Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat snap ik! Je hebt hierdoor zelf geen keuze. Het wordt je min of meer opgelegd. Dat is moeilijk accepteren. Een intense wens en verlangen is niet zomaar opzij te zetten.

Manlief hier wil alleen de cryo nog een kans geven maar ziet een verse poging niet meer zitten vanwege onze leeftijden. Ergens heeft hij hierin gelijk. Wij moeten nl onze zegeningen tellen met 2 gezonde kinderen!, maar zelf kan ik mij er gevoelsmatig nog niet bij neerleggen. Mijn jeugddroom van 3 kinderen. Ik ben bang dat ik mijzelf altijd zou afvragen: "stel dat?".

En terwijl ik dit schrijf voel ik mij eigenlijk ook alweer lullig. Er zijn nog teveel meiden die nog zo intens een eerste kindje wensen en dan loop ik te miepen om een derde kindje.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Manlief zegt wel dat hij er anders in gestaan zou hebben als wij iets jonger waren geweest. Hoe staat jouw vriend er in als het allemaal wat voorspoediger was gegaan en bijvoorbeeld geen ecd nodig zou zijn geweest?

Geplaatst
Manlief zegt wel dat hij er anders in gestaan zou hebben als wij iets jonger waren geweest. Hoe staat jouw vriend er in als het allemaal wat voorspoediger was gegaan en bijvoorbeeld geen ecd nodig zou zijn geweest?

Hij zegt dat we nu al geen tijd hebben. En dat we hier wonen om mijn hobby (paardrijden). Hij vindt dat stel als we voor een 2de zouden gaan we alles moet verkopen. Vind ik echt belachelijk. En dan dus nog uitbehandeld bij klinieken, leeftijd, kans op ongezond kindje. Die laatste 2 roept hij ook soms. Allemaal redenen waarom we het niet moeten doen.

Geplaatst

Het lastige is lijkt me dat je het echt met z'n tweeën moet doen... Als een van beiden er niet achter staat dan gaat het echt niet werken! Ik denk dat als je de druk heel erg opvoert, hij alleen maar meer redenen zal gaan verzinnen waarom jullie het niet moeten doen (werkt vaak zo bij mannen volgens mij). Misschien verstandig om het toch heel even te laten rusten? (Moeilijk, dat snap ik, aangezien de tijd doortikt...)

Geplaatst
@beanie: hoe gaat het met Q? Vannacht ging het hier goed. De eerste x om 430h wakker. En toen weer om 9h zelfs. Ik weet niet of dat met de doorkomende tandjes te maken heeft..

Dus jullie beleid begint duidelijk vruchten af te werpen! Onze consequentheid geloof ik ook, sinds woensdag slaapt hij weer min of meer door... Iig niet meer van die enorme hysterische huilbuien. Hij lijkt momenteel wat verlatingsangst te hebben en vandaag zagen we ook voor het eerst een wat eenkennige reactie. Zal de leeftijd wel zijn!

Wen, ik ga de kleine man zo ff in het tentje leggen! Vanmorgen heeft hij er even in gelegen toen hij wakker was, maar nu zou hij moeten slapen....

Geplaatst

Sinds zondag beter en meteen met manlief Maleisisch geten hmmmmm....

Thnx meiden was zo pijnlijk :( ben al zo kleinzerig haha.. Maar dit deed echt zoooo pijn....

Geplaatst

Moeilijk meiden...tiktak vervelend dat hij dus ook voor jou meteen een beslissing neemt.... Geef het even een week of 3 rust en probeer het dan rustig nog een keer... En bedenk alle punten waarom wel!

Wen veel dames zijn zwanger geworden van eskimo's dus wie weet komt je jeugddroom gewoon uit!!!

Geplaatst

Ik wil ook heel graag... Mijn man zegt geen nee maar ook niet echt volmondig ja... Hij zegt ik ben blij met wat we hebben..

We zien wel... Eerst nieuw huis en dan kijken we wel.. Ik hoopte al te beginnen want kan ff duren allemaal.. Maar dat idee vind hij helemaal niks...

Geplaatst

Fijn dat het weer beter gaat, mijn baby! En lekker uit eten geweest! Heerlijk!

Bij jou begint het dus toch ook weer een beetje te kriebelen. Het lijtk wel echt een vrouwending, dat wij meiden allemaal eigenlijk nog wel willen.Hopelijk gaat het voorspoedig met je huis en kan je misschien toch weer binnen een redelijk termijn beginnen.

Tiktak, Wat goed dat eht zijn vruchten gaat afwerpen met de nachten! Hoe voel jij je er zelf onder?

Beanie, is de tent al getest? Q is in het echie nog veeeeeel leuker dan op de foto! Lekkere knuffelkont! Heerlijk. Is hij weer een beetje opgeknapt?

Wij hebben woensdag de afspraak in Gent. Ik vind het best wel spannend. Vandaag werd ik door Gent gebeld en het eerste wat ik dacht was dat zij mijn afspraak gingen cancelen. Ik werd er best nerveus van. Gelukkig was het alleen maar een reminder voor onze afspraak.

Ik ben benieuwd hoe of wat. Onze dochter is ook een cryo, dus ik weet dat die ook zeker een kans maken. Haar potentiele tweelingbroertje of zusje ligt daar nu op ons te wachten. (in het kader van positief denken...hahaha).

Manlief en ik hebbben nog geen definitief ja of nee gezegd over een eventuele verse poging , dus ik wil het voor de zekerheid wel ter sprake gaan brengen in Gent. (achteraf nee zeggen kan altijd nog).

Verder heeft onze dochter het los lopen helemaal ontdekt! De afstanden die ze los loopt worden steeds langer en het kruipen is zowat passe. Echt heel leuk! Vandaag liep ze gewoon achter haar grote broer aan in de speeltuin. Weliswaar met af en toe vallen op haar bips, maar het is zo eigenwijs leuk gezicht. Zo'n kleine waggelende dreumes.

Geplaatst (aangepast)

@wen: heb je morgen de afspraak in Gent? Wat mooi joh!!

Wat had jij nou voor de zwangerschap geslikt? Was dat ook geen dhea? Je kunt die pillen toch gewoon via internet bestellen?

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

Ja, eindelijk naar Gent. De afspraak was al in november / december gemaakt. Gelukkig is manlief het er wel mee eens dat wij morgen ook info aanvragen voor een eventuele verse poging. Hij snapt mijn beweegredenen en grapte er zelfs over va; " maak mij maar dronken, zorg voor een gezellige avond en wie weet ga ik nog eens ja zeggen". Uiteraard was dit een grapje, maar het geeft wel aan dat het nog geen definitief nee is. De tijd zal het leren wat het gaat worden met al dan niet een verse poging. Ik wil wel dat wij er beiden achter staan.

Tiktatk, ik heb toen inderdaad dhea geslikt. Wel met controle's via de arts. Je kan het inderdaad via internet bestellen, maar zorg dan wel dat je huisarts oid jouw bloedwaarden wil blijven monitoren! Ik heb uiteindelijk ook prednisolon geslikt en fraxiparine moeten spuiten, vanwege stollings en imuunproblemen. Vandaar dat ik dus een eventuele verse poging weer goed moet doorbespreken en er vantevoren weer uitgebreide bloedonderzoeken nodig zijn.

sas, hoe is het met jou? Het is zo rustig.

Geplaatst

Wen heel veel succes im Gent. Hoop op goede berichten, wanneer je weer zou kunnen starten met je cryo. Want je heeft nu nog bv toch? En ook veel plezier en lekker frietjes eten met garnalenkroketjes in belgie :-)

Geplaatst

Wen, heel veel succes morgen! Zal idd wel een hormonaal dingetje zijn, dat wij vrouwen allemaal nog door willen....

Was leuk zondag! Jouw kids zijn ook onwijs leuk! Was zo schattig, F. liep op een gegeven moment onder de tafel door en legde haar handje in mijn hand... Zo lief!

Q is gelukkig niet ziek geworden, bleef bij de koorts die nacht. Verder heel vrolijk! We zijn zondagmiddag nog een stuk met hem gaan wandelen en zondagavond bij opa en oma gaat eten. Maandag heb ik hem even in het tentje gelegd, hij was toen wakker maar vond het best. Toen ik hem 's middags in het tentje wilde leggen was hij net in slaap gevallen, leek me toen niet zo handig. Slapen gaat 's avonds gelukkig weer een stuk beter!

Vandaag was hij op het KDV en toen heeft hij een halve krentenbol afgepakt van een ander jongetje en opgegeten... Boef! Hij vond het lekker!

Verder even razend druk, we gaan vrijdag op vakantie en ik moet t/m donderdag werken... Moest nog een heel pakket voor het U.WV in orde maken, kostte helaas ook veel tijd en energie. Huis poetsen, opruimen, spullen inpakken, laatste dingen kopen....

Geplaatst
Wen heel veel succes im Gent. Hoop op goede berichten, wanneer je weer zou kunnen starten met je cryo. Want je heeft nu nog bv toch? En ook veel plezier en lekker frietjes eten met garnalenkroketjes in belgie :-)

Dank je.

Ik geef idd nog borstvoeding, maar voldoe wel aan de randvoorwaarden zoals de lengte van lutteale fase en het aantal keren voeden etc. Dus heb goede hoop dat de pipelle ingepland gaat worden en wij van start kunnen gaan.

Maar even erg belangrijk: Hoe is het met jou?

Geplaatst

Oei, de vakantie stress....pfff. Die laatste dagen voor een vakantie zijn idd altijd zo enorm druk!

Gelukkig dat Q weer is opgeknapt. Wie weet op vakantie een eerste tandje rijker?

Geplaatst
Oei, de vakantie stress....pfff. Die laatste dagen voor een vakantie zijn idd altijd zo enorm druk!

Gelukkig dat Q weer is opgeknapt. Wie weet op vakantie een eerste tandje rijker?

Idd... Ineens moet alles 'af'! En het komt natuurlijk allemaal op het laatste moment aan... Gelukkig de spullen voor Q grotendeels uitgezocht, das niet meer zo veel werk. Alleen lastig dilemma: neem ik nou voornamelijk maat 74 of 80 mee? Heb toch maar voor het laatste gekozen... Kans is aanwezig dat het eerste tandje tijdens de vakantie komt! Zou zomaar kunnen! (Ik hou jullie op de hoogte, als het goed is hebben we gewoon internet op vakantie dus ik lees mee!)

Geplaatst

@beanie: wanneer ga je?

Ik zie hier 2 streepjes in het tandvlees zitten. Volgens mij jeukt het omdat ze op veel dingen zit te kauwen.

Alles weer hersteld met slapen?

Hier vannacht om 2h, 5h en 630h wakker. Vind het niet zo erg als ze meteen weer in slaap valt. Maar om 630h klaar wakker.

Geplaatst

Volgens mij gaat ons huis verkopen goed lukken, huis aan de overkant stond niet eens 3 weken te koop...

Gisteren zag ik dat het verkocht was.. We gaan einde van de maand bord ophangen eerst ff laatste dingen...

Spannend....

Ja wen echt vrouwen iets.... Ik ben wel blij met wat ik heb.. En zou ook echt vrede hebben als het niet zou lukken, na 3 pogingen...we zouden geen betaalde poging doen voor een 3e kind, wel voor een 2e als het niet binnen 3 pogingen was gelukt...

Geplaatst

Ik deel dezelfde mening, mijn baby. De drang voor een derde kindje is minder dan bij onze tweede. Voor F hebben 2 pogingen zelf betaald. Dat zou ik voor een derde kindje niet doen. Een tweede kindje wat gevoelsmatig een soort moeten. Een derde kindje is meer de spreekwoordelijke kers op de taart. Ik weet zelfs niet of ik nog wel 3 pogingen zou willen doen. Mochten wij overgaan naar verse pogingen, dan bekijk ik het per keer.

Heerlijk vooruitzicht dat het huis mogelijk snel verkocht kan gaan worden! Een hele zorg minder!

Geplaatst

Wij gaan het ook per poging bekijken. Maar meer als 3 pogingen voor een brusje komen er niet..

Bij me zoon had ik bij poging 1 randje van overstimulatie ( geen punctie nog gehad)

Bij de 2e poging met een punctie werd ik zwanger van de eerste tp....

Ik had nog 5 cryos over en dacht yeahhhh... Maar 2 waren gesneuveld.. 3 plakte helaas niet en toen zwanger na de 2e verse poging na 5 tp totaal...

Als ik het zo lees denk ik pfff stress... Gek dat je er dan toch nog voor wil gaan...

Geplaatst

Punt is dat je het denk ik grotendeels vergeet tijdens de zwangerschap, hoeveel stress het hele circus opleverde. Komt direct weer terug lijkt me als je opnieuw start... Maar de druk is lijkt me minder groot, als je al een of twee kindjes hebt. Wanneer je poging na poging voor een eerste ziet mislukken is het toch moeilijker denk ik.... Dan komt een leven zonder (eigen) kind(eren) wel heel dicht bij!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden