Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ai Bianca, wat vervelend dat de punctie zo tegen viel en zeker dat het je weer liet denken aan je bevalling. Ik kan me voorstellen dat 12 een beetje tegen valt als ze zo vaak geprikt hebben. Ik hoop voor je dat ze dan in ieder geval alle 12 rijp zijn. Doe maar rustig aan.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca wat balen dat het een hel was...

Maar 12 eicellen is super.. Hopelijk morgen bericht dat er een heleboel bevrucht zijn!!!

Doe het rustig aan en laat je lekker verwennen...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Moes dank je wel. Ik zal eens informeren of dat bij Menzis ook geld!

Bianca dat is een mooie score!!! Duimen draaien voor morgen! Maar wat shit dat het zo'n helse punctie was zeg! En zoveel aangeprikt.. pff bij mij hoogste aantal aangeprikt is 7. Laat je maar lekker verwennen! En goed drinken!!!

Noes heb je de DHeA al binnen? Hoelang moet jij ze slikken?

Kim wat zielig voor jullie kat! 15 is al een redelijke leeftijd voor een kat toch? Hopen op het beste!

Eslief.. Dat zijn er niet veel maar je hebt ook maar 1 goede nodig! Heb je vaker dat je weinig follikels hebt? Mijn duimen draaien ook voor jou!

Ik duik mijn bedje in.. Morgen weer aan het werk..

Geplaatst

Hai meiden,

@bianca1: wat naar dat de punctie zo vervelend is geweest. hopelijk ben je dat weer snel vergeten als er mooie bevruchtingen zijn. succes en ik duim voor jullie

@liselotje: succes met broeden

@emmeline: fijn dat jij meteen weer door mag met de cryo behandeling

@goofy: jij ook aan de progynova, succes

Ik zit te wachten op m'n volgende cyclus om dan een cryo terugplaatsing in de natuurlijke cyclus te doen, maar van die week progynova 3x per dag is m'n cyclus aardig in de war. Normaal gesproken had ik vorige week maandag (13 januari) ongesteld moeten worden. Had vrijdags wel wat donkere afscheiding en dacht echt dat dat zou doorzetten, niet dus... Ik ben gestopt met de progynova omdat dat niet lekker ging met mijn eigen medicatie (insuline en thyrax)...maar goed geduld is niet m'n sterkste kant, wil eigenlijk altijd graag weten waar ik aan toe ben en ik heb nu werkelijk waar geen idee wanneer ik ongesteld ga worden en kan dus ook niks plannen enzo.

Geplaatst

I
V
F
&
I
C
S
I
i
n
j
a
n
u
a
r
i
/
f
e
b
r
u
a
r
i

thumbup.gif
W
i
e
i
s
w
i
e
thumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, ICSI 1, Cryo tp, AZM

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF,
Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 39 jaar, 2e kindje, Cryo tp AMC

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

:goodluck1:
A
f
s
p
r
a
k
e
n

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

21 januari: Eslief 4e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

24 januari: Kim 1980 1e FM

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

gekruiste%20vingers%204.gif
T
e
s
t
e
n

2 februari: Lisselotje

:love7:
Z
w
a
n
g
e
r

:sad:
N
i
e
t
z
w
a
n
g
e
r:sad:

Vlindermama

Emmiline

Geplaatst

Hi Allen,

Een behoorlijke tijd weggeweest van het forum, maar ben af en toe weer wat aan het rondkijken. Ik weet niet of ik behoefte heb om intensief mee te praten. Dat zal tzt blijken. Wij zijn begonnen met deca, lange protocol. Nu menstruatie afwachten.

Ik ken (nog) niemand van het lijstje, alleen Bianca :happy:. Toi toi toi voor vanmiddag!!

Geplaatst

wauw Pippe jij ook hier! Super om te lezen dat jullie weer zijn begonnen! Duimen draaien weer voor jullie maar dat weet je wel!

succes met prikken!

Liefs Bianca

Geplaatst

@bianca een mooie score! Spannend zometeen

@pippe veel succes!

ik ben vandaag helemaal happy! Er zijn 3 kleintjes mee gaan doen:) jeeeeej vanavond de spuit erin en donderdag de punctie van 5:) hellemaal blij en opgelucht! Ik krijg slaapmiddel omdat de echos.al zo pijnlijk zijn.. vind het heeeel spannend

Geplaatst

I
V
F
&
I
C
S
I
i
n
j
a
n
u
a
r
i
/
f
e
b
r
u
a
r
i

thumbup.gif
W
i
e
i
s
w
i
e
thumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, ICSI 1, Cryo tp, AZM

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF,
Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 39 jaar, 2e kindje, Cryo tp AMC

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

A
f
s
p
r
a
k
e
n

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

23 januari: Eslief punctie

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

24 januari: Kim 1980 1e FM

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

T
e
s
t
e
n

2 februari: Lisselotje

Z
w
a
n
g
e
r

:sad:
N
i
e
t
z
w
a
n
g
e
r:sad:

Vlindermama

Emmiline

Geplaatst

Bianca, hopelijk inmiddels een goed bericht rijker!

Pippe, wauw, wat spannend, succes! Een broertje of zusje voor T.

Geplaatst

Bianca,

Mooie score! Daar zit jullie topper tussen. Ik heb ook wel eens aan de arts gevraagd wat "beter" is. IVF of ICSI. Omdat ik zelf voorstander was van natuurlijke selectie. Ze hebben toen gezegd dat de artsen zo kundig zijn, dat er qua slagingskansen/evt afwijkingen weinig tot geen verschil zit tot IVF of ICSI.

Geplaatst

Bianca, super dat er toch 6 bevrucht zijn. Hopelijk ben je snel hersteld van de punctie. Donderdag de tp....broeden, veel succes!

eslief, wat een super nieuws, top! ook voor jou heel veel succes donderdag

kim, hopelijk knapt de kat op

seef, hopelijk komt je menstruatie snel op gang zodat je voorruit kunt

pippe, welkom en veel succes de komende tijd

Iedereen, fijne dag en veel succes

ik heb morgen een echo, ben eens benieuwd.

Geplaatst

Goed nieuws, Bianca, 6 bevruchtingen, super! Gaat het wel een beetje met je, arme eierstokken die zoveel keer aangeprikt zijn!!

Eslief, wat goed dat de kleintje toch nog mee zijn groeien, gelukkig maar!

Pippe, welkom hier!

Lisselotje, hoe gaat het met je, wd4 alweer?

Moes, ik ben het buitenlandformulier aan het invullen, maar hier staat weer niets over een doorverwijzing van een arts uit Nederland... Hmm, eerst deze maar even naar DD opsturen en laten ondertekenen. Ik heb dat toch ergens gelezen, zeker op de website van UMC.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Breek even in jahoe Bianca op naar een topper of meer ;-)

Iedereen heel veel succes

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Bianca wat goed 6 bevruchtingen. er hoeft er maar 1 goed bij te zitten... En hopelijk is dat degene die je donderdag teruggeplaatst krijgt.

Pippe welkom hier.

Sjoke: succes morgen met de echo..

Eslief: wat super zeg... succes donderdag...

Noes: ik heb zaterdag de tp gehad. Dat is dan wd0 toch? Dus dan zit ik vandaag op wd3.

Met mij gaat het verder goed. Ik heb het sochtends als de kinderen naar school zijn elk keer erg koud en ga dan ook echt even liggen op de bank met een dekentje.

Voor mijn gevoel gaan de dagen erg langzaam, maar toch ook weer snel. Maar ja ik probeer zolang mogelijk te wachten met testen. Af en toe voel ik vanalles in mijn buik en denk dan ook vanalles. Verder zijn mijn tepels behoorlijk gevoelig, maar dit komt volgens mij door de ustrogan. Dus we wachten nog braaf af.

Ik ga er vanuit dat mocht ik zwanger zijn dat de kwaaltjes pas de tweede wachtweek zullen beginnen. Dus we zien het wel. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar automatisch doe je dat toch.. Of je zit met je zoon in de wachtkamer bij de huisarts en zit dan folders liggen van kraamzorg en verloskundige praktijk en hoopt dan dat jij dat ook over een paar weken kan aanmelden....

Ach ja in je hoofd gaat van alles en nog wat door... maar wel leuke gedachten... nu nog hopen dat het werkelijkheid wordt. En toch houd ik in mijn achterhoofd dat ik volgende week ongesteld kan worden.

Vandaag kreeg ik ook de brief binnen van het UMCG dat onze andere embryo goed genoeg was om in te vriezen, dus dat we 1 cryo hebben.

Geplaatst

Hoi Lady’s

Daar was ik weer!

Ik begin toch wel een beetje last van mn buik te krijgen. Ik doe zo min mogelijk omdat ik zo duizelig ben. Heb dit sinds ik de pregnyl gespoten heb. Ik denk dat dat komt door het HCG de eerste weken van mijn zwangerschap voelde ik me namelijk ook zo duizelig. Vandaag even een stukje gaan fietsen maar kreeg van een paar vriendinnen al aardig op mn kop en van R mag ik niks meer tillen en doen pfff. Misschien hebben ze ook wel gelijk want ze hebben natuurlijk vaak geprikt en je eierstokken zijn toch opgezwollen!

Verder kan ik niet wachten totdat het donderdag is!

@Lisselotje,Op welke dag zit jij? Wat fijn dat je iig 1 cryootje hebt. Hopelijk is die voorlopig niet nodig! Dit is toch je allereerste tp?

Toi Toi Toi!

@Pippe,Ik vind het zo leuk dat jullie ook weer zijn begonnen!!

Ik hoop dat het gouden embryo er tussen zit! Klopt ik heb het pas nog even allemaal uitgezocht omdat R ook meer van de natuurlijke selectie is.

Maar uit onderzoeken is gebleken dat alles tot op heden bijna gelijk is soms is er met bepaalde dingen een half procent kans op dingen. Maar wat is een half procent! En op lange termijn weten ze natuurlijk nog niet heel veel over icsi kinderen. Wij moeten wel echt een heel contract ondertekenen voor de icsi. En ook krijg je als je zwanger bent een extra uitgebreide echo met de 20 weken.

@Eslief, Het is toch een wonder!! Sta er echt van te kijken! Zijn mijn peptalken toch nog ergens goed voor geweest ;-)

@Goofy, Hoe is het meid? Ben je de dagen al aan het aftellen totdat je mag starten met de progynova? Heb je nu alles al in huis en heb je het schema hoe het allemaal in zn werk gaat?

@Noes,Succes met het invullen van de papieren voor DD!

@Sjoke,Heb jij morgen je uitgangsecho? Spannend weer dan mag jij ook eindelijk weer starten!

@Jose,Thnx! Als je kijkt wat er van de rijpe eicellen bevrucht is mag ik ook zeer zeker niet klagen!

@Melis en Minoes, Dank jullie wel!

@Kim,Jij ook bijna de echo toch? En hoe is het met de kat? Je moest vandaag weer terug toch?

@Remmir,Hoe was jullie vakantie en lag er nu wel sneeuw?

@Nanny,Jij bent dus ook een vroegtester ;-) Ik zag net in je handtekening hoe oud jou kindjes zijn. Bijna voor nummer drie wat zul jij het behoorlijk pittig gaan krijgen denk ik!

@Emmiline,Wat fijn dat je alweer bijna mag starten!

@Seef,Waardeloos he als je cyclus zo van de leg is! Ik had dat voor mijn zwangerschap ook steeds. Erg frustrerend. Hopelijk word je snel ongesteld!Dan kun je tenminste weer verder.

@Noes,Wat fijn dat je weer ongesteld bent geworden. Fijn als je cyclus weer op de rit komt na een miskraam. Wat een verdrietig nieuws he in het topic van augustus sept dat er zoveel miskramen zijn.

@Noah,Heerlijk dat je eerder al ongesteld bent geworden hopelijk kun je dan ook eerder starten.Of is er in Gent een wachtlijst?

@Moes,Is het allemaal gelukt met je papieren voor DD? Hopelijk hoor je snel wat!

Meiden als ik iemand vergeten ben sorry!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden