Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mirella, getsie wat sneu ik wens je heel erg veel sterkte. Ik had toch zulke goede moed voor jullie.

Seef, dank je wel voor je lieve woorden.

Hopelijk knapt je dochter snel op!

Remmir, ja wat een geld echt bizar! Vind t echtstom dat je t zelf voor moet schieten. Je moet t wel op kunnen hoesten!

Dinsdag dus de punctie?

Ik haal remmir.en.moes steeds uit elkaar sorry!

Eslief, wat verdrietig ik wens je ook veel sterkte wat een rollarcoaster waren deze wachtweken.

Wel een streepje geen streepje en ga zo maar door. Dikke knuff voor jou!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@seef, wat fijn dat de tp wel is door gegaan. Jij mag 21 feb testen en ik 22 feb, dus we lopen gelijk op.

@eslief en mirella, nogmaals balen zeg. Ook al wist je het al, maar als het dan wordt bevestigd is dat toch weer zwaar k..

@eslief, hoeveel heb je deze keer gespoten? Ik heb deze keer ook meer gespoten en uiteindelijk wel iets meer eitjes, maar ik heb wel langer door moeten spuiten. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ophogen van medicatie wil niet altijd zeggen dat er meer gaat groeien. Natuurlijk wel iets om te proberen en ik zou dat inderdaad ook vragen.

Ik heb vandaag lekker rustig aan gedaan en heb nu eigenlijk geen last meer van mijn buik. Wd2 ook al weer bijna voorbij.

Geplaatst

@kim ik ben heel laag gestart op 150.. dit vanwege het vele afvallen en niet wetende hoe ik zou reageren.. 2 eiblaasjes is minimaal en volgens de gyn zou het met ophogen meer moeten zijn. bij mijn dochter waren het er 6 waarvan 5 eicellen.. ik hoef geen 15 blaasjes maar meer als 2 grote verwacht ik de volgende keer wel anders breek ik de poging af.

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief ik zou korte protocol vragen want bij weinig opbrengst helpt dat inderdaad. Lang is alleen voor de planning van het zkh handig. Bij de zkh waar ik was doen ze bij hogere leeftijd (weinig eitjes) standaard kort.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Begrijpelijk.. lekker samen hoteletje zal ook wel fijn zijn:) weet je nu dan hoeveel er rijp waren?

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

He, Remmir wij hebben ook een afspraak met dr S dinsdag om 9 uur.... Zouden ze gewoon dubbel boeken daar??? Vandaar dat het altijd uitloopt in DD! Ik hoop in ieder geval dat alles goed gaat en wie weet zien we elkaar nog..

Moes, lekker weekendje weg? Gaat het goed met de nieuwe medicijnen? Bij contact op de website kun je je aanmelden voor je nieuwe behandeling. Veel plezier nog dit weekend.

mirel, ontzettend balen en Eslief ook! Sterkte meiden!!

Seef, gefeliciteerd met je mooie emmie!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Remmir spannend!! En volgens mij doet niet d.r S de punctie. Dus daarom zit noes denk ik ook op die tijd.

Via vakantie veiling hadden wij een fijn hotel! En dichtbij en goedkoop. De eerste spuit zit erin bij mij.

Eslief ik kom nog terug op kort protocol maar misschien kan iemand dat alvast voor mij uitleggen aan je.

Geplaatst

Noes grappig dan zullen we elkaar daar vast zien😀 de punctie staat gepland om half 10 maar moet er om 9u zijn. Het is ook niet zo raar dat Drs S alles zo snel doet met zo'n programma! Ben benieuwd wat hij jou voorschrijft! Amh waarde bij jou is goed! Succes iig!

@moes ik heb eigenlijk geen idee wie de punctie doet! Ging van hem uit maar ja ze kunnen mij vanalles wijs maken.. Ik slaap dan toch.

ik doe je wel ff pb want wij moeten nog hotel boeken.. Helaas moet ik ontbijt overslaan 😢

Geplaatst

Haha wij fantaseerden ook over wanneer ik onder narcose was! Dat je dan een baby van heel iemand anders krijgt....van de arts die dan een miljoen kinderen heeft rondlopen...yek!

Jammer want het ontbijt was heerlijk!!! Maar kijk op vakantie veiling bij het hotel wat daar aangeboden wordt. Hij stond er nog.

Geplaatst (aangepast)

Het zal je maar gebeuren zeg ..pfff dan lach je niet meer! Komt er ineens een totaal ander kind uit! Haha.. het zal je maar gebeuren..

Wat een werk die menopure he! Je mag s'morgens wel eerder je wekker zetten!

Vanavond de pregnyl zetten.

En morgenavond krijg ik telefoon van die gene die de narcose doet om de laatste dingen door te bespreken!

@seef en kim lekker broeden jullie!!

@ Eslief Lang protocol spuit je langer de deca voor je begint met de stimulerende hormoon.. en dat kan de stimulatie meer tegen houden. Kort protocol spuit je eerste dag deca dag erna begint de stimulatie al. Waardoor je dus beter te stimuleren bent. Ook ben ik voorstander van geen pil voor die tijd als het kan. Ook dat kan het meer tegen houden is mij verteld. Hier in DD standaard geen pil!

aangepast door Remmir
aanvulling
Geplaatst

Getver, ik heb wel eens zoiets op tv gezien met een Amerikaanse arts, die bleek later 80 kinderen te hebben, ziek hoor. Maarre, ik denk dat dr S. daar te wenig tijd voor heeft... :goof:

Ik moet helaas morgen tot 's avonds werken, dus dat wordt dinsdagmorgen om half 5 vertrekken... pfff lekker vroeg! Groot gelijk dat je voor de punctie een hotelletje neemt. Je mag zeker niet ontbijten voor de narcose? Nou, voor mij hoeft die narcose niet, ik heb er nog nooit veel last van gehad.

Zo maar even alle papieren doornemen en wat vragen op papier zetten voor dr. Snelle Jelle.

Moes, alweer aan de menopur? 6 ampulletjes per dag zeker? Het grote gifmengen is weer begonnen!

Eslief en Mirella hoe gaat het met jullie?

Kim, gaat het nog steeds beter met je buik? zo, en nu is wd3 ook alweer bijna voorbij!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

@eslief, ik ben ook begonnen met 150 en deze keer heb ik 225 gespoten. Bij 2 of minder zou ik de boel ook afblazen denk ik. Hoe gaat het nu met je?

@remmir, succes dinsdag. Jammer dat je niet weet hoeveel er nou precies rijp zijn. Ik zelf zou echt geen narcose willen. En zit de pregnyl erin?

@noes, jij dus ook dinsdag in DD. Veel succes.

@moes, weer echt begonnen nu met spuiten.

Ik heb geen pijn meer in mijn buik gelukkig. Wel vaak een beetje krampen of een onbestemd gevoel, maar ja kan van alles zijn. Vandaag dus naar Sesamstraat geweest, was echt leuk. Onze dochter vond het ook geweldig en na afloop is ze nog met Elmo op de foto geweest.

Geplaatst

@noes73 met mij gaat het goed hoor. Ik lees hier nog wel mee. Voor mij pas morgen wat nieuws. En besloten dat we eerst op vakantie gaan en dan pas voor de volgende poging gaan. Gisteravond ben ik door me mannetje in de watten gelegd om mijn gedachte lekker ergens anders op te vestigen.

Geplaatst

Groot gelijk Mirel, laat je maar lekker verwennen, en afleiding is altijd goed!

Remmir/Moes: weten jullie of de kosten voor de embryoscoop (zo'n 425 euro voor 5 dagen) per embryo is, of is dat een totaalprijs voor allemaal?

liefs,

Noes

Geplaatst

Geen idee....ik hoop toch voor allebei mocht het zover komen. Ik raak wel wat zenuwachtig van al dat geld.....dan nog assisted hatching...en alles voorschieten. Loopt giga op.

Je gaat lekker bijtijds rijden noes! Tweeënhalf uur, dan kun je bij dr. S ontbijten! Gezellig.

Geplaatst

Misschien handige tip van mijn zijde. Alle bonnetjes bewaren en kilometers bijhouden en volgend jaar aftrekken van de belasting. Wanneer dit dan nog mogelijk is.

Geplaatst

Thx mirella! Meestal ben ik daar te lui voor maar nu gaat het geld sneller dan het licht mijn rekening af....

Geplaatst

He, een boekhouder onder ons... Heel handig!! Ik heb voor mijn zelfbetaalde poging van afgelopen jaar ook alle fakturen bewaard, kan ik dan ook de reiskosten opvoeren?

Gr. noes

Geplaatst

Ik neem aan dat het voor alles is. Bij de prijslijst staan bij andere mogelijkheden afhankelijk van het aantal eicellen. En bij embryoscoop staat dat niet dat dat afhankelijk is van aantal embryo's!

1+2 tag embryoscoop €220.- jeder weitere tag €85.-

Ik heb ook gehoord dat als je boven een bepaalde km stand komt krijg je daar wat voor terug?! Zou mooi zijn!

Nou pregnyl zit erin! Morgen maar voor de fun test doen 😄

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden