Hier is manlief niet de moeilijkste en past zich graag aan. Tuurlijk komt het meeste op mij neer, maar hij werkt zichzelf dan ook een slag in de rondte voor ons.

En verder doet hij alles zoals ik het graag wil, omdat hij vind dat vrouwen daar nou eenmaal een betere kijk op hebben :)

Wat een schat, die man van jou! Daar zouden er waarschijnlijk genoeg een voorbeeld aan kunnen nemen!

Geplaatst

@wen: hoeveel gekolfde melk 'maak' jij per dag? Hoeveel drinkt F per dag? Denk jij dat 2 enkele kolven, die ik dan samen gebruik ook werkt? Hoe bewaar jij de gekolfde melk in de vriezer en in welke porties?

Mijn man staat er niet achter. Jammer. Maar ik wil toch graag uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Hoeveel drinken de andere ukkies per dag?

Ik ga een dagje kolven, ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Geplaatst

Q is dezelfde leeftijd.... Hij drinkt per dag 5, soms 6 flessen. Meestal 2 van 160 cc met 5 schepjes (moet officieel 150 cc zijn) en drie van 190 cc met 6 schepjes. Hij drinkt niet altijd alle flessen leeg!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

IIk heb geen idee wat F.loor echt drinkt. Bij de opvang drinkt ze gewoon minder, maar die schade haalt ze live (in de avonduren) wel in. Bij de opvang kan het varieren van 80 ml tot 300 ml voor de hele dag. (vanaf 8 uur tot half 5). Tegenwoordig wat minder wat zij eet nu ook fruit.

En als ze live aan de borst drinkt zit er ook geen regelmaat in. Ik geef haar voeding volledig op haar behoefte. Dus soms drinkt ze 5 keer per 24 uur en soms drinkt ze 8 a 9 keer per 24 uur. Dat wisselt. Zelf heb ik ook niet iedere dag even veel honger, dus zij bepaalt wanneer zij wilt drinken bij mij.

Als ik kolf, dan kolf ik (in totaal) circa 250 ml, dus niet echt schokkend veel voor 2 borsten tegelijk. Ik ga dus met circa 500 ml naar huis, soms ook iets minder. (zeker als ik het erg druk heb gehad of heel moe ben).

Je zou eventueel ook een combi kunnen uitproberen van BV en kunstvoeding. Alhoewel kunstvoeding heel anders schijnt te smaken dan BV. Hierdoor heb je een kans dat ze het eerst niet accepteren en er aan moeten wennen. Althans, dat heb ik mij wel eens laten vertellen. Maar ieder kind is anders, dus wie weet.

Geplaatst

S.am drinkt ongeveer 650 cc per 24 uur. Dat probeer ik te verdelen over 5 flessen maar de ene keer drinkt hij 130 cc in een keer de andere keer gaat deze hoeveelheid in etappes. Ik let niet zo op schema en tijden, maar dat is omdat drinken natuurlijk heel lang een issue was.

Hij krijgt inmiddels 2 tandjes!! Ik zie ze zitten en voel ze. Hij kluift ook erg op zijn handjes en heeft lekkere dunne poepluiers. Wel erg snel met 3.5 maand

Geplaatst

Echt heel vroeg Sas! Maar het kan... Vraag het hier soms ook af hoor, Q heeft ook steeds handjes in zijn mondje en hij kwijlt heel veel! Toch heb ik nog niks kunnen ontdekken. Wel probeert hij sinds gisteren als ik hem op zijn buik leg naar zijn zij te draaien! Lukt nog niet helemaal maar hij komt al een heel eind!

Geplaatst

@wen: als ze bv krijgen drinken ze kleine beetjes per x toch? Hoe doen ze dat bij de opvang? Knallen ze dan in 1x 150 ml erin? Kleine beetjes gaat dan niet. Als ze een flesje met gekolfde melk geven en ze drinkt het niet op gooien ze het restant nl weg. Eenmaal opgewarmd wordt niet opnieuw gebruikt.

Geplaatst
Wat een schat, die man van jou! Daar zouden er waarschijnlijk genoeg een voorbeeld aan kunnen nemen!

Geloof me, hij heeft ook zeker z'n minpunten hoor, haha!

Geplaatst
@wen: als ze bv krijgen drinken ze kleine beetjes per x toch? Hoe doen ze dat bij de opvang? Knallen ze dan in 1x 150 ml erin? Kleine beetjes gaat dan niet. Als ze een flesje met gekolfde melk geven en ze drinkt het niet op gooien ze het restant nl weg. Eenmaal opgewarmd wordt niet opnieuw gebruikt.

W

Wij maken gebruik van een gastouder. Zij weet dat onze dochter de voorkeur heeft voor kleinere hoeveelheden. Zij warmt dan in eerste instantie iets van 60 of 80 ml op. Mocht F.loor dan aangeven toch nog meer honger te hebben, dan wordt er weer een kleine hoeveelheid opgewarmt. Op deze manier wordt er bijna nooit iets weggegooid. Zij krijgt dus geen volle fles in 1 keer.

Gewoon duidelijk communiceren bij de opvang.

Geplaatst
Iedereen van zijn zwangerschap kilo's af?

Neeee! Grrr!!!! Ik word altijd bommetje rond zodra ik zwanger ben. Bij mijn zoontje ben ik 33 kilo aangekomen. Bij mijn dochter rond de 20 kilo. Ik loop nog met restklachten van zware bekkeninstabiliteit. Gecombineerd met een achillespeesontsteking. Hierdoor kan en mag ik nog niet sporten. (helaas). Vanwege de BV mag je niet (streng) dieeten, dus ik heb nog 9 kilo te gaan.......zucht.

Ik ben sinds vorige week begonnen met wat zwemmen. Dan ben ik tenminste toch even bezig. Ik kan niet wachten om straks weer zumba en spinning te gaan doen.

Bij mijn zoontje had ik uiteindelijk (1 jaar na de bevalling) mijn oorpsronkelijke gewicht terug. Dus ik heb nog 4 maanden.....LOL.

Ik heb goede hoop dat er straks wat kilo's afvliegen zodra ik weer ga sporten. En door de BV heb ik dagelijks juist trek in zoete dingen.

Geplaatst

@mijn baby: ;-) de kg's!! Denk iets van 14 kg aangekomen. Ze zijn er wel af maar bepaalde broeken zitten nog steeds strak. Mijn lichaam is denk ik toch een beetje veranderd. Vooral op de heupen... Heb paarden bij huis staan dus stallen uitmesten en ben ook weer begonnen met rijden. Alleen gaat rijden met ukkie niet zo goed. Eigenlijk kan uk niet vredig in haar box liggen. Al snel huilen. Hopelijk is het een fase.

@wen: ligt die zoetigheid aan de bv? Oww..heb net opdracht gegeven dat mijn vriend terug van zijn werk een mcflurry kitkat moet meenemen. Zal wel niks worden ;-)

Geplaatst

Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan... Was volgens mij zo'n 12 kg aangekomen tijdens de zwangerschap maar ja, dat is exclusief de 'hormoon-kilo's' die je gratis bij de IVF-behandelingen krijgt... Ben ook nog niet aan het sporten. Denk dat ik in januari ga beginnen! Zou het ooit nog goed komen? Ik vind dat ik nog zo veel buik heb, dat ben ik niet gewend. Maar ja dat schijnt wat langer te kunnen duren na een KS (of is dat stille hoop?)

Geplaatst

Wat is het leukste, handigste en/of grootste miskoop tot nu toe geweest? ;-)

Leukste: lamaze knuffel, franky the hanky whale

Handigste: luieremmer, koeka voetenzak

Miskoop: 2de hands koeka items op mp (waren zeer slecht) en bepaalde kleertjes op mp. En little company slaapzak.

Geplaatst

Toppers hier: de Newbornset voor de Stokke stoel, de easybase voor de Maxicosi en de slaapzakken van Puckababy... Wat we echt niet gebruiken alleen om het badje in te legen is de tummytub, gelukkig hebben we die alleen maar te leen.

O ja, wat ook wel heel praktisch is: de extra commode in de badkamer! Erg praktisch bij het badderen!

En ook een topper: het Schaapje van Happy Horse! Q. is er goede vriendjes mee! Verder zijn we erg blij met de oplaadbare nachtlampjes van Ikea.

Geplaatst

Ik heb zowat de zelfde toppers als beanie. Op nummer 1: de s.tokke newbornset. Echt een topper! Geen gedoe meer met wipstoeltjes op de tafel oid.

Daarnaast ook de puckababy (nu gewone slaapzakken) en de easy base voor de maxi cosi. (en als vervolg stoeltje in de auto: de maxi cosi axess). En ook de storchenwiege carrier. (een ergonomische drager van draagdoekenstof). Oja en de dooky en de swaddle doeken van aiden en anais en de bumbo stoel (als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten) Die laatste mocht ik lenen van een lief forumvriendinnetje en mijn dochter was er gek op.

Miskoop: Lodger doek. (1 keer gebruikt) en sommige kleertjes via MP.

Wat betreft de kilo's: wij kunnen er in januari ook een afvalclubje van maken...hihi. Elkaar motiveren om te sporten.

tik, tak, ik wete niet of extra trek in zoetigheid met de BV te maken heeft. Feit is wel dat ik dit zowel bij mijn zoon als nu bij mijn dochter heb. Ik MOET iedere dag wel iets van zoetigheid. Terwijl ik normaal gesproken juist meer van de hartige dingen ben. Bij mijn zoontje werd het een heel stuk minder nadat ik gestopt was met de BV.

Geplaatst

Denk het wel met de zoetigheid. Had ik nooit. Er staat nu chocolademelk in de koelkast en heb net appelflappen gemaakt :-)

De swaddle doeken heb ik ook. Maar tot nu toe nog niet echt veel gebruikt. Wel goedkope hydrofiel luiers vooral veel gebruikt.

Geplaatst

Nog een rare vraag. ;-)

Bij wie is opoe al weer op bezoek geweest? Las dat als je bv geeft dit heel lang kan duren of komt dat sowieso na 6 mnd??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden