Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Henne, gezellig als je mee komt schrijven. Heb je een beetje gevolgd toen je zwanger was( Koekie toch?)Dat jou kleine man al weer 10,5mnd is. Gaat snel zeg.

Geplaatst

Beanie, fijn dat het met Q goed gaat. Moeilijk om je kindje te zien als het ziek is of niet lekker is. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden als S.am voor het eerst ziek wordt. Denk dat ik gezien wat we allemaal al hebben meegemaakt er redelijk relaxt in zal zitten of juist hele erge zorgen ga maken. Gelukkig hebben wij een directe verbinding met de kinderarts, dat is wel geruststellend. S.am heeft gelukkig geen last van moeilijk poepen, elke dag wel 1 of meer poepluiers. Kerstdagen zijn goed gegaan, druk maar gezellig en S.am vond het allemaal geweldig al die aandacht.

Geplaatst
Ook hier goede ervaring met ABC Dophilus!

Toen we dit nog niet gebruiktde, deden wij soms wat olijfolie door de melk.

V. Heeft lang verstopt gezeten, klysma's gehad en movicolon. Uiteindelijk is het weggetrokken door over te stappen naar een andere voeding. Ook deed johannesbroodpitmeel hier niet veel goeds voor de ontlasting.

Kreeg V. geen BV dan? Het verbaasd me dat dat ook bij BV kan. Probleem is dat ik niet zeker weet dat het een ontlasting issue is? We zijn nog aan het zoeken.

Iedereen bedankt voor de reacties!!

Geplaatst

'Duwen' jullie je kids eigenlijk min of meer in een slaappatroon? Of bepaalt je uk wanneer hij/zij gaat slapen? Vind het zo lastig. Een vriendin van mij vertelde dat je ze eerst wakker moest houden. En dan zeggen OK, nu vanaf 13h oid ga je slapen. Als ze huilen, dan na 5 min troosten en weer terug leggen. De volgende x is het 6 min en weer terug leggen. Tja...

Geplaatst

@wen: jij voed op verzoek hè. Maar kun je aangeven om de hoeveeltijd F. komt voor voeding? Had het volgens mij al een x gevraagd. Als ze bijv om de 4 uur komt, heb je daar niet een behoorlijke cupmaat voor nodig ;-))

Geplaatst

V. was te klein en had geen energie om aan de borst te drinken. Door alle stress van zijn lage geboortegewicht kwam destijds de BV niet op gang.

Wij leggen beide kids wakker in bed zodat ze leren zelf in slaap te vallen.

Geplaatst

Th gaat nu wel op vaste tijden naar bed, is voor mij prettig en merk dat hij er zelf ook beter bij gedijt. Als kleinere baby had ik ook een redelijk vast ritme voor hem. In ieder geval altijd dezelfde volgorde: wakker-drinken- even samen spelen- even in de box spelen- wakker in bed- slapen. Idealiter sliep hij dan twee uur en had je ca drie uur tussen de voedingen en daardoor ook min of meer vaste voedingstijden (ook nog met borst). Als hij minder lang sliep deed ik er een rondje samen spelen-box spelen tussendoor, dus zonder voeden. En naarmate hij ouder werd was hij langer wakker en viel er vanzelf dan ook een voeding af.

Nu moet ik zeggen dat hij behalve in de heftige reflux tijd ook altijd al vrij makkelijk insliep. Dus wat dat betreft makkelijk praten :-)

Geplaatst

Beanie, fijn dat je mannetje weer zichzelf is! Hopelijk blijft dat zo.

Hier hebben we voor Lynn redelijk vaste tijden maar als ze echt moe is, kijk ik niet op een kwartiertje.

Ze word ook wel eens eerder wakker dus dan gaat ze ook weer eerder naar bed.

Wel hebben we vaste tijden voor het eten daar reageert ze heel goed op, of ze nou eerder wakker is of niet.

Onze oudste dochter heeft ook iedere keer verstopping, heel vervelend.

Ze word dan ook echt misselijk van elk hapje eten wat er in gaat.

We kunnen het redelijk onder controle houden met Movicol.

Hier gaat Lynn nog steeds hetzelfde is denk ik in de 3 weken na het cb bezoekje 100/200 gram gegroeid.

Ben dus erg benieuwd wat ze gaan zeggen over 2 weken.

Ze is een paar dagen niet in orde geweest en heel erg hangerig geweest, dus dacht aan tandjes, maar er is nog niets zichtbaar.

Zal van de week weer eens met de osteopaat bellen, want ze blijf een beetje hangen in dit patroon.

Vannacht sliep ze bij mijn ouders, mijn moeder had haar naast haar in een campingbedje. ze vertelde dat Lynn veel kreunt en soms begon te huilen in haar slaap. zo sneu, ze lijkt toch echt ergens last van te hebben, maar kunnen maar niet ontdekken wat dat dan is.

Geplaatst

Chrisje, wat frustrerend als je het idee heeft dat er iets aan de hand is maar je weet niet exact wat. Hopelijk kan de osteo wat betekenen. Wij hebben in het begin ook ABC dolphius gebruikt tegen de kraampjes in de eerste paar maanden. Dat werkte erg goed. Wij hebben verder geen last mbt moeilijk poepen oid, dus ik kan er verder niet over meepraten.Tiktak, ik geef idd nog steeds BV op behoefte. Nu ze ook fruit, groente en brood is, komt ze minder vaak. Ze drinkt ongeveer 5 a 6 keer per 24 uur.Daarvoor kwam ze veel vaker en nee....ik heb allesbehalve grote boobs...hihi. Ik heb wel eens gelezen dat je bij borstgevoede kindjes, twee types kan onderscheiden. De snackers en de volgooiers. F.loor is een echte snacker. Zij drinkt het liefst kleinere hoeveelheden om de paar uur.Wij zitten verder niet heel strak in een ritme vanwege het voeden op verzoek. Wij zijn nu net pas begonnen met heel langzaam een ritme aan te brengen. F.loor bepaalt wanneer ze wil slapen ( en wij bepalen waar ze slaapt). Dit geeft mij persoonlijk veel vrijheid. Zodra ze moe is gaat ze slapen, waar ze dan ook is. Ik hoef nooit op de klok te kijken. Maar nu ze ook aan het normale voedsel zit, proberen wij er langzaam iets van een ritme in te krijgen.Ik ben wel altijd erg strak en alert geweest op het zelfstandig in slaap laten vallen. Dus wakker in bed iv de borst als slaap associatie.

Geplaatst
Wij leggen beide kids wakker in bed zodat ze leren zelf in slaap te vallen.

Zijn ze dan niet heel lang onrustig (huilen etc) voordat ze in slaap vallen?

Geplaatst

Tiktak, het heeft ons zoveel voordeel opgeleverd door V. vanaf kleins af aan wakker in bed te leggen. Nog geen 5 minuten nadat we hem naar bed hebben gebracht (hij kletst altijd even) valt hij in slaap. Hij heeft nog nooit gehuild bij het naar bed brengen, hij weet niet beter dan dat zijn bed zijn slaapplek is.

Het is zelfs zo 'erg' dat hij niet eens bij ons in bed wil slapen. Ook de overgang van zijn ledikant naar een peuterbed is zonder problemen verlopen.

J. slaapt ook al op zijn eigen kamer en die leggen we twee maal per dag wakker in zijn wieg. Baarmoederbeer aan voor het geluid en ook hij valt in slaap. Logisch, hij is pas geboren en slaapt veel, maar we hopen dat hij dit volhoudt!

Hoe ziet het slaapritueel bij jullie eruit dan?

Geplaatst

We hebben geen slaapritueel. Omdat ze overdag zo weinig slaapt ben ik allang blij dat ze eens in slaap valt.

Meestal houdt dit dus in, op ons bed na de BV. Heb het al un haar ledikant geprobeert. Ze is daar of klaarwakker of hard aan het huilen. En dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar om haar dan maar te laten liggen.

Als ze op ons bed in slaapt valt en je wilt haar wegtillen is ze meteen wakker en begint te huilen. Ook wel logisch natuurlijk.

Geplaatst
Dat klinkt best lastig, of is dat niet zo?

Heel onhandig. Nu weer geprobeerd. Klaar wakker int ledikant. Nu ligt ze weer te tukken in ons bed. *zucht*

Geplaatst

Klaarwakker in haar ledikant is mijn inziens geen probleem, zo leert ze zelf in slaap te vallen.

Ik ben daar wellicht heel kill/makkelijk in, ik leg J. twee keer per dag in zijn wieg, wakker of niet. Het voelt soms wel afstandelijk, maar wij vinden rust en regelmaat erg belangrijk. Ook omdat we V. hebben rondlopen, we proberen J. zijn ritme hierop aan te passen.

Geplaatst

Tis ze raar dat ze bij ons in bed wel meteen in slaap valt. Tja..je hebt waarschijnlijk wel gelijk. Maar het gaat niet helemaal 'vanzelf' laat maar zeggen.

Geplaatst

Snap ik hoor, je moet vooral doen waar jij als mama achterstaat en je goed bij voelt.

Het wad even doorbijten, maar we hebben er nu zoveel profijt van!!

Geplaatst

Snap ik. Ik hoop dat ze er zelf zo'n beetje in gaat vallen door de opvang.

Mijn doel is dat ze slaapt. Maar misschien moet ik als doel hebben slapen in haar eigen ledikant :-(

Geplaatst

Je zou eventueel kunnen proberen om bijvoorbeeld een gedragen shirt van jou om haar matrasje te doen zodat ze wel jouw geur ( en dus veiligheid) om zich heen heeft.

Grappig, wij hadden ook de baarmoederbeer. Die is idd voor de hele kleintjes.

Vlak na de geboorte viel f.loor vaak bij mij aan de borst in slaap. In het begin vond ik dat wel makkelijk want zo kon ik ook bijtukken. Tegen de tijd dat ik weer ging werken ben ik gaan beginnen met zelfstandig in slaap vallen. Ik ben zelf juist niet het type om te laten huilen. Maar met wat troost en consequent zijn was het binnen een weekje gelukt om zelfstandig in slaap te vallen. Ik heb toen veel gehad aan het boekje: je baby in een droomritme. Die hebben tips om je baby in een Slaap ritme te krijgen zonder te laten huilen. Hun gaan nu uit van een onderzoek die zou hebben uitgewezen dat als je je kind te lang zomaar laat huilen ( zonder troost etc) dit 20 procent meer kans op adhd oid geeft.

Zodra ze huilen, ga je troosten. Zodra ze stil zijn, direct weer terug leggen. Etc. Dit kan helaas wel uren en avonden doorgaan. Net zo lang totdat ze het vertrouwen hebben om zelfstandig te slapen. Ik zal anders nog wel even kijken of ik nog bruikbare tips in het boekje kan vinden. Soms helpt het ook om juist je kindje niet zelf naar bed te brengen maar dit even te laten doen Door partner, oma oid. Even het patroon doorbreken.

Geplaatst

Oja. Wat heel belangrijk is: doen waar JIJ je goed bij voelt.! Voor de ene werken dingen soms anders als voor een ander. Opvoeden op een manier die bij JOU en JOUW gezin past. Het is nooit goed of fout. Z

Geplaatst

De baarmoederbeer is echt een geweldig ding, ben er zo blij mee!

J. Is alweer 8 dagen oud, wat gaat het snel!! Het is een enorm tevreden en lief mannetje, ben zo blij met hem en onwijs verliefd op m'n jongens!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden