Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Meiden, wanneer begonnen jullie met de flesvoeding te verdikken met rijstebloem? Volgens mij is het niet nodig toch. Maar welke voordelen zitten er dan aan om het wel te doen?

Ben ik ook wel benieuwd naar...

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@beanie: hoezo van voeding wisselen?

Heb je ook echt niks aan 'overbezorgd'. Nou ja zeg.

Waar is het nachtbankje gebleven?

J

a, ik was ook 'not amused'. Vooral omdat Q gisteravond spuugde zodra hij zijn vit. D kreeg. Na hem (weer) een schone pyjama aangetrokken te hebben (hij was net in bad geweest), ongeveer een half uur later, toch geprobeerd de fles te geven. En ja hoor, weer alles er uit wat hij gedronken had (dus weer een schone pyjama). HAP gebeld, konden we komen. Maar Q vertoont geen uitdrogingsverschijnselen dus we moesten hem vocht gaan aanbieden (water, ORS maar dat hebben we niet in huis). Thuis ongeveer 50 cc water gegeven en daarna, na het boeren, in bed gelegd. En ja hoor, weer flink gespuugd... (gelukkig heb ik een aerosleep in zijn bedje liggen. Thanks Noor!). Bedje verschoond, mannetje weer (zijn laatste) schone pyjama en romper aan. Daarna mee naar beneden, ingebakerd en uiteindelijk viel hij in slaap. Bedje staat nu schuin, maar omdat de laatste aerosleep er in ligt heb ik er maar een handdoek op gedaan en een hydrofiel, zodat we het bedje schoon houden als hij weer gaat spugen. Niet dat hij nog kán spugen, er zit niks meer in zijn maag....

Nu zijn we beiden op, net water geprobeerd, weigert hij, en 40 ml 2x zo dunne voeding als normaal ging er wel in. We wachten nu ff af of hij niet weer gaat spugen... Vanaf 8 uur maar weer de HA bellen en dan met de vuist op tafel. Als hij niet gaat drinken dan moet er wat gebeuren... Feitelijk heeft hij gisteren om 11.30 uur voor het laatst fatsoenlijk wat binnen gekregen, de rest is er uit gekomen! En ik als overbezorgde moeder.... Kan me nu al boos maken!

Het wordt op een virusje geschoven, wat natuurlijk best kan omdat hij van de week op het KDV is begonnen. Kan hij zomaar opgepikt hebben. Maar wat ik zo raar vind is dat hij hoest, hij geeft oude, slijmerige voeding op (sorry voor de details) en hij heeft veel poepbroeken, maar dan wel normale poep! Gisteren 3 (normaal 1) en vannacht ook al weer een staan verschonen, net eigenlijk. Om eerlijk te zijn kan ik dit niet rijmen met een buikvirus, dan zou je toch verwachten dat hij diarree heeft? Nou ja, ik gooi het morgen in de groep bij de HA. Ik denk niet dat hij het nu nog kan afschuiven op 'overbezorgdheid'! En dan nog, wat verwacht je nou. Wij hebben er lang op moeten wachten, heel veel moeite voor gedaan en veel verdriet voor moeten doorstaan, vind je het dan gek dat we zuinig zijn op het kostbaarste dat we hebben?

Geplaatst

Aan arme Q ik kan heeeel goed begrijpen dat je bezorgd bent! Gewoon je gevoel volgen en Ha bellen en langs gaan..

Sterkte hoop dat hij straks zijn flesje binnen houd..

Geplaatst

@beanie: vind het zo vaag dat ze met zo'n ukkepuk niet sneller reageren. Zo'n klein mannetje kan toch verl minder hebben dan een volwassene.

Succes straks! En flink vuisten!

Geplaatst

Vervolg....

Vannacht wisten we het echt niet meer. Huilen huilen huilen na de voeding, niet willen liggen. Alleen bij papa of mama willen zijn. Dat beetje voeding bleef er gelukkig wel in. Maar hij was zo onrustig. Dus weer de HAP gebeld, om advies. Moesten we weer langs komen. Dus om 5.30 uur vanmorgen weer naar de HAP... Tja, uitgedroogd was hij nog niet maar we moesten vanmorgen maar weer contact opnemen met de HA.

Gelukkig daarna allemaal nog een uurtje kunnen slapen, voor ik de HA ben gaan bellen. Daar moet ik straks weer heen. We hebben Q een eerste voeding aangeboden, 60 cc water met 1 schepje (dus heel erg verdund) en dat ging er zo in. Hij had zo'n honger! Na een half uurtje nog eens hetzelfde recept. Als de voeding er in zou blijven dan mocht ik hem wel naar het KDV brengen, wat ik dus heb gedaan (hier doen ze niet zo moeilijk over zieke kindjes, zolang het niet besmettelijk is geloof ik, en als de kindjes maar niet hangerig zijn en alleen maar naar mama willen). Hij lachte gelukkig heel lief naar de begeleidsters... De voeding is er in gebleven en ze gaan hem nu langzaam iets meer geven. Straks haal ik hem op voor de HA en als het goed gaat breng ik hem dan nog ff terug naar het KDV zodat ik zelf nog even wat kan slapen, want dat is er weinig van gekomen vannacht. Vanavond worden we bij mijn ouders verwacht, als Q zich goed genoeg voelt dan gaan we daar wel heen is de bedoeling.

Pfff... Dit gaan we natuurlijk nog veel vaker meemaken, zo'n ziek kindje, maar het hakt er wel in hoor! Ik hoop dat hij nu snel hersteld...

Geplaatst

Beanie, hoe is het vandaag verder gegaan met Q? Wat zei de HA?

Is Q toevallig ook erg verkouden? Er is namelijk momenteel een explosie gaande van het RS virus. Vandaar mijn vraag.

Ik hoop iig dat hij snel weer opknapt!

Het is altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn. Het liefst wil je dat gevoelsmatig als mama zo overnemen zodat het je kind bespaard wordt.

De eerste kerst voor velen als gezinnetje. Hoe bijzonder is dat?

Ik kon toen al zo genieten van de aanhef op de kerstkaarten waarop stond: familie ( en dan vervolgens onze achternaam).

Een kerst waar al zolang was naar uitgekeken!

Lieve meiden, hele fijne dagen en geniet ervan met je gezinnetje!

Gaan jullie nog iets speciaals doen?

Geplaatst

Hi dames,

Voor jullie ook allemaal een heel mooi 2014! En natuurlijk een mooie kerst met de nieuwe aanwinst... Of het nu de eerste is of een brusje!

Met Q gaat het gelukkig de goede kant op. Gisteren bij de HA geweest, gelukkig nu een ander dan maandag. Zij heeft Q even onderzocht, uitgebreider dan maandag (toen ging hij heel hard huilen, gisteren ging hij alleen maar lief lachen naar de dokter. Weer een fan er bij...) en we krijgen nu een andere maagzuurremmer. Die gaan manlief zo halen bij de apotheek. Daarna heb ik Q teruggebracht naar het KDV en ben ik maar even gaan slapen, na die rampzalige nacht... Op het KDV heeft Q veel geslapen en 1x nog 100 cc gedronken. Toen ze hem om 16.00 uur nog voeding probeerden te geven heeft hij alleen nog maar een klein beetje gespuugd. Thuis hebben we hem 50 cc water gegeven en daarna zijn we in de auto gestapt naar mijn ouders, bijna 2 uur rijden. Daar aangekomen meteen gaan voeden, hij had zo'n honger... Hij heeft daar nog 2x 100 of zo gedronken, en was gelukkig verder vrolijk en allert. Op de terugweg heeft hij heerlijk geslapen en thuis gekomen (1.30 u vanmorgen) 130 gedronken. Vannacht geslapen tot 7.30 uur, 130 gedronken, daarna weer geslapen en toen in bad en weer 130 gedronken. Nu is hij weer vrolijk en veel aan het lachen... Ik denk dat we het ergste wel achter de rug hebben! We bouwen rustig aan zijn voeding weer op, hij kan het hebben... Hij ligt nu weer in zijn bedje maar is heel vrolijk aan het kraaien en geluidjes aan het maken, heel grappig om door de babyfoon te horen, maar weinig slapen!

Pfff... De eerste keer ziek zijn gehad. Er zullen er nog vele volgen... Maar de eerste keer is vast het ergste! (Dat hoop ik iig).

Geplaatst

Hi meiden, heb hier nog niks gelezen maar ....ben terug op het forum al zal dat minder frequent zijn dan vroeger. En dit topic is er denk ik eentje waar ik zeker actief ik wil zijn, zie al veel bekende namen. Als ik wat meer tijd heb, lees ik bij zodat ik ook op iedereen kan reageren. Mag ik dan weer gezellig meeschrijven?

Hier een geweldig ventje van 10,5 maand, zielsgelukkig mee. En de kriebels voor een tweede dus hopelijk binnenkort voor de cryos. Het hele verhaal volgt nog wel een keer ;-)

liefs en tot later,

Henne

Geplaatst

Beanie, fijn dat het weer wat beter gaat met Q! Hopelijk is dat de afgelopen dagen zo gebleven.

Tja, als je kleintje dan wat krijgt.....brrrr.

Nadat ik moeder was geworden ben ik mij pas gaan realiseren hoe kwetsbaar je (als mama en mens) bent. Zodra ze ziek zijn, vallen etc. Dat zijn dingen die dwars door je heen gaat.

Geplaatst

Hey dames!

Gezellig Henne, en wat een lekker ventje op de foto onder je naam! Leuk om weer eens wat van je te horen!

Wen, idd, wat ben je kwetsbaar ineens... Alles wat je kindje heeft is pittig. En de wetenschap dat je zelf maar niet ziek moet worden of zo, je moet er gewoon voor je kindje zijn!

Mijn baby, gelukkig knapt hij wel op. Wel erg drukke dagen gehad, dat hebben we ook met hem wel gemerkt. Vooral gisteren was een drukke dag, de hele familie (inclusief 4 kleine kindjes) van manlief over de vloer. Pfff...

Vandaag ook weer een drukke dag, vanmorgen Q naar mijn broertje gebracht want wij hadden een crematie. Beetje raar zo vlak na de kerst... Maar een waardig en zeer intiem afscheid van familielid van manlief. Daarna Q weer opgehaald, oom en tante hadden genoten van zijn aanwezigheid.

Hij is dus wel opgeknapt, is weer zijn vrolijke zelf. Maar wel gaat het eten echt lastig! Waar hij eerst zonder problemen 5x200 dronk krijgen we er nu met moeite de helft in. Waar het aan ligt? Gelukkig werkt mijn schoonzusje als verpleegkundige bij het CB dus kon ik het vandaag even met haar bespreken. Ze gaf aan dat het vaker voorkomt bij kindjes van rond de 4 maanden en dat het er op kan wijzen dat hij behoefte begint te krijgen aan bijvoeden. Dus morgen gaan we gewoon eens proberen met een lepeltje wat pap (rijstebloem) te geven. Zij hadden hem vandaag wat voeding met lepeltje gegeven en dat wilde hij dus wel hebben. Nou ja, even aankijken maar... Als het goed gaat met de pap denk ik dat we ook maar met groenten moeten gaan proberen. Sinds dinsdag hebben we een babycook in huis dus ik kan aan de slag!

Allemaal fijne feestdagen gehad? Nog leuke dingen gedaan, behalve eten- eten- eten?

Geplaatst

Nog gecondoleerd met het familielid. Inderdaad zo vreemd na die kerstdagen.

Geukkig gaat het met Q weer goed. Leuk, die eerste hapjes fruit en groente. Fototoestel paraat en gaan maar. Ze kunnn dan zo van die rare gezichten trekken.

Wij hebben niet heel veel bijzonders gedaan. Op kerstavond kwam een vriendin van mij eten. Haar man moest werken en zij zat alleen met haar 2 kinderen. Dus toen hebben wij haar te eten gevraagd. Was erg gezellig.

Op 1e kerstdag moest mijn man overdag werken. Ik ben toen met de kinderen naar de kinderms in de kerk geweest. Daarna mijn moeder opgehaald, cadeautjes uitgepakt en samen gegeten.

Op 2e kerstdag lekker een frisse neus gehaald in de dierentuin.

Geplaatst

@Beanie: ff snel vraagje tussendoor (misschien voor je schoonzus). Mijn uks heeft last, tenminste dat denken we van de darmen, stoelgang of haar buikje. In die richting. Ze had sinds dit weekend een aantal grote poepluiers. Sindsdien is ze vrolijker en slaapt ze ook meer. Vanochtend ook weer een poepluier. De lactactiedeskundige had het over evt een laceermiddel. Mijn partner heeft het over een pcm en denkt dat ze er overheen groeit. Als je naar uks kijkt lijkt het ook echt dat ze pijn heeft op dat moment. Wat is hierin wijsheid??

Geplaatst

Lactose vragen bij huisarts! PCM kun je niet blijven geven lost probleem niet op.

Onze man was een slechte poeper ;-) op gegeven moment idd heel veel huilen en buikpijn. Toen elke dag lactulose gaan geven. Sinds brood (7 maanden) gaat t beter en hebben we de lactulose af kunnen bouwen. Hij is nu 10,5 maand en krijgt nog 0,5ml per dag. Zonder zit hij met een rood koppie en traantjes in de ogen te persen.

Geplaatst

Tiktak, ik zal het mijn schoonzusje voorleggen maar ik denk dat het advies van Henne heel goed is. Het is dat je BV geeft, anders zou je waarschijnlijk het advies krijgen om elke fles 10 cc extra water toe te voegen.

Ik ken het wel, Q had in het begin ook moeite. Ik heb wel begrepen dat dat vrij normaal is, omdat het kindje nog de goede houding moet vinden om te persen. Maar nu nog? Zielig hoor! Paracetamol is zeker niet de oplossing.

Wat ik zelf doe is 1x per dag een klein theelepeltje A.BC-D.ophilus toevoegen, dat is een Probiotica. Dat doe ik al heel lang en het lijkt Q te helpen (zou ook helpen tegen spruw en luieruitslag!). Volgens mij helpt dat de darmpjes gewoon een beetje op weg. Helaas is het lastig te krijgen op het moment... Je zou het kunnen vragen bij een drogist of apotheek met wat uitgebreidere homeopatische afdeling. Er is een alternatief op de markt, O.rthiflor S.tart, maar daarvan heb je meer nodig en daarom vind ik het persoonlijk wat minder handig.

Ik weet niet of het helpt of dat het alleen maar tussen mijn oren zit... Ik geloof wel dat als je gaat bijvoeden het vaak wat beter wordt!

Geplaatst

Beanie dat zal zeker helpen hoor, sinds Th yoghurt eet, poept hij veel beter. Het heeft toch echt (ook) met de darmflora te maken blijkbaar. Dus idd, je kunt eerst proberen pro biotica te geven, ipv gelijk lactulose.

Er wordt van lactulose wel gezegd dat de darmen lui worden en je het daarom niet langdurig moet geven. Volgens mijn cb arts is dat onzin en wij merken het ook niet. We zijn begonnen op 3 ml per dag en zitten nu op een half, dus de darmen pakken het echt zelf op.

Wat betreft bijvoeden: van groente en fruit werd het hier eerst alleen maar erger. Huilen, huilen, huilen, echt zielig. Daarom destijds met lactulose gestart :-/ Pas bij brood en dus de yoghurt met negen maanden ging het echt beter.

Geplaatst

Ook hier goede ervaring met ABC Dophilus!

Toen we dit nog niet gebruiktde, deden wij soms wat olijfolie door de melk.

V. Heeft lang verstopt gezeten, klysma's gehad en movicolon. Uiteindelijk is het weggetrokken door over te stappen naar een andere voeding. Ook deed johannesbroodpitmeel hier niet veel goeds voor de ontlasting.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden