Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wen: ze slaapt nog steeds niet in haar ledikant. Ben vorige week begonnen...zodra ze sliep naar haar ledikant gebracht. Maar dan wordt ze na 1,5h wakker, huilen en dan valt ze daar niet meer in slaap. Neem ik haar weer meer ons bed in. Geef haar daar de borst.

De bedoeling is dat ik haar dan weer naar haar ledikant breng. Maar dat is een drama. Maar wakker in slaap vallen is een dik drama.

Ik wil absoluut niet de cio manier doen (cry it out). Wordt wel door cb geadviseerd.

Van mijn partner mag ze ook niet meer in ons bed. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik word er momenteel zo ongelukkig van...

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liggen ze bij jullie nog steeds in een slaapzak? Wordt dat nu niet te warm? Mijn uksie zweet wel aardig snel. Doen jullie nog (nu) wel een dekentje over de slaapzak?

Ik vind haar nu zo promp verloren in zo'n groot ledikant liggen. Ik wil ook graag weten wat jullie eraan doen om het ledikant 'gezellig' en 'leuk' te maken. Mijn uksie wil er nl niet echt in liggen.

Geplaatst

Ik ben zelf ook geen voorstander van laten huilen. Ik denk zelf dat het belangrijk is dat ze zelf in slaap leert te vallen. Nu ben jij haar slaap associatie. Jij legt haar slapend in bed en op een gegeven moment wordt ze wakker en merkt dat jij er niet bent: paniek! Paniek voor haar want jij bent er ineens niet meer. Als zij zelf in slaap kan vallen dan wordt ze wakker maar valt vervolgens weer zelf in slaap.

Wij hebben zelf wel eens de 5 minuten regel toegepast. ( voornamelijk met mijn zoontje). 5 minuten laten huilen (tenzij het paniek huilen is) dan troosten en zodra ze rustig zijn dan weer terug leggen.

Of met behulp van je man proberen om het patroon te doorbreken. Dat jij er na anderhalf uur niet naar toe gaat ( want jij bent immers synoniem voor de borst en samen slapen) maar dat je man haar troost totdat zij weer in slaap valt en haar terug legt.

Zit nu op mobiel maar reageer morgen nog wel wat uitgebreider.

Geplaatst

@wen: mijn partner en ik zitten niet op 1 lijn. Hij heeft er absoluut geen problemen met dat ze huilt. Hij zegt dat 'even tanden op elkaar'. Ik vertrouw dus niet echt zijn stijl/manier v doen.

Geplaatst

Misschien kan je een leuke projector met muziek enzo aanschaffen.

en de methode van wen toepassen. Die hanteerde wij ook bij ons kleine..

ze zijn slimmer dan je denkt, ze weet dat ze bij jullie in bed mag als ze huilt..

ik heb een dunne zomerslaapzak en doe een half dekentje.

Geplaatst
Ik ben zelf geen vergevorderde drager, maar draag F ook wel eens in de storchenwiege carrier. Een ergonomische drager van draagdoekenstof. Ik merk dat ze het buikdragen nu niet meer leuk vind. ze wil gewoon alles kunnen zien en middels buikdragen ziet ze alleen mij.. Ik ga dus binnenkort beginnen met haar op de rug te dragen met de storchenwiege. Ik zit op facebook op een draagforum. Misschien kan je daar je vraag neerleggen. Of bij dragen en voeden site.

Wij hadden de drager ook mee op vakantie. Ideaal! Ben je niet volledig afhankelijk van een buggy. Alhowel de buggy vaak mee mag tot aan de gate. Je mag mijn storchenwiege anders wel lenen tijdens de vakantie, hoor. Het zit in een klein tasje, dus die kan zo mee in de handbagage en weegt zowat niets.. Hij is te gebruiken als rugdrager en als buikdrager. Binnen enkele seconden vastgeklikt. Ergonomisch en van draagdoekenstof. Het is inderdaad een stuk handzamer dan de grote rugdrager met frame en alles.

Ik ga het rugdragen binnenkort eens oefenen met de storchenwiege en laat het je weten hoe het bevalt.

Wat ontzettend lief van je Wen! Ik denk dat ik graag gebruik ga maken van je aanbod! Ga ff contact met je opnemen via FB, we moesten toch nog wat afspreken... Zag dat je vandaag lekker naar het strand gaat, groot gelijk en geniet er van!

Geplaatst

Kan hier ook eindelijk mijn neus weer laten zien... Sinds vrijdag geen internet en dat voelt heel middeleeuws! Verder kreeg Q toch echt de waterpokken, daarvan was hij dus maandag op dinsdag en dinsdag zo ziek. Daarna had hij geen koorts meer maar dus wel vlekjes etc. Nu is hij absoluut niet meer ziek, alleen wat minder eetlust (hoewel hij vannacht wel weer zeer gulzig een extra flesje dronk).

Ik lees graag ff mee met jullie bed-ritueel ervaringen. Wij hebben wel een vast ritueel. Overdag in bed als hij signalen geeft dat hij moe is en 's avonds na de laatste fles ip naar bed. Dan is hij ook moe. Maar de afgelopen dagen echt een groot drama.... Overdag kunnen we hem zo in bed leggen, dan ligt hij te spelen of gaat hij even slapen. 's Avonds zodra we hem in zijn slaapzak leggen dan gaat hij helemaal los. Echt tot aan hysterie aan toe. Dat was echt nooit zo.... Troosten in bed lukt niet, hem op schoot nemen en een liedje zingen helpt niet, hem tegen je aanhouden helpt niet. Alleen van rondlopen wordt hij stil maar zodra je hem dan weer in bed legt dan begint het weer. Negeren hebben we geprobeerd (kort en lang). En hij houdt gewoon vol tot we hem uit bed halen en mee naar beneden nemen en even met hem een filmpje (Bumba is favoriet) gaan kijken. Ik heb het idee dat hij het daarom doet... En anders wil hij wel stil worden als we hem in de buggy leggen, evt. even met hem heen en weer rijden. Hij heeft nu al 2 nachten in de buggy geslapen ipv in zijn bedje. Wat moeten we hier nou mee? Het is echt iets van de laatste tijd en lijkt wel steeds erger te worden. Hij is echt boos als hij in zijn bedje ligt.... Zo vaag! (En voor ons nu ook even pittig, we slapen momenteel echt veel te weinig!)

Geplaatst

@beanie: hebben ze waterpokken bij jou op de creche?

Zonder internet kun je je bijna niet meer voorstellen? Ik dacht al 'wat ben je rustig!'.

Wat vervelend van dat slapen. Klinkt een beetje als een fase. Omdat het hiervoor wel goed ging. Ik heb geen tips. Ben zelf aan het rommelen. Sterkte ermee! Je zegt negeren heb je geprobeerd? Hoe lang is lang dan?

@Wen: welk strand ga je dan? Lekker hoor!!!

Geplaatst

Ja, er heerste al een tijd waterpokken op het KDV. De briefjes waren eigenlijk net weggehaald, maar nu kreeg Q het alsnog. Ik ben ff naar de HA geweest om het te laten bevestigen, we waren namelijk vorig weekend bij ons neefje van 6 weken oud geweest dus zijn ouders moeten hem (het neefje) nu heel goed in de gaten houden (toen was Q natuurlijk net besmettelijk!). Verder had ik een afspraak staan om op kraambezoek te gaan en die heb ik uiteraard afgezegd. Het KDV gebeld, daar vertelden ze me dat er donderdagmorgen nog een kindje met vlekjes was binnen gekomen en vrijdag kwam ik een kindje tegen dat bij Q in de groep zat (net doorgeschoven naar de peutergroep) en die zat ook al onder.... Dus het was gewoon nog niet voorbij. Inmiddels zijn de vlekjes ingedroogd en Q lijkt er weinig last van te hebben. Heeft het ook niet heel erg heftig gehad.

Het zal best een fase zijn... Mijn punt is meer dat we het moeten zien te doorbreken, aangezien we er zelf ook een beetje last van krijgen (te moe zijn). Vrijdag gaat hij een nachtje uit logeren bij mijn zus, zij weet hier van en heeft zelf zoiets van: jullie lekker slapen, ik neem de zondag wel om weer bij te komen. Dat is wel heel lief! Is wel omdat we beiden toevallig zaterdag moeten werken, wat echt nooit voorkomt...

Ik las idd dat jij ook al zo aan het zoeken bent. Het zal misschien ook bij deze leeftijd horen? Tenslotte zijn ze ongeveer even oud... (op 1 dag na toch?).

Geplaatst

@beanie: wel even oud. Maar bij ons heeft uks voornl bij mij in het bed gelegen. Dus niet echt een gewenst bedritueel laat maar zeggen.

Echt vervelend als de slaap je op gaat breken. Als ik haar in bedje wil krijgen, krijg ik dat ook. Zie ik zo tegenop...

Vervelend vd pokken.

Geplaatst

Qua pokken is het ergste al weer achter de rug! Alles bij elkaar heeft hij er niet veel last van gehad. Inmiddels is alles ingedroogd en heeft hij nog wat rode vlekjes en korstjes maar lijkt er geen jeuk van te hebben.

Ik denk dat je vanzelf toch wel een soort van slaapritueel hebt ontwikkeld. Q gaat dan wel in zijn eigen bed maar als jij haar bij jullie in bed legt dan heb je toch ook wel een soort van vaste volgorde waarin je alles doet? Wij bouwen nu nog maar wat meer tijd in, even de dag doornemen, kijken of hij nog wat te vertellen heeft (op zijn manier dan...), liedje, evt. nog een verhaaltje voorlezen, mobiel nog aan, speentje geven (kauwt hij alleen nog maar op, op het schild), knuffels naast zijn hoofd neerleggen... Laatste aai over zijn bol, welterusten zeggen en dan weg lopen. Maar ja, dan begint het gebrul hier! En hij is dan echt boos!

Geplaatst
@mijnbaby: vanaf/tot welke leeftijd is zo'n prohector? Heb jij die ook? Werkt het?

Hij is van mijn oudste geweest die vond hem geweldig! Mijn jongste is een buik

slaper.. hij vind het niks aan omdat die niks ziet.. denk dat je het zeker tot 1,5 kan gebruiken.

als het al niet langer is..

Geplaatst

Beanie arme Q nu al waterpokken.. schijnt dat als ze het voor hun eerste levensjaar

krijgen het later weer kunnen krijgen...

mijn zoon van 4,5 heeft nog niet gehad...

Geplaatst
Beanie arme Q nu al waterpokken.. schijnt dat als ze het voor hun eerste levensjaar

krijgen het later weer kunnen krijgen...

mijn zoon van 4,5 heeft nog niet gehad...

Ik weet het... Al heb ik inmiddels ook begrepen dat daarop een kansje is. Grotere kans dus dat we er nu meteen ook weer vanaf zijn! Laten we het hopen!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst
Ik weet het... Al heb ik inmiddels ook begrepen dat daarop een kansje is. Grotere kans dus dat we er nu meteen ook weer vanaf zijn! Laten we het hopen!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Klopt mijn schoonzusje had het ook met 2 maanden.. Daarna nooit meer gehad...

Geplaatst

@beanie: jij bent nogal een keukenprinses...mag je venkel niet opnieuw opwarmen? Dan kun je er ook niet meerdere porties van maken. Volgens mij las ik dat in opperdepop.

Zou je dat receptje coucous met kabeljauw ook in kunnen vriezen. Lijkt me ook niet wat... Staan ook nogal veel receptjes in met kip. Eten ze bij jullie al vlees? Ik ga haar geen vlees geven. Jammer, dan kan ik die receptjes niet maken.

Geplaatst

ik, keukenprinses? Zou ik niet bepaald durven beweren... Maar ik zag het ook staan in Opperdepop, zowel voor venkel als voor bietjes. Dus dat kun je alleen vers maken en direct geven. Kabeljauwhap met rijst vries ik wel gewoon in. Vlees maak ik ook nog niet klaar... Voornamelijk groenten met pasta, rijst of aardappel, en dan soms wat vis. Vlees wacht ik voorlopig nog even mee, net als met kaas!

Geplaatst

Beanie,. arm mannetje. De waterpokken. Logisch dat hij onrustig was. Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe gaat het nu daarmee? Ik zag zojuist je berichtje op FB voorbij komen. Ik reageer er zo even op. Gezellig. Koffie staat klaar of wij spreken ergens halverwege af. Komt goed,

Tiktak, wat vervelend dat jullie zo ver uiteen staan mbt de opvoeding van jullie dochtertje. Ik kan mij voorstellen dat het niet goed voelt om haar te laten huilen. Daar heb ik ook moeite mee, waardoor wij maximaal de 5 minuten regel hanteerde, als wij het idee hadden dat zij niet wilde slapen en liever bij mama wilde zijn. Dat betekende maximaal 5 minuten laten huilen en dan troosten. Zodra ze stil werd, weer neerleggen. Nou hebben wij dat bij mijn dochter bijna nooit hoeven te doen, maar mijn zoontje had er ook veel meer moeite mee.

Daar zijn wij op een gegeven moment avonden lang mee bezig geweest om hem op die manier te leren zelf te slapen in zijn bedje. Dus na het troosten weer weg gaan en dan maximaal 5 minuten laten huilen, voordat wij weer gingen troosten. tenzij het paniekhuilen is, dan gelijk er naar toe, maar ik merkte redelijk snel het verschil tussen boos zijn, paniek of zijn zin willen krijgen.

Het lijkt kij dat het belangrijk is dat zij leert om zelfstandig in slaap te kunnen vallen. Dan schrikt zij niet als zij ineens wakker wordt en jij bent weg.

Helaas jammer dat je vriend daarin niet kan ondersteunen omdat hij er anders over denkt. Kan je er niet samen over praten en hem uitleggen waarom jij wil voorkomen dat zij langdurig huilt. (zoals bijvoorbeeld de onderzoeken die aantonen dat voor een bepaald eleeftijd langdurig laten huilen meer risisco geeft op adhd etc). Mogelijk dat hij er dan wat meer begrip voor kan opbrengen. Lijkt mij lastig.

Vaak kan juist de partner van belang zijn om patronen en gedrag te doorbreken, maar dan moet dat wel gebeuren in overeenstemming. Sterkte!

Hier heeft zoonlief (bijna 6) ook nooit waterpokken gehad. En dochterlief heeft gisteren geprobeerd om haar eerste losse stapjes te zetten!! Ze had er zo enorme lol in. helemaal geweldig! het is nog weliswaar 2 a 3 pasjes (haar record is 8 pasjes) en dan valt ze op haar bips, maar het begin is er!

Geplaatst

Ja, Ze ging ineens sinds vrijdag uit haar zelf (zonder hulp) staan en gisteren zat mijn man op de grond met dochterlief voor zich. Ik stond er vlak bij. Zij gaat ineens weer zelfstandig staan en doet ineens een paar pasjes mijn kant op! Wij helemaal trots en zij helemaal blij! Zo leuk. Maar eens kijken hoe zich dit de komende weken gaat ontwikkelen.

Geplaatst

Leuk zeg.. ik wacht nog steeds.. klimmen heeft hij ondekt..op de bank en dan wil die eraf klimmen.. en de salon tafel op klimmen..

ben er druk mee.. haha

Geplaatst

Hij is een beetje verkouden loop neusje en hoestje bij het slapen.. had hem ingesmeerd net luuf..

werkt prima!!! Hij was meteen stil en slim als een roos..

Geplaatst
Hij is een beetje verkouden loop neusje en hoestje bij het slapen.. had hem ingesmeerd net luuf..

werkt prima!!! Hij was meteen stil en slim als een roos..

Luuf?

Geplaatst

@wen: ik mis haar zelf ook zo als ze niet naast me ligt. Stom hè!!! Zal dus wel 2-ledig zijn. En ze slaapt ook veel beter bij mij in bed. Veel langer en rustiger. Maar ik moet er echt aan werken anders gaat vriend lief bed&breakfast doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden