Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Remmir! Komt er nog een foto van je test vandaag???? Dan wordt het samen met de positieve ovulatietest van Noes laatst een gezellig gebeuren.

Jij lekker een dagje rust aan je buikje. Ik meng me inderdaad suf met alle ampullen, het kost een hoop concentratie en gepiel. Die neusspray is relaxt. Al maak ik me dan weer zorgen of mijn neusslijmvlies alles wel opneemt....bij een prik weet je tenminste dat alles erin gaat...

Vandaag even een afspraak voor de eerste echo maken.

Noes, ik hoop dat jij ook eind van de week kunt starten! En welke medicatie jij krijgt ben ik ook benieuwd naar.

Remmir, waar moet ik allemaal op prikken voor het bloed op dag 8? Of moet dat later? Ik vrees dat ik op zaterdag nergens kan prikken. Ik mail ze wel.

Gezellig dat we nog Mirella en Kim en Bianca als meelezers hebben hier! En Johanneke! Als ik geen extra ritje DD ga doen om de rest van de ritjes op te halen heb ik wel interesse! Moet het gekoeld?

Tot spreeks weer meiden!

Moes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moes ik heb ook menopur gehad.. En dat is inderdaad een gedoe met mengen.. Maar op een gegeven moment krijg je er handigheid in. Ik ben benieuwd hoe alkes gaat lopen voor jullie in DD.... Ik lees nog gezellig met jullie mee...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames. Ik ben geen boekhouder maar werk vrijwillig bij het FNV belastingservice. Dus vandaar. Voor belastingaangifte 2013 kan je alle bonnetjes 2013 declareren voor medische kosten. Vandaag maastad gebeld. Moet een rustmaand inlassen. Waarschijnlijk geen cryo's helaas. Dat hoor ik nog van het erasmus. Waarschijnlijk vandaag nog.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Een rustmaand dus...

Ik wist niet dat jij ook in M.aasstad was. Wat was het daar druk aan de telefoon! Ik probeerde een echo te plannen..

E.mc is niet echt ruim met info verstrekken vind ik. Je gaat dus vandaag horen of er cryo's zijn? Daar kreeg ik toen een brief over. Ik duim voor je.

Ga lekker eerst op vakantie, al een idee waarheen?

Voor de belastingdienst zal ik eens kijken of het nog wat mogelijkheden biedt voor ons.

Groetjes!!

Oja Lisselotje, gezellig dat jij ook nog met ons mee leest! Menopur heb ik nu voor de derde keer maar het blijft weer tijdrovend. Je wordt handiger maar in vergelijk met de andere vormen is het net een laboratorium in je huis..

Moes

Hallo dames. Ik ben geen boekhouder maar werk vrijwillig bij het FNV belastingservice. Dus vandaar. Voor belastingaangifte 2013 kan je alle bonnetjes 2013 declareren voor medische kosten. Vandaag maastad gebeld. Moet een rustmaand inlassen. Waarschijnlijk geen cryo's helaas. Dat hoor ik nog van het erasmus. Waarschijnlijk vandaag nog.

Geplaatst

@moes ja zit in het maastad. En is altijd druk aan de telefoon daar. Wij gaan lekker een weekje naar Duitsland hopelijk ligt er nog een beetje sneeuw. Ik heb na twee weken nog geen brief gekregen. Dus heb ze maar zelf gebeld. Dus ik hoor het vanzelf wel. Het is afwachten.

Geplaatst

Spannend meiden.. hier ook gebelt.. idd ook een rustmaand en word besproken in het team over het ophogen van de medicijnen.. ik krijg einde van de week een brief met alle info en uitnodiging met afspraak bij de verpleging om de medicijnen op te halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

meiden, even een vraagje tussen het drukke werken door:

vrijag cryo terugplaatsing gehad, zaterdag en zondag wat kramp, nu net wat helderrood bloedverlies...iemand enig idee wat dit kan zijn?

Geplaatst

Innesteling?? Menstruatie lijkt me echt te vroeg!

Moes hoe krijg ik de foto erop via mijn iphone??? Duidelijk 2 streepjes.. wat word je daar blij van!

Pregnyl moet in de koelkast!

Ik heb bij de laatste echo en het bepalen van de punctie bloed laten prikken! volgende dag de uitslag en telefoon! Ik heb laten prikken op of de eisprong er aan komt Doorslag gevend voor evt doorspuiten..En of er voldoende eitjes rijp genoeg zijn!

Eslief Heb je er vrede mee dat je een rustmaand hebt of had je liever meteen door gewild?

Mirella bedankt voor de tip!! Veel plezier met jullie vakantie. Op vakantie.veiling staan ook nog leuke aanbiedingen!

Moes ik probeer het hotel via de bieding maar elke x is er iemand mij voor helaas.. nog 1 poging en anders boeking.com

Geplaatst

@remmir wat fijn 2 streepjes:) ik had liever gelijk doorgepakt maar snap wel dat vanwege de cyste ze een rustmaand willen en dan weer aan de pil.. maar leuk is anders natuurlijk;)

Geplaatst

Wij hebben een appartement van de zaak. Die kunnen we huren. Net van erasmus te horen gekregen dat ik totaal geen cryo's heb helaas. We moeten vanaf begin beginnen.

Geplaatst

@Seef, het zou kunnen dat er iets een beetje beschadigd is bij de tp? Maar dat zou dan donker moeten zijn. Of een "zomaar" gesprongen adertje? Of innesteling. Maar menstruatie is echt te vroeg. Kijk het aan of het doorzet maar waarschijnlijk was dit het weer?

@Remmir, geen idee hoe je dat vanaf je telefoon op het forum zet....maar er zijn vast hippere mensen onder ons! Ik vind het altijd indrukwekkend hoe mensen dat erop krijgen. Wel leuk om even te zien de positieve test, kunnen we vast wennen!

Ik moet de tweede echo in dd laten maken. Fijn even heen en weer voor vijf minuten... En dan kunnen we daar gelijk bloed laten prikken op hiv enzo. Maar ik denk nog niet op progesteron omdat het pas de tweede echo is. Hoeveel echo's had jij voordat de punctie komt?

Ik vind het wel weer spannend allemaal. Ik hoop dat er na de embryoscoop nog wat terug te plaatsen valt....zou zomaar niet natuurlijk maar we gaan ervoor!

@Eslief, even een maandje rust dus bij jou ook. Is de pil ook vanwege de cyste? Dat zal haast wel.

Groetjes weer!

Moes

Geplaatst

Remmir als je tapatalk op je mobiel heb dan kan je naast het tekstvak op het + klikken en dan klik je of op de camera om de fito te maken of op het pictogrammetje ernaast om uit je galerij te kiezen. Dan jan je de grote kiezen en dan voegt hij hem toe.

Geplaatst

Balen Mirella!! Echt jammer. Hoeveel emmies waren er?

Ik ga nog een keer naar Duitsland komende dagen en dan haal ik daar de p wel op, super bedankt voor het aanbod. Het verschilt nog wel ik heb ook ongekoelde een keer gekregen en die kun je weer per post doen).

Bedankt Lisselotje! Weet ik dat ook vast.....ik ga ervan uit dat ik toch ook een keer een test op het forum mag plaatsen!! Al is het maar een positieve pregnyl...

Geplaatst

Remmir, heb vanmorgen ook voor de zekerheid even getest... Maar helaas Omo-wit! HahA had ook niets anders verwacht! Maar voor de zekerheid , anders niet naar DD.

Moes, moet jij de 2e echo in DD doen of wil je dat zelf?

Geplaatst

Hihi graag gedaan moes... Ik hoop ook voor jou en noes en remmir dat jullie en alle andere dames spoedig een positieve test mogen plaatsten!!!

Geplaatst

Awh wat jammer mirella.. we zitten dus weer in hetzelfde schuitje.. moet je ook aan de pil? Ik dus wel 3 weken..

Geplaatst

@Noes, nee ik heb dat niet zelf bedacht.... Ik kreeg het ineens over de mail te horen. Dan weet je dat vast.. De tweede moet dus daar gebeuren. Konden we maar samen reizen? Ik vind het lastig dat ze dat ineens laten weten, hadden ze daar ook wel kunnen zeggen..

Geplaatst

Thanks Lisselotje het is gelukt!

Remmir als je tapatalk op je mobiel heb dan kan je naast het tekstvak op het + klikken en dan klik je of op de camera om de fito te maken of op het pictogrammetje ernaast om uit je galerij te kiezen. Dan jan je de grote kiezen en dan voegt hij hem toe.

Geplaatst

Ik ben net terug gebelt.. de volgende ongesteldheid nog niks en die daarna komt eind maart/begin april dezelfde dag starten met spuiten van lucrin.. dan meteen de volgende dag een echo en starten met menopur.. is dit dan het korte protecol? Schrok der ook wel ff van omdat je dit niet gewend bent:)

Geplaatst

Begreep dat menopur zorgt voor meer eitjes.. of is dat het korte protecol? Vinf het wel wat spannend omdat het opeens anders is..

Geplaatst

Haha Remmir!!! Supergoeie test!! We gaan ervoor, zo'n duidelijke. Ennnn...stoer hoor via tapatalk. Ik weet nu ook hoe het moet.

Heel veel succes voor jou morgen!!! Hoelaat is de werkelijke punctie? Negen uur melden en dan tien uur punctie?

@Eslief, kort protocol en menopur. Ik had toen wel ineens veel betere bevruchtingen dus hopelijk levert het je wat op. Het is even klooien met de menopur maar vraag een ampullen-breker erbij. Dat scheelt iets.

@Noes, goeie reis morgen!! Lekker scheuren in Duitsland. Onze navigatie geeft op de terugweg steeds een andere route dan de heenweg, raar is dat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden